Stavba brněnského Velkého městského okruhu pokročila, na místě je nová lávka pro pěší
Nová lávka přes Svitavu u Tomkova náměstí. Foto: ŘSD
Lávka nahradí chodník v Provazníkově ulici, otevře se na jaře.
Lávka nahradí chodník v Provazníkově ulici, otevře se na jaře.
maximální pochvala za to, že most vznikl ve stejném městě, kde se instaluje, tedy s minimálními náklady na přepravu.
jen upřesnění… v textu článku je chyba. Ocelovou konstrukci nevyráběla Královopolská strojírna, ale mostárna FIRESTY v Králově poli
Takhle to tvrdí paní primátorka v tiskové zprávě:-)
No od koncipientky dona Pabla Blažka se zázraky přesnosti čekat nedají.
Opravdu kompletní výroba a montáž dělala Firesta vlastními pracovníky. Mostárna se nachází v areálu Kralovopolske strojírny. Protože je to moje srdeční záležitost, tak by mi oprava článku dle skutečnosti a ne tiskové zprávy Brna, udělala radost;)
Hotovo
Díky!!
středisko ocelových konstrukcí FIRESTY sídlí v areálu KPS, takže chápu, že někteří lidé to tak podrobně nerozlišují…
Budapešť má Markétin most i ostrov. Brno alespoň Markétinu lávku.
Už aby to bylo…a hlavně pokračovat… tunel Vinohrady a dál směrem na jih jak je v plánu.
Rád bych sdílel váš optimismus, ale vypadá to že dříve než za 11 let tunel Vinohrady v provozu nebude, viz informace ŘSD.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/563/infoletak_s42-brno,VMO-tunel-Vinohrady.pdf?t=2021-08-26%2011:33:30.96
Stavba má v roce 2019 vydanou EIA, s platností do roku 2026. Stavba nemá územní rozhodnutí, jeho vydání je v plánu na rok 2026. Tolik k současné prioritizaci pokračování VMO ze strany ŘSD.
Platnost EIA se dá prodloužit, pokud nedošlo v území k podstatným změnám.
Daleko reálnější a řekl bych že i potřebnější je úsek mezi Jedovnickou (křižovatka s Bělohorskou) a Černovickou, bo ten by výrazně odlehčil Šimicím. Kdyby se začalo včera, tak je pozdě, bo na mostě přes Ostravskou vypukne s jeho opravou peklo.
no, na vinohradech jistě bouchaji sampicko, že jim kolem bude jezdit o dost víc aut…
ten tunel je fakt potřeba, do té doby je třeba alespoň vyřešit ty šikany na křižovatce u bývalého aralu, odbocce směr vlkova a té kde se spojuje silnice od velké klajdovky do zidenic. protože stávající stav není úplně ideální…pro silnější provoz
Realita nabízí dvě možnosti:
a) čekat na tunel
b) nečekat na tunel a stavět
čekat na tunel nelze. ale úsek kolem spalovny rozhodně není jakkoliv prioritní, vede pustinou. oproti tomu úsek kolem Vinohrad může být slušný problém…
Problém může vzniknout se záměrně nezkooordinovanou SSZ na křižovatkách se Žarošickou. Kdyby konšelé přemýšleli, už by se dávno pracovalo na mimoúrovňovém vedení hlavního směru. Provoz tam výrazně zhnoustne určitě podstatně dřív než za tři járy, bo se začne opravovat most na Otakara Ševčíka a tohle je jediná smysluplná objízdná trasa. Vzroste tlak na levé odbočení ze Svatoplukovy na Rokytovu, tam by to chtělo přidat samostatný pruh, jinak se to bude štosovat až běda.
tak do doby kdy je prostřední pruh současně pro přímý směr i odbočení vlevo je situace o něco málo lepší. Každopádně tam už nemáte co jiného přidat, jedině úpravou signálního plánu ještě více zaříznout/zkrátit přímý směr od Staré Osady ke kasárnám. No ale vzhledem k tomu, že při stavbě Tomkáče bude většinou provoz veden pouze 1+1 pruhem, tak si myslím že kapacita křižovatky u kasáren (levé odbočení) za úzkým hrdlem bude dostatečná
Pokračování za Vinohradským tunelem je ve hvězdách, protože je na světě nová trasa, která vypadá hezky, nemá ale oporu v plánech územního rozvoje a ŘSD zastavilo přípravu akce do doby schválení územka. Má to jít obloukem od křižovatky D1/D2, lízne to nahoře Černovickou, podejde Olomouckou a napojí se do tunelu