Stav dopravní nouze trvá, píše starosta po omezení vjezdu do Prahy 6. Středočechům radí budovat P+R
Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Radní pro dopravu Středočeského kraje si byl s vedením Prahy 6 vyjasňovat postoje.
Dnes je stále běžné, že Středočeši jezdí za prací do centra Prahy autem, což nikde ve vyspělých zemích není – takže Praha 6 je celý den ucpaná od jejich aut.
Konečně jeden slušný místňák, co přiznal, že je pražák a po městě jezdí autem.
Zacpy vznikaji proto, ze se „vyplati“ ze Stredoceskeho kraje jezdit pracovat do Prahy. Nebylo by levnejsi nez stavet silnice namotivovat firmy (danovou ulevou), aby ty pracovni prilezitosti vznikaly ve Stredoceskem kraji? (k diskusi)
Zlatá slova…… Světová centrála Lidlu je v německém Neckarsulmu, městečku o 20 000 obyvatelích. V Čechách mají úřad na Stodůlkách. Tady musí mít každý kancl v Praze, mamažer mikropodniku si za tím účelem pořídí garsonku a podle toho to vypadá. Ano dnešní problémy jsou vyústěním geniálního talentu v podobě územního plánování. Kancl kam se člověk podívá a dopravní infrastruktura převzatá po Franci Josefovi, jen na ní „odborníci“ nechávají malovat různobarevné čáry, které neustále mění a neví, kterou represi vytvořit dříve. To je rozvoj města. Hlavně, že na to má magistrát úřad.
To je ovšem podobný či skoro stejný problém jako s ČZU v Praze-Suchdole: řeší se kapacita MHD kvůli dennímu dojíždění vysokoškoláků (a vymýšlí se proto i nelogické prodloužení TT jen na Výhledy), která je pak stejně skutečně využita jen něco málo přes polovinu roku, kdy probíhá výuka, místo aby se postavily přímo v Suchdole kapacitní studentské koleje a nabízelo v nich i cenově přijatelné ubytování. Přitom to by navíc ještě přineslo i další pracovní příležitosti pro občany Suchdola přímo v místě, tedy bez potřeby dojíždět do vnitřní Prahy.
“Radniční dobytek” – opravdu inteligentní příspěvek do diskuse…
Jedna poznámka na okraj (vyrostl jsem na P6 a mám tam stále rodinu, stejně jako v Horoměřicích) – tomu, že doprava je katastrofa pro všechny zúčastněné, nepomůže, že si budeme vzájemně nadávat. Tomu pomůže to, že budeme spolupracovat (hranice Prahy a St.Č. je stejně nesmysl). Doprava je skoro ve všech místech o kterých je řeč, normálně řešitelná, jen se tomu ve skutečnosti nikdo nevěnuje. Např. z Horoměřic je to doslova pár kilometrů na kapacitní železnici, ale nikdo jí nebude využívat, dokud nebudou vyřešeny návaznosti. V současnosti to je, jako by tam vůbec nevedla a je jedno jestli byste chtěl dojet… Číst vice »
Je zajímavé, že třeba rozumným napojením MHD na železniční zastávku Praha-Sedlec se zjevně dosud nikdo zatím skutečně kvalifikovaně nezabýval a není tam dosud ani žádné parkoviště P+R, ačkoli by to pomohlo omezit i dojezdy IAD až do Podbaby (a trs) po Podbabské ulici.
Asi by i ti zbylí Středočeši měli jet autem místo autobusu, abyste si to teprve užil.
Osobně bych zpoplatnil průjezd Prahou ve stylu dálniční „známky“. Myslím že by značná část aut zmizela z pražských silnic
Já bych zpoplatnil výjezd z Prahy to by zmizela značná část aut ve Středočeském kraji.
Já bych zpoplatnil průjezd Středočeským krajem.To by bylo peněz. 😀
Cca 60% aut je služebních. Takže firma poplatek uhradí, auta nezmizí a odnese to malá hrstka řidičů jedoucí do nebo přes Prahu. A nakonec to dopadne tak, že starostové středočeských obcí recipročně zpoplatní průjezd Středočeským krajem.
Tak ono by obecně prospělo zpoplatnit silniční dopravu (auta) všude, že by se silniční daň platila ze všech aut.
Tak ono k tomu zákonitě dojde, pokud se bude navyšovat procento elektromobilů, dojde ke snižování nákupu benzínu i nafty a tím ke sníženému výběru spotřební daně. Takže státu nezbyde nic jiného, než nějak zpoplatnit samotný automobil a to buď paušální částkou, nebo na základě ujetých kilometrů.
Zavede se nízká spotřební daň na veškerou elektřinu a bude to.
A jak zdaníte nabijení z FVE. Právě tenhle problém stál už N.Teslu několik let života a nakonec zřejmě i jeho život. Elektrika bez elektroměru je hrozný daňový únik.
Daň z plochy FVE. Platí majitel parcely. Lze automatizovaně kontrolovat z vesmíru.
Celkový výběr spotřební daně z IAD je asi 30-40 miliard. To je v kontextu všech veřejných příjmů celkem nic. Když zrušili zdanění superhrubé mzdy, vyhodili oknem asi 100-150 miliard (dnes) a nikdo neřešil, čím to nahradit nebo kde uspořit.
Tak až pojedete např. Plzní, zaplatíte také průjezd ?
To řešení je jenom aktivistické a ve skutečnosti jen prohloubí dopravní problémy. Už dnes se do „špičkových spojů “ tkz. hromadné dopravy nedostanete. Co vy na to pane Hrubeši. Nebo jen sledujete své opětovné zvolení v politice?
Zdraví MT
Ten „nesmyslný trolejbus“ veze více lidí než tam stojí aut v koloně, pokud je plný tak i klidně kilometry dlouhé koloně. Proto pruhy pro bysy. Ony zastavují poněkud méně než tramvaje, takže vést je po tělese TT opravdu není dobré řešení. Jako obyvatel Prahy 6 máte nespočet možností jet MHD, pokud musíte autem, holt se smíříte s tím co tam je.
To je zase breku. To že auta blokují průjezd tramvají se bere jako standard, ale nedej bože, když trolejbus zablokuje dvě auta. 🙂 Jaké to potupa. Kormě toho je to způsobováno dementním nastavením cyklů křižovatky a ne délkou vozidel.
Ano vlak tam má vést, ALE NEVEDE.
Nic proti buspruhům jak třeba v Podbábě, nebo na Evropské. Naopak. Ta preference tam prostě musí být, aby stála narvaná 107 … například … v koloně aut je blbost. Ale dávat skutečnost, že ty pruhy platí 24/7 do souvislosti s tím, že Středočeši dojíždí auty do Prahy do háku/školy/špitálu a tím vznikají kolony … to jeden neví, jestli je dotyčný úplný pííp, nebo se pokouší dělat z lidí blbce. Ta předchozí úprava třeba na Evropské byla zcela dostačující, smysluplná a plně vyhovující. Tohle je jen Hrubešova a ROPIDí buzerace, kterou magistrát podporuje (sama P6 na uvedené komunikace „nemůže“) a vyhrazený… Číst vice »
No moment, dokdy platila ta predchozi uprava a jaka byla? Ja nekdy pocatkem prazdnin musel na P6 a zprasek je to vskutku uuuuzasnej. U Divoke Sarky nastavenej semafor tak, ze naraz pusti maximalne pet aut. Pritom prazdniny, celkem rozumnej cas, zadnej velkej provoz, nikde zadnej struuudl. Jenom na tomhletom neuveritelnym zprasku. Tak jeste, ze je pobliz Evropske tolikych moznosti, kde auto nechat a na ten bus prestoupit… Jiste mi pan Hrubes vysvetli, ze pokud potrebuju od Plzne na Veleslavin, tak se mi tam pojede nejlip vlakem, protoze tam prece vedou koleje zeleznicni, koleje tramvajove a koleje metra, zeano… Nojo, jenze… Číst vice »
Buďte v klidu, to zprasený SSZ na Šárce „férově“ škodí všem, včetně MHD. Sice tam MHD má preferenci, jenže funguje všelijak. Ale papírově tam prefence je a to se počítá…
Tady se nabízí jen lakonický cimrmanismus: Nebrečte, sami jste si to zavinili.
Možná by nebylo k zamyšlení upravit taky tarif,je docela nespravedlivé když po Praze můžete nejezdí stovky km za směšný 3650 za rok a pokud už bydlíte za hranicí Prahy, třeba jen km zaplatíte násobně víc.
Středočeský kraj nemá velkou motivaci dotovat veřejnou dopravu násobkem současné částky.
Vyrovnání na druhou stranu, tj. násobné navýšení jízdného v Praze, by asi taky sotva prošlo.
Proto hodně lidí jede rovnou do Prahy ,možný recept by byl jak chce P6 parkoviště ve Středočeském kraji s tím, že by pak nemuseli lidé doplácet první pásmo. Myslím, že by to mělo úspěch. Ale to chce spolupracovat a ne si každý hrát na svém písečku. A od P6 je to vůbec nefér ta blokuje všechno možný pokrytci.
Když Středočeský kraj zaplatí, tak se tam pásmo rozšíří.
Tak tedy Středočeský kraj zpoplatní Praze průjezd Středočeským krajem. A bude to 50na50. Tak byste to chtěl? A Praha má nejvyšší státní dotace. Tak se podělíme. Praha nepatří jen Pražským. Tak byste to chtěl?
Já třeba nechápu, proč do těch pruhů můžou vozidla Taxi? Vždyť je to individuální doprava stejně jako auto…
To sice je, ale řekněme, že to auto celý den někoho vozí, než aby jen dojelo do Prahy a tam celý den stálo. Takže efektivitou se to sice s VHD nedá srovnávat, ale je pořád lepší než u vlastní IAD.
Navíc legislativně nejde udělat pruh pro obsazený osobák (diamant).
A proč je tedy taxi zvýhodněno před jen projíždějícími auty? A proč je ten pruh vyhrazen 24/7, když třeba v noci tolik MHD nejezdí? Nebo o víkendech? Jako vyhrazený pruh klidně ano, ale jen v exponovanou dobu, pak to má ten smysl a význam, blokace pruhu nonstop je jen a pouze naschvál ze strany P6…
To bych netvrdil, nonstop pruh má výhodu, že jej lze udělat viditelně separovaný. „Hodinové“ pruhy třetina řidičů totálně ignoruje a to blokuje MHD, což by se zase dalo nazvat naschválem řidičů. Kdyby dodržovali zákon, byl by menší tlak na extrémnější separaci.
Jak blokuje jízda v nočních hodinách ty dva-tři autobusy za hodinu? A pokud to řidiči ignorují, nerní tu policie, aby za toto dávalo pokuty? Ono rozdat pár stovek pokut (to by snad nemělo být tolik práce, kamerové záznamy, automatizované rozesílání…) a lidi by si na to začali dávat pozor. Klidně by ty pokuty mohly být vysoké, aby o mělo nějaký účinek, ale pro pár nevychovanců omezit všechny? Jako fakt s tím souhlasíte a nevadí vám to?
V noci je tam kolona a potřebujete dvoupruh?
Ve špičce tam je kolona a auta blokují MHD i v časově definovaném buspruhu. Tady před domem na to koukám každý den z okna.
Souhlasím, že by to měla police kontrolovat, ale ta na to celé dekády, co tato dopravní vymoženost existuje, kašle. A to dnes umíme číst SPZ kamerami. Vrchol byrokracie.
neodpověděl jste, jak v noci (nebo v jinou mimošpičku) blokují auta MHD. Aby to zdůvodnilo permanentní uzavření pruhu… Odpovím tedy za vás, když vy to neumíte… Neblokuje jí nijak. Takže uzavření/vyhrazení pruhu jen pro MHD 24/7 je nesmysl. A tím nesmyslem to zdůvodňuje sám radní z P6…
Když budou zácpy extrémní, třeba si z toho někdo udělá na P6 job… takové P+T (zaparkuj na kraji Prahy a dál jeď taxíkem)
K té skvělé použitelné dopravě z „vesnic“. Podívejte se, kolik autobusových spojů si teď veze sekeru již z výchozích zastávek, oběhy jsou zřejmě „na krev“. Stačí někde špunt (třeba na D7, začíná to pěkně kolabovat v Nebušicích nebo i kolem Hostivice) a sype se to. Tohle má ty lidi přesvědčit? Neustálá ranní nejistota, nutnosti vyjet s větší rezervou? Snad ti odpovědní prozřou, že bez kapacitní a svižné železnice (Kladno, Mělník, Neratovice, BnL.-SB, Hostivice, Rudná…) a P+R u stanic tohle je směřování do pekla. Vize, realizace! (Jasně, snadno se to řekne, …ale v této oblasti aspoň ty vize jsou fakt slabé,… Číst vice »
A když se zasekne autobus, tak auto stejnou zácpou projede?
Mj. proto jsou na vjezdech do Prahy ty bus pruhy, aby ten bus měl lepší šanci dorazit do cíle rychleji.
Záleží na tom, kde se zasekne. Autobus nemůže uhnout z trasy, autem můžete leccos objet.
Myslíte svižná a kapacitní železnice po vzoru tratě 171? Ať už v dnešní podobě nebo potom, až někdy skončí ta snaha uvedení do alespoň normoveho stavu. S ohledem na potřeby to pořád bude drobet lepší a stále málo spolehlivá lepší koňka. Nové vzniklou kapacitu ihned nadoraz vyzere Ropid svými zastávkový i vlaky, takže za Revnicemi dále je to pořád neefektivní pomalé cestování. Jeden R za hodinu je fraška.
Nepletete si tak náhodou příčinu a následek? Proč jsou asi autobusové spoje zpožděné? Protože je zdržují auta a ta vytvářejí kolony.
Navíc i v autě musíte vyjet s rezervou, protože tu kolonu rozumný člověk očekává. Takže takové to „vyjedu si autem, kdy chci“ už dlouho neplatí. I ta objížďka kolony totiž trvá nějaký čas navíc.
Řešení? Nejezděte autem, nasedněte do autobusu a nebude mít zpoždění.
To je podobný případ jako omezení mamataxi – musí to udělat velká část lidí zároveň. Když on sám nepojede autem, ale autobusem, nezíská on ani nikdo jiný vůbec nic – ulice bude pořád ucpaná, bus pořád zpožděný a ještě on sám přijede pozdě. Když naopak půjdou na autobus všichni, nikdy se do něj nevejdou. Tolik autobusů ani řidičů není a nejspíš nikdy nebude.
Než přidávat řidiče, můžete zvýšit kapacitu autobusu, dát třeba kloubový, kde je jednoduchý. Navíc vysoká poptávka by hnala potřebu po větší kapacitě, viz tříčlánkové trolejbusy na letiště.
No ono to není tak jednoduchý. Neznám dnešní ceny autobusů ale vím že byli doby kdy klouboví vůz stál cca 1,8 ceny standartního. Což sice není o tolik více ale kloubový vůz má oproti standartnímu o větší provozní náklady a nejde jen o to že má spotřebu o cca 10-15 litrů větší ale jsou tam navíc 4 pneumatiky vůz je delší a při deponaci potřebuje více manévrovacího prostoru také je potřeba větší a vybavenější servisní zázemí atd. A pak přijde nějaký chytrolín a začne poukazovat na to že ano ve špičkových časech jezdí ty kloubové vozy na 90-100% obsazenosti ale… Číst vice »
Ale jistě, obce na sever od Prahy taky s městskou částí Praha 6 svůj rozvoj, který má přímý dopad na dopravu, nekonzultují.
Podobně Středočeský kraj svoje silniční dopravní stavby s Prahou 6 nekonzultuje.
A tady se najednou diví, že Praha 6 svoje dopravní opatření s nimi nekonzultuje?
Pokud si každej hraje výhradně na svým písečku, tak se nemůžou divit, že to nefunguje.
Nikdo nemá povinnost držet v dopravě status quo jenom proto, že někdo jinej si myslí, že by jako měl.
Četl jsem pár Vašich příspěvků. Jste na propagaci politiků P6 nějak hmotně zainteresován nebo jste jedním z politiků? Napište, co za 30 let politici v oblasti dopravy k jejímu zlepšení vybudovali a o co se zasadili (kromě zmiňovaných omezení).
Přijde Vám ekologičtější, když auta popojíždějí a kličkují po městě při hledání alternativní trasy?
Mluví se tu o výpadovkách, tak jen pro informaci – výpadovka –
(výpadová silnice) pozemní komunikace směřující z centra města na jeho hranice a ven z něj – tedy ne klidová zóna, ale významná místní komunikace/silnice.
Ani jedno z toho.
Pouze poukazuji na zcela logický důsledek sobeckého chování lidí – sobecky se začnou chovat všichni.
Nějak Vám došly argumenty. Obrázek si každý udělá sám. Já bych však v tomto případě za největší sobce považoval ty, kteří jsou placeni z veřejných peněz, dlouhodobě neodvádějí odpovídající práci a aby to zakryli a uhájili své posty, manipulují s lidmi a ještě je drze šikanují.
Celý život pracuji v soukromém sektoru a těmto lidem musím přispívat na živobytí. Letos jsem kvůli jejich dlouhodobé nečinnosti a šikaně musel změnit práci, protože jsem nebyl schopen dojet z kraje Prahy do práce autem včas na určené místo. A to je můj argument.
Přijde mi vtipné to kličkování mezi zákonama. Napřed někdo prosadil do zákona, že jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly. Už to je trochu nesystémový naschvál. Ale Praha si poradí, prostě ten motocykl místo do modrého kolečka dá na dodatkovou tabulku a výsledek je jak od chytré horákyně, oblečená neoblečená, obutá neobutá, přijela nepřijela, vyhrazený a přitom nevyhrazený. Dobře jdou úřady příkladem, že každý zákon se dá och*at.
Úředníci jsou typičtí mistři v ohýbání zákonů na prvním místě. Oni se jimi totiž mají řídit při jakémkoliv jejich rozhodnutí…
Lidi z Kladna by rádi jezdili vlakem do Prahy, ale radní z Prahy 6 už 30 let blokují zkapacitnění této trati.
Můžete už ty lži konečně přestat opakovat?
RADNÍ PRAHY 6 TRAŤ NA KLADNO NEBLOKUJÍ.
Nebo to chcete čínsky, že nerozumíte česky?
Rozumí a má pravdu!
Potřebuje to ve všech světových jazycích a nářečích.
Jinak úsek Veleslavín – Kladno mohl už dávno být hotový, ten nic neblokuje a je to přímý přestup na metro.
Na přestup na metro na kraji Prahy vám akorát tak víte co… Bílej Tesák.
Přestup na metro na kraji Prahy je tak nějak ekvivalent P+R…
To není, na P+R přijedete autem kdykoliv rovnou z domu. Na to metro vlakem, na který už jste se musel nějak dostat. Zkuste lidi z vlaků od Čelákovic vyhnat na Rajské zahradě a uvidíte, co se stane. Nebo teď týdenní výluka Neratovice-Praha, kdy ČD nebyly schopné zavést NAD z hlavního, ale jezdilo se z Českomoravské – kolik lidí to vyřešilo jinak.
Myslíte Rajskou zahradu, kde se kvůli autům udělal naprosto debilní přestup na metro?
To, jak j výluka organizovaná, za to moc nemohou ČD, ale objednavatel. Z Neratovic to moc smysl vést na Českomoravskou nedává. Daleko větší smysl je to ukončit na C v Letňanech a posílit linky co dublují koleje.
Ukončení na C Letňany už taky párktát bylo. Výsledek byl prázdné autobusy NAD. S3 a R43 jezdí na hlavní nádraží a tam taky má jezdit NAD. Arriva to zvládla.
Jízdní doba autobusu NAD mezi Letňany Hlavní nádraží přes Vysočany je výrazně delší (27 vs 17 minut), a to bez tradičních zácp na magistrále. Nedává to smysl cestujícím ani dopravci. Rychlíkové NAD za osobák zastavovali krom Vysočan na Střížkově, odtud je metro ještě rychlejší.
Jízdní doba je jen jedna věc. Vystoupit na poli a hnát se do metra je prostě horší varianta a obsazenost takové dopravy to ukazuje.
Já v takových případech preferuji vícelinkovou NAD.
Vždycky by měl být bus, co 1) jede co nejblíže trase vlaku = Hlavák,Vysočany,… 2) co nejblíže časům vlaku (zajetím do centra a vymetáním všech nádraží by se zdržel, takže zastavit na metru)
A pokud jako vlak má jet cosi většího než regina, určitě na stejnou kapacitu je potřeba víc busů – takže hledat kombinace mezi tím.
Čísla linek by mohly být třeba S3Z (zastávkový) S3M (metro) R3M,…
Jezdil jsem v dobách kdy DPP dostal první kloubové SORky v jeho barvách a měl jsem tu čest být mezi pár jedinci který chodili jezdit NAD a Nera- Pha jsem jezdil nesčetněkrát. A vždycky jsme jezdili až na Hlavák. A protože jsem jezdil za rychlíky tak se jelo na každý vlak min. dva kloubové vozy jeden “ zájezďák “ (místo 1 třídy vlakové) a dodávka která brala případně bicykly.
Jezdilo se různě. Jeden rok byly i ty Letňany. Českomoravská min. 2x . Hlavák nahoře na magistrále, ale i dole v Opletalce.
Tak to rozhodně není. Z P+R se metro zaplňuje postupně, z vlaku jednorázové, takže metro připomíná spíše přepravu dobytka. To rozhodně není řešení.
P+R má zase omezenou kapacitu. Po naplnění je to zabitý prostor.
Tak holt budete stát v zácpách, no.
Hm….. čtvrtstoletí rozpažovali na P6 jestli na letiště metro nebo vlak. Těch podmínek….. pokaždé jiné. Což proces dlouhá léta brzdilo. Takže jste zcela vedle. To byla realita. Myšlenka Praha – Kladno je z roku 1998 a na stůl ji oficiálně položil tehdejší ministr Peltrám. František Josef I udělil koncesi na stavbu dráhy a do pěti let se jezdilo třeba z Prahy do Domažlic. Tady se po 25 letech pořádně nevykoplo. A problémy při inženýringu a přípravě jsou z většiny na území Prahy. Most na Výtoni blokuje kdo? Nejrůznější pražské spolky. Raddickou radiálu staví Praha na papíře skoro 50 let, dnešní… Číst vice »
Tak az pojedete o vikendu do lesa na houby tak si nechte auta doma v Praze a jedte vlakem !
Samozřejmě. Každodenní dojíždění vs. dvakrát do roka na houby je úplně to samý.
Argumentace malýho dítěte, kterýmu sebrali hračku.
naopak…jak my k vy tak vy k my
Samozřejmě. S těmi kolonami aut jste si začali vy.
Ono budovat parkoviště pro frekvenci 2x ročně se fakt vyplatí… A stávající plochy mají nedostatečnou kapacitu. Patejl má pravdu…
Omezovat ale jen ostatní, to je přístup…
Omezují se všichni stejně.
Jde o princip, nebo pražák je snad světu nadřazený? Chápu rád by. Ale proč o víkendu cuchat smrad z pražských aut, nehledě na to, že když jste u těch hub, tak když rostou slušně zaparkovat u lesa třeba na Křivoklátsku bývá nejednou problém. Zaparkovat slušně, ne po prazsku na hulvata. Takže po vzoru Prahy 6 do lesa z Prahy laskavě hromadnou dopravou. Nebo ať vám Praha u toho lesa postaví P+R. Taková je jaksi pražská logika.
Pane kolego, mate tam chybu.
Touhle logikou by prece Praha mela postacit P+R u nadrazi (samozrejme v Praze), aby clovek na to Krivoklatsko dojel vlakem, zeano.
Samozřejmě že kde o princip. Je snad středočech pražákovi nadřazen, že ten ho je povinnen poslouchat?
Je snad středočech povinen poslouchat pražáka mimo Prahu? Proč mám stát třeba v OBIU ve frontě před pražákem? To je logika co? Mne je cizí, ale šíří se z Prahy. Kdyby Praha 30 let se stavbou všemožných kancelářských center stavěla infrastrukturu, finančně do toho zatáhla developery, nebyly by dnes problémy, co jsou. A územní plán má v rukou prážáky zvolená reprezentace. Holt kde nic není, ani čert nebere a doprava se nehýbe.
Můžeme jet jinam… všude s auty problém není, i když je fakt, ze kromě manželky doma jezdíme všichni vlak+ MHD u 95% objemu cest. A stacila maličkost. Nízký limit kilometru na operativní leasing auta.
Co to je limit kilometrů? Jakože musíte najezdit nějaký minimální vzdálenost měsíčně?
Naopak, maximální limit kilometrů, když to přešvihnete, tak platíte.
Operativní leasing má většinou maximální limit. Tj můžu najezdit maximálně x km měsíčně třeba. Počítá se s tím, že leasingová společnost pak auto prodá a čím větší nájezd tím menší zbytková cena.
Pánové musí být oba moc důležití, že… Bohužel (nebo snad bohudík) nejsem místní, takže nedokážu posoudit. Ale oba nějak moc vyhroceně žvaní
Zkuste hodinku ve špičce posedět třeba na Svatovítské a dojde vám, že je to neúnosné.
Ve Vysokém Mýtu je čistého vzduchu dost. Nevím proč se pan starosta nevrátí do domovské obce.
Z úplně stejného důvodu, proč vy nechcete změnit trasu svého ježdění autem.
Do Prahy autem ani náhodou. Loni jsem tam byl jednou a to pouze pro věci po zemřelém, kterého srazilo auto, al ještě ho dovezli vrtulníkem do Prahy na urgent.Bohužel se jinak nedalo, vezl jsem jeho příbuzné.
Za tu Svatovítskou si ovšem může P6 sama. Když se hrabala Blanka, existovala i varianta vjezdu do tunelů někde u Diplomatu na Evropské a menzy na Jugopako. Jenže P6 řekla ne. Takže teď si vyžírá svoje špatný rozhodnutí.
Čili v duchu toho, co tak rád píšete ostatním – nebrečte, sami si za to můžete, proč by to teď za vás měli řešit ostatní?
🙂
Tak se přijeďte podívat, stojí to za to. Kromě nedostatečné hromadné dopravy je největší problém nedostavěný vnitřní i vnější okruh, tak se to všechno hrne přes Prahu 6 do Blanky.
Jo? Určitě většina z těch aut ve špičce jen projíždí a nejedou do práce do Prahy?
Problém severní Prahy je ten,že chybí most v Suchdole neboli okruh,když se v této lokalitě potřebujete dostat přes řeku musíte hold přes P6 nebo Kralupy
Skoda, ze se ctihodni panove neuracili vyjadrit nejak podrobneji na tema, kde ze se ve stredoceskem kraji nachazi ono bajne misto s rychlou a kapacitni dopravou, u nejz by mela vystavba P+R smysl. Fakt mne to zajima. Beroun? Jasne, vsak tim tunelem do Prahy uz patnact let jezdime. Nebo to radsi treba od Berouna stahnout na Kladno, kde se jiz brzy (TM) bude jezdit hentou rychlodrahou na letiste a naslednym prestupem do motoraku na posledni cancour na Masnu? Nebo ze by lidi z oblasti mezi Prahou a Kralupy jezdili na P+R do Kralup, protoze je to tak prece logicke a… Číst vice »
A je to problém Prahy, kde vy budete odstavovat svůj majetek?
Vzhledem k tomu, ze z tech dojizdejicich Praha silne benefituje, tak ano je to problem i Prahy…
Povídejte, jak Praha „benefituje“?
Daň z příjmu se platí v místě bydliště.
Treba tim, ze diky stredocechum mate jit kam k lekari, do skoly, tece Vam doma voda, mozna i ten autobus, tramvaj ci metro Vam ridi stredocech. Stejne tak tu utraceji sve penize diky, kterym zas maji praci lide bydlici v Praze. Nemusite vse videt hned pres dane, ale i diky tomu, ze zde stredocesi pracuji a vytvari tu hodnoty, tak v ramci dani Praha penize dostava.
Ty doktory a školy v Praze ovšem navštěvují i Středočeši… Je otázka, jestli by tam bez nich nebyl menší nával.
To ale není zásluha středočechů. To území vám nepatří.
A je problém zbytku republiky, kde si pražáci o víkendu odstavují svůj majetek, když se jaksi rekreují. Kde Praha bere elektřinu, pitnou vodu …… to nesmrdí, že je z venkova, když to odebírají. Toť současné pražské uvažování.
Za dnešní problémy si může jen a jen pražská neschopnost. Všude postavím kancelářská centra a pak se divím, že se tam potřebují dostat lidí. Územní plánování v dopravě nevazalo na rozvoj. A to je problém Prahy. Počet g Praze přihlášených aut na obyvatele násobně vyšší než má Vídeň, Berlín….. Takže je potřeba začít u sebe a ne neschopnost svalovat na druhé.
Odběr vody z nádrže, která nikomu z vás osobně nepatří, nezakládá žádnou povinnost strpět vaše soukromé auto ve městě.
Až se naučíte rozeznávat mezi veřejným a soukromým statkem, tak se můžeme bavit.
Ja myslel, ze dle vyjadreni ctihodnych panu se jedna o konstruktivni navrh, ktery jen nedotahli do konce. Neco jako, hele, kuci, vzdyt tady mate kapacitni trat, kudy jezdi prime vlaky az do sirsiho centra po deseti minutach, co kdybyste si to P+R dali sem?
A ono je to jen knizeci rada, „tak to udelejte kdekoliv jinde a nas, panstvo, neobtezujte“.
Třeba Hostivice?
Momentálně do Veleslavína je to trať s jednou výhybnou, kapacitní doprava možná v intervalu 10 minut.
Proč do Kralup? Mohou jezdit do Roztok.
To je hodně výstižné. A krásně to ukazuje, že doprava má širší kontext, než si myslí nějaký radní z P6. Vše začíná územním plánováním a jeho realizací (investicemi) a ukazuje na nutnou součinnost obcí, měst, krajů, Prahy, ŘSD, SŽ…. což je bohužel fikce.
No to je príma. Takže auta omezit, zrušit, zakázat. Ale alternativy, ať už posílení VHD, či P+R u uzlů jsou složité a drahé a nikomu se do nich nechce investovat. Což nikdo nepřizná otevřeně, ale přesně o tom svedčí ten pingpong mezi městem a krajem, kdo by co měl budovat, posilovat, tedy hlavně platit.
Že se lidi nemají jak dostat nezajímá. Hlavně když nepojedou autem.
Ale o tom to přece. Volný pruh pro autobus je posílení spolehlivosti VHD.
A kde je posílení těch busů? Zatím je od politiků akorát slyšet, že oni by to rozhodně platit neměli, že to je problém těch druhých.
Pan Hrubeš bude hlava! Z naší obce do práce dopravou 2 hodiny. Autem 40 min!
Doprava bude akorát horší a celá Praha 6 bude parkoviště. Ach zaprodana ODS na šestce.
A on vás někdo nutí bydlet na vsi a přitom pracovat v Praze?
Ale tak je to všude ve světě, zkuste třeba v Londýně jet z vesnice do práce autem, to byste teprve koukal. Proto by měli být ty P+R ve středočeském kraji. Dojedete k vlaku a tím budete pokračovat. Zkrátka pojedete třeba o 20 min. déle, ale to je zkrátka daň za to, že bydlíte na vesnici, což je vaše volba.
A proč to neřešíte se svým krajem?
P+R je reseni. V Repich se radnice rozhodla jinak, klidne prijedte, vsechno parkovani zadara!
Na Praze 17, probíhá každý rok, anketa o zavedení modrých zón a každý rok jsou modré zóny odmitnuty, obyvatelé je prostě nechtějí.
V Řepích není problém s lufťáky z kraje, tedy tam zóny nedávají smysl, což lidi opakovaně potvrzují v anketách.
Ona většina aut ze sídliště ráno odjede a večer přijede, tedy pokud během dne někdo chce parkovat, není problém.
Navíc Řepy zachraňuje „pomalá“ tramvaj, kde pro dojížděče není dost atraktivní proti metru v okolí.
To říkám pořád P+R v Řitce a MHD z Prahy tam zakončit, nejlépe nějakou kolejovou linku. Stejně tam směřujeme.
Však kdyby stát za něco stál, už jezdí pořádná železnice na Mělník, do Liberce, na Kladno a nebo do oblasti za Zličínem. A na těchto tratích by se mohlo vybudovat desítky P+R s mnohem nižší cenou, protože to nebudou patrové garáže ale běžné parkoviště (ovšem se vsakovací dlažbou, stromy a tak podobně, jako na západě). I do té Řiťky a dál by mohla vést pořádná trať víceméně kopírující D4 a svedena do Komořan. Ale stát dělá v tomto ohledu velké nic, stát si pořád neuvědomil, že hospodářský růst země je založení na hospodářském růstu jeho metropolí. A k tomu je… Číst vice »
Přesně tak. Viz skoro sto let starý text „ale v naší Praze, v naší »matičce« Praze, Bude i ona stavětí se proti ubídněnému Povltaví, jako.stavěla se macecha Vídeň? Páni v Praze mají plné hlavy plánů, jak zvelebili hlavní město, tvoří Velkou Prahu, jež má vyrůsti v evropské centrum, ale zapomínají, že třeba pří těle vlastí starati se nejen o hlavu, ale také o ostatní údy, neboť ochuravé údy zdolali mohou konečně celé tělo í s hlavou,“ Vltavské proudy: čtrnáctideník pro zájmy Povltaví, Posázaví a Poberouní. V Praze: Spolek rodáků z Netvořic a okolí, 22.10.1928, 7(10), s. 3
Boze, to jsou predstavy. Na hektar plochy narvete tak 350 mist. To je ctverec 100×100. Do prahy se navali urcite 100tis aut denne. Vhodnych stanic bude max 20. Tedy vsude parkoviste pro 5000 aut. To je asi 16 hektaru. Ctverec 400×400. U kterych stanic mate prostor? Vranany, Rostoklaty, Tuklaty. A neco na tratich do Lyse a Neratovic. I u Kladna, treba u Pritocna. Ale na tratich na Beroun, Benesov a Vrane, myslim smolik. Tohle tedy rozhdone neni reseni. Uz totiz vidim jak autickari chodi nadsene kilak na parkovisti na vlak a taky jak tam ty auta na v podstate nehlidatelne… Číst vice »
Nejlepší P+R bude Skalka-Dubenec, tam je místa habaděj a je hned u letiště.
Můžete prosím sdělit, kde by takové P+R bylo vhodné u D5 ve vazbě na rychlou kolejovou dopravu? Beroun je daleko a vlakem do Prahy je to tragédie větší než v roce 1862, kdy začala Česká západní dráha jezdit. Rudná? Jako přes celou Rudnou k vesnickému nádraží a pak na okraj Prahy (Smíchov) sukafonem? Tak kde prosím?
Hromadnou dopravou mi to z obce na Veleslavín trvá busem cca 30 minut, vlakem neuvěřitelných 65 minut a to bez jediného přestupu. Spoje mi jezdí přibližně v hodinových intervalech a protože nějaký tydýt naplánoval vlak a bus v podobný čas, člověk vlastně nemá ani příliš na výběr v jaký čas pojede (ačkoliv vzhledem době jízdy vlaku není ani o čem). Autem jsem na kraji P6 do 15 minut a mohu jet kdykoliv. Tahle veřejná doprava mi k dennímu dojíždění opravdu nemotivuje…
30 min vs 15 min a pak stat v kolone a hledat parkovani.
Fajn, ta regulace je tedy zjevne zcela nezbytna.
Dobrá rada, jeďte na P+R u železnice ne úrovni koňky, jejíž modernizaci 30 let blokujeme. Vaše Praha 6…
Za nějaké dva či tři dny řešit, zda to pomohlo?
Sice zde často čtu připomínky, že „dopravní indukce“ neexistuje, ale z pozice dojíždějícího po D1 na jižní okraj Prahy zcela jasně vidím…
Jakmile nastane nějaké omezení, doprava cca po třech až pěti dnech klesne na úroveň předchozích kolon (ty považujme pro všechny za snesitelné a přežitelné). A jakmile omezení zmizí, opět se zvýší doprava na D1 🙂
Nojo, jenže existuje taková věc, říká se jí sociální smír. Buď můžeme lidem vycházet vstříc s alternativami a snažit se je přesvědčit, nebo jim můžeme s alternativami nakašlat a nařídit/zakázat. Co asi bude pro ten sociální smír výhodnější?
P6 zatím předvádí to druhé. A pak se všichni diví, že všelijakým extremistům a podivínům (např. Turek) rostou preference.
Sociální smír znamená především to, že jedna skupina nebude trvale žít na úkor jiné.
Já si to drahé bydlení v Praze platím právě proto, abych nemusel plýtvat svým časem při dojíždění.
Sociální smír znamená přesný opak. Jedna skupina žije na úkor druhé a druhá za to dostává relativní klid. Příkladem sociálního smíru jsou třeba sociální dávky, kvůli kterým není tolik krádeží. Jiný název pro sociální smír je třeba výpalné.
To jste dost vedle. Sociální dávky a výpalné opravdu nejsou totéž.
Sociální dávky se platí proto, aby lidé žili důstojný život. Většina lidí krást nebude.
Přesně naopak. Sociální dávky, neboli výpalné se platí právě proto, aby ti, co nemají co ztratit nedělali bordel.
Zkusme zrušit sociální dávky. K čemu to povede? Lidé na ulicích a nemající, co jíst. Rozvoj nemocí a kriminality. Čím toho má člověk méně tím je ochotnější krást. Jde to vidět třeba na jízdném v MHD. Ti co mají majetek, tak se bojí pokut a dodržují pravidla. Ti co nemají co ztratit, nic nedodržují a jezdí načerno, protože je už 15. bezvýsledná exekuce netrápí.
Chci li žít ve městě, kongesce k tomu životu patří. Až si to pražáci uvědomí, všem se uleví.
Chci-li žít na vesnici, nedostatecns infrastruktura k tomu patří. Až si to středočeši uvědomí, všem se uleví.
Kongesce patří k lidem co se za každou cenu snaží jet autem, nemá to co dělat s městem (ostatně největší jsou před městem). V Praze jezdí pravidelně autem menšina lidí, takže by i dojíždějící měli pochopit, že dopřávat si klidu „na předměstí“ a plnit město autem s tím, že to k tomu patří je přinejmenším sobecký přístup.
Naopak se všem uleví, až se i u nás zjistí, že omezování ježdění autem značně zlepšuje život ve městě. Dokonce i pro ty co autem naprosto nezbytně musí a pro ty co dělají „obsluhu“.
Jo tak sociální smír to už je dnes možnost smrdět někde autem?
Njn, ale pro ten sociální smír musí něco udělat všechny strany, například stredočeši stavět P+R parkoviště, stát řešit příměstskou dopravu…..házet to jenom na P6, která ani nemá žádnou lokalitu kde by postavit to parkoviště dávalo smysl, že se snaží ten neúnosný stav pro její občany řešit jak může, je sakra nefér.
Za prvé, politik má svoji prací společnost spojovat, nikoliv rozdělovat, jak to činí Praha. Za druhé, za pár měsdů bude zima, až pražáci ucpou Špindl, parkoviště jim tam postavil pražský magistrát? No to asi těžko. Ten mimopražský jede do Prahy pracovat, bez něj by vám nejezdilo metro, ani rohlíků by nebylo tolik….. Ten pražák se do Špindlu jede rekreovat. A za třetí, Praha má ze sdílených daní na hlavu dvojnásobek toho, co ten venkov a rozdíl by měl jít z podstaty do investic, ne ho prožrat dotováním provozu v MHD, kdy cena pro uživatele s tramvajenkou je nižší než odložení… Číst vice »
Práce politika je bít se za lidi, kteří jej volili. Je to jejich zástupce a jeho práce je tyto lidi zastupovat.
Ke špindlu. Až se ucpe Špindl, vjezd do něj začne být jen pro místní. Kdyby tot udělala Praha to by bylo řevu.
Ne, prací zvoleného politika, zejména komunálního, je zastupovat všechny volice, tedy i ty, co ho nevolili a pracovat pro blaho „komunity“ (obce, MČ…). Pokud bude zastupovat jen své voliče, pak dojde přesně k tomu rozdělování, jehož jsme svědky.
Preference veřejné dopravy, spočívající i v objednání většího počtu spojů z kraje?
To je čistě věci StČ kraje, to nemá s preferencí v rámci Prahy nic moc společného
Řekl bych, že zde padla narážka na boj Stč a Kladna. Ano zde by bylo třeba v exponovanych časech přidávat spoje, to mimo jiné dokazují vlastní průzkumy IDSK.
Nicméně kraj si trvá na svém a ani o autobus navíc.
Nu co, tímhle přístupem lidí z auta do busu opravdu nenazenou
Ona teda autobusy z hranice krajů do Veleslavína hradí Praha…
Ty P+R parkoviště by měl StČ kraj budovat společně s Prahou. Středočeši, kteří to využívají, utratí podstatou část svých příjmů v Praze a také tam pracují, čímž dopomáhají točit Pražskou ekonomiku na takovou úroveň, na jaké se nachází. Možná by bylo dobré zapojit i stát, ale rozhodně nenechávat na jediné straně.
Vždy když přemýšlím o řešení pro Prahu, vybaví se mi místní/regionální daň z podnikání, která by měla částečně nahradit rozpočtové určení daní. Současný systém je pokřivený, své má město jisté, nemotivuje město zajistit na svém území větší výběr daní a už vůbec tu nemá možnosti si daně nějak měnit. Posílení samostatnosti Prahy (ale i jiných měst/regionů) by v tomto směru hodně pomohlo.
Velký podíl místní daně naopak velmi zvyšuje ekonomické rozdíly mezi obcemi.
Ano a tak dává obcím motivaci se snažit. Momentálně se malé obce nesnaží a bojkotují vše kolem sebe a přitom chtějí stejné peníze na hlavu. Když je obec velkoplošná ubytovna, která nemá žádné firmy, žádné pracovni příležitosti a jen satelitní/vesnickou výstavbu, tak nemůže očekávat stejné příjmy na hlavu jako města, které se rozvíjejí rovnoměrně.
Nelze. Největší devizou ekonomické aktivity každé obce je její poloha – tu ovlivnit nemůže.
Váš návrh je velmi silně nefér a povede pouze k dalšímu úpadku periferie, zatímco bohaté oblasti budou bohatnout ještě rychleji.
Tím časem dojde ke kolapsu všech oblastí kromě jádrových. Diverzifikace ekonomických činností je ale základní nástroj k překonávání jakékoliv krize. Domnělou spravedlností tak akorát vydláždíte cestu k totálnímu krachu celého státu.
Ano, největší deízou je poloha, ale ne tou hlavní. Hlavní devízou je ochota k vývoji a investicím do něj. Zatímco satelitní městečko s krásnými ulicemi stagnuje, vedlejší město, které není tak pěkné, lae je čisté se vyvíjí. Návrh je naopak silně fér, protože odměňuje ty, co se snaží a škrtá ty, co nejsou životaschopní. Česká republika potřebuje výrazně snížit počet malých obcí a obcí celkově. A toto je právě ta cesta, kdy přežijí ti nejschopnější a redukce povede až k tomu, že se vytvoří dostatek životaschopných celků. Toto diverzifikaci ekonomických činností nebrání, naopak ji podporuje. Velké celky s dostatekm populace… Číst vice »
Stát je zapojený ve výstavbě železniční tratě, jestli někdo potřebuje parkoviště P+R, tak ať si je zafinancuje ze svého, jinak bude moci určitě jezdit k vlaku pomocí V(M)HD.
Nemá smysl budovat P+R v každé vesnici, ale skutečně v místech křížení páteřních dopravních tepen a ideálně uzlů a terminálů.
Obce se akorát rozhádají.
Někdo musí prosadit EIA a vůbec celou věc jako veřejně prospěšné stavby. Jinak se to nepohne. A to musí udělat vyšší celky – stát nebo kraje, HMP atd
Taky nepíšu o každé vesnici.
Tak se rozhádají, když si voliči zvolí neschpné, tak to tak nějak dopadne.
Když bude Praha obtížně průjezdná (a nebude v ní možnost parkovat), tak EIA bude mít víc podporovatelů, bude větší politický tlak na možné řešení. O tom, že by se měla magistrála zrušit (upravit na normální ulice třeba místy i s tramvajema) tu píšu velmi často.
To je vidět, jak stát mohutně staví nové regionální tratě v paprsku z Prahy a těch vrt terminálů v okolí Prahy, těch už taky můžeme napočítat po jednotkách že? Stejně jako to že jsou všechny významné tratě rozšířeny na 4 koleje aby na nich mohlo vedle dálkovky s nákladkou fungovat i plnohodnotné S-Bahn. No akorát že vůbec…
Protože tu vládne loby točvolantů, a když je někdo chce usměrnit, tak je oheň na střeše. Viz článek o vážení a hmotnosti kamionů.
Dobrá teorie, praxe je úplně jinde
Praxe je taková, že většina lidí rozumí kroucení kolečkem a podle toho to tady dopadá. A nějak tahle loby nemůže stále pochopit, že na některých místech je nežádoucí.
Kolik musí být ta část příjmů, aby se vyplatilo postavit z těch odvedených daní nové parkovací místo za milion? Mě to teda nevychází.
Otázka je jestli to parkovací místo za vnější hranicí Prahy bude/musí stát milion. Spíš ne. Řekl bych, že je nutné aby to byl velký nový železniční terminál nekde v polích. Pak to bude finančně úplně někde jinde, spíš dražší bude pár stovek metru silnice k němu, proto musí být velký aby to dávalo smysl.
Odbočka – Lochovice RS?
A jak dostanete ty lidi z terminálu v polích do Prahy? Vždyť už všechno praská ve švech, autobusy i vlaky jsou plné, železnice se až na pár výjimek nestaví, silnice dopravu nezvládají. Příměstské linky jsou na samé hranici kapacit. Kolik spojů se dá ještě vložit třeba na silnici I/9, aby bus nezůstaly stát v jedné koloně? Moc jich nebude. Jednička, která má ovšem parametry dvojky, se také nerozšiřuje, jediné, co se zvládlo byl kruhový objezd u Líbeznic. Jenže ten je tak malý, že tam ráno stojí kolony. No a kam dál? Nahoru k dálnici je to katastrofa, další kruhák a… Číst vice »
Souhlasím s Vámi to je to B, které roky není. Legrační je, že Praha 6 potřebuje spoustu profesi typu kuchařky a uklízečky do škol nebo chlapi, co pracuji v technických službách a velká část těch lidí spíš do Prahy dojíždí. Spíše si myslim, že tohle nóbl lidi z Prahy 6 nedělají. Ti lidí se jim na to vyprdnou a půjdou dělat někde do skladu za Prahou Tím, že P6 kašle na kvalitní možnost železnice na dojíždění si pod sebou podřezavá větev. My tady žádnou hnusnou železnici nechceme, není řešení. My nikoho nepotřebujeme je nesmysl a Praha a Praha 6 by… Číst vice »
Myslím, že Praha 6 je ochotna jednat konstruktivně, ale jiným směrem než kraj. Zatímco P6 preferuje MHD – viz vyhrazené pruhy, Středočeský kraj podporuje IAD. MHD je levné pro Prahu, protože stačí vyhradit pruhy na existující silnici a svést to do existujícího přepravního uzlu. Jediné zvýšené náklady jsou provozní dotace hranice Prahy – dopravní uzel. Pro Středočeský kraj je MHD drahá, protože musí sbírat lidí z oblastí s malou hustotou zalidnění. Navíc, když autobus 10 minut někde stojí a vybírá drobáky, tak to není nic moc. IAD je zase levná pro Středočeský kraj. Kolony moc nikde, síť dálnic směřující do… Číst vice »
Protože autíčkářská lobby tak dlouho chodila se džbánem pro vodu, až se ucho utrhlo.
Parkovací místo za milion je falešné dogma.
Tak za kolik? 😉
Co je to za otázku? Stojí snad pozemek všude stejně? A stojí povrchové místo stejně jako v parkovacím domě?
Takže budeme dláždit lány asfaltem. Ideální využití volné krajiny, zvláště v době klimatické změny…
Dalo by se za 750tis. Coz je rozdil co jic neresi
V budejovicich treba za cca. 300 tisic v boleslavi za cca. 370 tisic misto…A to jsou furt cisla mest. Soukromnik by to jiste dokazal jeste snizit. Ale je mi jasne, ze Vas ani fakticka cisla nepresvedci.
Ano, cena parkovacího místa v Praze svědčí ukázkove o schopnosti tohoto města řešit svůj rozvoj. Cena je dnes bičem proto, aby se nic nedělalo a problémy se svalovaly na okolí. V době, kdy to ještě v Praze šlo kupředu se třeba byty ve vyskove budově vlevo od radnice P13 prodavaly za venkovské ceny. A šlo to. Exkluzivní byt 110 M2 pod 5 mio. Stavba za účasti městské části. Dnes bohužel nejde nic
A pozemky spadnou z nebe. V patrove garazi stoji misto minimalne 700tis. Vite kolik to je tedy celkem?
A obavam se, ze parkoviste v plose nebudou mut nikdy potrebnou kapacitu
Oba dva priklady jsou vicepatrove parkovaci domy… O pozemku se bavit nemusime, protoze pokud nekdo rika, ze misto stoji milion, tak to nemysli vcetne pozemku, ale jen za vystavbu.
Kolikpak asi muze stat jedno parkovaci misto tady?
https://engelhardt-architekten.com/files/engelhardt-website/fotos/fertig/gewerbebau/Parkhaus-Roth/02_008_Heinl_E39_Parkhaus_Sparkasse_Roth_6286911.jpg
Pokud pocitam dobre, prizemi plus dve patra, celkem treba 80 mist. Takze tohle jako melo stat skoro 60M Kc?
V Nemecku je parkhausu postavenych na par Ickach asi tak bambilion. Nedavno jeden takovej (trosku vetsi, snad 4-5 nadzemnich podlazi) postavili v Regenu kousek od namesti (Parkhaus Am Sand).
Hruza, nikdy se to nezaplati a navic indukce!
Jen mi neni znamo, zda to tam stavel soukromnik, nebo mesto. A dohledat jakekoliv info k cene se mi taky nedari.
Tenhle vychází v holé ceně 5000€ na jedno stání.https://constructalia.arcelormittal.com/files/CarParks_DE–f0a4d6efe57d9847c3ce03befe300315.pdf