Stav dopravní nouze trvá, píše starosta po omezení vjezdu do Prahy 6. Středočechům radí budovat P+R

Červeně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýČerveně zvýrazněný začátek buspruhu na Evropské. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Radní pro dopravu Středočeského kraje si byl s vedením Prahy 6 vyjasňovat postoje.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

Přijde mi vtipné to kličkování mezi zákonama. Napřed někdo prosadil do zákona, že jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly. Už to je trochu nesystémový naschvál. Ale Praha si poradí, prostě ten motocykl místo do modrého kolečka dá na dodatkovou tabulku a výsledek je jak od chytré horákyně, oblečená neoblečená, obutá neobutá, přijela nepřijela, vyhrazený a přitom nevyhrazený. Dobře jdou úřady příkladem, že každý zákon se dá och*at.

David

Lidi z Kladna by rádi jezdili vlakem do Prahy, ale radní z Prahy 6 už 30 let blokují zkapacitnění této trati.

Patejl

Tak az pojedete o vikendu do lesa na houby tak si nechte auta doma v Praze a jedte vlakem !

Hoermalmeister

Pánové musí být oba moc důležití, že… Bohužel (nebo snad bohudík) nejsem místní, takže nedokážu posoudit. Ale oba nějak moc vyhroceně žvaní

mimochodem

Skoda, ze se ctihodni panove neuracili vyjadrit nejak podrobneji na tema, kde ze se ve stredoceskem kraji nachazi ono bajne misto s rychlou a kapacitni dopravou, u nejz by mela vystavba P+R smysl. Fakt mne to zajima. Beroun? Jasne, vsak tim tunelem do Prahy uz patnact let jezdime. Nebo to radsi treba od Berouna stahnout na Kladno, kde se jiz brzy (TM) bude jezdit hentou rychlodrahou na letiste a naslednym prestupem do motoraku na posledni cancour na Masnu? Nebo ze by lidi z oblasti mezi Prahou a Kralupy jezdili na P+R do Kralup, protoze je to tak prece logicke a… Číst vice »

Bobik

No to je príma. Takže auta omezit, zrušit, zakázat. Ale alternativy, ať už posílení VHD, či P+R u uzlů jsou složité a drahé a nikomu se do nich nechce investovat. Což nikdo nepřizná otevřeně, ale přesně o tom svedčí ten pingpong mezi městem a krajem, kdo by co měl budovat, posilovat, tedy hlavně platit.
Že se lidi nemají jak dostat nezajímá. Hlavně když nepojedou autem.

Pavel

motivovat občany, aby vyrazilY — najdi hrubku 🙂

Jiri

P+R je reseni. V Repich se radnice rozhodla jinak, klidne prijedte, vsechno parkovani zadara!

BDT

Na Praze 17, probíhá každý rok, anketa o zavedení modrých zón a každý rok jsou modré zóny odmitnuty, obyvatelé je prostě nechtějí.

Petr

To říkám pořád P+R v Řitce a MHD z Prahy tam zakončit, nejlépe nějakou kolejovou linku. Stejně tam směřujeme.

MP22

Však kdyby stát za něco stál, už jezdí pořádná železnice na Mělník, do Liberce, na Kladno a nebo do oblasti za Zličínem. A na těchto tratích by se mohlo vybudovat desítky P+R s mnohem nižší cenou, protože to nebudou patrové garáže ale běžné parkoviště (ovšem se vsakovací dlažbou, stromy a tak podobně, jako na západě). I do té Řiťky a dál by mohla vést pořádná trať víceméně kopírující D4 a svedena do Komořan. Ale stát dělá v tomto ohledu velké nic, stát si pořád neuvědomil, že hospodářský růst země je založení na hospodářském růstu jeho metropolí. A k tomu je… Číst vice »

Petr

Přesně tak. Viz skoro sto let starý text „ale v naší Praze, v naší »matičce« Praze, Bude i ona stavětí se proti ubídněnému Povltaví, jako.stavěla se macecha Vídeň? Páni v Praze mají plné hlavy plánů, jak zvelebili hlavní město, tvoří Velkou Prahu, jež má vyrůsti v evropské centrum, ale zapomínají, že třeba pří těle vlastí starati se nejen o hlavu, ale také o ostatní údy, neboť ochuravé údy zdolali mohou konečně celé tělo í s hlavou,“ Vltavské proudy: čtrnáctideník pro zájmy Povltaví, Posázaví a Poberouní. V Praze: Spolek rodáků z Netvořic a okolí, 22.10.1928, 7(10), s. 3

Vít

Hromadnou dopravou mi to z obce na Veleslavín trvá busem cca 30 minut, vlakem neuvěřitelných 65 minut a to bez jediného přestupu. Spoje mi jezdí přibližně v hodinových intervalech a protože nějaký tydýt naplánoval vlak a bus v podobný čas, člověk vlastně nemá ani příliš na výběr v jaký čas pojede (ačkoliv vzhledem době jízdy vlaku není ani o čem). Autem jsem na kraji P6 do 15 minut a mohu jet kdykoliv. Tahle veřejná doprava mi k dennímu dojíždění opravdu nemotivuje…

Metro

Dobrá rada, jeďte na P+R u železnice ne úrovni koňky, jejíž modernizaci 30 let blokujeme. Vaše Praha 6…

Petr Šimral

Za nějaké dva či tři dny řešit, zda to pomohlo?

Sice zde často čtu připomínky, že „dopravní indukce“ neexistuje, ale z pozice dojíždějícího po D1 na jižní okraj Prahy zcela jasně vidím…
Jakmile nastane nějaké omezení, doprava cca po třech až pěti dnech klesne na úroveň předchozích kolon (ty považujme pro všechny za snesitelné a přežitelné). A jakmile omezení zmizí, opět se zvýší doprava na D1 🙂

Bobik

Nojo, jenže existuje taková věc, říká se jí sociální smír. Buď můžeme lidem vycházet vstříc s alternativami a snažit se je přesvědčit, nebo jim můžeme s alternativami nakašlat a nařídit/zakázat. Co asi bude pro ten sociální smír výhodnější?

P6 zatím předvádí to druhé. A pak se všichni diví, že všelijakým extremistům a podivínům (např. Turek) rostou preference.

Frantík

Preference veřejné dopravy, spočívající i v objednání většího počtu spojů z kraje?

Adam Ř

To je čistě věci StČ kraje, to nemá s preferencí v rámci Prahy nic moc společného

Projektak

Řekl bych, že zde padla narážka na boj Stč a Kladna. Ano zde by bylo třeba v exponovanych časech přidávat spoje, to mimo jiné dokazují vlastní průzkumy IDSK.
Nicméně kraj si trvá na svém a ani o autobus navíc.
Nu co, tímhle přístupem lidí z auta do busu opravdu nenazenou

Frantík

Ona teda autobusy z hranice krajů do Veleslavína hradí Praha…

MP22

Ty P+R parkoviště by měl StČ kraj budovat společně s Prahou. Středočeši, kteří to využívají, utratí podstatou část svých příjmů v Praze a také tam pracují, čímž dopomáhají točit Pražskou ekonomiku na takovou úroveň, na jaké se nachází. Možná by bylo dobré zapojit i stát, ale rozhodně nenechávat na jediné straně.

MrMarkus

Vždy když přemýšlím o řešení pro Prahu, vybaví se mi místní/regionální daň z podnikání, která by měla částečně nahradit rozpočtové určení daní. Současný systém je pokřivený, své má město jisté, nemotivuje město zajistit na svém území větší výběr daní a už vůbec tu nemá možnosti si daně nějak měnit. Posílení samostatnosti Prahy (ale i jiných měst/regionů) by v tomto směru hodně pomohlo.

Alibaba

Stát je zapojený ve výstavbě železniční tratě, jestli někdo potřebuje parkoviště P+R, tak ať si je zafinancuje ze svého, jinak bude moci určitě jezdit k vlaku pomocí V(M)HD.

ABCD

Nemá smysl budovat  P+R v každé vesnici, ale skutečně v místech křížení páteřních dopravních tepen a ideálně uzlů a terminálů.
Obce se akorát rozhádají.
Někdo musí prosadit EIA a vůbec celou věc jako veřejně prospěšné stavby. Jinak se to nepohne. A to musí udělat vyšší celky – stát nebo kraje, HMP atd

MP22

To je vidět, jak stát mohutně staví nové regionální tratě v paprsku z Prahy a těch vrt terminálů v okolí Prahy, těch už taky můžeme napočítat po jednotkách že? Stejně jako to že jsou všechny významné tratě rozšířeny na 4 koleje aby na nich mohlo vedle dálkovky s nákladkou fungovat i plnohodnotné S-Bahn. No akorát že vůbec…

Jan T.

Kolik musí být ta část příjmů, aby se vyplatilo postavit z těch odvedených daní nové parkovací místo za milion? Mě to teda nevychází.

ABCD

Otázka je jestli to parkovací místo za vnější hranicí Prahy bude/musí stát milion. Spíš ne. Řekl bych, že je nutné aby to byl velký nový železniční terminál nekde v polích. Pak to bude finančně úplně někde jinde, spíš dražší bude pár stovek metru silnice k němu, proto musí být velký aby to dávalo smysl.

Petr

Odbočka – Lochovice RS?

Kebab

Parkovací místo za milion je falešné dogma.