Státu unikají miliardy korun na dopravní stavby kvůli slevě na naftu

Čerpací stanice Benzina. Foto: BenzinaČerpací stanice Benzina. Foto: Benzina

Dřívější konec slevy na spotřební dani může přinést jen změna zákona. Nižší sazbou přijde stát letos o devět miliard korun.

136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Naftu pamatuji v 90.letech za 15/Kč za litr, oproti tomu benzín tak 27/Kč litr. Nikomu to nepřipadalo divné. Pak se to někdy kolem roku 2000 téměř dorovnalo (rozdíl jen pár Kč), ačkoliv nákladově na výrobu víme jak je to s naftou vs. benzín. Z hlediska strategie národní ekonomiky rovněž i nafta přímo ovlivňuje roztáčení inflační spirály, neboť se s tím vozí potraviny, léky, lidi atd. Proto si myslím, že cenu nafty koriguje vláda ČR nižší spotřební daní a ponechává ji tak na současné úrovni, z důvodu inflačních tlaků, které jsou i tak dost velké. Spíše mě udivuje, že nafta nízko/plyn… Číst vice »

Jirka

Spolu s vrácením spotřební daně z nafty na původní výši, by už mohli taky urychleně zrušit zastropovani cen energií, když jsou nyní obchodníci schopní nabízet energie výrazně pod cenovým stropem. To jsou teď další zbytečně nasypané miliardy nenasytným obchodníkům s energiemi, oproti daním na naftu to snad ani nikdo nespočítá kolik se na tom tito obchodnici co nám prodávají za zastropovane ceny a od státu si nechávají vyplácet rozdíl podle loňských extrémně vysokych cen ještě napakují.

Lukáš Chytil

Český stát taky, na DPH. Čím víc věcí stojí, tím víc se z nich na daních zaplatí.

soumar

Není spíš chytřejší nechat lidem jejich peníze, ať si financují, co chtějí, přímo, než neustále přemýšlet jak všechny vzít u huby daněmi a ty pak přerozdělit a trochu ukrást?

Nejsem politik. 🙂

Gwann

Ok, takže přestaneme vyplácet důchody nebo učitele nebo třeba…udrzovat silnice.

Neříkám, že nás stát je efektivní, ale dané deficity jsou neudrzitelne.

Takže když máte tento libertariansky názor, osvetlete nám, prosím ale konkrétně, co chcete skrtnout přesně za vydaje

Kolemjdoucí

Soukromá armáda do každé rodiny!

David Peca

Pane Gwane a co třeba si na důchod šetřit z těch peněz, které nezaplatíte na daních.

PetrH

Cajk. Z dalších peněz můžete platit důchod rodičům.

MaT

Fajn. Kolik metrů dálnice nebo železnice jste už postavil? 🙂

Jiří Kocurek

Stav kdy stát všecko vzal tady byl 40 roků a na konci byl lid výrazně chudší než v sousedním Rakousku… Takže je to lepší, než aby každý šel dělat polootroka aby si ten svůj decimetr dálnice vykopal lopatou.

Y.K.

Pokud se zavede reálné (nákladové) mýto pro vše, tak proč ne.

Libcha

Ono se rádo nadává na politiky, ale za tohle de-facto spíš nepřímo může celkový stav naší společnosti: je hodně pro-populistická. Současná vládní koalice se hodně vymezovala proti megapopulistovi Babišovi (což je dobře), ale sama se dál chová dost populisticky prostě proto, že to elektorát celkově požaduje. Když se zdražila nafta, byla to logická reakce trhu na danou situaci a správným řešením mělo být to přečkat, šetřit s ní tam kde to jenom trochu jde (což by ostatně prospělo i přírodě, pokud bychom to vzali jako příležitost naučit se dlouhodobě víc šetřit) a pokud to nejde, tak zatnout zuby a zaplatit.… Číst vice »

Cyklista

Přesně tak, nikomu by se nic nestalo, kdyby si svojí plechovou popelnicí odpustil pár zbytečných cest zamořujících okolí splodinami.

Kebab

Třeba do práce, že? Peníze se přece fasují na sociálce.

Asd

Ono si někteří myslí že elektřina se bere ze zásuvky a jídlo ze supermarketu.

Jiří Kocurek

A voda z kohoutku. A pokud neteče a jsou paranoidní, tak za to může ten s tím bagrem na ulici, kdyby nepřijel, tak by tekla.

Halamus

Peníze jsou z tiskárny.

digi

Ale ne pro nas, my bankéře z CNB po skonceni mandatu zamesntnat nemuzem (CNB nam na to nevytiskla penize)

PetrH

v životě jsem do práce autem nejel :))

Jiří Kocurek

A samozřejmě vadí i elektromobil a dokonce i člověk vystupující z autobusu, protože zavazí cyklistovi s kolem při nastupování.

David Peca

Pravice je dnes underground. Sama EU je z podstaty levicová. Všichni chtějí dotovat z peněz, které jim napřed stát sebral. Bez toho neusnou.

medvěd

Zákonodárce vylil s vaničkou své dítě. Neměl by zaplatit za zmetek ?

Šalina na Špilas

Někdy mám z vládních kroků smíšené pocity. Kupříkladu tato velmi zbytečná podpora automobilismu na úkor dluhu vůči infrastruktuře a státnímu dluhu.
Na druhou stranu třeba pozměnění odměn v SŽ z „co nejvíce utraťte“ na aktuální model je dobrý krok. Škoda, že tyto dobré kroky nejsou dotaženy do konce v nějakém komplexním řešení. Ale když si vzpomenu, co se dělo za minulé politické granitury, tak to se smíšené pocity změní na pozitivní.

Roman Čadek

Zjevně vůbec nemáte tušení, jaké výnosy má stát ze silniční dopravy a kolik naopak nenávratně mizí v drážních dotacích.

David

A vy zase nejspíš vůbec nemáte ponětí, kolik ta přebujelá silniční doprava opravdu ten stát stojí. To není jen údržba silniční sítě, ale i kvalita života, zdraví, těžká zranění, úmrtí, změna klimatu a související problémy atd.

Šalina na Špilas

Dejme tomu hazard také vynáší, tak na něj dáme daňové úlevy? Připadá mi ta logika podobná, silniční doprava výrazněji poškozuje životní prostředí (hluk, emise, ráz měst, ráz krajiny), což může být jeden z argumentů, proč financovat více železnici.
Nicméně ještě je tady toto: jak stát zdražil o inflaci např. dálniční známky a jak státní tarif (Oneticket)?
Proč v Rakousku mají Klimaticket na všechno VHD téměř za cenu Oneticketu 100 pouze na vlaky v ČR?
Plus fakt, že na automobilovou dopravu se nekašle, ona funguje dobře, ŘSD šlape, pozornost – finance až poté – by se měla naopak zaměřit na SŽ.

Cyklista

Žádné výnosy ze silniční doprav nemá. Naopak ji narozdíl od udržitelné cyklodopravy dotuje. Naopak chce to spotřební daň z nafty zvednout aspoň 5x a zavést novou spotřební daň z nákupu auta, ve výši trojnásobku ceny a minimálně, aspoň 500 tis. Kč, aby si točvolanti nákup svého plechového miláčku dobře rozmysleli a přestali zabíjet naši hořící planetu.

Kolemjdoucí

Nemůže redakce tohohle trolla zaříznout?

Cyklista

Petrolmaskuliní autíčkář se vzteká. Neboj, mi ti auto zdražíme, že ještě rád pojedeš na kole a nebudeš ohrožovat svojí jízdou cyklisty a naši planetu.

Kolemjdoucí

To bude omyl, pane, já autem nejezdím a na protestní cyklojízdy jsem jezdil v době, kdy vy jste patrně ještě tahal kačera a o internetu slyšel tak od táty v pohádkách na dobrou noc.

Mně jen nebaví váš až příliš zjevný pokus dělat lidem na kole špatnou pověst. To je celé.

Mějte se.

Vojtěch

Tento názor je jak od starého ODS , když se divá na Piráty. Pamatuji si ale správný postřeh, ze jsou to naše děti ( taky jsem v 90 kach volil Klause). Je to jen forma průměru, nikoliv kritika. Jsme holt Boomeri.

Kebab

Teď jsem to chtěl napsat. František je aspoň určitým melancholickým způsobem vtipný, tenhle je jen zformulovaná zoufalost a ostuda cyklistů.

Vojtěch

Ono by stačil na týden energeticky šok z roku 1973 či generální stávku ve Francii v květnu 1968 nebo Covid 2020. Zmizel smog, prach, hluk, svět se uklidnil…

Kebab

Spolu s tím zmizela i ekonomika a dluhy z té doby se po celém světě řeší dodnes, to jste zaznamenal? Ten klid byl příjemný, to ano.

Mysel

Proc zariznout? Budme radi, ze tady nekdo prezentuje autenticke nazory lidi kolem Automatu.

Asd

Není pravda že státu unikají peníze. Právě naopak. Lidé kteří by jinak tankovali v zahraničí tankuji v tuzemsku. Pokud by došlo ke zdražení tak lidé zase začali ve velkém jezdit pro PHM do zahraničí a stát by pak neměl nic. O tranzitu nemluvě.

Cyklista

To jde řešit zavedením brutálních dovozních cel a celní správa bude na hranicích každému vozu měřit obsah nafty v nádrži a kdo bude mít víc jak na dojezd k nejbližší benzínce. Všichni mají možnost jet přes hranici na kole nebo vlakem, pokud už musí pořád někam jezdit.

Asd

A slyšel jste někdy o jednotné celní politice EU či o schengenské dohodě?
A proč chcete lidem přikazovat jak mají překračovat hranice?

Cyklista

A musíte někam furt zbytečně jezdit autem?
Když chcete jet na výlet můžete jet na kole nebo na koloběžce třeba na Staroměstské náměstí. V budoucnu to snad půjde i do Pařížské, někde jsem viděl průzkum, kde se 99% respondentů vyjádřilo pro zklidnění a vrácení veřejného prostoru chodcům a cyklistům, tak se snad dočkáme.

Joe

Aha, takže pražský pumpičkář. Více netřeba pane trol.

Asd

Nikam zbytečně autem nejezdím. A věřte mi že nemusím do Prahy. Maximálně na letiště. A to klidně i vlakem.

Vojtěch

Ta koruna na litru mizí za nechte lumpárna a do rozpočtu by hodila dobrých 20 mld. Neboli 30 -50 km VRT tratě

Vojtěch

A korunu by prezili i majitele nadnárodních benzinek

Asd

Jenže to zvýšení by vedlo ke zdražení PHM což by se negativně projevilo na inflaci a také k podstatně menší výtoči. Takže by se ve finále vybralo méně peněz. Už teď lidé kde co nakupují v zahraničí a náš rozpočet pláče.

Lukáš Chytil

Což bylo ovšem už před válkou a díky 2. největší inflaci v EU jen prohloubilo. Nejen že je všechno dražší a i menší (gramáž, obaly), ale ve spoustě případů i méně kvalitní.

jkjk

Úlevy a dotace, ty se moc pěkně zavádějí, obvykle je to hodně populární. Ale rušit je, na to už moc politiků odvahu nemá. V USA třeba ve 30. letech zavedli dotace na pěstování bavlny (kvůli hospodářské krizi) a dotují to dodnes.

ABC

a co teprve dotace na nepěstování vojtěšky

Peeetr

Hlavní problém ve skutečnosti je, že to musí dělat pokaždé zákonem, ať raději ten nový zákon napíší tak, že to v rozsahu třeba 20% může jednou za půl roku změnit vládní rozhodnutí.

Jinak „ztráta“ je hlavně určena konkurencí Polska, a tím že EU už úděsně dlouho neměnila minimální sazby.

ABC

Daně a poplatky lze ukládat jen na základě zákona.

Článek 11 LZPS

Peeetr

Však v zákoně by to bylo 1-1,2 přesné aktuálně platné číslo určuje vláda.

Mysel

Ne, ne. Takhle usmevnym zpusobem si z Listiny trhaci kalendar fakt neudelate. :o)

Lukáš Chytil

To už zkoušeli podobně za covidu, naštěstí to soudy zarazily.

Roman Čadek

Kolik miliard stát ročně vydá za dotace jízdného?

Studý chudent

Násobně míň, než dotováním nafty
🤡

Asd

Omyl pane. Při ceně 32 Kč za litr nafty má stát z každého litru 14 Kč. Z toho spotřební daň je 8.45 Kč. Takže každý kdo v ČR natankuje litr nafty přispěje do státního rozpočtu 8 korunami a 45 haléři. Kde prosím vidíte nějakou dotaci?

Lukáš Chytil

Tím že to o 1,5 Kč míň než bylo, tak poměrně hodně.

Tuňák

Já spíš nechápu, proč tahle daň je stanovená fixně a ne variabilně, jako DPH. Nebo by tam měl alespoň být nějaký mechanismus valorizace podle inflace.

Tom

Zdraží nafta, zdraží doprava, zvýší se inflace a to přece teď nechceme.
Pravdou je, že tihle pravičáci tak trochu neví co chtějí.
Volí je spousta obyčejných lidí, kteří potřebují sociální dávky a podobně, ale správná pravice přece hraje na to ať se platí minimum daní a lidé vše platí ze svého. Naše vláda ale trpí schizou… nemají nazbyt, protože by je nevolili ti obyčejní antibabišové…
Schází silná levice, která by byla antibabiš a poradila tyto hloupé rádoby pravičáky… z mého pohledu nastala patová situace, kdy bohužel nemám koho volit…

micat1

Vidím to stejně, čekal jsem pravicovou vládu (i když bych si přál spíš trochu doleva), ale zatím to je čistý populismus/autopopulismus, protože se asi strašně bojí toho, že by Andrej vyhrál další volby. I přesto je ale nejspíš stejně vyhraje 😕

liposh

A takhle vypadá to „ohýbání reality“ …Benzín stál 33, teď stojí 38 korun. Na každém litru benzínu teda stát vybere na všech těch daních od začátku do konce o 3 koruny víc, než tehdy. Nafta v reále je pořád ještě dražší tak o 3 koruny, takže stát i po odečtení slevy vybere o cca 0,40 Kč na daních víc , než před „Ukrajinou“

kix

kdy stál benzín 33 korun?

Vojtěch

Před mesicem ono 33.9

Digi

No stát sice vybere o 3 pct navic ale protože inflace je 15 pct tak se za to postavi o 12 pct min..

Asd

Omyl. Stát by zdražením nafty o moc peněz více nevybral neb by lidé zase jezdili do zahraničí a o tranzitu ani nemluvě.

PetrH

tak holt nebudeme tolik stavět, když se nemůže tolik vybrat a vzrostly ceny stavebních prací. SFDI by měl zrušit to jednání o úvěru od EIB.

digi

3-15=-12 simple math… kde je na tom omyl??? P.S nekdo by vam mel rict ze DPH na pohonne hmoty se da odecist…

Daniel

Autíčka goes brrrr
Dotovat nejméně ekologický a bezpečný dopravní prostředek aby si lidi mohli dovolit koupit ještě větší auto. Očividně si tu někdo bere za vzor USA.

Asd

Nevšiml jsem si že by někdo dotoval motoristy prostřednictvím cen PHM.

Paja

Jestli za dotaci považujete ty astronomické spotřební daně tak máte opravdu zajímavé vnímání světa kolem sebe.
O tom co nejméně bezpečný a ekologický dopravní prostředek nemluvě.

PetrH

Tak pokud to nestačí na stavbu a údržbu všeho, co si autíčkáři navymysleli, tak ano, musíme je dotovat odjinud.

Zdrasa

Aneb nepřímá dotace automobilové dopravy v praxi. Zatímco veřejná stále zdražuje, dálniçní známka stojí 10 let tu samou cenu (přestože náklady na údržbu logicky vzrostly) a pohonné hmoty se dotují.

Cyklista

A co teprve cyklisti! Dotujeme točvolantům jejich nebezpečného koníčka, který zabíjí tisíce lidí.

Halamus

Běžte si jezdit Bouchalův pohár a nezamořujte svými zvratky slušnou diskusi.

Y.K.

No, dotují to zrovna není pravda, ta daň je ořirážka k ceně pohonné hmoty a pořádná. Ale není zrovna nutné dávat slevu právě na tohle.

Paja

Ale chápete že tu levnější naftu mají i prostředky VHD? Nebo to není dotace automobilové dopravy?

David

Ta daň by se naopak měla valorizovat a ne snižovat. To že spotřební daň i třeba dálniční známka jsou nastaveny absolutně (na určitou pevnou částku) znamená, že reálně se (vzhledem k inflaci) každý rok vybere méně a méně. Za tu dobu co dálniční známka stojí 1500,- tak hromadná doprava zdražila v průměru o 50%, podobné je to se spotřební daní.

Asd

A co inflace? A veřejná doprava nenakupuje zdaněné PHM?

Paja

No zrovna zdražení dálniční známky je opravdu na pořadu dne … když srovnáte kolik se platí jinde (Německo, Rakousko …) a za jakou síť

PetrH

V Německu mají místo dálniční známky silniční daň a samozřejmě je vyšší.
Délku sítě máme vzhledem k počtu obyvatel (kteří ji platí) už skoro stejnou…

Jan

Víte, celý daňový systém v CR je dost nepřehledný, komplikovaný. Jsou tam výjimky z výjimek a podobné nešvary. Místo aby stát konečně přistoupil na progresivní zdanění, tak aby bohatí se více podíleli na veřejných financích, tak to odnesou zase jen chudí a střední třída. Popřípadě aby alespoň zanesli do daní pořádek a přehled. Na západě, na který všichni tak hezky poukazujeme, progresivní daně běžně mají. Netvrdím, že je to je dokonalé, ale je to spravedlivé, pokud je to nastavené správně (rozumně). U nás je jediná taková daň, a to je když někdo bere 48 násobek průměrné mzdy. Jak mají nastavené… Číst vice »

Ondros

Bohužel Stanjura je ekonomický diletant a současná vláda v domácí politice zcela selhává a pokouší se akorát radikalizovat i střední třídu – viz návrh na změny sazby DPH, kdy se debatuje o nižším zdanění hazardu (lobbing od Bendy) a zvýšení DPH u tepla, vodného a stočného. Pokud má být šetření úspěšné a spravedlivé, musí se dotknout všech – důchodci nedostanou tolik přidáno, zaměstnancům se vrátí vyšší zdanění, živnostníkům se zvýší pojistné a sníží paušály a omezí se dotace pro průmysl a zdanění pohonných hmot se vratí na původní úroveň. Jako symbolické gesto si ústavní činitelé zmrazí platy a propustí se… Číst vice »

liposh

A to nevíte všechno. Šel jsem si včera do lékárny pro penicilin a penicilin nikde v ČR není. Prý už půl roku. To je nejen na odstoupení ministra zdravotnictví, ale i na jeho trestní stíhání.

Surio Mario

Pro penicilin jsem si byl před dvěma měsíci. Cestou byla malá lékárna: „Nemáme a neseženete ho. Jedině vám můžeme nabídnout dovoz ze Slovenska, ale ten zdravotní pojišťovny nehradí, takže by to stálo 700 korun.“
O 200 metrů dál lékárna toho zřejmě největšího tuzemského řetězce: „Ano, penicilin samozřejmě máme, je ale z Německa a protože je o pár korun dražší než to, co proplácí pojišťovna, bude to s doplatkem 20 korun na krabičku.“
Velcí hráči penicilin mají, protože distributoři přednostně dodávají jim, zatímco ti malí mají smůlu.

liposh

Buď se něco změnilo, nebo jste šťastlivec. Já zkusil všechny, velké i malé a odpověď je pouze „nemáme“. Žádná alternativa. Alternativou je pouze zemřít.

Šejdr

To není na trestní stíhání ministra, ale na důkladné zamyšlení, jestli by stát neměl podporovat (a tím nemyslím dotačně, ale třeba daňovými pobídkami) návrat k soběstačnosti ve výrobě farmaceutických surovin a důležitých léků, které by tuzemští výrobci byli schopni vyrábět. To, co se děje, je selhání globálního trhu – evropští výrobci marně čekají na suroviny, které se v Evropě už dávno nevyrábějí, protože je levnější je dovážet z Asie. Jenže asijská výroba se částečně zhroutila za covidu a dodnes v některých oborech nemá takový výkon, aby dokázala pokrýt všechny objednávky. V podstatě stejná situace jako ve výrobě čipů – poptávka… Číst vice »

TomášH

Úplně jste zapomněl na zdanění právnických osob a majetkové daně…. když už se to ma dotknout skutečně všech, tak by bylo rozumné a žádoucí aby i těch skutečně vysocemajetných a příjmových…

Jan

To už by bylo mnohem vhodnější progresivní zdanění.

Y.K.

Hlavně by bylo dobré, aby osekal osekal své výdaje a „chybé investice a projekty“, různé kamarádovské nahánění ceny, zakrývání informací a ohýbání výběrových řízení. Bobtnání byrokracie každým rokem taky není zrovna ukázka efektivity a trvá to přes různé sliby o zeštíhlení a zefektivnění státní správy.

Pak se můžeme bavit o zvyšování daní. Lít víc peněz do děravého síta nebude mít moc dobrý výsledek.

TomášH

Ano, co píšete platí také a jsou a budou nutné reformy…..

Mysel

Ne „take“.
Tim musi stat zacit. Dlouha leta se na vydajove strane extremne(!) plytvalo a plytva se stale. Dokud s tim stat neco neudela, nema naprosto zadnou legitimitu pro zmeny v prijmove strance rozpoctu.
Po lopate: Dokud budete hazet penize oknem, naprosto zapomente na to, ze byste nas vic okradali.

Paja

Pokud by stát chtěl vybírat nějaké daně a nedělat to loupežnicky (zbojnicky pro romantické levičáky), tak by měl snížit/zrušit slevu na poplatníka. Aby daně platili všichni a nejen ti, co jsou schopní vydělat víc peněz.

Ondros

Máte pravdu, vyšši zdanění nemovitostí a daňová progrese bude zřejmě také nutným krokem.

Mysel

Jenze maloktery levicak Vam prozradi, ze zapocteme-li i takzvana „pojisteni“, je progresivita naseho zdaneni uz pomerne vysoka. I v mezinarodnim srovnani. Neni uplne moudre to jeste vic hrotit … jakkoli je to pro ruzne zavistivce vzdy lakave.

Paja

Vy jste se spletl, tady nejsou Novinky.cz, jdetě šířit bludy tam. Návrh Bendy je snížit daně na loterie, které nesmyslně zvýšila Schillerová. Otázka je proč nezvýšila daně za kasina … asi holding taky vlastní nějakou síť (zatímco Sazku jim vyfouknul Komárek, tak ho zdaníme).

Jihočech

Sleva už měla být dávno zrušená. Cena nafty je nízko. U naturalu je sleva dávno pryč.

Cyklista

Naprostá nehoráznost, stát díky tomu nemá na výstavbu té nejpotřebnější infrastruktury – cyklistické. A ještě tak podporuje autíčkáře, kteří pak v dešti jedou radši svou smradlavou plechovou popelnicí, ze které pak pořádně nevidí a ohrožují nás cyklisty. Zdanit a pořádně, aby si to bezdůvodný ježdění sem a tam rozmysleli.

Gwann

Clovicku, vám připadá současný stav rozpočtu jako udržitelný?

Aktuálně byste k vyrovnání rozpočtu musel zrušit komplet vlakovou dopravu včetně SZ, armádu, policii, a jste možná na snížení schodku o 50%. Ten zbytek…je např snížení důchodu o něco mezi 25 a 30% odhadem.

Proti tomu 10mld z tohoto je plivnuti do moře. Jakkoliv naprosto potřebné. Zvednout se budou muset všechny dané. A hlavně zrušit tyhle extraburty

Cyklista

Jenže právě a pouze masivní výstavba kvalitní cykloinfrastruktury povede ke snížení schodku rozpočtu, protože cyklisté jsou největším přínosem pro rozpočet, narozdíl od masivně dotovaných autíčkářů. Bylo to mnohokrát prokázáno studiemi renomovaných zahraničních odborníků na klimatickou transformaci.

Martas

Dobrej matroš? 🙂

Odkazy na ty studie prosím

ABC

v Holandsku prej díky cyklistice šetří miliardy za zdravotní péči, aspoň to tu někdo tvrdil (a zdroj byl tweet nějakého aktivisty)

PetrH

nepřipadá mi to mimo. Češi jsou asi třetí nejobéznější národ Evropy, ve zdravotnictví se protočí asi 300 miliard korun, teď už vzhledem k inflaci asi víc, náklady chorob spojených s obezitou jsou i pracovní neschopnost, ztráty HDP…

BND 30

Tak u holandských studií to asi bude základ, ten kvalitní matroš 😂

David

Přínos cyklistů do státního rozpočtu je jaký? Že si na cyklostezce koupí klobásu a pivo?

Cyklista

Že to nechápete je váš problém, cyklisté mohutně dotují autíčkářům jejich zbytečné jízdy a stát to podporuje. Místo toho, aby podporoval všude cyklistiku, jako jedinou udržitelnou dopravu.

Joe

Můžete odpověď na výše položenou otázku a nežvanit?

mimochodem

Prej zvysovat dane… Vzdyt uz tak je tady zdaneni naprosto bizarni a uroven statem poskytovanych sluzeb nevalna. Zvysovat dane, at se z nich muzou platit takovy hezky veci, jako elektromobily pro firemni pouziti nebo firmam spolufinancovat treba rekonstrukci hotelu za pomoci buldozeru v ramci dotacniho titulu s nazvem „Podnikani a inovace pro konkurenceschopnost“ (sic!) v lokalite, kde je 1500 obyvatel a vice nez stovka ubytovacich zarizeni. Ostatne v souladu s nedavnou zpravou NKU soudim, ze v segmentu zejmena neinvesticnich dotaci je neuveritelne mnozstvi penez, ktere je mozno usetrit. A vedle toho samozrejme minimlalne zdecimovat aparat statnich uredniku (ovsemze ruku v… Číst vice »

Gwann

Podívejte se někdy na rozpočtové kapitoly.

Žádný z vašich rádoby receptu nestačí, základ počtu „státních“ zaměstnanců jsou navíc- pro vás prekvapeni- učitele, následované zdravotnictvím a duchodaky.

Výstuhy pro policajty nejsou zas takové terno, dtto pro vojaky.

Dotace na hotely, toaatovy chléb aj zrušit. Jenže my neumíme žádné dotace aby to nebylo rozkradeno nebk vyplytvano. Výzkumem počínaje.

Takže musíte jak škrtat nesmysly, tak danit

Kolemjdoucí

Tohle je furt dokola. Před volbami mi nějaký člen ods na twitteru vysvětloval, jak ušetřit 130 miliard je věc omezení pár dotací a optimalizace státní správy. Koukám, jak to dopadlo.

Když se začnete ptát po konkrétních úsporách, dostane se vám pár příkladů za max pár set miliónů a neurčité “vyhodit 20% úředníků”, ale ani u těch vám neřeknou, jakých konkrétních.

Výsledek je zoufalý schodek a žádný plán co s tím.

mimochodem

Pozorny ctenar si jiste vsimne, ze pojem „statni zamestnanci“ zahrnujici i skolstvi a zdravotnictvi jste si vyfabuloval, nakolik jsem psal toliko o aparatu urednim a policejnim. Ale dobre, jedeme dal. Pocet policajtu na obyvatele mame vyrazne vyssi nez za minule totality, a to i navzdory vsudypritomnym kameram a plosnym sbiranim metadat o pohybu kazdeho telefonu, takze maji praci vyrazne zjednodusenou. Vysluhy dostupne jiz po 15 letech prace s moznym narustem az k 50% platu, jako je to dost… Ostatne soudim, ze statni hydra musi byt vyhladovena, aby mela mene penez na rozhazovani za nesmysly. Tedka nastava diveni, ze firmy, ktere… Číst vice »

Kolemjdoucí

Odtok kapitálu do zahraničí je skutečně zásadní problém této země, to máte pravdu. Nicméně zajímalo by mě, jak to hodláte řešit na úrovni ČR, zvlášť pokud zároveň chcete méně policie a vyhladovět stát – tedy nevím, kdo bude ten soukromý sektor kontrolovat a uhánět – a pokud je zároveň ideologie vlády, že soukromý sektor může co chce, stát je špatný a daně jakbysmet.

S tou zelenou prapříčinou je to marný zas u vás. Čím chcete v Evropě energii vyrábět? Uhlí, ropa, jádro? Žádné bezpečnostní potíže ani jedné té technologie nevidíte?

mimochodem

Stat ma tady na jedne strane treba agendu dane z nemovitosti, kde dan sotva pokryje rezii na jeji vyber… Stat ma nastroje na dukladnou podnikatelu, kteri pouziji vozidlo bez deklarace v knize jizd (FU vyzaduje data z policejni Automaticke Kontroly Vozidel), aby z firmy vycucnul par drobnych, ale aktivity tohoto aparatu nelze presmerovat na podstatne vetsi ryby s potencialem vynosu o rad(y) vyssim? Ale no tak… ono se jen nechce. Domnivam se, ze jadro i uhli (vzato v aktualnim stavu, tj. po masivnich investicich do odsireni a ekologizace) jsou pro nase konciny maximalne vhodne varianty, kdy u jadra jsou na… Číst vice »

Kolemjdoucí

Podstatně větší ryby dělají vše legálně. To je ten zásadní rozdíl mezi matkou banky operující u nás, případně matkou mobilního operátora, a podnikatelem co nepíše knihy jízd. Jestli chcete udělat vývoz kapitálu ilegálním, budete muset značně pohnout legislativou minimálně na úrovni EU. Ad uhlí, chápu to správně, že emise CO2 podle vás nejsou žádný problém, když je nezmiňuje? Ad jádro, chápu to správně, že náklady na výstavbu nových zdrojů, závislost na externích dodavatelích paliva a nevyřešený problém s úložištěm odpadu problémy ve skutečnosti nejsou? Když se ptáte kde se vezmou prachy, tak kde se vezmou na řešení externalit těchto zdrojů?… Číst vice »

mimochodem

Jiste, vse ma sve mouchy. Klicove je vzdy, co a proti cemu je srovnavano. Vyvadeni zisku pryc je realny problem, na kterym jsme realne zasadne tratni. A je otazkou, jakym zpusobem je to reseno v jinych zemich, kde zrejme problemy tohoto razu nemaji, jinak by danovou rezidenci na Kypru meli uplne vsichni (ale i tam dobrym casum zvoni hrana, pokud jiz dokonce nedozvonila). Na stranu druhou je toto vyvadeni zisku za hranice zcela legitimni otazkou v diskusi o „prinosech naseho clenstvi v EU“ a o „vyhodach pristupu na jednotny trh“. Vzdy se uvadi, kolik bambilionu jsme z Unie dostali, ale… Číst vice »

mlokXCM

Pokud jde o ty úředníky. Pokud někdo věřil tomu, že propuštěním určitého procenta úředníků se dosáhne výrazné úspory, tak je mimo. Jistě lze nějaké úředníky propustit, ale vzhledem k tomu, že tvoří jen malou část státních zaměstnanců, mnoho to nepřinese. Pokud vláda chce skutečně zeštíhlit stát, musí propustit řádově desítky tisíc lidí. To ale nelze pouze s úředníky, kterých je cca 70 tis. (úředníků lze propustit cca 10 tis., pokud se zruší poměrně velké množství agend), tudíž ty další se musí hledat jinde, a to mezi učiteli, vojáky, policisty, ve zdravotnictví atd. Ale vláda nic takového neříká a pořád dokola… Číst vice »

Jan

Občas mám pocit, že lide berou, že státní zaměstnanec = úředník. Tak jednoduché to ale bohužel není…

mimochodem

A vsiml jste si i zminky o zcela nezbytne nutne redukci agendy? (Schvalne, kolik mame existujicich skutkovych podstat prestupku? Uz dneska to nikdo nedokaze pocitat, tri roky zpatky to nekdo spocitat zkousel, skoncil kolem 7000 a pak se na to vybodnul.) Obecna idea: mene casu/lidskych zdroju venovanych reseni papiru kvuli sebemensi veci, kde se navic urednik boji za cokoliv prevzit odpovednost, takze jsme v zemi, kde „nic nejde“; v dusledku pak uvolneni lidskych zdroju pro skutecnou produktivni praci v soukromem sektoru. Nemluve o tom, ze v soukromem sektoru je stale neuveritelna poptavka po lidech. Proti tomu blizici se realita: ESG… Číst vice »

Gwann

ESG je hnupovina, o tom žádná.

Bohužel nařízena na úrovni EU – nevím, že bychom proti této taxonomii jakkoliv brojili…

Zjevně totiž v tom Bruselu máme málo úředníků nebo málo aktivních plus naprosto zoufale politiky, kteří nejsou schopni dohlédnout důsledku těchto chuj*vín. Ale Fiala s ESG fakt nic nikdy udělat nemohl…

Olcit

Tak to jsem zvědav kolikrát Vám fanatická část těch pár set šotoušů vysvětlí, že to není pravda.

Protože jejich modla – málokapacitní vlak typu 844 RegioShark – má spotřebu kolem 100 litrů/100 kilometrů. A to nevíme jakou spotřebu má jeho novější bratříček – typu 847 RegioFox – který prý má výkonnější motory.

Gwann

Axelicku, prepoctete si spotřebu auta na sedačku a vlaku na sedačku. A pak tu můžete perlit nebo radši maul halten und abtretten

Olcit

Jistou pomůckou může být bilance regionální pasažérské dopravy z jednoho nejmenovaného kraje, kde jezdí velká spousta dieslových vlaků v regio dopravě:

„převažuje doprava auty – do zaměstnání, za kulturou, do školy a k lékaři se tak přepravuje stále více než 80%“ obyvatel onoho nejmenovaného kraje

„u autobusů kryly tržby náklady z 43%, u železnice je ten poměr nižší – jen 16%.“

navratp

Nás chodce neohrožují auta, ale cyklisté. A to velmi. Protože cyklisté jsou preferováni nikdo to netrestá.

Cyklista

Nikdo vás neohrožuje, máte si při chůzi hlídat jestli vás nedojíždí cyklista a včas uhnout. Takto nebezpečně blokujete rychleji jedoucí cyklisty!

Pako

Tenhle byl fakt dobrej! 👍

Martin

Ty jsi blbá pumpička:-(

Kolemjdoucí

Není to blbá pumpička, ale normální troll. To je snad na první pohled viditelné.

Cyklista

Každý kdo má správné progresivní názory je podle petrolmaskuliních idiotů troll.

Kolemjdoucí

Trollte dál. Vaše domnělé právo jezdit kamkoliv autem a kdekoliv zaparkovat to ovlivní přesně nijak.

Cyklista

Trollíte tu akorát vy. Já jezdím všude ekologicky a udržitelně na kole, narozdíl od autíčkářů.

Granja

Synečku, když jde chodec po silnici, jde po levé straně, takže kolaře má v protisměru. A když jde po chodníku, pak chodník je odvozen od slova chodit a tam cyklista nemá co dělat!

Zdrasa

Mě teda víc blokují jako chodce blbě zaparkovaná auta než cyklisti. A kupodivu se mi i párkrát stalo, že mě málem na chodníku zajelo auto. Dost bizární zážitek.

BND 30

A není chodník to užší a spíš při domech?
Ptám se pro kamaráda…

Granja

V Brně jsem tohle viděl dokonce 3x. Kdyby mi to někdo vyprávěl, neuvěřím.

Jarda

kolik že je aktuální daň z litru paliva?

Gwann

Vy to tam nemáte v článku?

Gwann

Inu, turecké hospodářství…

Granja

Tak to také co nevidět otevřeme VRT.