Státu se nedaří budovat místa pro kamiony u dálnic, dočasně je mají zajistit soukromníci
Odstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Ředitelství silnic a dálnic chce využít pro odstavení kamionů u dálnic soukromé pozemky.
V článku se píše:
„V devíti případech z deseti narážíme na totální odpor obcí, ačkoliv parkoviště má být třeba několik kilometrů od obydlené oblasti,“
Jestli by nestálo za to, tuto kompetenci obcím odebrat.
Obce přes své poslance/senátory prosazují přílepky k zákonům a obcházejí ministerstva. Opravdu věříte tomu, že by zákon, který jim omezuje kompetence, prošel ??
OK, tak navrhněte jiné řešení.
Daří se tomuto státu vůbec něco?
Třeba v počtu nakažených jsme 3. v Evropě. To se vám zdá jako malý úspěch?
No to je parametr teda. Být na 3. místě co do počtu přenašečů… To hodně vypovídá jak o samotné nemocnosti, tak i o těch, co ty statistiky takto vedou a sledují….
Ano, zdaňovat , zdražovat a parazitovat na pracujících lidech.
V Ostrovačicích je luxusní truckpark, ale polák, rumun nebo turek nedá ani korunu za parkovné, když může parkovat u benzínky zadarmo.
Máte s tím ostrovačickým truckparkem https://www.d-1.cz/ nějakou nějakou zkušenost? Tedy jak je využívaný a jaká je jeho přidaná hodnota oproti obyčejné odpočívce u dálnice, když už se za použití musí platit.
Voucher na WC, zdarma WiFi, sprchy, kdo je na cestách dele může si tam vyprat prádlo a pokud nejste líní tak si můžete dojít pro snídani na benzinku také v ceně. Za mě dobrý mají tam udělané i stání pro friga aby ostatním nehučeli do oken.
Jestli by nebylo logičtější odstavování kamionů na trase omezit na minimum, a za volantem aby se střídali 2 řidiči … jistě, pokud tomu brání nějaké zákony, změnit.
Neda se i kdyz jsou dva ridici musi po 21hodinach zustat stat 9 hodin a to je zase to parkoviste + musi kazde 4,5 stat 45min a to je potreba zase parkoviste
To by se museli střídat bez toho, aby se ten „neaktivní“ řidič vezl. A to mi zase připadá logisticky hrozně náročné i pro velké spedice, protože různorodost relací v kamionové dopravě je obrovská (třeba ve srovnání s pravidelnými dálkovými lety mezi několika leteckými uzly).
Pauza musí být ve stojícím voze!!!
Ve dvou řidičích se nemusí dělat 45min pauzy dle AETRu.
A jak řidič soukromník bude platit dalšího řidiče? Stát prostě zaspal tak jako u všeho.
Přesně
Dle AETR se jezdí u nás? Já bych řekl dle 561….
Po 4,5 h 45 min nee
Myslíte změnit příslušná Evropská nařízení o harmonizaci v sociální oblasti práce osádek (561 …) ??
No tak hodně štěstí tam něco prosadit….
Státu se nedaří ….
daří se státu vůbec něco?
narážíme na totální odpor obcí …
tak pokud je pozemek v majetlu státu a parkoviště v souladu s uzemním plánem (ostatně nevím za jakým účelem by tam mohly být vedeny pozemky u dálnici, pro biozemědělství nebo rodinné domy asi ne), tak ať si obec klidně svůj nesouhlas vyjádří, ale to by mělo být tak vše…
Komunismus tu už byl. Opravdu to nefungovalo.
pokud komunismem myslíte že někdo rozhodoval o majetku druhých, tak to máte pravdu, to opravdu nefungovalo.
A pak taky představa, že státní podnik bude fungovat.
Komunismus tu nikdy nebyl, to co tu bylo byl socialismus. Komunismus byl cíl. Za toho socialismu se však prosadilo mnoho staveb, které by dnes neměly šanci být realizovány např. D5 přes Beroun.
To je jen další důkaz absolutní nerovnováhy rozložení nákladů na provoz podnikání. Proč si ti , kdo po parkovištích volají, je nepostaví za své.? Formou sdružení třeba . Kde je uřvaný cesmad? Může pozemky vykoupit nechat postavit parkoviště a pak vybírat tržní cenu od všech Poláků , Rumunů i Lojzu co nic jiného než kroutit volantem neumí. Copak např letadla parkují na státem vybudovaných plochách? Vlaky , když večer dojedou , tak stojí zadarmo na kolejích SŽDC? Také proto , je TIR doprava výhodná , je levná . Právě proto , že na ni doplacime všichni.
Letadla parkují na státem vybudovaném letišti. Co platí vlaky za své stání je poměrně symbolické a největší odstavná nádraží nyní ve vlastnictví ČD nakonec taky postavil stát.
Berte to tak, že kamiony ŘSD platí poměrně dost a odpočívací kapacity jsou součástí servisu. Přijde mi docela logické je nějaky taky zpoplatnit, ale ta kapacita potřeba je a přehlížet to je pitomost.
On nepsal o tom, že se má ten problém přehlížet. Psal jenom, že to má mít v otěžích uřvaná organizace ČESMAD. Pod což se lze jen podepsat, za stavu neschopnosti a paralýzy Min. dopravy a jeho podřízených organizací.
Ach jo, velice hloupý názor.
O vás také může každý říci, že neumíte dělat nic jiného než to, co děláte. Nikdo nemůže umět dělat vše, to vás nenapadlo????
Pokud vlak stojí přes noc na nádraží, taky se za něj nic neplatí, platí se za dopravní cestu, stejně jako kamiony platí silniční daň a
plus mýto na silnicích vyšších tříd.
Což je zjevně chyba. Raději nižší mýto/poplatek za dopravní cestu a mít samostatný poplatek za parkování. Pokud dopravci reálně přeúčtujte náklady, nutíte ho optimalizovat svúj provoz a tím se sníží potřeba parkovacích míst.
Určitě ne formou sdružení, ale formou volného trhu. Zpoplatnit parkování všude tak, aby to stačilo minimálně na náklady. Pak se určitě najdou soukromé subjekty, které to dokážou levněji než stát.
Přestávky vyžaduje stát. Kamion bude parkovat klidně na dálnici, když nebude kde parkovat.
„V devíti případech z deseti narážíme na totální odpor obcí, ačkoliv parkoviště má být třeba několik kilometrů od obydlené oblasti,“ říká vedoucí odboru správy dálnic ŘSD Jan Hoření.
Je zajímavé, že soukromé firmy s výstavbou skladu kolem dálnic nemají.
Protože z ploch skladů se platí daně, které jdou obci – z dálnice jde obci nula. Soukromník může obci nabídnout kompenzace (chodníky, hřiště, osvětlení, vodovod aj.) i mimo svou stavbu samotnou, ŘSD se řídí zákonem který toto neumožnuje a obcím tak nemá co nabídnout.
Odpočívky mohou nabídnout jen některým místním dívkám možnost přivýdělku – ale toto se asi moc jako pozitivum nebere 😉
Například na D3 mohou kamiony stát na benzínce v Mezně, jinak až do Českých Budějovic žádná odpočívka není. Sice mají něco stavět u Borku, ale to bude až někdy. A směrem na hranice to nebude jiné.
Odpočívka Chotýčany se začne stavět příští rok
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Odpocivky/247/letaky/infoletak_d3-odpocivka-chotycany.pdf
U hranic s A bude velká odpočívka, která bude postavena zároveň s dálnicí.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/47/infoletak_d3-kaplice-nazidla.pdf
to je sice pěkné, ale parkoviště Mezno – České Budějovice je cca 70km, kde nyní není kde stát… Pokud postaví odpočívku Chotýčany, bude délka Chytýčany – Mezno cca 60km a to je pořád moc.. Neustále se srovnávají s Rakouskem, tam je odpočívka na dálnici každých cca 20-30km.. a i to na hlavní A1, A2, A8 a A9 je nedostačující.. bohužel… Tady se projevuje typická neschopnost státu si prosadit zákon o veřejném zájmu (v době nouzového stavu, dle premiéra, držák ekonomiky) dost pokulhává
nebo stačí srovnat s D1, kde je nějaké odpočívadlo co 20 km