Státní útraty za slevy začínají růst, stále jsou ale na třetině loňského roku
Cestující v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
Konec nouzového stavu a omezení v dopravě znamenal pro stát i více než trojnásobný nárůst výdajů na kompenzace za povinně
Pro lepší čitelnost stiskněte „Číst více:“ Výše slevy před 1.9. 2018: Výše slevy po 1.9. 2018: Obyčejné jízdné 0% Obyčejné jízdné 0% Zlevněné pro děti 6-15 50% Zlevněné dětské (i žákovské) 6-15 75% (platná s průkazkou – od 10 let) (bez průkazky) Žákovské jízdné 6-15 75% Žákovské jízdné 15-18 75% (školní průkazka s trv. bydlištěm) (stačí OP nebo cest. pas) Studentské jízdné 15-26 25% Studentské jízdné 18-26 75% (školní průkaz s trv. bydlištěm (školní průkaz bez trv. bydliště a omezení, a omezením na dny, ISIC se akceptuje) ISIC zpravidla neakceptován) Zlevněné pro děti do 6 let 100% Zlevněné pro děti… Číst vice »
Hm, jaksi mi to neudělalo mezery…
Proboha uz to zruste, uz to stalo hafo penez…
Volby na dohled a vy byste chtěl rušit kupování voličů? 😉
Zase účelový článek proti určitým lidem využívající slevy, nenapíšou se konkrétní částky, ale napíšou že i více jak trojnásobně. Copak neumíme počítat? To nemůže zde být napsána přímo částka z kolika na kolik?
Už aby tu blbost zrušili.
Tak tady je plus mínus zřejmé, kdo je jak velký dopravce, ale zajímavější by bylo číslo na km linky. Protože konkrétně dopravci, co od pátku do neděle točí nějakou 20 roků starou plečku do Jižních Čech nebo Krkonoš už se v minulosti projevili jako osoby, které čerpají podezřele vysoké sumy…
Je fakt, že by mě zajímalo, jestli a jak MD čerpání kontroluje.
Jede autobusem tolik studentů, kolik je vykázáno?
nejede, ale to ještě donedávna ani ve vlaku, minimálně u Leoše, protože když např. student jízdenku nenastoupí, tak stejně nemá (nebo možná neměl, nevím jak je to teď aktuálně) žádnou motivaci jízdenku vrátit, protože mu jízdné stejně vrátili implicitně, stejně jako těm co ji nastoupili.
Houby vrátí imlicitně těm co jeli. Jenom jim dají nějaké kredity na další jízdu.
Tyto slevy se vládě velmi povedly, sám jich využívám když se chci jednoho dne někam z p.dele projet třeba směr Vídeň atd.
Slevy se poskytují pro cestování pouze na území ČR.
Pan Libonos nepíše o cestě do Vídně, ale o cestě směrem na Vídeň. A i kdyby jel do Vídně,může slevu dostat. Vídeň je také třeba vesnice vedle Velkého Meziříčí 🙂
Moje tvrzení zůstává platné.
To samozřejmě ano. Já mám spíš pochybnost o tom, že se tyto slevy velmi povedly, jak píše pan Libonos.
Máte pravdu, lepší by bylo kdyby je zvýšili na 100%.
Nebo třeba na 120%
Pro důchodce nad 70 let bezplatná přeprava byla v minulosti dokiojce byla, zrušeno až 1. 9. 1997.
„1. 9. 1997 Současně s úpravou jízdného byla zrušena bezplatná přeprava důchodců nad 70 let a stanovena jednotná sleva pro důchodce na 50 % z obyčejného jízdného ve 2. vozové třídě.“ Zdroj: https://www.mfcr.cz/cs/soukromy-sektor/cenova-regulace-a-kontrola/vyvoj-cenove-regulace-v-jednotlivych-odv/osobni-doprava-vnitrostatni-zeleznicni-28756