Stát zvažuje prodloužení přestávek pro strojvedoucí
Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.
Zatímco řidič kamionu musí mezi jednotlivými směnami za volantem odpočívat nejméně 9 hodin, v případě strojvedoucích české normy počítají v
Tak třeba pauza v obratových stanicích, pokud se nejedná o dvouhlavou jednotku, by mohlo pomoci právě nakoupení řídících vozů, což vě většině zemích světa už dávno mají, a ne že přijede rychlík (příklad Praha-Hradec) do Hradce, kde má obrat 20 minut a zpět, což ovšem znamená odpojit loko, objet celou soupravu ve špičkový čas, takže 5-10 minut obrat a poté zase připojit (což také znamená zbytečné obsazování a omezování okolního provozu). Celkový čas na záchod a nějakou tu svačinu: 0 minut. Kdyby byl na druhém konci řídící vůz strojvedoucí by během pěti minut přešel na druhou stranu a ještě by… Číst vice »
Kdyby byl na druhém konci řídící vůz (a jinak stejné podmínky, stejný zákon, strojvedoucí nechávající si kálet na hlavu), hrozilo by že zkrátí čas na obrat.
Můžeme předpokládat že na lince Praha-Hradec zůstane stejná jízdní doba, stejný takt,… ale taky přeci jsou linky kde se dá ušetřit souprava.
To je pravda, potom musejí jedině zasáhnout nějaké zákony, aby byl daný minimální obrat.
Aby byla daná *minimální přestávka*.
Jak si ji dopravce zajistí technologicky, je jiná věc. (Vlak odveze někdo jiný než ho přivezl. Nebo rovnou střídání někde na trase. Dá se v moderní mašině zařídit zašívárna, postel jako mají kamiony? )
Tak to by mohli rovnou nasadi parní mašinu. S tou by se jelo pro vodu, pro uhlí, obrat by trval hodinu. Sice by si strojvedoucí na záchod nestihl odskočit…
Řídící vozy klidně, ale jedině s mašinou, která je takovému provozu, provozu na konci vlaku plně uzpůsobema a s adekvátní údržbou, ne prachomet ala peršink a eso WTB, kde zázemí máte na II. stanovišti pod nánosem prachu, nemluvě o tom, kolik ho ve skutečnosti sbaštíte na stanovišti prvním. A to zase celé skončí na těch pracovních podminkách a prostředí, které se mají zlepšit, ne udělat krok zpět, za cenu rychlého obratu. A než mě začnete kamenovat, že dřív to nebylo lepší, tak jo, ale vraťte mobilní telefon, tablety, auta s klimatizací, bezpečnostními systémy, nezapomeňte na myčky, pračky, o televizi nemluvě.… Číst vice »
Na co vlastně máte odbory? Aby řešily politiku a režijky?
Na to nedokážu odpovědět, je to otázkou svědomí každého voleného zástupce a okamžiku, kdy vlastní prospěch (klidně v podobě klidu) převáží nad prospěchem skupiny, profesní organizace.
Vždyť to vidíme každé volby, co jim předchází a jak to končí… .
Ale máme tu Demokracii, takže alespoň rebelníky a nespokojené nepálíme na hranicích, jenom po nich jdeme, a vyhazujeme je z práce.
Když si ty směny často sami kurvíme a někteří se pak ohání, že jim papírových 6 hodin stačí a nežerou se za jízdy, tak je to pak těžký. Už konečně je nutno uzákonit nepodmíněné bezpečnostní pauzy po x hodinách řízení (na mezinárodce už platí, na vnitru se to n+jak zapomnělo). Měl by mít každý svou digitální kartu do tachografu, kam by se psala doba řízení a přestávek, jednou za čas to na nádraží zkontroloval nějaký nezávislý orgán nebo policajti, kdo tam bude mít drobnosti, tak pokuta, kdo na to bude srát paušálně, tak soud a zákaz řízení a hotovo, vyřízeno,… Číst vice »
Znám i některé pošuky, kteří otevřeně tvrdí, že raději spí v práci, protože tím pádem doma ušetří – netočí se jim doma vodoměr a elektroměr a ještě za spací směnu dostane příplatek 200,- Kč hrubého…. Co na to říct?
Takový člověk nechť chodí spát k řece pod širák. Proč na to mají doplácet ostatní strojvedoucí?
Jo, ušetří. Ale pokud je mu milejších pár drobných než vlastní pohodlí a relativně normální život, tak mu není pomoci.
Máte to Vy strojvedoucí tak, jako my ve zdravotnictví.. pokud se neozvete,budou s vámi takhle vydrbávat…a přesně jako ve zdravotnictví,kde každé vyjednávání kazí pár sester, které dostanou třeba za mlčení přidáno,nebo maji vyšší osobko,tak u Vás to kazí pár lidí, kteří se nají za jízdy,vyčuraji se do flašky nebo mezi koleje a přivydělají si nějakou tu korunu za přesčas.. ovšem za cenu,toho ze máte totálně převrácený režim,o nějakých 6hodinach volna mezi směnami si můžete nechat zdát….a služby na 4 dny dopředu..podle zákoníku práce musíte mít směny do 15.teho předchozího měsíce na další celý měsíc..kdo z vas to má??Kde pak máte… Číst vice »
Svatá pravda. Všude je to stejné.
To stačí na dálku. Jedu přes povolený čas a lokomotiva se nerozjede.
To jsem tu psal jako součást appky. akorát logičtěji v zimě to dovolí uvést mašinu do pohotovostního stavu a nedovolí odjezd do doby než vyprší čas pauzy. Důvod 15 -20 minut před je blbost aby strojvedoucí kvůli pár minutám v loko v zimě mrznul nebo v létě si nemohl zapnout klimu.
Treba by je uklidnil navrat deputatniho uhli 😉
To bych bral!!!
Arriva má deputátní benzín, to ti nevadí 😀?
Proc by melo?
Benzín nebrat, to nemám do čeho nalejt.
Taky mě napadlo, proč zrovna benzín? 😀
Čekal bych, že Arrivácký busy i vlaky budou většinou na naftu, pár busů na cng. A nežpořizovat benzin jen pro zaměstnance, snad by bylo výhodnější rozdat jim tankovací karty 😀
A deputátní CNG by bylo lepší ne. 🙂 🙂
Zitra je 19.7. a smenare pro strojvedouci, platne od 1.8. v OCP-Stred nikde. Federanti se asi zamerili na evidenci licenci a aby nezanaseli… Hlavne platit prispevky prezidiu a nic po nich nechtit.
Jdi se vyspat
Kdyby měl směnář na srpen, tak by se jistě nic nestalo? Jak to spolu souvisí?
Clanek je o prodlouzeni ptestavek, coz uzce souvisi se smenarem na vyrovnavaci obdobi dle PKS. PKS v OCP -Stred ma dlouhodobe hodnotu papiru od svaciny.
To i u ČDC.
Všechno jenom kecy. Tyto nehody že budou se říkalo v roce 2012, když si napsali nový předpis, jen je div, že nepřišly dříve a nebylo jich víc. Ti, kteří vznesli námitky dostali dvě nabídky, buď mlčet nebo odejít. U nás není trať, kde by se dalo bezpečně jet podle rozhledu rychlostí 100 km/h ve dne a už vůbec ne večer nebo v noci. Kdyby se jelo 40 km/h jako dřív, tak mrtví nejsou a škody daleko menší. A to je jeden případ z mnoha. Takže kdo to dal do předpisů tak chtěl, aby tekla krev, byly miliónové škody a spousta… Číst vice »
Já jenom, že předchozí autor příspěvků Úvaha není stejný, jako tento autor Úvaha.
S tímto názorem druhé Úvahy se neztotožňuji.
Popravdě takových úseků trati je řada, kde by to šlo jet rychleji, než 40 (30), ale uznávám, že když sedíte ve vlaku jako cestující, vlak vjíždí do tunelu Pražského nového spojení a vy zároveň víte, že ten vlak tam má v TJŘ pravidelný vjezd na obsazenou kolej, tedy jízdu podle rozhledovych poměrů od první výhybky a vidíte ve voze, že jedete rychlostí 90km/hod, tak mi zrovna dobře není.
nesmyslná úvaha. To že je maximum při jízdě na rozhled neznamená, ž emusíte tím maximem jet. Proste jedu, co vidím. Když vidím prd, stojím.
Úplně nesmyslná úvaha to není. Samozřejmě to není nqjaká nařízená rychlost, ale je to značně benevoletní prostor na jednání podle úsudku, ne podle prostých pravidel. A jak víme, lidi občas dělají hodně špatné úsudky. Mezi strojvedoucími (jako v jakékoliv jiné profesi) určitě jsou méně příčetní jedinci s omezeným vnímáním vlastních limitů, navíc se mohou neúmyslně a třeba jednou za život z jakéhokoliv důvodu pomýlit v odhadu situace a rána ve 100 km/h a 30 km/h pak dělá gigantický rozdíl v následcích, pomineme-li to, že ze 30 km/h moderní jednotky a soupravy s Mg brzdou zastaví na relativně krátké dráze.
Běžná rychlost, se kterou pražský tramvaják zvládne jet podle rozhledu, je na rovnině 50km/h. Přes výhybky 15km/h zvládne dávat přednosti podle silničního zákona, věřit že je dostane(když ne tak dává magnety a je bez mrtvolek), hlídat postavení výhybky a ještě nezůstat pod sekcí.
Ježíš… Je to jízda dle rozhledových podmínek. Od Šakvic do Břeclavi za jasnéo dně – co to dá! Na klikatici vzor Odry – Budišov nad Budišovkou je místy 15 moc rychle! Proč musí všichni lpět na nějakým pitomým čísle. Trať znám, TTP mám, co řešíte za omezení maxima? Zabít se je jak s maximem 100 tak s maximem 40. Pokud v tý 40 bleskem nereaguješ, nepřežiješ v tom ešusu.
Protože to číslo definuje nejhorší variantu?
ti méně příčetní s omezeným vnímáním projdou psychotesty?
Ano. Psychotesty vůbec nezkoumají, jak odpovědně jedinec přistupuje k pravidlům a jestli si správně vykládá drážní ustanovení. Jsou to obecné výkonnostní testy + osobnostní profil.
Doporučuji pročíst diskuze k článkům k mimořádnostech, vím je jich hodně, tam je kvalita psychologického vyšetření objasněna.
Jo salamista který ví ale nedbá. Kdyby na provoz myslel, je ok. 🙂 Tomu bych neříkal „méně příčetný.“
A nekoukání (kdyby koukal tak by viděl) bych neříkal „omezené vnímání“
Těch 100km/h je někde nařízených?
Jako OMEZENÍ – MAXIMUM, při jízdě podle rozhledových poměrů ano. Jet je ale NEMUSITE, protože zároveň a prioritně musíte splnit podmínku ZASTAVIT před stojícím vlakem, stejným směrem jedoucím vlakem VŽDY, před jinou překážkou – kameny, stromy, lidi, poškození kolejí, poškození trakčního vedení, protijedoucí vlak PODLE MOŽNOSTÍ . Zjednodušeně řečeno. Zatímco jindy MUSÍTE jizdou podle rozhledovych poměrů jet – napřiklad na PN (přivolávací návěst) … tak na traťovém zabezpečovacím zařízení, o kterém je řec v souvislosti s MU, automatickém bloku, kolem návěsti Stůj na oddílovém navěstidle automatického bloku jet strojvedoucí MŮŽE. O tom rozhoduje pouze strojvedoucí, na základě znalosti tratě, okolních… Číst vice »
Souhlasim s navrhovanou zmenou, je videt, ze stat neustale resi silnicni dopravu, ale zeleznici jen bokem… Na druhou stranu by mela uprava zakazat tzv. bokovky, tedy praci pro jine spolecnosti…
Když se dodrží pauzy, odpočinky, bude s tím souhlasit zaměstnavatel, tak proč ne.
Zákoník prace je zakazuje, víme ?
Nejste zcela přesný, zákoník práce zakazuje vykonávat stejný druh práce pro více zaměstnavatelů bez jejich vědomí, jinými slovy, pokud například ČD budou souhlasit aby strojvedoucí současně jezdil třeba pro SGJW, nebo pro nějaký historický spolek, tak může. A taky znám strojvedoucí, kteří to povoleno mají. Konkrétně jeden jezdí u Správy Železnic, ale chtěl zkusit i osobní dopravu, tak než aby o něho přišli, tak mu Správa železnic oficiálně povolila jezdit i jinde.
Na manažerských, vývojových atd. pozicích je taky zvykem mít ve smlouvě konkureční doložku. A k odstupnému dávat dvouletý plat za zákaz makat v oboru.
1) by nešlo o zákaz ze strany zákona 2) fírové to nemají, ani když dostanou náborový příspěvek, jediný závazek je 5 let pracovatu dané společnosti, jinak se platí, ale jak známo, ostatní dopravci rádi hotového fíru vyplatí, takže ani u ČD, ani u mateřského Carga a ani třeba u Správy Železnic tato doložka rozhodně není, proto je tak častá migrace strojvedoucích (nevím jak natom jsou soukromé společnosti, ale pochybuji, že by to tam bylo). A když si vezmeme i vyšší posty, tak už několikrát jsme četli že dotyčný od jednoho dopravce přešel k jinému. 3) je otázkou jestli je vůbec… Číst vice »
„Konkurenční doložka“ (§310 ZP) je smlouva, kterou se zaměstnanec zavazuje, že se po určitou dobu po skončení zaměstnání, nejdéle však po dobu 1 roku, zdrží výkonu výdělečné činnosti, která by byla shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele nebo která by měla vůči němu soutěžní povahu (a za toto zdržení se mu přísluší náhrada). Vidíte tu snad nějakou souvislost se souběžnými pracovními poměry strojvedoucích (nikoli po skončení jejich zaměstnaneckého poměru, ale v jeho průběhu)?
Ani vy nejste zcela přesný, přesně řečeno jste zcela nepřesný…
§304 ZP hovoří o tom, že zaměstnanec může vykonávat výdělečnou činnost, která je shodná s předmětem činnosti zaměstnavatele, u něhož jsou zaměstnáni, jen s jeho předchozím písemným souhlasem. „Předmět činnosti“ je přitom to, co se dané firmě zapisuje do obchodního rejstříku. Strojvůdcování není u Českých drah zapsáno jako předmět činnosti…
Nejsem sice právník, takže nato jdu selským rozumem, ale pokud 2 společnosti mají jako předmět činnosti (mimo jiné) uvedeno provozování drážní dopravy, tak je snad je jasné, že strojvedoucího musí mít, aby mohly tento předmět činnosti vykonávat a tudíž se jedná o stejnou výdělečnou činnost pro 2 společnosti, nebo tam musí být doslovně uvedeno Strojvůdcování, aby se nato zákon vztahoval?
Zjevně jste v této právní problematice zběhlejší jak já, proto se ptám.
Tady se podle mně mělo udělat více věcí. V Perninku sice mohl výpravčí zatelefonovat fírovy jenže vysílačka je někdy slyšet na hovno zvlášť díky okolním zvůkům v Č.Brodě bylo pozdě večer a tyto elefanty často řídí letmo a jdyž tam byl tatíček (dnes už je v turnuse) tak je všechny tam setsakramentsky přetěžovali, prostě furt byl v práci. A navíc fírové. No. Když pracujete v kanclu tak prostě řeknete že vás bolí v krku nebo hlava ale prostě když vám toto začne hodinu před směnou nebo se to během ní zhoršilo. V Č.Brodě taky klidně mohl mít nějakou rýmičku a… Číst vice »
No na těch D3 je kolikrát slyšet lépe vysílačka, jak ten telefon na klíčku.
Ja myslel, ze uz jsme dal nez telefony na klicku??? To nestaci telefon nebo vysilacka?
Tak někde se to řeší vysílačkou, či se dá zavolat mobilem (ale to už je sporné, protože snad nikde není mobil jako základní spojení), ale jinak, když v dopravně přijdete k plechové skříní a otevřete ji, tak tam je zápisník a telefon s kličkou, přes který hovoříte s dispečerem. Tak on ten telefon zaručuje, že v té dopravně fyzicky jste.
Jsou dopravny D3 kde je m. telefon základní spojení. 🙂
Dvoudenní směna s ostrou pauzou 6 hodin v ne úplně komfortní nocležně byla víceméně „v pořádku“ v dobách, kdy se po spaní dojelo pouze do domovské stanice a šlo se domů. Před několika roky ČD vymyslely zlepšovák, že se po takovém „spaní“ dá jezdit i 12 hodin, aby se ten nocleh vyplatil. Od té doby je to očistec. Do kamer papaláši tvrdí, že je vše OK. Ano, papír snese všechno… Pojďte si to, Pane generální řediteli, vyzkoušet na vlastní předkožku 10x za měsíc a možná změníte názor! Ne, vy byste to nedal, odpadl by jste po první směně. A nejhorší… Číst vice »
Nerozumím tomu co dělají odbory, přesně tohle by měly řešit. I když si představím že je to povolání těžká srdcařina a mají to ty lidi rádi, nechápu proč tohle podstupují – je to otročina s tím přespáváním kdo ví kde a jen na několik hodin. Podobně naprd to mají doktoři, taky člověk nechápe proč to povolání ještě někdo dělá když jdete do práce v pátek a až v neděli se dostanete domů unavení jak psi.
Odbory řvou kvůli rezijkam.
Odboráři pouze kasírují členské příspěvky a chodí s vedením ČD na žranice. Odbory řeší pouze drobné problémy, do těch zásadních raději nešťourají, aby byl klid a byly se zaměstnavatelem za dobře. Hrají to šikovně na obě strany a jejich hlavním cílem je udržet si svá plná koryta!
„Pro plánování směn využíváme interní informační systém, který nedovolí naplánovat směnu v rozporu s bezpečnostními přestávkami,“
To bych pochyboval.
Jsem letmo a dostal jsem takovéto směny: Sobota: 16:50-23:59; Neděle: 11:40-23:59; Pondělí – dvoudenka 8:17-úterý 15:22
Systém to asi spočítal, že je to OK, ale ta dvoudenka je vlak za vlakem, přerušení na spaní 6:06…
Systém to vidí jako OK, ale je to vražda. Pravděpodobnost, že v úterý udělám nějaký průšvih, nebo nabourám autem po cestě domů z práce, je celkem nabíledni…
Takto řazené směny neodpovídají Vyhlášce 589/2006 Sb.
Ta sobota je OK.
Odpočinek více jak 11 hodin, taktéž OK.
Neděle je OK.
Odpočinek je již zkrácený o 2:42, tedy následující odpočinek musí být z 11:00 prodloužený o 2:42, tedy celkový minimální odpočinek musí být 13:42, což vám jaksi ve dvoudence šestihodinka nesplňuje.
K čemu jsou odbory, když to sem píše majitel firmy namísto nich.
To se zeptejte odborářů.
Za tohle kritizuji odbory uz od 90 let, vice je zajima politicky az stranicky pristup a vlastni kariera, rada z nich skoncila v parlamentu… odbory by meli resit predevsim pracovni podminky ve firme, odmeny, mzdy, a take v souladu s firmou i pripadne opatreni na zachranu firmy, vcetne propousteni, aj…. za to vse mohou byt i v ulicich a stavkovat… ale neustale politikareni a sympatizovani s politiky,…
A obrátil se tímto na odbory, nebo jen na server Z dopravy?
Určitě ne.
Další je, že když o tomto problému ví proč tu směnu vzal. Má znalos PKS, turnusového řádu a dalších. Bylo mu určitě 18 let. A snad je svéprávný….
Dobrý den , cca před rokem jsem zaregistroval inzeráty budoucího dopravce ve znění ,, směny bez přerušení, příjemné ubytování.. ,, a jine sliby . Může někdo poodkryt jak to vypadá tam? .Ke mě se doneslo , že není výjimkou přerušení i 5 hodin , tj s 13 hodinami směny a hodinou cesty do práce 19 hodin na nohou . To je pak opravdu o strach jet s takovým člověkem posledni vlak.
Kdyby někdo na konci roku 2019 udělal audit se zaměřením na dodržování odpočinků strojvedoucích, bylo by asi hodně veselo… Možná by pár lidí i pozavírali 😀 Všichni ví (nebo snadno zjistí) kolik přesčasových hodin bylo odpracováno a kolik lidí jezdilo na dvě smlouvy. To jsou potom jednoduché počty na úrovni prvního stupně základní školy. Oni papaláši tohle moc dobře ví a před kamerami čumí jako chleba z tašky 😀
Koukám že je to všude stejný! Jako v autobusové dopravě nemlich to samé!! Únava, tlak na zaměstnance, protože kam jít, když není momentě jinde práce po kovidu! Tak držet h*bu a krok. 300 hodin měsíčně v práci, žádný problém. A pauzy mezi směny, nebo odpočinek přes noc 9 hodin? Hahaha, tachograf se hodí do OUT bez karty a jede se. A stazka, to je kus papíru, to se popřípadě upraví, přepíše se to na „Pepíka“, co je zrovna doma. Nocovny také některé nic moc a nebo se přespí na pětce. Kdyby cestující věděli, co ani netuší. Bohužel u nás v… Číst vice »
Protože kontrola se přeci v tomto státě musí dopředu ohlásit 🙂
Takže je času na to, natřít trávu na zeleno, dát hasící přistroje, lékárničky, na vše dát označovací štítky, doplnit chybějící lejstra i s podpisy, umýt záchodky, kanceláře, vozidla. To by v tom čert, aby kontrola něco našla, a když tak máme osvědčenou Českou metodu, zabít prase, nalít kořalku … . Pak už jen zbývá pověsit hrdě certifikát na zeď a dmout se pýchou.
jojo, je to pravda, bude audit, prijde kontrola, je treba nalestit kliky, nakoupit chlebicky, jak typicke pro papalase z dob komunistu…koukam, ze se to udrzelo…
Kontroly se dělají jen podle papírů a ten snese všechno. To by museli být kontrolor s pracovníkem a to by se zjistilo, že z pauzy máš v konečným stádiu polovičku na skutečný odpočinek.
Nakonec to stejně vyřešíme tak, že vymyslíme lejstro. Firům pak ucpou ústa tak, že jim trochu přidaj a o 30 min prodlouží přestávky na těch zablešenejch nocležnách.
No a pojede se dál.
Kdepak je příspěvek „Úvaha“?
Nebo snad ověřujete, chcete ověřit stanovisko DÚČR, poslat jej?
Děkuji, když už do pekla, tak na …
Nehody se stávaly i dříve, když žádné tablety, mobily ani jiní dopravci nebyly. Hledají se problémy tam, kde nejsou. Svědčí to o tom, že nahoře jsou úplně mimo. To bude divení, že se nic nezmění, až bude monitoring licence strojvedoucích,. Napadlo někoho prověřit kvalitu spaní na nocležnách? Je velký rozdíl, když spíte na hotelu, kde jsou dvoje dveře, předsíň, lednice, sprcha na pokoji, dobře odhlučněná okna, klimatizace, než když jste někde, kde je sprcha někde v dáli na chodbě, slyšíte veškeré zvuky (kroky na chodbě, bouchající dveře), jste pod střechou bez klimatizace a nemáte ručník. To samé vybavení fícimer, někde… Číst vice »
Bohužel, máte naprostou pravdu.
Tesat do kamene kolego!
Pod tento příspěvek se podepisuju. Přesně vystiženo!
Rád bych tento příspěvek obrazně řeceno podepsal, ale ruku na srdce, to není stav, který by byl dílem okamžiku, je to stav který je každoročně odsouhlasen mlčením odborových organizací, svazových inspektorů BOZP, ujednáním PKS. Jak jimak si vysvětlujete, že průběžné hodnotící zprávy o plnění PKS jsou výhradně pozitivní?
Takže plně souhlasím, ale musíme začít u sebe. Příště rozkaz číst ještě před podepsáním, bordel na nocležně, proleželá matrace pamatující G. Husáka – není odpočinek, prvním vlakem rg.
Až budeme mít ty koule my, třeba je získají i volení zástupci ZO
Když už je ten tablet, tak by ten rozkaz mohl být v něm, a fíra by si ho roloval, jak ho postupně projíždí.
A nepo použít tuhle krabičku na rolování itineráře z roku 1930:
https://ndrive.com/brief-history-gps-car-navigation/
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu
No, vetsina firem, kde jsem pracoval, platila ubytovani a diety, ale u jedne jsem mel na vyber si sehnat do limitu i neco jineho,… takze jsem mel prakticky hotelove sluzby… Kdyz ma firma vlastni ubytovny, nechapu ze do nich neinvestuje a treba i neuvyuziva castecne ke komerci,… Na tratich budou probihat prace, vyluky a zmeny temer vzdy, ale je fakt „ujety“, ze princip predavani informaci, uz davno by mel mit strojvedouci presny prehled co kde na trati je – je 21. stoleti,… Mj. navigace muze byt i offline – mapa trati a jednoduchy varovny signal, vc. prenosu navesti ke strojvudci,… Číst vice »
Na nocležně částečně využívané ke komerci jsem měl čest ne spat v Olomouci. Ve vyšších patrech dělali bordel zahraniční roboši.
To už je na subjektivní zvážení každého, já nemám problém se vyspat snad kdekoliv.
Souhlasím naprosto tėměř se vším. Krví byly předpisy psány dříve. Dnes jsou psány šílenou propiskou.
Jak jsem psal v několika předchozích diskuzích mnohé by řešila aplikace do tabletů například navigace a mnoho dalšího.
Váš návrh je tak trochu perpetuum mobile, s tím vším, co by to mělo umět, obzvláště, pokud by to mělo zasahovat do řízení, tak by to muselo být už schváleno do provozu DÚ.
Navíc pokrytí internetu není kolikrát zrovna nejideálnější, protože předpokládám, že by část těch funkcí vyžadovala trvalé internetové připojení.
Já bych byl za to ponechat tam, kde je to potřebné s ohledem na GVD (obratové stanice), klidně těch min. 6 hodin, ale jen za podmínky, že druhý den se bude jezdit co nejmíň, klidně jen 2 nebo 3 hodiny výkonu. První den jezdit co nejvíc – to potom jde člověk do postele utahaný a když navíc bude vědět, že ráno už bude jezdit jen chvilku, tak bude líp usínat. Aspoň u mne by to takhle určitě fungovalo. Pokud by opravdu bylo nekompromisně stanovených min. 9 hodin, potom by přibylo směn s blbým koncem a ještě blbějším nástupem (brzy ráno).… Číst vice »
Nemyslím, že by to mělo takovej dopad, za důležitého předpokladu, že směny a výkony se sestavi a rozdělí, bez ohledu na osobní zajmy některých predstavitelů provozních jednotek, tedy za spolupráce grafistů, bez zbytečných řečí tipu, tam nepustime tyhle, zde mohou jezdit jen tihle, preci nepojedu osobák. Spousta z Vás ví, jak se každoročně porcuje medvěd a ví jaké zájmy se tam prosazují, takže když tyto půjdou stranou a prosadí se v první řadě zájmy kvality sestavy směn, jejich vlivu na lidské tělo a život, stylem padni komu padni, při zohlednění místních personálních stavů, pak přestože se nezavděčíme všem, tělu človéka,… Číst vice »
Jezdec má samozřejmě pravdu, takové směny (když je krátké spaní, takvyspat a rychle domů) jsou v tomto případě nejlepší. Jenomže sestavu takových směn v zásadě neumožňuje sestavit u ČD podniková kolektivní smlouva, která pro tyto případě zpřesňuje ZP a výše uvedené 589/2006. Takové směny sestavit lze, ale na výjimku, kterou musí potvrdit zástupci zaměstnanců. A to je problém, protože zpracovatel turnusů nemá na starosti pouze jeden turnus a systém přípravy jízdního řádu, oběhů a turnusů je v zásadě dostih s termíny – takže jako zpracovatel nemůžete čekat, až se Vám ke směně, kterou musí někdo potvrdit, vyjádří – můžete to… Číst vice »
Tak především by se mělo umět řešit více úvazků u více dopravců.
Stačil by ten kontrolní systém, který by hlídal dodržení přestávek mezi směnami, proti kterému někteří soukromníci tolik brojili, jelikož by přišli o část fírů.
A ono i dost těchto úvazků asi bude protizákonných – tedy bez souhlasu zaměstnavatele.
Dobrý den máte nějaký konkrétní příklad nebo to říkali na blafarne?
Jak jsem psal u 1 nehody tak ta moje mínusovaná appka by měla jako součást i toto. Jak jsem psal propojovací kabely nebo dokovací stanice pro mobil, tablet v něm appka komunikující s lokomotivou, GPS, GSM-R, mobilem strojvedoucího fungující jako navigace, tjř, píchačky strojvedoucího, komunikace s cdp nebo řídícím a hlavně aby to řvalo jako letadlo když se blíží průser v podobě červené stojícího vlaku nebo protijedoucího, samozřejmě pak cokoliv dalšího co si vymyslíte. Vmte v úvahu to, že tato appka by mohla zastavit protijedoucí vlaky sama o sobě navíc za pomoci hlášky ala letadlo ječící signál a hlášení Protijedoucí… Číst vice »
Asi tak ze 100 fírů u nás nikoho takového neznam..
To stoprocentně, když jsem chvíli byl u lokotrainu, divil jsem se kolik kolegu z ČD a Carga jsem tam potkal ne vedlejšku…
Jen tak mimo téma, jaké to tam bylo? Díky za odpověď.
To nechceš vědět věř mi že nechceš
Toto se mi líbí. Stávající technologie, cena skoro zdarma. Né řešení za milidardy na tratích, kde jezdí 5 osob/vlak
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/brzdit-ceske-drahy-se-pokusi-zvysit-bezpecnost-na-lokalnich-tratich-vlaky-by-mela-ochranit-mobilni-a.A200717_214412_ln-doprava_ele
A zcela k ničemu. No ale hlavně že bude appka, to je koukám pro spoustu lidí mantra.
jojo, raději ať zaponemen zavola, než rskovat to, že vypnou GPS, GSM a Galileo.
Pane Kocurek už se to tu psalo, až vypnou GPS, GSM nebo Galileo tak věřte, že už na CDP a v výpravnách nebudou sedět zaměstnanci SŽ, ale vojáci nebo tam bude sedět zaměstnanec SŽ ale za zády bude mít několik vojáků s ostře nabito a myslím si, že i odjištěno.
Pak jedinou starostí bude mít tu správnou AM vysílačku.
Oprava: Jojo, raději ať fíra zapomene zavolat, než riskovat to, že vypnou GPS, GSM a Galileo.
(pardon, končili jsme práci ve 4 ráno)
Vážení, asi tolik. Interní systém národního dopravce dovolí naplánovat ve skrze to, na čem se zaměstnavatel se zaměstnancem dohodne. Zde se vychází i z premisy, kterou vydal Drážní Úřad, byť v trochu jiné souvislosti, ale platí zjevně obecně. Jde o to, že když se dvě strany dohodnou, pak lze překročit i rámec platnosti zákona, nařízení vlády, předpisu. Nechtěl jsem tomu věřit, ale je to tak. Za této situace pak strojvedoucí, který na takovou směnu, směny, nastoupí, vyjadřuje konkludentně souhlas a už se veze. Zapomenout nelze ani na pravidla schvalování turnusů, kdy opět z ochrany strojvedoucích, jsou tito souhlasem takzvaných turnusových… Číst vice »
Se nedivte, málokdo si dobrovolně nas**e do vlastního hnizda, když už něco vymamlasil. Na druhou stranu je to alibistické prohlášení ze strany vyšetřujících orgánů. Vhodně položený mi otázkami by měli nepřímý důkaz o tom, zda byl strojvedoucí odpočatý. A na to by se daly aplikovat výsledky lékařských pokusů s lidmi, kteří při testech měli minimum spánku.
Podstatu chápu, ale je to jenom o osobní statečnosti, protože tím, že jeden mlčí, vědomě, nebo nevědomě naveze do dalšího, většího, průšvihu někoho jiného.
Řetězení chyb pak vyústí víme v co …
To by řešila provozní záloha, tedy člověk který někde sedí a nahradí toho, kdo zaspí, onemocní nebo není odpočatý. Autobusová doprava to tak má. Jenže to stojí několik stříbrných….
Odřeknutí spojů také stojí nějaké stříbrné.
Celý je to špatně.. Když už nastoupím a něco prose*u tak nemůžu říct že jsem neodpočatý na to už je pozdě, protože v tu chvíli jsem měl být dávno vystřídanej.. Je to neřešitelnej problém dokud aspoň půlka provozní jednotky nebude pospolu.. Jednotlivcům se za odměnu začnou dávat hnusný směny, atd, vyhození nee.. Ale v jednom, dvěma to prostě prorazit nejde.. Kdo chce jezdit a mít tak nějak pohodu nemá šanci něco měnit.. Kdo chce měnit čeká ho mnoho problémů a nejspíše stejně ničeho nedosáhne.. Je to smutný ale dokud nebou lidi držet pri sobě a budoj si závidět směny, turnusy,… Číst vice »
kdyby drzeli pohromade funguji jim odbory, ale ty nefunguji…
Ono nejde asi o to že by spolu fírové nedrželi, ale o to, že každý strojvedoucí chce něco jiného. Jsou strojvedoucí, kteří by radši jezdili 5x týdně 7 hodin, a jsou borci, kteří by si nejraději těch 36 hodin odjezdili v kuse a zbytek v týdnu měli volno. Ale tohle nekonečné přerušení je vražedné. Ideální by podle mě asi bylo jezdit 3x za sebou 12 hodin, čímž se odbyde norma plus jeden den buď na vloženou směnu za 100% + procenta za přesčas, nebo na pohotovost na telefonu či provozní zálohu ve stanici (pokud nebude potřeba, je placen za 60%,… Číst vice »
Garantované volno minimálně 60 hodin. Pokud bude dvakrát v měsíci využít na záloze, získal by den dovolené navíc.
Oboje zní velmi rozumně.
Jak jsem tu někde psal s dobrým právníkem za zády by mne fakt žádný dopravce nechtěl jako strojvedoucího. I když nejsem žádný mladík cože stojí papíry na lokomotivu, že bych přeci jen šel dělat strojvedoucího. Tedy spíše jak to tu čtu tak bych po zácviku vyjel na první štreku a pak si chodil akorát pro výplatu.
“ Jde o to, že když se dvě strany dohodnou, pak lze překročit i rámec platnosti zákona, nařízení vlády, předpisu.“
Ano, to lze. Ale pokud se něco stane, vezou se v tom obě strany, protože zákon úmlslně nerespektovaly…
Stando, tak minimálně strana zaměstnavatele si to nemyslí. Ani si neuvědomují již existující možmost trestní odpovědnosti. V tomto kontextu se mi velice líbí věta z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, „není podstatné, že nevěděl, podstané je, že vzhledm ke svému pracovnímu zařazaní, funkci, vědět měl“. Zaměstnanec jako strana nepoměrně slabší v pracovněprávním vztahu požívá zvýšenou míru ochrany nejen ze ZP. Takže s návrhem na porušení zákona určitě nepřijde zaměstnanec, strojvedoucí, spíš zaměstnavatel a jeho chováním nutí souhlasit i zaměstnance. Když už prosté nabídky tipu, udělej mi tada a tady směnu, jinak nebude dovolená v požadovaném termínu dokládá nerovnost a zneužívání postavení.… Číst vice »
Jít po odpolední rovnou na ranní je zrůdné a nezákonné zvěrstvo. Toho kdo to vymyslel a schválil bych držel ve stejném režimu půl roku. Déle by to určitě nepřežil.
Některým strojvedoucím to takto vyhovuje prý.
Tak mne osobně z odpolední na ranní také vadilo a to jsem dělal tyto směny v nemocnici. Tuším, že směna byla do 19 – 21 a ranní byla od 7. Takže tam bylo 8 – 10 hodin na vyspání což se jakžtakž dalo.
A co pracovat max 13 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích, což mělo být v poslední aktualizaci zákona o drahách a podle toho, že dvoudenky stale jsou, to z toho zákona zřejmě vypadlo ???
Není větší otrava, než spát po dvanácti hodinách za kontrolérem někde na drážní palandě 4 hodiny a pak být při smyslech daších deset hodin …
To by mě zajímalo, proč dráhy potřebují vlastní Zákonník práce. Že by je se odborům podařilo vyjednat ZKRÁCENÍ zákonných přestávek a prodloužení směn? Nebo jen režijky a stávky, přičemž bafuňárů se ta pracovní doba netýká.
Misto dvoudenky od 12 do 22 a dalsi den od 4 do 10 hodin bude jedna smena od 12 do 22, konec a pak po delsim volnu brzky nastup ve 4. Jednoznacne zmena k horsimu. A velmi spatne pro dojizdejici. Takze pozor na to, aby se podminky po zmene nezhorsily…
A k tomu jsou odbory, aby toto nedovolili…… Promiň te, já zapomněl. Zástupci FSČR podepíší cokoliv, jen když jim zustane VIP turnus.
Musíte si založit nové, stejně jako operátoři na Temelíně.
Mám pocit že tvá mysl je zateměna nenávistí k jisté organizaci proto „melu to co melu, hlavně když se peru!“
Máte pravdu,FS se stala kolaborantskou organizací.Máme u nás turnus s 6 dny volna za měsíc a oni jen pokrčí rameny.Každý jiný zaměstnanec má přitom jistých 8 dní za 28 dní,přepočet je 9 a1/2 dne na měsíc…
Není pravda, přečtete si raději ten §92. Lze nařídit přesčas a to tak, že zaměstnanec bude mít o víkendu jen 35 hodin volna.
http://zakony.centrum.cz/zakonik-prace/cast-4-hlava-4-dil-3
Tj. pátek ranní, sobota volno, neděle odpolední. Nebo pátek a sobota ranní, neděle volno. To vám dává maximálně 4 dny volna za měsíc. V soukromém sektoru běžné, že se při nedostatku lidí jede 1-2-1-2 volné dny o víkendu. A je to v souladu se zákonem.
Jenže ten turnus nedává přesčas a je to na celý grafikon.Proč by měl být člověk takhle diskriminován oproti většině zaměstnanců?Kvůli neschopnému vedení a pasivním odborům?
zkus to u Leoše, tam odbory nejsou a turnusy super. V Praze 4 denní a 2 dny volna. A lidí mají dost. Vložák uděláš v Bohumíně, platí rg včetně premií
Napiště název OCP a číslo turnusu. Nebo ho tady zveřejněte.
Jistě na Váš požadavek bude odpovězeno, pokud se najde zbytek odvahy, za risku honu na jeho osobu.
Díky tabletům jsou k dispozici nástupní tabulky z velké oblasti, tak se to vstřebá.
Takové zneužívání co nepříjemně rozhasí dny, by už ale neměl řešit zákon nýbrž odbory, stávky či výpověď.
Plně se stotožnuji s tvým názorem.
V praxi by stačilo, aby ze zákona nebylo možné trhat směny a umožňovat 6 hodinový odpocinek. A hned by směny byly snesitelnější.Protože plánovači toho v rámci úspor využívají na 110%. A když jim řekněte, že to co udělali je nelidské, tak vás odkážou na zákonná ustanovení, která plní do puntíku. Například ? V pátek skončíte před půlnocí a v pondělí ve dvě ráno jste už zase v práci. Papírově v pořádku, lidsky nikoli.
Spíš by to řešil větší plat za noční, a rozdělení personálu na ty co chtějí větší prachy, a ty kteří raději upřednostňují rodinný život.
A nějaký příplatek za přerušení. Jinak ano, jsou tři skupiny strojvedoucích: – mladí, bez závazků, šetří si na bydlení, práce ho ještě hodně baví, přesčasy bere všema deseti – otcové děti, kteří už mají naspořeno a platí si ,,jen ,, měsíční půjčku na bydlení 5000, takže už nepotřebuje honit peníze na knížku, přednější je mu čas s rodinou, sem tam může zaskočit za nemoc, aby si přivydělal – nad 55 let, už má bydlení splacené, děti zaopatřené, řídí se heslem ,, peníze budou,my nebudeme,, , už je dost otupělý, práci spíše odbývá, udělat jim úvazek 25 hod/týdně. Když bude chtít… Číst vice »
Souhlas. Jen bych podotkl, že je velmi důležité, aby se lidi do těch skupin přihlašovali sami, protože někdo má energii jako průměrný 55ník jen do 40ky a jiný i po 60ti.
Mínus. Proč by si 55+ roků nemohl vybrat plný úvazek, když bude chtít? Proč ho vyhazovat do Kauflandu?
Protože u těchto lidí je vyšší riziko, že sníží pozornost. Je vědecky dokázáno že lidé nad 50 let by měli pracovat jen 25 hodin týdně. Protože v Kauflandu nezodpovídá za životy lidí? Max skrz hygienu.
Dobrý den můžu poprosit o odkaz této vědecké práce děkuji
https://www.novinky.cz/zena/zdravi/clanek/po-ctyricitce-by-lide-meli-pracovat-maximalne-25-hodin-tydne-40020792
Je krásné, že se zvažuje legislativní úprava, ale bylo rozporováno hlavně nedodržování legislativy v předchozím čase, které nemá kdo provádět. Aby to nedopadlo jako na silniční síti, kde legislativa sice je, ale je známo, že nákladní vozidla jsou přetěžována a nedodržují se pauzy na odpočinek (viz, předchozí vyjádření ČESMAD i na tomto serveru). Pro řidiče osobních vozidel ja zase povinnost mít nula promile alkoholu v krvi, ale budem rádi, když nám policie zachytí někdy aspoň ty, co mají přes jedno promile, povolenou rychlost v obci radši nevzpomínat. Navrhuji tady, aby se vždy nejdříve vyzkoušelo, jak se doprava chová při vynucování… Číst vice »
Jenže zrovna ČD patří k firmám, které legislativu dodržují nejvíc na trhu, takže tady je třeba skutečně změna zákona, a počítat s tím, že to budou korporace využívat přesně na hranu.
Zase alibistické blouznění, prosím kolik nehod bylo prokazatelně tím, že byl strojvedoucí unavený a usnul a něco nerespektoval, protože byl unaven?
Když vidím dneska osobku, tak bych to nejezdil ani za nic. Jednak směšný plat, jednak skladba směn, rozpracaný směny, přerušení, chození na 6 hodin do práce, na krev obraty ve vratných stanicích, bez přrestávek na jídlo, na kafe a pod…
Ale chyba lidskýho činitele tu bude vždycky v nějakém procentu a pokud ji chceme eliminovat, je k tomu třeba zabazpečovač, který to dokáže a ne blábolení odborů a pod přežitků socialismu.
Přesně to co jste zde vyjmenoval vede k únavě strojvedoucích. A nemusí jít ani tak o fyzickou únavu jako o psychickou únavu. Která může vést k chybě.
Vidíte a třeba všecky ty faktory co jste vyjmenoval mohli přispět k nějake z MU na železnici. Ano je to lidský faktor který způsbí vesměs MU, ale muže to byt výsledek špatně nastaveného systemu.
Jasně, chápu, ale mluvíme tu o téma článku, prodloužení přestávky na 9 hodin. A možná by stačilo zamyslet se nad skladbou směn a GVD, obratech ve stanici, který jdou stíhat jen ve spěchu a pod…
A chyba lidskýho činitele tu bude vždycky, protože člověk není robot a proto je nutné mít něco, co to eliminuje.
Myslím , že zrovna ten Brod je produktem únavy . Když jsem unavený já, dělám ještě živnost, tak klidně proštípnu kabel CYKY pod napětím . A v tu chvíli si kromě prohlížení zubu na štípačkách musím říct : konec, jedu domů, dodělám zítra. Což ten fira nemohl. Musel jet. Nesvítil dálkovým, scénář , který tu byl , asi odpovídá pravdě. Mozek byl unavený. Je mi ho moc líto.
Psali, že to měl druhou směnu po dovolené a před tím měl jen nějakou krátkou směnu.
Ne každá dovolená je dovolená.Občas to je jen termín,víc nic.Někdy ti pomůže dobře prožitý den víc než týden dovolené.
Souhlasím. Dovolená, dvě děti, manželka. Nevím, proč má každý za to, že dovolená = relax, odpočinek.
Spousta lidí si bere dovolenou na to aby něco vyřídila.
Tady Vám jsou schopni dovolenouni nařídit.
Byl onen kolega v rámci Covidu a částečné nezaměstanosti v předchozím období doma za 70, nebo 80%?
Na soudedech v okolí dobře vidím, jak jim zavrené školy a školky v životě pořádně zavařili
Existuje mnoho studií a to včetně odborných které v podstatě konstatují, že rodinná dovolená je spíše očistec než dovolená jen ty nervy na začátku. Mám to či ono , doklady, peníze, dálniční známky, jízdenky, letenky………
Přesně co už několikrát na schůzi odborů navrhovali strojvedoucí z osobky, aby se dalo do PKS, že odpočinek při dvoudence musí být alespoň 7 hodin. Poprvé to zaznělo tak před 4 nebo 5 lety. Vždy předseda ZO argumentuje že by se rozjebaly turnusy a bla bla bla, slovní průjem proč to nejde.
Musíte toho předsedu odvolat.
Tak turnusy se roz**bávají i bez toho
Možná by bylo řešením přestat vypravovat vlaky které vozí vzduch a ty ušetřené personální síly směřovat tam kde jich je skutečně potřeba a směny by nemuseli být tak dvoudenní atp. Jenže opět, jedni budou řvát že jim berou hodiny, druzí že zase tyhle směny jezdit nechtějí, tak co s tím?
Rozdělit si personál na ty co chtějí maximum nejvíc peněz, a ty druhé co nechtějí extrémní směny.
Normální je rozepsat si směny na 2 týdny dopředu napevno. Podle toho, kdo jak potřebuje a jak chce. Nikoliv kastovní systém, kdy vrchnost milosrdně schválí, že si někdo může tento měsíc přivydělat. Ani flašku za to nebude požadovat.
Ano, na to jsou na dráze odborníci. Zrušit vlaky co vozí vzduch, pak zrušit ty který nejezdí plný a ten zbytek … kupodivu za chvilku taky vozí vzduch. Protože vlakem co jezdí místo taktu v úterý a v dubnu nikdo jezdit nebude. Vizte Švejky.
A to co vozí vzduch je dobré k čemu?
Večer veze vzduch a ráno jezdí narvaný.No prostě soupravu ráno nevykouzlíš,musíš ji nam nějak dovést.
Bavím se o tratích kde jezdí vzduch permanentně. Čelákovice – Mochov, Rakovník – Bečov, atp,bstalw ta samá otázka, k čemu to dobré jest?
Tak Mochov asi jo, ale to je šolich kžc takže i když by se chtělo tak to určitě nepůjde. Rakovník Bečov si myslím bude z důvodu oběhu soupravy a objednávka kraje.
Tvl to je zase výstřel do tmy. Řešení je jednoduché. Na tratě D3 vraťte výpravčí na své pozice a u návěstidla AB zavést předchozí systém. Za snížené viditelnosti se chovat jako před 10 lety. Při vedení vlaku proti stůj se zapnutým AVV by strojvedoucí mohl zapnout pouze PŘIV. Lidi, kteří ví o čem tady píšu pochopí. Zbytek neználků klidně mínusujte…
Opravdu si myslíte že lze všude na D3 vrátit výpravčí? Jsou stanice kde výpravčí není 40 let a než ho tam vracet je jednoduší trať prostě zrušit. Tvl zase výkřik do tmy.
Někde nejsou ještě déle, tenhle nápad je z kategorie naprostých fantasmagorií.
A když si to kraj objednal nebo se tam vrazili peníze z EU tak se jako budou ty peníze vracet to asi ne, že už vidím jak někdo něco bude chtít vrátit.
No dobře ,když na trat D3 vrátím do dopraven výpravčí ,tak tím zvýším náklady na provoz a tím i budu nucen trochu upravit zabezpečení té dopravny ,což mohu udělat i bez toho výpravčího, a spoustu těch tratí odsoudím k zániku..U oddílu AB ,pokud budu stát jako za stara tak snížím propustnost tratě ,což na koridoru co již praská ve švech nejde a AVV není povinné ,mohu jet na ruku .Jinak odpočinky důležité jsou ,ale dokud budou lidé co pro peníze to nezamknou a pokračují dál a tím jim to i nařizují zaměstnavatelé ? Ale to už je jen reakce na… Číst vice »
Řešit „praskání“ koridoru „ve švech“ dovolením jízdy na signál Stůj rychlostí do 100 km/h, jak bylo někde řečeno, mi přijde úplně stejné, jako dovolit řidičům přejíždět přejezd v době signalizované výstrahy, pokud ze svého stanoviště nevidí vlak. Sorry, ale tohle je třeba řešit jinak, třeba nižším počtem vlaků, využitím jejich plné dovolené délky (kratší z různých koncových směrů možno spojovat) a zavedením spolehlivých přípojů, dále pak investicí do vyšší kapacity tratě, kde je to vhodné, a zabezpečení přiměřeného frekvenci.
„jako dovolit řidičům přejíždět přejezd v době signalizované výstrahy, pokud ze svého stanoviště nevidí vlak“ – ale tak to přece funguje, pokud je výstraha signalizovaná osmiúhelníkovou značkou „Stůj, dej přednost v jízdě“ nebo jen výstražným křížem.
Psal jsem to jinde problém je ten, že na koridoru se jezdí evidentně stále na stůj minimálně v špičce. Díval jsem se na video z diskuze a došla mne jedna věc proč se tak děje. Jistě se shodneme na tom, že již nejezdí údernické vlaky plné uhlí o 60 vagonech, rekreační rychlíky z 14-20 vozy nebo běžné vlaky s 10-14 vagony. Dnešní délka 2 ešusy a občas 10 vozový RJ myšlen žlutý. Samozřejmě +- nechytejte mne za číslo. Co tím chci říci, na dnešní poměry jsou oddíly zbytečně dlouhé. Určité zkrácení by pomohlo. Nevím jak je to s bržděním vlaku… Číst vice »
Víte v čem je problém strojvedoucích? Oni umí velmi dobře popsat svoji problematiku, ale unikají jim souvislosti. Nehledě na to, že myšlenkově jsou někde v 90. letech. Takže zaměření na odpočinek a řádné pracovní podmínky schvaluju, ale neraďte, kam se mají přidat výpravčí a už vůbec to radši neříkejte těm, kteří tu železnici platí.
Za mě se výpravčí mají vrátit do jednotlivých stanic. Ne zbytečně sedět na jednom místě. Co se týče D3 tam je to sporné, pokud teď chtějí zavést ohlašovací povinnost pro všechny vlaky ze všech dopraven, nebylo by od věci kdyby přibylo i pár dispečerů.
Tu železnici platí ze svých daní i strojvedoucí, a možná je ta daň násobkem té Vaší….
Pri nakladnej by som aj s vami suhlasil, ta funguje na komercnej baze, ale osobna je krasne dotovana. Takze pokial ten strojvodca jazdi len osobnu, tak uz jeho plat je plateny z dani.
K tomu úředníci,armáda,policie,učitelé a další.Ti všichni jsou placeni z daní,a o tuto daň je snižován jejich výdělek.Vaše odpověď je velmi demagogická…
Ano,ti vsetci su plateni z dani, takze aby oni mohli dostat plat, tak druhym musel zobrat stat peniaze vo forme dani a tie vybrate peniaze pouzit na ich plat a z tych penazi zase platia dan statu. Tak isto by som policajtovi povedal, ze je plateny z mojich dani.
Pri strojvodcovi osobnej dopravi to je to iste, alebo chcete tvrdit ze vsetka osobna doprava na zeleznici v ceskej republike funguje na komercnej baze ?
No železnici platí dopravci a stát z daní všech.
To se smí dát něco jiného než přiv? 😀
Zrušit D3 (v každé stanici bude výpravčí nebo napojení na CDP) nesouhlasím, raději D3 vylepšit (a řešení existují, třeba radioblok)
Ahjo zase ta mantra radiobloku. Opravdu není levný, opravdu úplně špičkově nefunguje. Navíc je postaven na technice 15 spíše 20 let staré, takže jediné co lze použít je idea a celé to velmi draze vyvinout znovu. Takže při výkonech AŽD tak 15 let práce k prvním nefunkčním prototypům, o balíku do to bude stát nemluvě.
A co vrátit povinnosti na tratích s D3, tak jak bývalo, na vlakový doprovod, vlakvedoucí a to i na tratě 00S.
Na kasičkách se bude moci konečně věnovat strojvedoucí plně vedení vlaku.
Podstatně levnějsí, než budovat zázemí pro výpravčí, netřeba ani návěstidel, ani aplikací.
Na řadě tratí je to otázka proškolení a zkoušky.
Prodlouží se přestávka, která se nezapočítá do pracovní doby? Děkujeme. To může vymyslet ten, kdo dělá pondělí-pátek a 8 hodin. Co je potřeba, je aby čas mezi nástupem a koncem byl celý v pracovní době.
A zrušit dělené směny
Vzhledem k tomu, že únava strojvedoucích není podle všech indicií příčinou nedávné série nehod, ničemu to nepomůže. Akorát si holt strojvedoucí budou moci udělat méně hodin a budou chodit na „bokovky“ mimo obor, třeba jezdit s tramvají.
Leden: Je otázka, jestli je z ekonomického hlediska nutné, aby strojvůdce, jehož mzda převyšuje celstátní průměr musel ještě jezdit bokem s tramvají či u jiného dopravce.
Vzhledem k tomu, že několik chyb způsobily strojvedoucí skupiny ČD, po návratu z dovolené (minimálně tři události za poslední rok), tak by stálo za úvahu prozkoumat co dělali posledních 24 hodin před nástupem do práce (z hlediska fyzické a psychické zátěže).
Osobně si myslím, že je lepší, když někdo udělá u zaměstnavatele 10 nebo 20 hodin přesčasů měsíčně a má podle toho nastavené volno, než když dělá bokovku vedle a doba odpočinku jej netrápí.
Ten marginální počet, který „zanáší“, to jako nutné prostě vidí. Jen se to zveličuje a paušalizuje na celý obor, místo aby se řešili jednotlivci.
Leden: Ono je to i o přístupu těch lidí. Když bude někdo před nástupem na směnu bude na chatě řezat dřevo, pak pojede dvě hodiny autem a pak sedne do mašiny určitě nebude v ideálním stavu. I když je to trochu přehnaný příklad.
A když bude před nástupem na směnu opečovávat nemocné děcka…
Sebereme mu dřevo, chatu… aby byl v práci odpočatý?
Přesně! Když pořeže a poseká fíra před šochtou fůru dřeva, bude to v pohodě, protože nejezdil u jiného dopravce :)) Prostě na tohle musí mít každý mozek v hlavě a na trati musí být něco, co ho zastaví, když se splete.
Dnes už je ten boom dávno pryč, já si nedokážu představit, že bych šel ještě jezdit jinam, mám toho dost u své firmy a jsem rád, když mám volno. Spíš chodily brigády k nám, ale to už taky není pravda…
Ono je únava a únava. Já osobně v poslendní době obecně vnímám docela velké „napnelismy“ a stresy na dráze. Nejistoty, špatnou komunikaci s bafuňáři nahoře, stresy, řevnivosti a tak. Do pracovní pohody to leckde má míle daleko.
Změňte zaměstnavatele. Dopravců je tu sto (dokonce to ČD vydávají za jednu z příčin jejich nehod 🙂 ).
A mají z části i pravdu to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Nástup nových dopravců a přetížení zejména koridoru opravdu vede ke zvýšení nebezpečí nehody a většímu tlaku na strojvedoucí. Nebo myslíš že ne?
Vážený Ludvík,kecy v kleci.Že jsou kolegové,kteří jsou velmi třební na prachy,je známý fakt(prostě potřebuje plat poslence s náhradami,jaký mají důvod ví jen oni samy). To,že za normu nevyjde,tak tahá kde “může” na úkor svého volna(odpočinku)je jen a jen jeho svobodná volba(a v tu chvíli začíná příběh o džbánu) Tak prosím neukazujte na privátníky,že jsou vinni za MU ČD. P.S nikde prosím neprohlašuju,že zrovna kolegové z Perniku a Brodu patřili do této skupiny.
myslím že mohu prokázat jak vstup tvých „Privátníků“ v rámci tzv liberalizace trhu na železnici pokřivil co mohl! Snad jen cestující nakrátko zajásali z nízkých cen -než procitli….. Při tvorbě nejezditelných turnusů je vždy odkaz vedoucího provozu na to když to nebudeme chtit jezdit my tak to odjede ON . Tam začíná celý příběh o kterém tady všichní píšeme budeme sice konkurenceschopní ale za nějakou cenu. Další důvod co nám stěžuje život, Kraje si nadiktují v taktové dopravě úžasné obraty, dupneme si a řekneme to se nedá jezdit s tímto počtem vozidel a personálu ? Opak je pravdou skočíme zaměstnavateli… Číst vice »
To není nic průkazného. Ve skutečnosti se používají falešné argumenty na „vydírání“ vlastních zaměstnanců (patřívaly tam dříve věty: „před branama stojí třicet dalších co to za tebe vezmou). Na provozní zaměstnance konkurence nemá žádný přímý vliv, je to čistě vnitřní organizační záležitost firmy. Konkurence má vliv na to, jestli firmě někdo vezme kšefty (manažerská záležitost), nebo za jaké ceny může prodávat (manažerská záležitost), ale nemá vliv na to jak vám zaměstnavatel poskládá směny a v jakých podmínkách vás nechá pracovat. Pokud vám podmínky nevyhovují, neměli byste si nechat podsouvat liché argumenty a využít odbory na to k čemu jsou. Kraje… Číst vice »
Vidím že pan Y žije v nějakém papírovém světě já díky Bohu žiji ve světě reality a dnes a denně se setkávám s tím jak dopravci podléhají představám krajů kteří diktují jak často se bude jezdit a za kolik. To přirozeně nutí každého uchazeče ve výběrovém řízení o provozování takového balíku vlaku na konkrétní trati nabídnout co nenižší cenu za Km. Zejména se to týká šturcových tratí s délkou do 10-15km tam je to nejmarkantnější. Kraj chce jezdit 16x až 20x za den tam i zpět . Šlo by to samozřejmě aby jezdily dva motoráky proti sobě a obraty tak… Číst vice »
Papírový svět? To by bylo hezké, ale ne, bohužel vím co je to padat z práce na hubu. Přes vaši zlobu ke konkurenci jste vůbec nepochopil, kde je jádro problému. Problém s kvalitou vašich směn není v té konkurenci. Je to uvnitř firmy. ČD mají např. obrovský úřední aparát, ale než aby šetřili na GŘ, to raději zahustí směny. Odobory mají téma v politikaření a ne v zájmech zaměstnanců. Ale vždy je snažší to hodit na „nepřítele“, než začít hledat problémy ve vlastním domě.
Takže jen opakuji otázku: co dělají odbory? Od toho je máte.
Tak to mají i tramvajáci, velmi výživné…..
Tak jistě, ale ještě výživnější je, když dojedou na smyčku zpoždění, takže je profrčí, ani si nedojdou na záchod a zase hodinu nebo i více opačým směrem. To pak je ta střídací pauza zlatá.
Sice s Vaším příspěvkem na 100 % nesouhlasím, ale jeho převážná část naprosto přesně vystihuje stav železnice za poslední dobu – a ukazuje docela krásně, že problém je systímový. Hlavně problematika výluk.
Pro pana Ledna příklad. Přijíždím do stanice potřebují se věnovat zastavování a najednou hovor na vysílačce. CDP prosimtě ze stanice odjedeš přesně na čas ani o vteřinu déle ihned po průjezdu rychliku. Za ním je žlutý. Tak ať jsi v následující stanici minutu z náskokem. Zastavím a za okamžik znovu hovor odpiskej si to posun proti stůj povolen a hned za tím rychlíkem co tě předjíždí na barvu odjeď. Ještě ani nezastavim v té další stanici a znovu hovor. Klaplo to žlutý nedostal ani minutu za chvíli pojede kolem tebe. Takže to pro ně dopadlo dobře. Nebudou nepříjemnosti. A podobně… Číst vice »
Vysílačka pár vteřin počká, když mám plné ruce i predpis na to myslí.. Posun k odjezdovemu navestidlu? Vyprávci zpravidla nikdy nerekne vse co ma znít ve svoleni k posunu, tedy stojim a čekám na barvu/čas.. Prostě nikdy nepospicham, bezpečnost je na prvním místě, když jsem zezacatku občas pospichal tak me stejne s osobakem o kousek vedle uhnuly protože zrovja jel NEXak (ja jel na čas).. A posun k odjezdu musí byt dle rozledu kdyz v průběhu posunu naskočí barva takže to stejně akorát zdržuje.. Též musis posunovou četu informovat ze budeš posunovat.. Proste tuna starosti navic.. A s naskokem vůči… Číst vice »
A k tomu bych přidal hustou výlukovou činnost. Občas mi připadá, že SŽ potřebuje proinvestovat peníze daňového poplatníka+čerpání fondů, mnohdy nesmyslně vyhozené tak, aby byl plán splněn a vedení mělo na odměny,což je veřejným tajemstvím.
Co tu píšeš za nesmysly, pokud stojíš ve stanici 500m před odjezdem a dispečer chce potahovat po návěstidlo, aby urychlil odjezd za tím rychlíkem je vpořádku. Často jsem svědkem, že než strojvedoucí zareaguje na odjez. je na návěstidle zelená. A co tedˇ, počkat až na Jančuru, nebo to rysknout před nim? Nevím co tě natom stresuje, spíš stresuje mne, aby RJ, nebo Leoš nechytl výstrahu, a já nepřišel o premie. A příště řekneš co je na CDP za vola, kde už mohls být
To není vůbec nic proti vám na CDP, to co jsem napsal. Naprosto chápu vaší situaci a nikdy bych si neřekl že na CDP sedí vůl. Byl to příklad pro Ledna jako důkaz že nástup soukromníků a přetíženost koridoru vede ke zvýšení stresu a tím zvýšení rizika pochybení lidského faktoru. Což vaše reakce dokazuje také. Dochází k tomu i u vás. I díky chování právě těch soukromníků, kteří musí být protěžováni. Doufám, že si to pan Leden pozorně přečte.
Chudáčku, tak se nech převelet na tratě, kde soukromníci nejezdí a budeš tohoto zla ušetřen.
Dobrá rada ale pozdě. Už nejezdím vůbec 😀. Když někdo musí jezdit tak, že nesmí vidět žlutou, jinak dělá zle, tak to je špatně. Jen pro tvoji informací. Já i ten ex jsme jeli na čas. Jančura zpožděný. Přesto nesmí dostat ani minutu. To se raději opozdí osobní který má v obratové stanici minimum času a i zpátky odjíždím zpožděný. Co to znamená na koridoru ví každý.
Dispečer CDP: on Jančura nesmí jezdit na Výstrahu? Ona žlutá barva je pro žlutého Jančuru problém? Nevidím důvod, proč by na ní nemohl jet. Jako každej jinej vlak. A jestli vzápětí protahuje jízdní doby, aby Vy dispečeři jste přicházeli o prémie, tak si nech stáhnout data z rychloměru a uvidělo by se, kdo má přijít o prémie. Žlutá na dráze neznamená jeď 20, 30 km/h.
Žlutá znamená max rychlost 120 s očekáváním stůj na dalším víme? To znamená prodlužování jízdní doby vlaku.
Ano to moc dobře víme. 😀 Ale když vidím Výstrahu tak přizpůsobím rychlost jízdy a ne že pojedu 20, úmyslně prodlužuju, aby měli na dispečeři na CDP průser a tudíž přišli o prémie, bo špatné řízení provozu, a takto si úmyslně vynucovat přednost, jak to s oblibou někteří dělají 😟. Upozornění ze spolehlivého zdroje. Kdyby byli ohleduplnější, byl by provoz plynulejší. Nejsou na dráze žluťáci sami.
To víš, každy nedojíždí 100 k návěsti stůj v očekávání návěsti dovolující jízdu. A ti co riskují nakonec zastaví, co je v podstatě horší než kdyby rozumně potahovali.
Jet 100 proti Stůj může jen sebevrah.. 😀😀
…….. spíš stresuje mne, aby RJ, nebo Leoš nechytl výstrahu, a já nepřišel o premie…………………. to jako vážně. Tak pane pokud by jste dělal u mne tak s tímto přístupem letíte na hodinu. Pokud na CDP pracuje opravdu materiál jako vy tak už jsem pochopil co se děje na železnici a co se stalo u Brodu. A bohužel toto není první post kde je takovýto přístup k věci, čtu to tu minimálně za 7 dnů tak po páté. Takže blbě je něco na CDP a ne u strojvedoucích.
Tak když se podíváš na grafikon a mi jezdíme na vteřiny. nevěříš-li vem si JŘ a třeba v Olomouci přijíždí Slovácký expres 2 minuty za osobním z Pe.V Mohelnici za 4 minuty předjede Pendolíno Valašský expres, 2+2 Grafikon se zapisuje na vteřiny. a analíza vše kontroluje. Jak tě to může stresovat, zapneš AVV počkáš na barvu a jedeš, minuta žádná míra.
Strojvedoucí, co tohle nechápe a jezdí na koridoru, je trouba.
Jak strojvedoucího stresuje když se stále nabádá, že musí jet na čas, když se při minutovém prodloužení pobytu na zastávce, kvůli nakládání kočárku, hned volá co se děje? Běž se někdy svézt na osobák na mašinu. Trochu urychliš výstup a nástup, někdo ti pak bude vyskakovat za jízdy, nebo dobihat a je z toho minimálně zranění. A to abych jel na AVV, to raději po strojvedoucích nechtěj. AVV jede moc opatrně 😀.
A když tam jede Pendolíno, tak se tohle neděje, že by mu uklízeli cestu?
To se zeptej na CDP. Když jsem ještě jezdil neslyšel jsem nikdy, že by pendolino nesmělo vidět žlutou, jako Jančura.
Ne. Pendolino se vleče za Vmax 140 km/h zpožděným RJ od Pardubic do Prahy.
Ludva: tak mezinárodní rychlík měl před osobním vlakem vždy přednost. Druhá věc je, co udělali ČD z hlediska dominantního dopravce k omezení počtu vlaků na nejvytíženějších tratích, které by jezdili méně často a byli delší, či se jednotky v uzlových stanicích rozdělili. Místo to ČD zavedli ztrátové D1 expressy se čtyřmi vagóny. K tomu jezdí na koridoru určeném pro dálkovou dopravu osobní a příměstské vlaky. Primární problém je nedostatečná kapacita tratí okolo velkých měst, jejichž četnost objednatelé stále zhušťují za podpory ČD, čímž zabírají kapacitu nákladním vlakům, které jsou nahrazovány kamiony. A to možné maximum je nacpané do jízdního řádu… Číst vice »
V prvni casti souhlasim, v druhe vubec, ano chybi „koleje“, koridory nejsou urcene jen pro dalkovou dopravu, ale i pro primesto a je to i nejrychlejsi doprava do mesta a velmi vytizena, naopak jeste chybeji vlaky… Situace na severozapad by se mela zlepsit s vystavbou VRT a souvisejicich trati a pomuze vsem… neco jineho je polabi, tak VRT nepomuze, neni tam navaznost na ostatni trate a neulehci jim, jen cast dalkovych vlaku se na ni presune, jsou tam uzka hrdla… Chybi ji druhy nakladni koridor, jakakoliv mimoradnost prakticky zastavi nejen osobni dalkovou dopravu, ale i tu nakladni, a druhy prechod… Číst vice »
A co na informaci, že posun proti stůj povolen ať povytahneš odpověď: Dobrý den, tady strojvedoucí vlaku xyz, Ludva, chápu, co po mě chcete, ale kdo bude zaměstnacem řídící posun a plnit jeho povinnosti, …. ? Věř že na odpověď budeš čekat dost dlouho 🙂 . I když se pak dohodnete a nebude to dílem vteřin, ale minut, pak než informuješ doprovod vlaku o zamýšleném posunu, technologii …. tak už si dávno předjetý a odjet od nástupiště můžeš legálně jako vlak po výpravě a úkonech dopravce. Také hoši jak na mašinach, tak na CDP zjevně zapomínáte na skutečnost, kde se… Číst vice »
Ještě se doplním, vidíte, zde se krásně opět ukazuje psychická nestabilita jedince. Člověk, který mám být rozhodný a odpovědný – strojvedoucí, se nechá vystresovat a vmanipulovat do situace z CDP za jediným účelem, účelem spěchu. Tomu by měl a klidně mne utlučte, být schopen hravě odolat.
Jak řekl Komenský a pan Werich zpopulárnil Veškeré lidské kvaltování toliko pro hovada dobré jest.
A kdo to otestuje, že za tím ta únava nestojí? Myslíte si snad, že únava je jenom projevem stavu, dodržením legislativní doby, mezi dvěma směnama. Tak ale není, ta se kumuluje v lidech řadu týdnů a měsíců. Také je únava fyzická, ale i psychická, u této a dalších profesích dominantní. Na to Vaše tvrzení, by jste musel konečně nechat udělat studii a od ni se odpíchnout. To ale není zájem udělat ani od MDČR, DÚČR a uz vůbec ne od dopravců, či SŽ. Výsledek by totiž nemusel být pro ně pozitivní a znamenal by možnost prokázání systémové chyby, což v… Číst vice »
Nejde ani tak o únavu fyzickou, ale psychickou. Člověk, který jezdí pravidelně určitý úsek, si ani neuvědomuje že daný úsek projel a najednou se diví, kde je. To samé do zblbnutí určitá činnost. Mozek říká ještě musíš tohle, ale přitom se to už udělalo, nebo naopak v podvědomí jsem určitý úkon udělal, ve skutečnosti ne.