Stát začne vykupovat pozemky pro část Pražského okruhu, chce tím zrychlit přípravu
Nekonečný příběh o tom, kdy se začne stavět další část Pražského úseku mezi dálnicemi D1 a D11, pokročil. Ministr dopravy
Nekonečný příběh o tom, kdy se začne stavět další část Pražského úseku mezi dálnicemi D1 a D11, pokročil. Ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011) slíbil představitelům Prahy po včerejší schůzce, že stát se pokusí urychlit přípravu tím, že už začne vykupovat pozemky, aniž by měl pro nový úsek dálnice D0 územní rozhodnutí.
„Pokud začneme už teď vykupovat pozemky a ukážeme, že to myslíme opravdu vážně, mohl by se začít proces územního rozhodnutí. Podmínili jsme to ještě podpisem memoranda, v které bude řečeno, co bude s pozemky, které budou vykoupeny nad rámec potřeby samotné stavby. Ty by převzala Praha,“ řekl Ťok po schůzce v oznámení na twitteru.
https://twitter.com/tok5934/status/1084794866960347137
Stát bude podle Ťoka kupovat větší díl pozemků pro takzvaná ochranná pásma budoucí komunikace. Magistrát by měl následně koupit pozemky dál od chystané dálnice a zřídit na nich pásy zeleně. Ty by pak ochránily obyvatele od hluku. „Stavba bude mít mimo jiné ještě širší ochranná pásma, než nařizuje zákon, abychom minimalizovali její dopad na život Pražanů v okolí,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
Vykupovat pozemky ještě před získáním územního rozhodnutí není zvykem, mělo by to ale stavbu urychlit.
Už minulý týden se Scheinherr sešel se všemi starosty dotčených městských částí a požádal je o pomoc při výkupech. „Požádal jsem ŘSD, aby nás maximálně podpořili tam, kde je u této stavby jejich role,“ dodal Scheinherr.
Úsek 511 mezi Běchovicemi a D1 se má stavět už několik let, stále ale nemá patřičná povolení a je na začátku přípravy. „Uleví lidem v oblasti Spořilova, kde se dnes auta místo chybějící částí okruhu valí Jižní a Štěrboholskou spojkou a ulice Spořilovská a Kutnohorská jsou zahlcené. Na novém úseku budou dva mosty, dva tunely a jeden ekodukt, zbytek povede většinou v zářezu,“ dodal Scheinherr.
Plánovaný úsek měří zhruba 12 kilometrů, jde o jednu z nejvíce chybějících dopravní staveb v Česku. Praha se už minul týden dohodla s ministerstvem dopravy na tom, že se budou obě strany potkávat častěji. V roce 2017 o dálnici například ministerstvo dopravy mluvilo jako o „prioritě všech priorit„.