Stát začíná s přípravou tendru na provozovatele mýta, vybral poradce
Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Největší změnou má být rozšíření poplatků z dálnic a silnic I. třídy i na vybrané úseky silnic druhých a třetích tříd.
Ještě by to chtělo to mýto rozšířit i na dodávky – podívejte se, kolik po našich silnicích jezdí přetížených (nejen) polských dodávek, které se takto vyhýbají mýtnému.
Výhledově bychom se měli bavit také o mýtném pro osobní vozy – podívejte se na stav státního rozpočtu a náklady na stavbu+údržbu silnic. Pokud ANO vyhraje volby a bude plnit své sliby, tak ani jinou možnost mít nebudeme.
To bude príma postup jak specifikovat „dodávky“ (a už vůbec přetížené dodávky)… to bude (mezinárodní) kategorie „jak víno“…
Přetížená auta je holt třeba vážit.
Ne výhledově, ale co nejdřív. Potřebuje to Praha i jiná města, potřebuje to D1, výběr ze spotřební daně bude díky elektromobilům postupně klesat. Potřebujeme pro osobní auta co nejdřív systém, který pokryje celou ČR – a pak se můžeme bavit, která část silniční sítě má být zpoplatněná a která případně má zůstat plně dotovaná státem.
27 mega za výběr provozovatele. Šílené
Roční výběr 17 miliard, z toho zaplaceno firmě za výběr 1,5 miliardy… no to by se možná těch 27mega mohlo i vyplatit třeba by pomohli ušetřit 10% z toho ročního poplatku??
No vida, že zpoplatnění mýtem se může vztahovat i na krajské silnice.
Tož nic nebrání, aby stát narovnal podmínky a opustil regionální vodní a kolejové tratě regionálního charakteru (Baťův kanál, Plzeň-Budějice-Brno,…).
Mají-li kraje zájem,o opuštěné regionální vodní a kolejové tratě, tak je můžou odkoupit (zejména odkoupit pozemky pod kolejemi, za které ČD požaduje desítky miliard Kč).
Podle mě by se měl zavést celoevropský systém pro výběr mýta aby stačilo jedno zařízení a jedna registrace (za předpokladu, že každý stát si určí své sazby a pravidla). U kamionů by se mělo mýto vybírat bez ohledu na typ silnice a výnos putovat vlastníkovi (tedy kraji či obci).
Jedno zařízení už vám stačí, je to systém ETS, který byl u nas zaveden 02/2023. Nevim jak je to s registracemi…
A ako veľmi dobre vieme (podľa toho čo bolo na slovensku), víťazom bude Kellnerovej PPF a jej Czechtoll!
A? Funguje to, nese to, tak proč měnit něco co funguje?
Bohužel většinová představa české veřejnosti je, že pokud opakovaně něco dodává ten samý dodavatel, je za tím určitě korupce. My v ČR se nenecháme opít rohlíkem a místo hesla „proč měnit, co funguje?“ se řídíme heslem „když to funguje, je potřeba to změnit“.
Vybirat to má stát, nebo státem vlastněná firma.
Která by si ale stejně musela technologie nakoupit u soukromníků… tak to mi přijde lepší si na to vysoutěžit dodavatele, který to udělá na klíč a jen od něj chodí peníze.
Ten soukromnik to nedělá pro dobrý pocit a ani pro pár drobných.
Kapsch za výběr mýta bral 25% z výběru. Loni se vybralo 17 miliard na mýtu.
Kdyby to vybíral přímo stát nebo státem vlastněná firma, tak by to snad bylo zadarmo?
Z toho se odvedlo provozovateli 1,5mld. Kč což dělá méně než 9% z celkoveho výběru 17mld. Takže vyrazně lepší než s Kapschem ne? Máte to napsané na konci článku…
To ano, ale není 1,5 mld. stále moc?
Za to, že máte outsourcovanou odpovědnost za to, že ten systém funguje? Podle mého je to celkem fér.
A to má ta firma dělat zadarmo? Nebo kolik si myslíte, že by bylo tak akorát? Abych si udělal představu s kým se bavím.
Proč?
Boha jeho, hlavně ať už zpoplatní aspoň všechny jedničky. Silnice I/37 je neskutečně zatížená tranzitem (H, RO, PL) skrz vesnice a NENÍ zpoplatněná…vážně by mě zajímalo proč ??! Vždyť to nemůže mít žádný logický důvod.
Alespoň budou peníze na budování dopravní infrastruktury. Myslel jsem, že máme již 35 let kapitalismus a projekty by si na sebe měly vydělat. Očividně to všude stále neplatí.
Nemyslel jste, v tom je ten problem. Nekdy to zkuste.
Stat ma spoustu aktivit, ktere na sebe NIKDY nevydelaji. A je uplne lhostejne, zda jde o stat kapitalisticky, komunisticky, socialisticky, fasisticky nebo jakykoli jiny.
No tak to přeji hodně štěsti u těch vláčků
Zajímá mě cenová politika u silnic nižších tříd.
Na první myšlenku se mi zamlouvá názor, že by nejnižší mýto mělo být na dálnicích, aby kamiony jezdily právě po nich, a zbytečně nezatěžovaly silnice nižších tříd
Nojo, a co tam kde alternativa není? To by bylo hodně o tom komu dálnici postaví a komu ne…
To je zajímavé, protože v debatě na ČT24 odmítli mýto na dvojkach a trojkách úplně všichni kandidáti na ministra.
A nebylo to spíše Mýto pro osobní automobily?
To teda nebylo. Mrkněte na archiv ČT24 bylo to myslím 2.9.