Stát vybral projektanty D11 na hranici, Poláci se k ní už blíží se stavebními stroji
Trasa D11 v Trutnově. Foto: Ředitelství silnic a dálnic
ŘSD chce příští rok vybrat stavební firmu na více než dvacetikilometrový úsek. Stavět začne v době, kdy už bude v Polsku silnice hotová.
Vzpomněl by si někdo, jak se nestavělo za vlád ODS a Top 09? Asi už ne. Není to prostě in. Ale pokud si to někteří přiznají, dnes se staví silnice, obchvaty a dálnice, rychleji, jak nikdy. A ikdyž se to nemusí líbit, většinu začali až za vlády ANO. Bohužel, až se ty kilometry nových dálnic budou otevírat, budou u toho noví vládní, kteří na tom nebudou mít ani za nehet zásluhu, ale budou se poplácávat a chlubit, jak jsou dobří a jak to s občany myslí dobře. A ta žranice po slavnostním aktu, bude jak za komunismu….
Schodek rozpočtu k 31.5.2021: 250 miliard Kč. Ale vždy se najde nějaká kobliha, která tenhle spolek vedoucí zemi ke státnímu bankrotu, bude hájit.
Tak ono je vždy populárnější sklízet úrodu, o kterou se postaral někdo jiný. To má ANO se sociálními demokraty stejné.
Ukážete mi prosím nějaký stát,který by prošel Covidem bez šíleného schodku rozpočtu?Díky
Můžete nějak definovat váš pojem šílený deficit rozpočtu? A budete to porovnávat i s hospodařením před Covidem?
Nechci nic říkat, ale vědí soudruzi na ŘSD, že v okolí Žacléře, Lampertice a Královce byly doly, kde se těžilo černé uhlí? Sice se v polovině 90.let zavážely, ale stejně. Jen aby to nebylo Prachovická estakáda ll.
Pokud to nevědí, tak na to přijdou 🙂
Je absurdní, když jsou tu neustále články ve smyslu, že (současné) ŘSD či MD údajně nestíhá. V současnosti se staví zdaleka nejvíce dálnic v historii (D3, D4, D6, D7, D11, D35, D48, D55) a to 2-3 úseky na většině z nich. V současnosti je řádově 10x VĚTŠÍ rozestavěnost než za vlády ODS, TOP a VV. Jen letos začalo cca 75 km dálnic a x km silnic. Každá vláda je ve výstavbě dálnic závislá na tom, co jí připraví ta předchozí. Bohužel po lidech jako byl Nečas nebo Bárta nezůstalo připraveno vůbec nic. Byla to ztráta min. 10 let. Pokud si… Číst vice »
A díky vašemu prožírači Babišovi to ořezávání rozpočtu přijde zas.
To záleží na tom, komu to hodíte.
Pravé Babisovo zakleknuti před 8 lety vše stoplo Troubo. Propadlo mám v EU na dopravní stavby 85% na vlaky v rozsahu, ze b jsme měli VRT v cele republice za 30 miliard ( zbytek by platil Brusel). Ale mě zastavuje tuneláři a toho největšího budeme podporovat. I ten vodní kanál by byl k tomu(tam je podobná dotace) měli jsme tam bilion, který teď chybí v rozpočtu
stavba předimenzované dálnice na dohled (3 km) od krkonošského národního parku, souběžně s železnicí, po které projede o víkendech sem tam motorák, je smutným mementem naší anachronické dopravní politiky. je škoda, že i my stejně jako Poláci vězíme hluboko ve 20. století a myslíme si, že něco vyřešíme dalšími dálnicemi tam, kde by stačila mnohem šetrnější silniční stavba, a uspořené prostředky by konečně šly tam, kam mají — do železnic.
Železnice by taky mohla mít smysl (viz debata o pár příspěvků níže), ale kvalitní silniční spojení je v tomto směru potřeba mnohem víc. Dopravní poptávka existuje, je silná a bude ještě víc, až Poláci ze své strany přistaví dálnici. Nemůžeme s tím dělat nic jiného, než ji na našem území přesunout na odpovídající komunikaci mimo obce.
Přesně tahle útrpná rétorika typu „nedá se nic jiného dělat“ nás dostala tam, kde jsme. A ještě se to zhoršuje.
Kamiony dálnici nepotřebují. Tu potřebují jen osobní auta.
Kamiony ji mozna nepotrebuji, ale zato ji na hlavnich kamionovych tazich potrebuji obce na trase. Je fakt, ze na casti site by mozna stacil polovicni profil s po par km stridanym 2+1 provozem a pripravou na budouci rozsireni (skoda, ze tohle se u nas pouziva minimalne a spis se jede systemem vsechno nebo nic). Ale dostat na tech vytizenych trasach kamiony z obci potreba je.
Právě kvůli nižším intenzitám od Trutnova se tenhle příhraniční úsek bude stavět jako D21,5. Tzn. 4pruh bez krajnic. Takže to bude hodně ošizená dálnice. Nejblíž k tomu má stará D35 Mohelnice – Olomouc, ale i ta je o fous širší.
Paradoxně poláci to staví se širokým střeďákem, aby měli rezervu na případné uspořádání 3+3 pruhy.
Kamiony dálnici potřebují, protože vzhledem k návrhovým parametrům jim umožní jezdit s výrazně nižší spotřebou/exhalacemi, což pomáha životnímu prostředí. O obcích na trase netřeba mluvit. Navíc ten nárust kamionové dopravy bude výraznější. 1) Ve Walbrychu začala Toyota vyrábět hybridní pohon pro nový Yaris, po převzetí TPCA v Kolíně Toyotou se Yaris bude vyrábět tam. Takže budou pendlovat motory z PL do CZ. 2) V Jaworu stojí obří motorárna Mercedes na čtyřválce (benzin, diesel a hybridy) , brzy se tam přidá výroba akumulátoru. A kudy asi budou jezdit „spořiví“ poláci na Stuttgart? Vzhledem k ceně mýta a paliv raději přes nás.… Číst vice »
Tak jistě už vidím narvané expresy přes Královec každou hodinu. Možná to bude chtít i výhybnu v Bernarticích.
Třeba tudy jednou povede VRT, ale toho se nedožijem.
Dálnice je potřeba primárně kvůli kamionům do Polska a to zpochybnit úplně nejde. Ale tady je pěkně vidět další rozevírání nůžek v infrastruktuře mezi silnicí a železnicí – zatímco trať HK-Jaroměř-Trutnov se lehce opravila bez zkapacitnění (HK-Jaroměř) a nového napojení Náchoda či Krkonoš, tak se staví dálnice, silniční přeložky (Jaroměř-Skalice) a parkoviště (Pec), přičemž už výchozí stav hovořil výrazně pro silnici (vzdálenost Praha-HK-Trutnov/Náchod/Krkonoše/Wroclaw, silnice HK-Jaroměř už vedla mimo obce atd.). Celé to lze vztáhnout i na dálkovější spojení Praha-HK-Wroclaw/Krkonoše, kde železnice už vůbec nebude konkurenceschopná a kde opět přibude silniční doprava, kterou prostě zmíněná města/hory těžko pojmou (bez masivních investic… Číst vice »
no právě. jak dlouho se mluví o přesunu nákladů ze silnic na koleje? 25 let? (a to ještě u nás tehdy nikdo neřešil klimatickou změnu). no a my i Poláci to na to v roce 2021 jdeme tak, že postavíme další dálnici, zatímco železnici nanejvýš „lehce opravíme bez zkapacitnění“…
Souhlasim, že by investice do železnice měly být větší, ale v tomto případě asi ne na úkor dálnice. I vzhledem k tomu, jak trpí vesnice kamionovou dopravou…
jenže jak chcete dostat ty náklady na koleje? to by mě fakt zajímalo, jak dostat zboží z A do B po kolejích, když koleje jsou od místa A i B vzdálené…..
Nezlobte se, ale postavit novou komunikaci v místě, kde ta stávající je přecpaná a železniční doprava není žádná sláva, je anachronismus? Ukažte mně místo na světě, kde se doprava pro takovýto region řeší stavbou moderní kapacitní železnice. Řekl bych, že naopak Vaše mysl předbíhá dobu o takových 200 let. A jestli Vám vadí blízkost Krkonoš (resp. jejich okrajové části), co byste musel říkat ve Švýcarsku? Maximálně bych diskutoval o tom, jestli se ta dálnice nemá vést před Náchod, ale i tam máte národní parky. A aspoň do Trutnova je ta rychlostní silnice nutná.
Neboj než to dostaví tak auta zákazu
Aha, takže místo silniční dopravy 20. století chcete železného oře z 19. st.
Já chci železného oře 21. století!
Tak nějak sami čekáme, až Vodňanské kuře hojně tažené z PL zafinancuje inovativní způsob dopravy. Možná pomohou eurodotace, ale někdo musí vypsat projekt. Logistika zboží je tady opravdu klíčovým hráčem.
Tak těmi motoráky jezděte a vozte zboží a indukce se ukáže.
přesně, mnoho lidí žije ve 20. možná i 19. století. tyty lokálky, co nikam pořádně nevedou a nemají co vozit zrušit a udělat tam třeba cyklostezku, toje 21.století 😉
Škoda, že po volbách to zase usne. ODS nechá trochu vyhladovět stavební firmy, aby to bylo v budoucnu levnější, Piráti ušetří na provozu státu a dálnice počká, protože obyčejnej Čech nebude míz na benzín.
Kde pořád na ty bláboly chodíte?
Co to je ODS?
Ta pomalost je strašná. Já jsem si myslel, že urychlení v tomto případě bude znamenat novelizace 416, která umožňuje po vydaném SP přístup k pozemkům. Na co se tedy vlastně čeká, mimo SP?
Ta estakáda na obrázku nad městem, to bude lahůdka z hlediska šíření hluku, fuj.
Někudy to tím územím projít musí a tady to bylo nejmenší zlo.
Z hlediska šíření hluku je lepší, když dálnice vede po estakádě nad úrovní střech domů, než kdyby vedla v úrovni terénu.
Podívejte se pořádně na mapu, kudy to má vést. V místě křížení už město (nebo přesněji přidružená, převážně průmyslovými objekty zastavěná obec) končí. Těžko byste v tomto terénu našel lepší místo, kde to protnout. Pokud jde o odhlučnění, o tom už tu někdo psal.
Kéž by ŘSD takto spěchalo i ostatními, často mnohem potřebnějšími, úseky dálnic!
Tady je tlačí fakt, že jim dýchají na záda Poláci se svým již brzy hotovým úsekem. A pokud nebudou reagovat rychle, budou na Trutnovsku ohromné problémy s tranzitní dopravou.
Taková D35 mezi Mohelnicí a Litomyšlí je z hlediska českých zájmů jistě daleko potřebnější, ale tam je nikdo do zadku nekope, času dost 🙁
S každým dalším dokončeným kilometrem této dálnice poroste zátěž silnic dále na jih na Vídeň. Mělo by se proto nejen co nejrychleji stavět dálnice na Litomyšl a D(R)43 na Bystrc, ale uvažovat i nad pořádnou silnicí z Pardubic přes Jihlavu na Znojmo a do Rakous.
Někde jsem viděl i celkem odvážný šoto-návrh na novou dvoukolejnou železniční „sagitální“ dráhu z PL – Trutnov – Pardubice – H.Brod – Jihlava – Znojmo – Břeclav určenou primárně pro tranzitní nákladní dopravu ze severu na jih.
No jo, stavíme dálnice, abychom sklidili další auta, pro něž postavíme další dálnice… Pořádná trať by mi přišla lepší, v kolejové síti máme neskonalé „díry“.
A sagitální dráha je nutná, protože Lichkov praská ve švech?
Což je asi takovej argument, jako že neni potřeba ani ta dálnice na Štětín, protože provoz přes Kladský sedlo není bůhví jakej.
Já tuhle dálnici chápu jako kompromis/“průměr“ mezi E65 a E67 a jako propojení dálničních sítí PL a ČR. Nic jako speciálně směr Štětín.
Poláci v nějaké vzdálené budoucnosti plánuji rychlostní silnici ve směru Bolków – Wroclav: https://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlostn%C3%AD_silnice_S5_(Polsko)
Ani Meziměstí nepraská ve švech. 🙂
http://www.onemanbrnoblog.cz/sagitalni-draha/ je opravdu šílený šotonávrh, obzvlášť ty úseky, kdy se jde úplně mimo směr stávajících tratí. Aby se to dalo reálně posoudit, tak by ty malůvky měly být v podrobnějším měřítku.
No jasne, je to samozřejmě o napojení na polský dálnice, narážel sem akorát na tu E65 a vceku jasnej zdroj nákladu. A Kladský sedlo jsem zmiňoval proto, že tamtudy vede asi tak stejná silnice, jako vede přes Lichkov / Meziměstí trať. Fakt není divu, že se tam toho moc nevozí…
S Polskem prostě potřebujem, stejně jako s dalšími sousedy, spojení odpovídající letopočtu, protože to současný limituje obchodní výměnu…
.
Přikládám odkaz, který pravděpodobně máte na mysli: http://www.onemanbrnoblog.cz/sagitalni-draha/
Je to hezký sen, ale vyžadoval by tolik km novostavby, že to v téhle zemi snad ani nejde brát vážně…
Tohle je nereálný, a třeba Mezi Havlbrodem a Pardubicema zbytečný. Vlaky co by jely na Pravobřežku můžou jet rovnou do Kolína a 238 by taky něco zvládla s několika výhybnama navíc.
Nechápu posedlost českých dopravních inženýrů Břeclaví. Jak dálnice tak VRT opisuje rozsáhlý oblouk přez Brno. A pak další k východu. Takže se přijede do Vìdně skoro z východu….ačkoli Praha i Berlìn jsou na severozápadě. Připomìná to spíš cik- cak trasu nočnìho autobusu !
Když jeli Habsburkovë na korunovace do Prahy….brali to taky přez Jihlavu !!!
Kdy jel nějaký Habsburk do vlakem Čech na korunovaci? Franta Pepa Jednička korunován českým králem nebyl, Karel I. také ne, takže poslední korunovaný byl Ferdinand I. Dobrotivý, který byl korunován v roce 1836, kdy byly v provozu pouze koněspřežky.
Ale Franta Pepa Jednička na korunovaci přijel. Nakonec se jen prošel po Praze a zase odjel.
Pak z toho byla fotografie v novinách s popiskem „Procházka na mostě“.
Abys na ty protihabsburáky nedojel. Pihrt naslouchá!
Co je na tom nechápajícího. Teď tam vede trať z Rakouska a ze Slovenska. Ten směr ze Slovenska by se velmi blbě hledal jinudy, tak aby byl lepší než dnes. A lepší směrování pro trasu Rakousko – Polsko taky těžko najdete. Prostě se z Břeclavi musí vycházet.
Běda vesnicím na I/37 a I/16 po dostavbě dálnice z Polska až do Trutnova po celou dobu, kdy nebude dálnice D11 k Jaroměři pokračovat.
Po volbách se to může stát i realitou. Pokud vyhraje jistá strana tak spíš než na stavbu dálnice to bude vypadat na velkokolchozy s konopím.
ty seš dobrej kretén…
Tvůj kámoš Vymazal už na tom maká. Smaźky legální.
ty seš dobrej kretén…
Ale jděte někam s těma nesmyslama. Nechápu, kde na to pořád chodíte.
To je tu přece klasika pod jakýmkoli článkem o jakékoli dálnici, že ihned přiběhně nějakej bolševickej idiot a začne vykřikovat o tom, jak budou piráti místo dálnic financovat drogy a uprchlíky.
Tak kdyby byl „drogy a uprchlíci“ krycí název pro mnohými tolik zatracované železnice, bylo by to docela fajn. 🙂
Přitom by ale ohledně uprchlíků měli naopak zbystřit voliči vládních stran.
Momentálně se v ČR nachází nejvíce cizinců v historii ČR. Za loňský rok zaznamenán na území ČR nejvyšší přírůstek migrantů od roku 2007. Za loňský rok na území ČR evidován nejvyšší počet nelegálních migrantů od roku 2015 a druhý nejvyšší od roku 2008. Zdroj: veřejné zprávy o migraci MVČR.
Piráti jsou islamizačnì strana jako jejich bruselští partneři. Řìkajì tomu “ odpovědný přìstup k migraci „
ty seš taky dobrej kretén.
Prosím o odkaz (zdroj informace), kde ta jistá strana píše, že nechá zastavit výstavbu dálnic. Pokud takový zdroj nemáte, plácáte blbosti. Jediný, kdo se o něco takového pokusil, byl Bárta z VV, který mimochodem byl ve vládě s jinými stranami, které teď hlasitě volají po stavbě dálnic.
Bárta byl úžasný člověk. Po roce výstavby D49 Hulín-Fryšták stavbu slavnostně zastavil (z úsporných důvodů), aby pak stejné ministerstvo dopravy stavbu více než deset let resuscitovalo. A to se vyplatí, soudruzi! A rok za rokem stále dokola slyšíme, že „možná už letos“ se bude ve stavbě pokračovat. Koucourkovští byli břídilové.
Na rozdíl od řady jiných je zrovna Hulín-Fryšták stavba zralá k zastavení od začátku, zbytečná dálnice do polí.
S navazující stavbou Fryšták-Lípa (I/49) jde prosím o kapacitní severní obchvat Zlína. Pravda, byť i nějaká ta pole tam jsou :-).
Obchvat měst Zlín, Holešov, Fryšták a x dalších je zbytečná stavba? To opravdu není. Je mnohem důležitější než D6 nebo D4, neboť v oblasti Zlína žije cca 100.000 lidí.
Což o to. Za Bárty se děly věci. A sekundoval mu v dopravních otázkách jistý uvaděč dopravní situace na pražských křižovatkách Huml. Dodnes vlivný na nábřeží Ludvy S.
Odpískání D3 nestačí?
Nu naštěstí i když vyhrají, většinu mít nebudou v parlamentu. Takže koalice. A koalice půjde udělat stejně s těmi kteří naopak dostavbu trojky podporují. Takže tady to bude zajímavé ještě. Ona ta dálnice stejně tak jako tak už musí být nějak k Praze dotažena, otázka je jak.
A není to trochu blbý, když je potřeba se spoléhat na to, že je koaliční partneři umravní? Asi je opravdu umravní, ale snad by sami Piráti mohli mít dost rozumu na to, aby takové blbiny na veřejnost nepouštěli.
Ono to není jen ta D3 nebo, jak se píše výše, návrh na místa legální aplikace drog, ale i třeba úvahy o mnohonásobném zvýšení daně z nemovitostí.
Oni ale Piráti nic takového neříkají, to si jen furt jede tenhle idiot a jemu podobní. Aneb není to pravda, ale mohla by být, žejo.
Kde je v programu mnohonásobné zvýšení daně? Kde? Najděte to. Nebo šíříte stejné nesmysly, co si posílají důchodci mailem?
Je to z dokumentu, jehož cílem je „navrhnout realistickou „cestovní mapu“ pro zavedení a financování nepodmíněného základního příjmu (NZP) v ČR.“
Jen tak mimochodem, jestli to je realistické, tak proč to ve volebním programu není; jestli to není realistické, proč to vůbec někde uveřejňovali. A ilustruje to hloupost přinejmenším tvůrců téhle „cestovní mapy“, že tam tohle dávali. Že se z toho stane klacek na ně samotné, to jim mohlo dojít. A krom toho, už to je na pováženou, že takové úvahy se v horních patrech Pirátské strany vůbec vedou.
Nepodmíněný příjem se už někde testuje a v řadě zemí se úvahami o něm zabývají.
Není to úplně na pořadu dne, nicméně tato myšlenka řeší řadu sociálních problémů a může znamenat např. redukci byrokratickéh aparátu.
Jakože když se všechno projí, tak u nezbude na úředníky?
Co to plácáte?
Kéž by, ale nevěřím, tunelářská lobby je příliš silná.
jaký odpískání D3? co je to za nesmysl.
Vyjádření pirátu ze SČ spíš čtu tak, že primárně chtějí zkapacitnit současnou silnici mezi D1 a D3, ať je nějaké řešení, co nejdříve. Ne, že by byli kategoricky proti pokračování D3 ku Praze přes Jílové. Každopádně piráti v SČ maj v řadě věcí také pravdu, viz trolejbus do Brandýsa, když piráti logicky prosazuji vlakotramvaj. Ale pokud to berete dle priorit tak ano, pirati více ideově prosazují hromadnou před individualní dopravou. Ale že by ukočovali projekty výstavby dalnic tomu nevěřim 🙂
A proto nezapomínejme se kterými stranami Bárta ve vládě byl a které strany tedy mají na tom „pozastavení“ svůj podíl.
Troufám si říci, že i po dostavbě polské S3 bude i nadále většina provozu jezdit přes Náchod, dokud nebude hotová česká část.
Tak ono je to logické. Teď jak tam ta hranice je, tak na české straně v těch úzkých serpentinách. Tam řidiči kamionů nezlomí návěs. Jde o ten úsek Královec – Trutnov.
Pokud bude Trutnov, tak se poserou v Choustníkáči a Kocbeřích. Ale těch opravdu nelituji, protože stavbu blokovali zrovna oni.
Je evidentní, že jste po téhle silnici nikdy nejel. Největší úzká hrdla jsou v úseku Královec – Trutnov. A Trutnov to je problém na druhou ( most přes Úpu, který se musí urychleně postavit znovu, neb odhadovanou zátěž prostě nevydrží, stromořadí za tratí v Poříčí apod.. ). Kocbeř stavbu “ blokovala “ tím, že upozorňovala že projekt vede přes její zdroje pitné vody. A protože ŘSD místo nějaké domluvy to bralo přes sílu tak bude dálnice později. A to že dálnice bude později asi nejvíc hraje do karet Dvoru Králové nad Labem, protože v obou uvedených obcích je úsekové měření… Číst vice »
Ro, že obec nestojí v pozoru před všemocnou státní organizací, která je zvyklá jednat na sílu, není zdržování, ale naopak potvrzení smyslu její existence. Ale obávám se, že to coby klasický rudý nok asi těžko kdy pochopíte.
Nebude, protože Poláci chtějí omezit/zakázat průjezd přes Kudowu Zdrój pro těžkou nákladní dopravu z důvodu lázní.
Co je to za blud. Dopravně by to odstřihlo kus Polska. Objížďka z Kladska by byla naprosto brutální. Samotná nová dálnice omezí hustý ruch kamionů Kudowou.
Toho českého možná. Přesvědčte o tom ještě Poláky jedoucí z opačného směru 🙂
Každopádně i po dostavbě české části bude směřovat nemalá část dál na Náchod. Stačilo by už dnes udělat v Náchodě průzkum polských registračních značek. Opravdu hodně jich je z Česko-polského příhraniční východně od Náchoda a dálnice v Lubawce je pro ně nepoužitelná. Je to úplně jiný směr. A přes Kladsko, Náchod se dokonce jezdí i mezi některými regiony v ČR, dálnice v Lubawce na tom taky bohužel nic nezmění.