Stát už na novém poplatku za CO2 získal od majitelů kamionů 1,3 miliardy
Kamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Polovinu z celkově uhrazeného mýtného od začátku letošního roku uhradili domácí dopravci.
Polovinu z celkově uhrazeného mýtného od začátku letošního roku uhradili domácí dopravci.
Nikdo to nikdy neviděl a přece to stojí 1.3 mld. Dějiny se opakují, s virtuálními věcmi už ve středověku velmi úspěšně obchodovala církev 😀
Radioaktivita je vidět? Vzduch je vidět? Co tedy dýcháte, když vzduch dle vás neexistuje?
😀
Jenom? My nemáme schodek v rozpočtu? Dokud nás kamiony nebudou objíždět přes Polsko, tak je to pořád málo. Apropo, mýtné se zvedlo letos na jaře. Před tím roky stagnovalo, ovšem ceny potravin rostly posledních 10 let. Z toho vyplývá, že ani stagnující mýto nebrání potravinářům zdražit. A z toho vyplývá, že výmluvy chudáčků kamionistů, že zdražení mýta zdraží potraviny jsou jen pusté lži.
Směšné částky. Ve státním rozpočtu je díra, daně pro občany se zvýšily a tranzitní kamiony jezdí přes Česko za hubičku.
Z jiného soudku.
Teď jsem si dál několikrát jízdu přes republiku tam z zpět a co platí zákaz předjíždění kamionů na hlavních dálnicích, tak se jezdí naprosto libově a jízda je i mnohem bezpečnější.
Stát už na poplatku za CO2 vybral od spotřebitelů 1,3mld… Překlad do reálné řeči. Redaktor se domnívá, že to dopravci platí z čeho? Proboha, to je jakoby řekl, že čerpadláře zatěžuje spotřební daň.
To je úplně jedno. Totéž platí pro všechny nepřímé daně a poplatky.
To snad je každému jasné, kdo to platí. Nebo si snad někdo myslí, že to dopravci dávají ze své kapsy. A spíš bych to bral, jako že o ty peníze vybral stát na mýtném méně, protože tyhle peníze půjdou do nějakého gren fondu a ne na údržbu a provoz těch silnic, na které mýtné slouží. Poplatek za CO2 by měl být součástí ceny benzinu a nafty, je přece zcela přesně dáno, kolik vznikne CO2 a H20 (a dalších produktů, ale voda a oxid uhličitý je základ, pokud pálíme uhlovodíky) jejich spálením a měl jsem za to, že to v ceně… Číst vice »
Celé mýto by mělo jít do SFDI, aspoň jsem nenašel nikde nic jiného, tohle je jen další složka ceny. To není emisní povolenka. Ta teprve v ceně paliv bude, ještě není.
Navíc spotřební dani se dá vyhnout tankováním jinde, mýtu se kamion nevyhne.
Jen houšť a větší kapky. Konečně bude dostatečný tlak na to, aby se zboží vozilo po železnici, aby regionální produkce byla výhodnější, aby se nevyplatilo třeba mléko tahat přes půl Evropy, když tu jsou mlékárny v každém větším městě, aby tranzit tranzitoval jinudy….atd
Nevidíte si na špičku nosu. Ve skutečnosti je to jen další druh daně. Dopravce přenese náklady na obchodníka a obchodník pak na vás. Jste to vy, kdo ze své peněženky přispěje do státního rozpočtu, ale protože to na výplatnici nevidíte, tak vám to nedochází a ještě tomu nadšeně zatleskáte. Hlavně si pak stěžujte, že je v krámech draho.
Anebo si obchodník najde levnější druh dopravy.
To do teď nedělali?
Takže jim jen zdraží vstup a zvednouz ceny. Nic jiného se nestane.
Musela by fungovat konkurence. Cenu určuje trh a pokud by více obchodníků našlo levnější dopravu, měli by konkurenční výhodu. Ne v nižších cenách, ceny jsou tržní, ale v nižších nákladech a tím větším zisku.
Ale jak vidíme (viděli jsme v mnoha případech) tak to prostě tak nefunguje a jen se to použije jako záminka ke zdražení (to že ceny jsou tržní přestává platit pokud jde o zdražování, na to se všichni vymlouvají jen při zlevňování)
Markžová inflace.. obchodník najde vysvětlení proč zdražit (externality) třeba. A pak si zvedne marži. Zákazník to strpi protože za to mohou externality.. přečtěte si diskusi, uvidíte maržovou inflaci naživo…
Nebo alternativní produkt, který nevyžaduje dopravu.
A to je správné.
Problém je v tom, že Vy ve výplatnici nevidité skryté náklady na řešení externalit z dopravy, které budou řešit Vaše děti a vnoučata a ještě tomu nadšeně zatleskáte. Vám to vůbec nedochází. Hlavně ať si pak nestěžují Vaše děti, proč jsme to nechali zajít tak daleko, když jsme to věděli.
to ať si klidně stěžujou, parchanti nevděčný 🙂
A vy si fakt stále myslíte, že kompenzace externalit z dopravy a výběr daně má nějakou souvislost? Svatá prostoto…
Mimochodem, ta argumentace dětmi je naprostý faul hodný zeleného aktivisty. Naše děti si poradí stejně tak, jako jsme si poradili my. A bude to rozhodně vypadat jinak, než jak si teď představujeme, stejně jako naši rodiče a prarodiče ve své době nemohli mít přesnou představu o životě dnes. Svět je živý a vyvíjí se, není to žádné vaše dílo, které byste byl povinen „dokončit a předat“.
To už tak bývá. Nějak se ten rozpočet (respektive rozpočet SFDI) platit musí. Nezapomeňte si jinde stěžovat, jak vám stát staví málo dopravních staveb…
Vy máte radost z toho, že budete muset platit další daň? Nejste vy zaměstnanec berňáku?
Nebo nevidíte, že to stejně nebudou platit dopravci, ale jejich zákazníci, kteří to promítnou do cen kncovým zákazníkům.
Nepodsouvejte pánovi co neřekl. Náklady na mýtné vždycky hradí dopravce, občana to fakt nezajímá. Pokud občanovi zdraží nad únosnou mez, občan začne kupovat levnější u konkurence (malých zemědělců) a potravináři a kamiondovozci se můžou s těmi jejich předraženými šlichtami, i s celým jejích mýtem jít akorát co? VYCPAT, sněhuláku, VYCPAT.
Mlékárna v každém větším městě? Myslíte moderní konkurenceschopnou mlékárnu? Opravdu?
Obavám se, že tak je to ve spoustě dalších oborů.
Aby se vozilo zboží po železnici…. Zainvestujte do modernizace sítě. Kapacitní tahy, seřadiště, překladiště atd, až budete mít sečteno, tak to podělte množstvím přepravovaného zboží za dobu odpisu této infrastruktury a uvidíte cenu za tunokilometr vlakem, no a pak si můžeme říct, co je lepší.
Např. v Libereckém kraji žádná mlékárna není.
Přesun na železnici, když pominu infrastrukturní problémy, tak se slavným GD a odstavování uhelných elektráren nás čeká další problém, kde vzít potřebné množství el. energie v potřebném čase. Tady narážíme na fakt ideologie vs. realita.
Jde jen a pouze o peníze. Vybudovat, nalákat na to spotřebitele (v tomto případě dopravce) a pak pořádně zdanit. Tak to bylo vždy. Za chvíli se zdaní provoz elektroaut a třeba i obyčejných kol se slovy „i ta cyklostezka se musí nějak zaplatit“. Mimochodem, koupili jsme zcela nový kamion, ale sleva na poplatku žádná se zdůvodněním, že má moc velkou kabinu pro řidiče…
A kdo to doopravdy zaplatí? Majitelé kamionů si rozhodně nesníží svůj zisk, ale zaplatíme to my všichni, protože se nová daň promítne do všeho na co jsou kamiony potřeba!
Pokud by daň byla zásadní tak by se ceny nezvedali zhruba 10 let co ta daň zůstala stejná.. Všiml jste si toho?? Nevšiml co?? Tak nám tady nedělejte marzovou inflaci.. Holt vláda negarantuje zisk ( v oblasti spedice zatim)
Vláda, která ubíjí zisk, neprospívá národní ekonomice. Potlačuje totiž veškerou hospodářskou činnost.
Čím nižší daně tím nižší služby.. co si vyberete??
Myslíte služby státu? Tenhle stát bohužel vyšší příjmy nezachrání. Možná tak akorát přibude tunelů v přeneseném slova smyslu..
To by mne zajimalo, jake sluzby od statu dostavate, ze se neustale zvysuje danova zatez. Ja jen vidim plejtvani v cele statni sfere a hazeni perel nebudu radsi psat komu.
Já minimum… ale např dphyna paliva je daňové odevitatelna položka.. tak by mě zajímalo kolik stojí úředníci managujici odečty dph za paliva…
Neustále se zvyšuje daňová zátěž? Kde a komu? Spotřební daň na paliva se za 20 let zvedla asi o korunu na litr. Takže reálně klesá. Daň z příjmu je nejnižší, jaká kdy byla (i Kalouskovi ještě došlo, že 15 % rovná daň je blbost, tak tenkrát před 17 lety ještě vymysleli trik s 15 % ze superhrubé mzdy). Čím dál víc lidí přechází na švarcsystém, kde se na daních platí prd. Takže asi tak.
Odpověděl jste si sám. Čím dál víc lidí přechází na švarcsystém. Jestli náhodou tohle není ten ukazatel…
A spotřební daň na paliva je věc jedna, DPH z daně (spotřební) je věc druhá a třetí je DPH v ceně paliv a ta taky určitě stagnuje, že?
Švarcsystém se vyplatil vždycky, už v devadesátkách, akorát potom to začali kontrolovat, dnes za vlády ODS to nikoho nezajímá.
Procento DPH je pořád stejné, to snad víte.
Neřekl jste absolutně nic konkrétního, jen to okecáváte.
Vy ste museli chodit na rovnaku ekonomicku skolu ako pravnik Fico. Na Slovensku Je schvalena dan zo sladenych napojov. Za taku 2 litrovu flasku Pepsi zaplati zakaznik navyse 7,5 Kc. Od 1.1.2025 ide na Slovensku DPH z 20 na 23%. Od 1.4.2025 ma na Slovensku zacat platit dan z financnych transakcii. Takze napr. podnikatel natankuje do auta za 5000 Kc, tak okrem spotrebnej dane, zvysenej DPH statu ten podnikatel zaplati delsich 20 Kc za transakcnu dan. Tu dan bude platit, aj ked zaplati svojmu dodavatelovi za tovar, sluzby. Tu dan bude mozno platit, aj ked bude posielat vyplatu svojim zamestnancom.… Číst vice »
Tak v poměru k výši daní jsou služby státu hodně mizerné.
Stát si bere více než půlku mé mzdy a vnucuje mi za to služby, o které jsem nestál. Takže odpověď je nasnadě.
Takže konkurence podle vás nefunguje
Ne, nefunguje, protože je ohýbána nesmyslným množstvím regulací. Jsme na tom hůř než před 40ti lety. RVHP tiše závidí co si EU dovolí!
Jestli to budete po zdražení kupovat, vaše věc. Já si nakoupím za levno u místního výrobce. Tyhle kamioňácké demagogie by fakt měly být trestné.
bohuzel to ve finale zaplatime my
Nesmysl, příplatek za polské a srbské kamióny zaplatí jejich zákazníci v Turecku nebo Belgii.
Ale jistě. Vy dopravci to mýto ve finále opravdu zaplatíte. Nikdo to za vás platit nebude. Nemáte vozit ve smradlavých rakovinometech.