Stát ušetří na dotování ETCS do obstarožních vozidel. KŽC Doprava zrušila soutěž na kredence
Motorový vůz 831 v zastávce Praha-Žvahov. Foto: Ropid

Praha do stanoveného termínu nedala s investici do 65 let starých vozidel souhlas.
Nechápu jak soukromá firma dostává neskutečné finance na montáž ETCS do vozidel,která nemají hodnotu ani desetiny ceny pořízení tohoto vozidla.A to vyhrávají provoz pro ROPID bez soutěže!!!!Zde není hodně věcí v pořádku!!!Vozidla nesplňují standardy pro bezpečný,ekologický,ani hospodárný provoz,ve městě,kde se řeší emise,a hygienické normy!!Kam pak je vyvedeno třeba WC ve vozidlech 831???
V kredenci jsem jezdil raději než v novějších motorakach a vzhledem k délce trasy kde v současné době jezdí, tak nemyslim, že by po nich na kolejích zůstávalo tolik hovínek, že by to stálo za to nějak řešit.
Těšil jsem se, že přes historický most bude jezdit historický vlak. Tak nic, panorama dostalo další ránu.
Pryc se skanzenem!
Zase ta Praha. Tak hlavně, že sochy na Dvoreckém mostě jsou ok a na ty bylo a nikdo nepřemýšlel moc o tom jestli ta investice je potřeba. Kolik, že na ty sochy Praha dala? 34 mil.Kč? To je ETCS pro jednu kredenc.
Tak co se rovnou zbavit i soch na Karlově mostě a ušetříme ještě víc, ne? Stejně se musí cyklicky restaurovat a udržovat repliky.
Toto je prostě čistá demagogie: veřejný prostor má být víc než jen to nejlevnější a nejvíc utilitární řešení, protože to je nějaký projev kultury a civilizace. 34 milionů je v kontextu pražského utrácení nebo nepřístupné terasy v Bubnech úplně směšná částka.
Když byl Karlův most postaven žádné sochy na něm nebyly. Ty jsou o několik století mladší. Ale srovnávat sochy zpodobňující skutečné historické postavy které byly každodenní součástí většiny lidí (křesťanů) s moderním uměním?
Jo, ti piskovcovi svati jsou jasne portrety onech osob
V těch dobách jsme stavěli sochy nejen na mostech, ale prakticky kdekoliv to šlo a kde nám to připadalo důležité takže třeba i v otevřené krajině protože to byla součást naší křesťanské kultury.
A nebylo to příliš zbytečné utrácení? Kolik žebráků by díky absenci jedné sochy mělo ve své době kvalitní stravu?
Srovnávat sochy dostupné kdykoli komukoli se starým motorákem, který vyjede, jen když poctivé nostalgii zadotuje provoz, to je chucpe.
Cucke necucke. Ta vozidla by nebyla dostupná komukoliv? A že nejsou dostupná kdykoliv to už tak u prostředků hromadné dopravy osob bývá narozdíl od sochy která má své místo na kterém stojí. Ale jestli u vás jezdí taková hromadná doprava, která je kdykoliv komukoliv dostupná tak to gratuluji. To asi žijete na jiné planetě.
:-))
Dobrý. Tak na Dvorecký je to jen nějakých 15. Zbytek bude na Florenci.
Ve výsledku to máme 2 (slovy DVĚ) umělecká díla která většině lidem nedají vůbec nic natož aby je někam svezla :-))
https://www.youtube.com/watch?v=tKpW9cKn_ew
A co teprv kdyby to zase shořelo !!
Aby nakonec kredence neskončily ve šrotu a Bram na pracáku…
Bramovi je cca 60, ne? To má důchod za pár.. i když u ČD jezdí desítky strojvedoucích nad 75
Bramovi je cca 45 – 50.
A co se týče věku, jsem zvědav na rok dejme tomu 2045, kdy v penzi budou všichni strojvedoucí ročník 1980 a starší (při věku odchodu do penze 65 let) a na pracovní trh vstoupí mladí strojvedoucí narození cca v dnešních dnech.
Jak se to početně pokryje.
Ura! Ura! Ura!
Mimochodem kde skončil ten BRam co jezdil na Vindoboně?
Jeden je ve Zdicich a druhy tusim v Luzne
V Praze kdo chce pracovat, tak pracuje.
Předpokládám, že pan (tuším že Ing.) Bram se uplatní i kdyby KŽC jezdit přestala (s jakýmikoliv vozidly).
Jako … trate, kde musi jezdit tohle, protoze cokoliv z tohoto stoleti by bylo brutalne drahe, by se mely uz nahradit autobusem. A poustet to na hlavni trate? Proboha proc?
Je to retrolinka, kde záměrně jezdí starý motorák. Ovšem i ten zvládne být drahý.
On provoz veteránů obecně bývá od určitého věku drahý. Ubývá použitelných náhradních dílů.
To si umím představit, ale zároveň si nejsem jist, že právě v tomto vozidle jsou nějaké exkluzivní a nákladné náhradní díly 🙂
KŽC to úspěšně tvrdí a ROPID to žere i s navijákem, takže za to Praha platí násobně víc než za daleko užitečnější vlaky.
Tobě říkají blesku.
Proč by tohle mělo město vůbec dotovat? Vždyť na provoz vlaků KŽC teče takovej vejvar, že by si to mohli klidně financovat s vlastní kapsy.
Jste si jistý? Spočítejte si, kolik kilometrů se s těmi vozy týdně najezdí.
Ona bude realita někde uprostřed. Šotobyznys pana A stačí na pohodlný a bezstarostný život, o to nic. Milionář bude, miliardář ne. Na to, aby zafinancoval ETCS do historických vozidel, to už asi v jeho možnostech fakt není…
(Čistě subjektivní názor, pana A soukromně neznám.)
Já si rýpnu. Japonsko darovalo (slovy: 0 korun) thajcům staré krámy (40 let staré vyjeté DMU). Tu to půjde do prvotřídní regionální služby.
Uvolní se vlaky stejného stáří jako kredenc.
Chcete pár 60 let starých vlaků třetí třídy s větrákem poslat?
Já doufám, že si někdo v Praze konečně všiml, co je ve světě za letopočet a nebude tohle v Evropě už provozovat.
Uměl by někdo přeložit, co nám „MajsterN“ napsal?
Jde o historickou linku a ty PR fotky, které to po světě dělá, vydělali Praze mnohonásobně více
Proboha… vím, že ten komentář nebude schválen, ale prosím fakta…. žádost o dotaci do vozidel AŽD a GW nebyla schválena proto, že by snad dostalo přednost KŽC, ale proto, že jejich vozidla byla registrovaná v Německu. A tedy nesplňovala podmínky dotace.
díky za upozornění
Děkuji za reakci 🙂
Vzhledem k tomu, že byla zavedena výjimka z povinnosti mít ETCS pro historické vlaky, je zrušení instalace ETCS do 831 zcela logickým krokem.
Akorát, že tohle není historický vlak, ale pravidelný vlak jezdící dle GVD (i když je věkem historický). Dost pochybuji, že někdo bude v taktu organizovat vyloučenou kolej z hlaváku na Smíchov. Spíše to po hlavní trati jezdit nebude po zavedení výhradního provozu pod ETCS, což je taky řešení.
Na Smichov by mely jezdit vyhradne takove stare kramy, aby pri prujezdu pres nejvetsi prazskou pamatku nenarusovaly panoramata. 🙂
Přívoz ETCS řešit nemusí, tak bych si dovolil upozornít kolesový pohon.
Trefa! 🙂
Podle dostupných informací historických vlaků v Pardubickém kraji se nejedná o výluku ETCS nebo vyloučenou kolej. Tam byste nemohl s vlakem s cestujícími. Podmínkou je projednání jízdy vlaku s hnacím vozidlem bez ETCS , volný mezistaniční úsek před vlakem, telefon GSMR a druhý strojvedoucí, který pouze sleduje tento telefon, zda nepřišel příkaz generálního stopu. Více omezení asi není.
Proč ETCS musí být tak strašně moc svázané s vozidlem? Vždyť je to jen počítač s anténou, čtečkou balíz a dotykovým displejem pro strojvedoucího. A ještě teda solenoidem na vypuštění brzdového potrubí. To se to fakt nedá udělat v nějaké „portable“ verzi?
Nějakou přednášku na toto téma měl někdy v roce 2021 v Týně nad Vltavou pan docent Leso z ČVUT.
A já Vám odpovím jednoduše: bohužel to je tak složité zařízení, že to fakt na suché zipy nepřiděláte…
Minimálně to musí umět spolehlivě číst rychlost vozidla a tu rychlost i regulovat.
U moderních vozidel je to otázka rozhraní s řídicím systémem vozidla. U starých se to rozhraní mezi OBU a čistě analogovým vozidlem musí nějak vymyslet a implementovat. Čím starší vozidlo, tím víc mezičlánků se doplňuje i pro takto základní funkčnost.
Čtení rychlosti se dá vyřešit snímačem na nápravě. A opravdu ETCS musí jízdu regulovat? Nestačí aby to při překročení křivky nejdřív na strojvedoucího zatroubilo a pokud to nepomůže tak vypustilo vzduch?
Čtení rychlosti je sice nezbytné, ale samo o sobě není dostatečné. Je rovněž nezbytné, aby ETCS znalo i polohu vozidla, teprve potom může počítat (ne)překročení brzdné křivky.
„Minimálně to musí umět spolehlivě číst rychlost vozidla a tu rychlost i regulovat.“
ETCS je v principu jen a pouze zabezpečovač. Nemusí umět regulovat rychlost vozidla kromě té jediné a to je nulová. Tedy u nejjednodušší aplikace mu stačí, že umí udělat díru do hlavního potrubí.
ETCS by zřejmě fungovalo i položené na paletě plošinového vozu, kdyby se někam přidělala čtečka balíz, radar, anténa GSM-R a rozhraní k fírovi a nějaké ty „dráty k tomu“ :-). Což je ale dost podstatné -kdyby- s tím že kolem toho ještě složitý legislativní problém. Udělat díru do brzdového potrubí je to nejmenší.