Stát urychlí povinnost jezdit pod ETCS, vyškolení strojvedoucí mají jezdit už od srpna

Technologie ETCS. Pramen: ČD - TelematikaTechnologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika

Nově budou úseky v dlouhodobé výluce na koridorech vybaveny jednodušším systémem ETCS Stop. Umožní zastavení vlaku.

Odebírat
Upozornit na
guest
110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

To proškolení =jeden den na učebně a závěrečný test?

kocurek.jiri

3 dny učebna, 2 – 3 směny zácvik. Zkouška test + ustní cca 2-3 hodinky

Franta Pepa Jednička

Jak u koho, ČDC dohromady 3 dny teorie + 2 zácvik (100 km) + 1 ještě jeden den teorie + den zkouška.
ČD 1 den škola, 1 den e-škola, nově jen 50 km jízdy a zkouška.

toor555

E learning kurz je 3 hodiny, ale můžeš si ho pouštět opakovaně. Praktický zácvik na HV je nedostatečný, ale asi jak pro koho.

Practicus

u ČD elektronické školení (alespoň 1x), 1x učebna, min. 50km zácvik (takže třeba jen jedna směna) a zkoušky

Martin H.

Musím se smát nad názory některých militantních diskutujících, kteří ovšem tak nějak úplně netuší o čem to vlastně je. Co musí strojvedoucí absolvovat, aby mohl být přezkoušen a začít zařízení používat. Že si částečně může taky SŽ za to, že dopravci neměli kde zaškolovat vzhledem k dlouhodobým výlukám ETCS, takže teď po průseru se SŽ snaží vyvolat dojem, že u nás dobrý a dopravci snažte se. Přitom se po nocích dělají zátěžové testy jednotlivých úseků, aby SŽ vlastně zjistila, jestli všechno funguje jak má a pak celkem na tajňačku odstraňuje nedostatky, kterých není úplně málo. Přitom prezentuje dopravce jako nepřátele… Číst vice »

MaRa

ETCS na trati Kolín-Břeclav je v provozu a funkční od roku 2017, kromě cca 6 měsíců, kdy byl ETCS ve výluce z důvodu upgrade na BL3. To že se dělají testy v noci není žádný okultismus, ale v mnoha článcích i zde na webu se dočtete o přetížené železnici, takže těžko může vyjet dvacet lokomotiv přes den na vytíženou trať a brzdit už tak dost hustý provoz. Odstraňování poruch opět není nic mystického ani v režimu přísného utajení. Jde o běžné záležitosti ověřovacího provozu, které jsou dokumentovány ve zkušebním deníku, ostatně proto ty ověřovací provozy jsou. Snahou je samozřejmě dokonalé… Číst vice »

Martin H.

S tím vypínáním a výlukami to bylo krapet složitější, ale jinak máte pravdu. Jen není všechna vina na dopravcích jak se často prezentuje …

Petr

Připadá mi to, nebo SŽ přemýšlí takto: „Milí dopravci, my máme na pár místech trati zapnuté ETCS a potřebujeme ho vyzkoušet…
Protože provoz není „vychytaný“ tak vám přikazujeme jezdit s ETCS „tam kde na trati je“ a my si ZDARMA odladíme provoz.
Výpadky komunikace a nouzová brždění naserou Vaše zákazníky a až přijde ten den… tak zavedeme výhradní provoz. Tam kde nám bude traťová část fungovat vás bez ETCS na HV nepustíme… a tam kde nám to nebude fungovat, vyhlásíme výluku ZZ, předpisem omezíme rychlost na max. 100 km/h a jsme z obligáááá

Pavel Kopeček

Tohle nechápu, takže navrhujete, ať se to nezkouší a rovnou se to všude zapne? maximálně se to vyzkouší někde na simulátoru v kanceláři?

Y.K.

Jak jinak by se to provozně mělo vyzkoušet než ostrým provozem? Oni to zapnou, proměří, projedou měřicím vozem a třeba tím ŠZtronem. A když je to OK, tak tam pustí dopravu (možná ještě udělají zátěžový test). Samozřejmě by těch závad nemělo být moc, ale to je zase na dopravcích, aby se ozvali, pokud to někde práská častěji než výjimečné. Bylo by dobré si zvyknout na to, že pod VZ se jezdí od prvního dne (po ukončení zkoušek), dělají to VRT, dělají to metra, jsou to národní zabezpečovače na západ (a daleko na východ) od nás. SŽ by to podle toho… Číst vice »

Martin H.

Nemám pocit, že by se pro nás u ČD něco změnilo. Kdo má platnou zkoušku a aktivované vozidlo musí jezdit pod dohledem. Osa s kolegou, který nemá, je vyřešena tak, že si to buď stihnu zapnout, nebo to zapnu na obratu. Jinak, když to už má člověk zmáknuté, na zapnutí, testy a zadání vlakových dat stačí u LS06 minuta a půl, u mirela tak 3 minuty. Podle toho, co jsem se dočetl v článku, nemám pocit, že by se na stavu, který máme u ČD něco měnilo…

Martin Lér

Protože to my moc nevíme, jako kaštani, že se už reálně jezdí jinde než na Uničovce.

Martin H.

Jezdí se na mnoha místech, jen ne pod výhradním dohledem. Ten je zatím jen na té Uničovce…

MaRa

Výhradní dohled neexistuje. Buď myslíte výhradní provoz, ten je zatím skutečně jen na Uničovce a nebo myslíte mód ETCS Plný dohled a na ten je možné v ČR jet asi už na 1000 kilometrech.

Martin H.

Ano, pardon překlep samozřejmě. Ale zjevně jste mě pochopil…

Václav V

Tak docela zajímavá informace… Když jsme měli v polovině května pravidelné školení, tak nám toto bylo sděleno jako hotová věc. Prostě kdo má zkoušky na ETCS a má HV, které umí pod dohledem jet, tak bude muset na příkaz SŽ jet. Jen si nejsem jist termínem, jestli to bylo 1.9., nebo 1.8. a nebo 1.7.

Martin H.

U ČD to rozhodně není na příkaz SŽ. A jaký smysl má mít zkoušku, vozidlo a nejet pod dohledem?

Dejv

Jen prosím otázka: A co při střídání strojvedoucích na ose? Vlak má třeba pobyt 2 min., přijede strojvedoucí sice s mobilní části ETCS na HV, ale strojvedoucí nikoliv. Nastupující strojvedoucí zkoušku mít bude. Co teď?

Franta Pepa Jednička

Je to jednoduché, pokud to nevyřeší nějakou výjimkou (jako to je teď u ČD), tak holt ty vlaky budou jezdit zpožděné, než to dotyčný nahodí, vše zadá, atd…

Jiří Kocurek

Je 6 týdnů na to, aby se ten odstupující strovedoucí zaškolil. Tyhle případy přednostně.

Martin H.

Člověče přestaňte fantazírovat. Jedná se o tisíce lidí. A na co, že je 6 týdnů?

Jirka63

Ty vůbec nemáš o dráze ponětí.Tvoje komentáře…..

Péťa

Co by, vlak odjede až budu mít splněné zákonné povinnosti pro další jízdu. Tečka.

Martin H.

A ono se nám něco změnilo? Nemám po přečtení článku pocit, že se koná nějaké drama?

Leinad

Podle mě už dávno mohla být větší motivace.
1) Levnější trasa. (O tolik, aby se to dopravcům vyplatilo)
2) Kde to má smysl, tam technická priorita -můžeš na blok na etcs nebo čekat do noci a jet na odhlášku. Plechový rychlostníky nechat jenom „dolní“, větší rychlost(v150, klopidla, nad 160…) ukáže displej etcs.

Jiří Kocurek

Traťovka bude sundávat cedule, někdo je u toho bude kontrolovat, dělat zápisy … tím se to zavádění ETCS neurychlí, když se pracovníci budou věnovat jiným činnostem.

Leinad

Sundavat cedule ne, ale třeba neumisťovat nové při přestavbách.

tarten

No to je teda nápad. Za výluku ETCS potrestat dopravce a cestující co nejvíc.

muehehe

U ČD minimálně již od září loňského roku. Kdo je vyškolený a složil zkoušku, má schválené HV, a jede po trati s ETCS, musí jet pod dohledem ETCS. Jak dalece to kontrolují, ví bůh.

Martin H.

Kontrolují i postihují. Aspoň co jsem měl možnost zjistit..

Rejpal

Proč SŽ už dříve nemotivovala dopravce výraznou slevou za použití dopravní cesty, když pojede vlak pod dohledem ETCS?
Už funguje ETCS na všech úsecích, kde má být od 1.1.2025 zahájen výhradní provoz? Pokud ne, tak proč nefunguje a kdy dojde ke spuštění?

Petr

Dopravci mají slevu.

Petr Šimral

Ta je tak nizka, ze nepokryje ani udrzbu ETCS…

Y.K.

SŽ nemá motivaci motivovat dopravce.

Nemel

30 let se s tím crcají a dělají vše pro to, aby to co nejvíc oddálili, ale až řada tragických nehod, z toho jedna těsně před volbami, to urychlí…no nic, aspoň už se teď nemají na co vymlouvat a musejí máknout.

Martin H.

Jako kdo? SŽ? Nebo někteří dopravci? A na těch 30 let jste přišel jak?

Nemel

Od roku 1996 jsem byl odběratelem Železničního magazínu. Již tehdy se o potřebě zavedení ETCS pravidelně psalo a ve stínu tehdejších zpráv je velmi smutné a jaksi málo pochopitelné, jak „daleko“ jsme se od té doby s touto záležitostí pohnuli. Zatímco v devadesátých letech se zdálo, že cílíme přinejhorším někam k roku 2010, po roce 2000 najednou začalo docházet k oněm podivným prodlevám, oddálením a někdy zdánlivě i ignoraci tohoto tématu.

František

Co jim zakázat, aby se pořád nedívali do mobilu?

JendaVenda

Pokud vidíte, že se strojvedoucí nevěnuje řízení vozidla, co jste udělal pro to, aby jste zabránil jeho další jízdě ?

Trumway

A jak víte, že se dívají do mobilu a nesledují nějaký budík na přístrojovém panelu?

Leinad

Co je vlastně na budících zajímavého a hodného zaostření?
Tipoval bych, že TTP a rozkazy se mají číst před jízdou. Kdo si není jistý TTP, má si vyžádat pilota (nebo na DB Netz jet opatrně).
Důležité údaje by se hodilo mít na skle (head-up display). Nebo je důvod proč ne?

No comment

„Co je vlastně na budících zajímavého a hodného zaostření?“

tohle říct u ZOZ, budu rád když poletím dveřma 😀

KarelzNádraží

Myslím, že i oknem by bylo málo. Jako učebnici s drážní tematikou D1 a spol. jsem držel v ruce naposledy v roce 1988, ale i tohle mne donutilo rozšířit víčka a povytáhnout obočí.

Leinad

S tím souvisí- proč to není na HUD?

Martin H.

Je vidět, že pan Leinad je odborník na slovo vzatej a ještě debil k tomu. Bohužel slušnější slovo k hodnocení jeho intelektu mě nenapadá.

Leinad

A říct to u konstruktéra mašiny či někoho kdo se zabývá ergonomií?
Jaké má HUD nevýhody?

Jakub

Ono dnes už je většina věcí na displeji, a během jízdy je kolikrát potřeba v displeji vyčíst poruchu, případně jí odstranit. To je daň za moderní vozidla ( na bobině atd.. se muselo do strojovny).
A pokud Vám jde o sledování displeje tak ETCS je vyloženě jen o sledování displeje!!!

Martin H.

Můžu vědět jaká je vaše profese? No nestyďte se a napište to sem, ať vidíme vaší odbornost a kvalifikaci k tomu hloupému názoru…

Václav V

To se tak krásně řekne… A co když výpravčí dané stanice, nebo úseku využije možnosti kontaktovat strojvedoucího místo základním radiovým spojením náhradním spojením a to mobilním telefonem? Pokud vyloženě nestojíte vedle strojvedoucího, tak mě docela překvapuje, jak si můžete být svým tvrzením tak jistý 🙂

Jiří Kocurek

Někteří mají v mobilu TTP. A pokud jede z Děčína do Břeclavi, tak si to před jízdou sice může přečíst, ale jestli si všecko zapamatuje? Raději ať se podívá… než Mariánky 2.

KarelzNádraží

Takže kromě „palubky“ sleduje ještě to co je před HV, sleduje na tabletu jízdní řád, řeší hovory vysílačka / mobil s výpravčími a dispečery jak CDP tak jeho vlastním dopravce. Koukněte na YT na videa s Andym https://www.youtube.com/watch?v=2AZEFBsFlvM

Martin H.

No to dá rozum. Konečně to zase někoho napadlo. K hodnocení vaší inteligence by se hodil nějaký ostřejší expresívní výraz. A protože už jsem se jednou nechal unést a jsem slušně vychovaný nenapíšu ho sem. Jen si dovolím podotknout, že se nemusíte bát utonutí, poněvadž vás ta prázdná dutina kde má většina lidí mozek, bezpečně udrží nad hladinou..

Petr Šimral

A nyní položím otázku: Jak dopravce zjistí, že strojvedoucí si skutečně pustil ETCS a to se řádně přihlásilo k RBC? Bylo slibováno, že to půjde vidět v ISOŘi. Koukám tam, nic nevidím. Bude to jako systém MLS, kde aniž by dopravce měl možnost jakékoliv kontroly občas přijde „soupis hříchů“ z DÚ ČR?

Dušan

Je to vidět v GTN.Jestli do ní máš on-line přístup nebo GTN umí posílat data do Isoře ti nepovím.

Petr Šimral

A Ty máš do GTN on-line přístup? Já tedy ne.
A jde mi taky dost o o to, abych mohl tyto údaje vyhledávat zpětně.

Martin H.

Nikdo nemá žádný on line přístup do GTN prostě proto, že je to součást zabezpečovacího zařízení. Ukazuje to i aplikace TPV, ale nevím jestli je mimo SŽ dostupná.

kulich

Ale exportovat nějaké logy na jiné servery v reálném čase by mělo být bezpečnostně zcela zvládnutelné. I kdyby ta data měla téct kousek po RS-232 ..

Petr Šimral

Tak jsem byl upozorněn, že nemám pravdu a vlaky pod ETCS se v aktuálním ISOŘi zobrazují. A je to pravda. Sloupec ETCS tam naskočil a v něm u dnešního vlaku 53146 vidím větu: 51-není pod dohledem ETCS od Říčany. Šlo o vlak Dynín – Praha Uhřiněves. To vypadá zajímavě, nicméně nějak nevidím, kdy vlak vstoupil pod dohled a v archívu tam prostě kolonka ETCS není (kontrolováno u lokomotiv pro zátěžové testy ETCS So/Ne). Tak doufám, že to Správa železnic dopracuje asi do stavu, že uvidíme nejenom vznik přihlášení do FS, ale i jízdu ve výluce a pak zánik spojení s… Číst vice »

Tomasek

Pokud SZ udela jakoukoliv vyjimku od ETSC tak je to zbytecne!

Trumway

Zdá se mi to nebo je to zase kočkopes?

„Od 1. srpna budou mít dopravci povinnost v úsecích vybavených zabezpečovačem ETCS tento systém využívat.“

ALE

„Povinnost bude dopravce mít, pokud bude jeho vozidlo vybaveno již mobilní částí ETCS a současně strojvedoucí bude proškolen pro provoz pod ETCS.“

Z čehož vyplývá, že povinnost využívat systém ETSC od 1. srpna na úsecích vybavených ETSC mít dopravci nebudou pokud jeich vozidlo nebude tímto systémem vybaveno nebo pokud strojvedoucí nebude proškolen.

🙂

Trumway

Díky. Nebylo to myšleno negativně proti článku. Naprosto to odpovídá mému očekávání, že tady je problém při stanovování pravidel domýšlet věci do konce. Prostě je to jak říkám kočkopes. Místo toho, aby se třísklo do stolu a řeklo se, že dopravci mají urychlit zavádění , školení tak, aby nečekali až do konce roku s tím, že je ještě času dost a aby co nejvíce dopravců jezdilo už letos a bez zbytečných odkladů. Omlouvám se, že to vytáhnu, ale je to to samé jako zavedení 1,5m při předjíždění cyklisty bez toho, aby se taková vzdálenost vztahovala i na jakékoliv jiné jednostopé… Číst vice »

Michal M

To jsou zase představy jako z mateřský školky tohle…

Jiří Kocurek

„se třísklo do stolu a řeklo se, že dopravci mají urychlit zavádění“

Mobilní část (krabice na mašině) se na krámě neprodává a zapojení set-top boxu doma není splnění kvalifikačního požadavku pro montáž ETCS mobilky.

A nechci hádat, jaký je v tom CPU a jeho dostupnost.

olda

ještě důležitá podmínka, SCHVÁLENÉ ETCS na HV, momentálně jezdí spousta vozidel osazená mobilní částí ETCS, čekající na schválení … zřejmě to byl i případ „pardubického“ Traxxe od RJ

Filip Jirsák

Pokud se s výhradním provozem počítalo od 1. ledna následujícího roku, těžko si teď dopravci mávnutím kouzelného proutku pořídí proškolené strojvedoucí a vybavené lokomotivy a půl roku dřív. Co se ale dá udělat je to, když je vše na ECTS připraveno, tak pod ním jezdit. S podivem je spíš to, proč to takhle neplatí od začátku.

Petr Šimral

No, ono začasto nebylo kde na ETCS jezdit…

Trumway

Proto říkám: „řeklo se, že dopravci mají urychlit zavádění , školení tak, aby nečekali až do konce roku s tím, že je ještě času dost a aby co nejvíce dopravců jezdilo už letos a bez zbytečných odkladů. “ Já rozumím tomu, že to není jako hup na krávu a už je tele, ale prostě aby ti kdož už možnost mají aby jezdili. Příklad : ve vozidle na dané trati ETCS je a strojvedoucí který je proškolen by taky byl, ale co je platné instalované ETCS když strojvedoucí s proškolením bude jezdit na jiné a třeba na vozidle bez ETCS protože… Číst vice »

Filip Jirsák

To by ale bylo nevymahatelné. Jak byste dokazoval, že prohozením strojvedoucích nebo hnacích vozidel byste nezpůsobil problémy někde jinde? Příliš dlouhou směnu, hnací vozidlo by nestihlo obrat, plánovou údržbu apod. Ono když se k tomu přistupuje laxně celou dobu, nedá se to pak všechno dohnat za posledního půl roku. Mnohem lepší, než řešit takovéhle jednotlivosti, je to, aby se to používalo tam, kde už to trojkombinace trať+HV+strojvedoucí dovolí (pořád nechápu, že tohle není samozřejmost). Možná se také dá urychlit školení strojvedoucích. Ale to je asi tak vše.

Franta Pepa Jednička

Jak chcete ještě víc urychlit školení?
U ČDC to jsou 4 dny teorie + 100 km zácviku.
U ČD jeden den + e-škola + 50 km zácviku. Tady není kde moc brát.

Johnny Cash

Lze praktický zácvik absolvovat na simulátoru?

Petr Šimral

Jde, ale není to úplně „ono“.

Franta Pepa Jednička

Nevím o tom, že by se to praktikovalo, ale jo.

Petr Šimral

U školení organizovaných MTR to jsou dva dny teorie a dva dny extra jízd Uhři – Zahradní Město – Červený Újezd – ZM – Uhři, kdy CDP vyvolá všechny potřebné problémy a perfektně to funguje. Provoz je za Benešovem minimální, dá se tam docela vyřádit.

Johnny Cash

Spíš bych řekl začít školit tam, kde ještě nezačali.

Y.K.

No jo, ale přesto to má logiku, protože krajní termín je 1. 1. 2025 a spousta vozidel ještě pořád není retrofitovaná ETCS nebo i je, ale nemá doběhlé schválení změny typu. Bez toho by poněkud rychle začala chybět schopná vozidla (třeba Elefanty, že). A měnit podmínky během tahu na cíl asi není vhodné.

Tedy je to ve smyslu, „pokud už to tam máte, tak na to sakra jezděte“. „A je to rozkaz“.

Trumway

“ „pokud už to tam máte, tak na to sakra jezděte“.
Ještě ten proškolený strojvedoucí. Ovšem to už bych řekl je oproti instalaci maličkost.

Kyslík

Jestli si někdo myslí že řeknu hop a bude tu těle tak asi ne, kolik myslíte že je výrobců mobilní části ETCS no na prstech jedné ruky je spočítáme, i oni mají nějaké subdodavatele a ke smůle všech je jich asi stejně a jejich komponenty se montují do všech ETCS všech výrobců a je problém. Provádím oživení mobilní části ETCS a když vám vypadne jeden subdodavatel tak se nikam nepohnul, dodací lhůty jsou i několik týdnů až měsíců, tak čekám. Pak tu máme NOBO, VÚŽ, DÚ a těm se nelíbí tohle a těm zas tam to, takže než vyřešite všechny… Číst vice »

Tomáš Záruba

ETCS Stop, aniž by zároveň platil zákaz současných potenciálně kolizních vlakových cest, je k ničemu. Leda v kombinaci s opravdu radikálním snížením dovolené rychlosti.

Petr Šimral

V současné úrovni „bezpečnostní nekultury“ ale jde o výrazné zlepšení. Mám – li kolej v kolejovými obvody, nemohu mít u této koleje VNPN a toto je řešení, jak okamžikem projetí návěstidla začít brzdit. Celkově mě zajímá, jak to bude fungovat.

Tomáš Záruba

Takže třeba Blížejov by se zopakoval, protože jsme v rámci lití bambilionů ušetřili za „výstrahovou“ balízu.

Petr Šimral

Ano, Blížejov by se zopakoval, Pernink již ne, Pardubice taky ne.

Petr Šimral

Blížejov by se nezopakoval v jednom jediném případě: pokud by tam na trati před přestavbou bylo plněhodnotné ETCS L1 nebo L2 a měla ho lokomotiva Siemens ER20, což je zcela nereálné (hlavně ta lokomotiva).

Tomáš Záruba

Takže to ušetření jedné balízy Ti přijde OK? Se dost divím.
Navíc ono by možná stačilo „předvěstit“ jen ten odjezd, pokud by bylo dost dlouhé záhlaví, takže ani případný argument vedení kabelizace kamsi do úrovně předvěsti („řešené“ plechovou tabulkou) nemusí platit.

Petr Šimral

Dočetl si můj příspěvek? Na ER20 prostě ETCS nebude, protože výrobce…

Tomáš Záruba

Tak si tam představ mašinu s funkční mobilkou.

Petr Šimral

Predstavuji. Nejsem hysterka, do peti let tam ta trat nebude…

Tomáš Záruba

OK, tak dobře. Kropáčova Vrtutice (a dejme tomu, že by tamní 854 to ETCS teoreticky měla)?

Petr Šimral

Už zas. Nechovej se Tomáši jako „hysterka“. Díky…

Tomáš Záruba

Takže jsem hysterka, když mi vadí, že se hodlá nalít spoustu prachů do něčeho, co vytvoří úplně zbytečně jen iluzi bezpečnosti, aby se dosáhlo drobné úspory? Sorry teda.

olda

…třeba nebude tak zle:)

Dušan

Já to tady asi budu muset ještě asi 1000x zopakovat..no, co už takže ještě po milionté prvé:
– ETCS STOP má zastavit vlak, který projel Stůj na odjezdu z dopravny (M – mandatorní požadavek)
– ETCS STOP má zastavit vlak, který vjíždí do dopravny vůči vlaku, co zrovna projel Stůj (O – volitelný požadavek, ještě jednou volitelný !!).

Tomáš Záruba

CiPe… Už zas?
A co takhle požadavek: zajistit neprojetí odjezdu (vynechme teď prokluz) proti vlaku, co právě vjíždí?

Dušan

A to někdo chce ? Kdo ? SŽ to nechce..ne v ETCS STOP..to je realita.

Tomáš Záruba

No a to je pravé předmětem moji kritiky.

Brzda dopravy

Dopravci rozhodli, že se bude pod ETCS povinně jezdit okamžitě po zaškolení, SŽ rozhodla, že zaškolení budou povinně jezdit od 1.7. a teď přijde stát a rozhodne, že se bude povinně jezdit od 1.8.

Člověk neví, jestli se má smát, brečet, nebo bodat do voodoo panenky s logy MD a SŽ…

Jiří Kocurek

Možná jen vyslyšeli odpůrce ETCS …?

Franta Pepa Jednička

Přitom SŽ toto nařídila už snad vloni, takže povinnost jezdit pod ETCS už dávno platí.

Petr Šimral

SŽ může takové věci nařizovat maximálně jako dopravce svým strojvedoucím.

Franta Pepa Jednička

Aha, tak asi to opatření, co jsem viděl, tak jsem si ho špatně vyložil, a tedy platilo jen pro jejich strojvedoucí. Na druhou stranu, proč by to jako správce infrastruktury nemohli nařídit, že kdo má znalost musí jezdit?
Ale to je jedno, stejné opatření máme tedy i u nás na ČDC, kdo má zkoušku, musí na to jezdit, narozdíl od ČD, které mají výjimku při střídání na ose, při pár minutových pobytech, ti si to zapínat nemusí, v tom případě (že předchozí to nemá).

Peeetr

No uvidíme.
Tohle řešení je teoreticky samozřejmě správné, ovšem za předpokladu, že bude ETCS opravdu fungovat. Já do teď žil v představě, že při testování ještě mají vysokou chobovot, a aby to mohlo fungovat při stávající hustotě provozu bez neustálého zadrhávání, tak budou potřebovat ještě minimálně roční odklad.
Ovšem je pravda, že Češi byli generace považováni zvláště v průmyslu za globální přeborníky v improvizaci a práci pod tlakem.

Petr Šimral

Zátěžové testy ETCS žádnou „zásadní“ chybovost ale neprokázaly.

Michal M

Považováni kým? Sami sebou?

Jaaa

Teče jim asi trochu do bot.
Ale i tak bude stále nastávat možná půlroční výluka ETCS zcela bez zabezpečení.

Výlukovými stavy se holt pánové dosud vůbec nezaobírali.

Franta Pepa Jednička

Takže stát zavádí něco, co opatřením SŽ už dávno platí?

Nose Peak

Aha. Takže to jde, najednou…

zwi

Stálo to jen 4 mrtvý a minimálně 110M škodu. Na dráze se vždy čeká na velkou hromadu. Ale proaktivita jim většinou vydrží jen chvíli a nemalá část opatření zůstane jen u velkých keců, ale na skutky už nedojde.

Trumway

Už chápete jak jsem to tehdy myslel když jsem psal, že zda ti lidé zemřeli zbytečně či nikoliv se teprve ukáže ?

IGCT

Kecy, jde o populismus. Nic víc.