Stát spustil prodeje jízdenek jednotného tarifu i přes e-shop, zatím stále na dvou tratích
Jednotky RegioPanter a RegioShark v Chomutově. Foto: České dráhy
Ostrý provoz jednotného tarifu v celé síti začne letos v prosinci.
Zásadní pozitivum spatřujeme v obrovském výkonu. S jeho pomocí zdoláte i tak tvrdý oříšek, jakým mohou být betonové zdi. Samozřejmostí je možnost výběru ze dvou rychlostí otáček podle toho, zda zrovna potřebujete spíše příklep nebo vrtání. Radost udělá i samoupínací sklíčidlo, díky němuž odpadá nutnost neustálých manuálních výměn vrtáků. Fakt, že je vyrobeno z kovu jen podtrhuje celkové vlastnosti přístroje. V mnoha situacích jistě oceníte nastavitelnou boční rukojeť.
Jednotny tarif je podvod na lidi. Kdyby zlevnil o tretinu byl by konkurence schopny, jinak to neobstoji. Napriklad nesmydlne predrazene tarifni nastaveni pri dojizdeni na konkretni useky, ktere dosahuje i 60 tisic za rok nebo porizeni nejake dalsi slevove karty pro jednotny tarif za 550 kc. A tim padem by se mohli zlevnit a sjednotit vsechny krajske i dopravcu tarify. A bez in karet a dalsich poplatku privedli k zeleznici vice zakazniku. Pak by melo jednote jizdne smysl
Jednotný tarif není o konkurenceschopnosti, ale jednoduchosti.
Jen taková maličkost. Můj vlak už nabízí Oneticket. Včera jsem to zkusil u sebe na telefonu na trase ze Žatce, západu do Mostu. Takže na současných pilotních trasách se dá koupit už teď. Vlaky soukromníků v závazku jdou v Mém vlaku vyhledávat minimálně dva měsíce, funguje to tak, že třeba R8 se ukáže jako vlak jiného dopravce, vyjedou stejné informace, které by se objevily u vlaku ČD, jen mají poznámku na všech pěti obrazovkách daného spoje, že informace nejsou garantované. Nákup běží stejně a jediné, co se nezobrazí, jsou informace o vlacích na komerční riziko, takže z Brna třeba Regiojet… Číst vice »
Zajímavé, vypozorováno:
– Ke změně grafikou zdražuje síťové roční jízdné z 23547 na 24206 Kč.
– Síťové jízdné nelze koupit se státní (a bohužel tedy žádnou) slevou (to dosud podle mě nebylo zřejmé).
Je v plánu, aby e-shop časem nabízel zmiňované akční a síťově jízdenky, popřípadě jejich výhodné kombinace? Nebo bude trvale k ničemu?
Tak já jsem rád, že vaše hlava není k ničemu, protože máte na čem nosit rádiovku.
Kdyby to uměl, tak padá výhoda SJT, jet čímkoli po té trati.
A pokud by to kromě SJT byl i obyčejný překupník místenek z API jednotlivých dopravců, dají dopravci do API to nejlevnější(co se musí hledat)
Ten e-shop je na adrese https://oneticket.cz
V článku tato poměrně důležitá informace chybí.
Vzhled eshopu se povedl. Pěkný, přehledný…
jj. vypadá to pěkně. cena mi na první pohled přijde vyšší než u gw, ale tam je zase problém najít možnost nákupu online (hledal jsem trasu plzeň-most)
Jízdenka u GW lze koupit online a to buď přes AMSbus nebo přes IDOS.
Ja jsem to vyresil jednoduse, tohle saskovani s prestupy a jizdenkami vice dopravcu resim jizdou autem. Verejna doprava ma byt uzivatelsky hlavne velmi jednoducha a v soucasnosti se jde uplne opacnym smerem. Na nejake hledani kdo kde jezdi, klouzavych tarifu, prepalenych cen jizdenek ve spicce apod. nemam naladu ani cas.
No a o čem myslíte, že je tenhle článek, resp. to o čem článek pojednává? Jedna jízdenka napříč různými dopravci… Tak jaké šaškování? Tvrdíte, že místo k jednoduchosti to jde opačným směrem. A co tedy asi je ten jednotný tarif?
Tak jste se pochlubil, že máte řidičák a asi i vlastní auto. A? Jak to obohatilo či doplnilo tento článek?
Ale zároveň jste se také pochlubil, že máte problém se čtením psaného textu, nebo jste článek ani nečetl a přesto máte potřebu se k němu takhle vyjadřovat. Ani nevím, co je horší. 🙂
Problem je, ze soukromi zeleznicni dopravci tu jiz jezdi nejmene 10 let, v zavazku verejne sluzby to jiz take nejaky patek bude a spolecna jizdenka se pripravuje teprve ted. Cekal bych, ze to probehne opacne. Mim prispevkem naznacuji, ze me jiz nejaka spolecna jizdenka nezajima, jelikoz jsem to vyresil autem a navic ani cenove neni nijak zajimava.
Tr10 není cenově zajímavý taky.
Ale ten už ČD (coby kilometrický tarif) prakticky opustily. Na relacích mezi většími městy je definována Včasná jízdenka. A tam kde není, ji e-shop složí ze Včasné jízdneky a kilometrického tarifu jen pro zbytek. Kilometrický tarif zůstává jen pro krátké cesty, kde ale zase často bývá nějaký IDS.
Jenže toto jednotný tarif nepodchytil a zamrzl v době kilometrického tarifu, který nevhodný – někde je příliš drahý, a pokud byste ho snížil, tak jinde zase bud epříliš levný.
Není to především tarif pro „hledače levných jízdenek“ pro ty, co se tomuto „národnímu sportu“ věnují – jak zmínil pan Kováč – mně osobně se ten web nelíbí, zkoušel jsem hledat spojení 132 km délky a nabídlo mi to cenu 199,- Kč, což je 1,50 Kč/km, kdežto s ČD jezdím bez jakékoliv In-karty třeba Brno – Praha za bratru 205,- Kč celkem 255 km, což je 0,80,- Kč Kč/km – čekal bych tedy že web mi při koupi automaticky oznámí že: 1) volím nejdražší možnou variantu jízdného dle TR10, která je primárně určena pro ojeb**ání a) cizinců a b) firemní… Číst vice »
Platí ten jednotný tarif vůbec na autobusy a MHD?
IDS vznikly mimo jiné proto, aby si člověk nemusel kupovat jízdenku při každém nástupu do autobusu, když jede s přestupem, ikdyž je to samé ČSAD.
Kdysi byl přestupní tarif i u tramvají. Dost nanic, když sice jede tramvaj z konečné co 10 minut, ale je to 6 různých linek. Ve výsledku máte spoj 1x za hodinu.
Tak třeba u nás máme IDS, ale jízdenku si musíte na autobus koupit taky extra
A v čem to není jednoduché?
Mam inkartu, tam nabity kredit, nehodlam si zakladat dalsi a dalsi ucty. Co mi nenajde apka Mujvlak, tam jedu autem. Tedy jeste v pripade ze jizdni doba vlakem neni i vicenasobkem casu jizdy autem.
No vidíte, už teď Vám apka Můjvlak najde i spoje konkurence a od půlky prosince nabídne i jednotnou jízdenku.
Ale v pripade Inkarty s aplikaci režijka to pak bude chtít peníze, to je celé…
:)))
?
To brzo…..
Přepálené ceny jízdenek byly hlavně v době, kdy ČD měli monopol, pak museli ve spoustě relací jít s cenou dolů. Právě formou různých akčních jízdenek…
Dobre si pamatuji ze akcni jizdenky meli CD jiz pred nastupem vlakove konkurence. Jmenovalo se to tehdy E-liska myslim. A bylo to kvuli autobusove konkurenci. Casto jsem tyto levne jizdenku pouzival, myslim ze Praha Brno byla na zacatku dokonce za 135 Kc, pak za 160 Kc nebo tak nejak. Takze vas prispevek je timto znacne zavadejici. Jediny drazsi vlak bylo Pendolino s drahym priplatkem 100 nebo 200 Kc dle tridy, ostatni vlaky meli standardni tarif, nikde jsem cenu krome pendolina neresil.
E-Liška Praha-Brno stála i 35Kč, soud tehdy řekl, že je to v pořádku (i když Student Agency bus dostal pokutu za podmákladové jízdné 50 Kč)
Ano, díky tomu ovšem ČD začali setřit na údržbě a personálu, což má za následek letošní nehody vlaků.
Nákup dlouhodobých jízdenek vyžaduje pouze jméno? U krátkodobých jízdenek to chápu, tam by bylo těžké se domluvit na efektivním obcházení systému, ale u dlouhodobých bych očekával alespoň fotografii.
Když má štíplístek podezření, stačí doklad se jménem.
Pochybuju že statisticky významný počet lidí bude schválně hledat někoho se stejným křestním jménem i přijmením.
Nez prisla konkurence tak cd delaly akcni jizdenky jenom pro skupiny. Moravsky nadrazi v pondeli rano vypadala jak nejaka burza akoratze se hlouckovali studenti jedouci do prahy.
To patrně nebyly žádné akční jízdenky, ale normální skupinová sleva (další cestující ve skupině za půlku) nebo ČDnet (celosíťová jízdnka pro 5 osob asi za 900 Kč).
Ale stejně mi přijde divné, že by to používali studenti. Ti si mohli koupit žákovské jízdné a vyšlo by asi levněji.
Dříve jezdili studenti za 75% ceny takže od určitého počtu se skupinová vyplatila i jim.
Docela často sdílí jméno i příjmení otec se synem, to pak budou moci sdílet a nastřídačku využívat jednu předplacenou jízdenku … i když v praxi je to těžko použivatelné.
A kdyby tu jízdenku koupil syn a daroval ji tátovi ke svátku, tak se stane přesně co?
§7 Cestující by to zneužili
To bys jako chtěl, aby kvůli jednotkám potenciálních případů, kdy si to občas nasdílí otec se synem, měli všichni ostatní složitější nákup dokladů? Podobně „geniální“ jako ty nápady, aby se v PID zrušila pásma, protože občas někdo projede z Rakovníka do Kolína výrazně levněji, než na kilometrický tarif…
Možná by taky v Praze mohli přejít na zónový tarif…
Je to na pováženou … měli by chtít ještě aspoň příjmení ….
U všech časových jízdenek OneTicket (traťových a síťových) je vyžadováno kromě jména i vyplnění data narození.
Nechce to náhodou i datum narození?
A co vlaky na komerční riziko?
Můžou se přihlásit, až to poběží normálně, tak uznávat.
tam to bude na dobrovolnosti dopravů, zda budou chtít jízdenky uznávat
Myslím, že se do toho moc nebudou hrnout. Cestující stejně musí řešit místenku, tak ten si koupí rovnou i o dost levnější jízdenku. Pro cestujícího by to větší smysl mělo u celosíťové jízdenky, ale dostat cca 70 Kč za cestu (25000/365) zas není zajímavé pro dopravce.
Regiojet má místenky doporučené, je způsob jak jet legálně bez. (Vlést do vyprodaného vlaku a přihlásit se stevardovi/vlakošovi. I kdyby ve vlaku už nebyla volná sedačka, vlakoš prodá.)
Dovedu si představit, že kdo tohle udělá s koupenou cendis jízdenkou, nebude platit. A při tom e-shop/pokladny regiojetu dál budou dávat jenom místenky.