Stát slibuje lepší a tišší trať kolem Berounky, mají z ní zmizet nákladní vlaky

Jednotka CityElefant. Foto: Jan SůraJednotka CityElefant. Foto: Jan Sůra

Jedna z nejhorších a přitom nejvytíženějších tratí v české železniční síti se má dočkat v příštích letech výrazného zlepšení. Trať

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rado

To Michal: Ha ha ha. Ano. Pan ministr Bárta neměl být ten za kterého se mělo kopnout do země. On měl být ten, který definitivně rozhodne a za využití České diplomacie měl zajistit podporu daného projektu v EU a také jeho financování. Samozřejmě mi byla známa skutečnost tzv. ekonomického hodnocení. Pamatuji jak pan ministr Bárta hrdě oznamoval předpokládanou cenu multifunkčního tunelu Smíchov-Beroun. 55 MILIARD kč. Také ihned sdělil, že EU, tak drahý megaprojekt nikdy nebude spolufinancovat. Aniž by cokoliv s kýmkoliv konzultoval. V Bruselu o projektu nikdo neslyšel. Ten projekt byl, je a bude potřeba. Jsem zvědav za kolik bude… Číst vice »

Rado

Ano. Tato trať je kastrofa. Ale proč se neopravovala již dříve. Odpověď? Čekalo se na tunel z Berouna na Smíchov s odbočkou pro nákladní vlaky do Krče. Pokud by se za Bárty začalo stavět, místo stopnutí všech staveb a příprav. Mohlo se v současné době vesele razit. V plném proudu by se spravoval most Inteligence a následná transitní trať přes Krč, Kačerov a Malešice dále. Po dokončení tunelů, cirka v roce 2020-21, mohly tyto sloužit jako objízdná trasa při modernizaci trasy od Vyšehradu, přes Smíchov, Černošice do Berouna. A poté by se opravdu obyvatelům podél trati v údolí Berounky ulevilo.… Číst vice »

Michal

Tak možná byste si o tom mohl něco přečíst – nezastavil to Vít Bárta osobně, ale tunelu nevyšlo ekonomické hodnocení pro financování z EU.

A z národních zdrojů se u nás nestaví ani dálniční křižovatka s pravomocným stavebním povolením, ani takové triviality jako obchvat Čimelic…

Jinak formálně bych Vám rád připomněl Wittgensteinův výrok „Vše, co lze říci, lze říci jasně…“

Roman Srp

Chválím, že se poprvé dává přednost přírodě před betonovou lobby. Jen jsem zvědav, jak se vypořádají s legislativou. Naopak pokud se ukáže, že modernizovaná trať i vlaky zajistí dostatečný útlum, tak to sice bude super, ale k čemu pak vyrostly stovky kilometrů betonu podél tratí v minulosti? Zvlášť směrem na Benešov, to je perla českého stavitelství..