Stát rozdělí 3,5 miliardy na bezemisní vozidla, hlavně do méně rozvinutých krajů

Elektrobus Škoda 29BB, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrobus Škoda 29BB, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Žadateli mohou být kraje, obce a dopravci, kteří jezdí v závazku veřejné služby.

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) rozdělí z evropských peněz celkem 3,5 miliardy korun na nízkoemisní a bezemisní vozidla ve veřejné dopravě. MMR aktuálně vyhlásilo skrze Integrovaný regionální operační program (IROP) dvě výzvy na rozdělení těchto peněz.

„Výzvy podporují nákup bezemisních vozidel pro veřejnou dopravu, která využívají alternativní energie, jako je elektřina a vodík, tedy elektrobusů, vodíkových autobusů, trolejbusů a tramvají. Z peněz určených na tuto výzvu je možné zakoupit také nízkoemisní vozidla využívající alternativní palivo biometan,“ uvedl šéf IROP Rostislav Mazal.

Žadateli mohou být kraje, obce a dopravci, kteří jezdí v závazku veřejné služby. Většina peněz (2,1 miliardy) je určena pro méně rozvinuté regiony, mezi které podle dělení MMR patří Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královéhradecký, Pardubický, Olomoucký, Moravskoslezský a Zlínský kraj. Zde může být spolufinancování evropských fondů až 85 procent. Zbylých 1,4 miliardy korun je určeno pro takzvané přechodové regiony, tedy Plzeňský, Středočeský, Jihočeský a Jihomoravský kraj a Vysočinu (spolufinancování 70 procent). Smůlu má Praha, která je jako jediná řazena do kategorie více rozvinutých regionů.

Cílem MMR je podle Mazala zvýšení „kvality ovzduší v českých městech a regionech a s tím i vyšší obliba veřejné dopravy“.

Tagy elektrobusy irop mmr tramvaje trolejbusy vodíkové autobusy
18 komentářů