Stát příští rok otevře o třetinu méně kilometrů dálnic než letos
Stavba dálnice, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozní příští rok 21,3 kilometrů nových dálnic. V porovnání s letošním rokem jde o pokles
Doporučuji jednoznačně náhled na polskou situaci, kde do konce roku 2019 předají do užívání více než 160km nových dálnic.
Dole v článku je potom mapka celého Polska s aktuální stav jednotlivých staveb.
Jednomu se z toho chce brečet když čte ty tragické české zprávy o 4 až 30km za rok. Tempo je naprosto tragické.
https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/nowe-drogi-w-polsce-gddkia-160-8-km-drog-do-konca-2019-roku,988414.html
Čtu diskuzi pod tímto článkem a nestačím se divit jak Češi kydají hnůj sami na sebe. Dokonce, jak se někdo vyjádřil, žít v Čechách je za trest. Prostě nechápu…. tak buď se mi to nelíbí a snažím se s tím něco dělat. Nebo je to tak, že když o něco jde, tak mlčíte ?
Ále to je jenom jeden místní nácíček, co se považuje za nadčlověka, němce. To proto, aby se před němci vytáhl, jaký je Übermensch, že se zbavuje svého češtví, čímž je něco víc než čech.
OK. A jak jako obyčejný člověk chcete ovlivnit rychlost budování liniových staveb? Co mohu jako řadový občan udělat proto, abychom měli normální dálniční, železničný síť, tak jak je v civilizované Evropě zvykem?
Předem moc děkuji za fundované rady.
Varianta 1 jsou samozřejmě volby. Volit strany, které disponují opravdovými odborníky v oblasti a které nenabízejí jednoduchá nesprávná řešení.
Varianta 2 je samozřejmě studovat tyto obory (nebo na ně poslat děti), protože tu odborníci zjevně chybí.
Ani jedna cesta není jednoduchá.
ANO, bude líp
A pro ty, co si za ODS a ČSSD říkali, že by mohlo být i hůř: ANO, mohlo.
Nemohli by tu stavbu dálnic za nás vzít Poláci, když jim to tak pěkne jde.
ANO, už je líp. Pod perfektním vedením MD kobliháři tu Evropu nedostihneme ani kdyby nám běžela naproti.
no na evropu cesi nemaji. Pokud se clovek podiva na rok 1918 jak cesi byli vymodeny, tak moc vyspely narod to nebyl. PRoc myslis, ze rusaci staveli B-trasu Metro Praha? PRotoze se na tu Ceskou zaostalost nemohli divat. a proc slovaci sotva mohli utekli?===
Tak předpokládám že jde o vtip, neboť zrovna trasa B pražského metra byla vyloženě prací českých stavařů, ne náhodou se stanice na této lince označují jako „pražského typu“
Vy jste fakt případ. Ale jako pro pobavení jsou ty vaše komentáře dobrý )
Rusáci stavěli jen stanici Anděl, dříve Moskevská, stejně jako Metrostav stavěl v Moskvě stanici Pražskou. Taková soudružská reciprocita 😉
Nedělali náhodou je design vnitřní výzdoby ?
Stejně je problém jen v tom, že Morava a bohužel i část Čech z nějakého důvodu nikdy nezvolí jiného Čecha. Přitom politické skandály naší země jdou převážně na Moraváky a hlavně Slováky. Podívejte třeba na takové…celé dvacáté století 🙂 Husák, Gottwald, Biľak, Dubček, Babiš…ať na jakékoli straně, končí to průserem. Nebudu tady dále rozpitvávat, že díky Moravským politikům vedou na Moravě zatrolejované dvoukolejky a dálnice odnikud nikam – v rozporu s tím, že krajská města Čech jsou napojená na svět pomalu lokálkou). Zkrátka si ale myslím, že Češi jsou ve svém státě utlačovanou většinou. Jo a Táňa Malá a Ája… Číst vice »
Jenze Husak byl jeste nobl aristokrat pri pohledu na tu ceskou luzu co byla u moci. Cesi maji co si zaslouzi konecne jako kazdy. Staci se looknout na silnice. ta nevzdelanost, ustrasenost to je neuveritelny
To je těžké když ta Praha přitahuje takové „charaktery“….
Jo a jestli si chcete připomenout jméno vyloženě arci-vel-vymočence, který je původem z Čech a točil v Práglu kormidlem, tak Bendl, mladej Benda, Staník Grossů a Řebíček….
Čechy nejsou jen Praha.
A kde se podle vás rozhoduje o investicích do dopravní infratstruktury ?? V Příbrami nebo Hodoníně asi ne…
Parlamentní volby 1946, výsledky KSČ. Země Česká 43,25%, 1. místo, Země Moravskoslezská 34,46%, 1. místo. KSS na Slovensku 30,48%, 2. místo. Chudáci Slováci, průser jménem 40 let komunismu k nim byl importován z Čech.
Podívejte se na poválečné volby v Itálii, Francii nebo Řecku. Dokonce i v Británii vyhráli Labouristi :-(.
Člověče, Vy mi to berete z huby. Čím dál víc Čechů si toho začíná všímat. Konečně.
díky Moravským?!?!?!? politikům vedou na Moravě … dvoukolejky z Vídně a Břeclavi do Krakova a do Prahy.
Cisař Ferdinand byl Moravák? Jaroslav Tvrdík (* 11. září 1968 Praha) byl taky Moravák?
Bulíš jak kdyby Sparta prohlála s Benátkama nad Jizerou v hokeji a tys ty Benátky hledal na Moravě.
No tak převzali to pravda v bídném stavu a přidali trochu svého puncu no 😀 Se není čemu divit, kdejakej lobbista tam leští kliky a to jsou ty pro média neviditelné žáby na prameni, co mají v jednotlivých dopravních odvětvích své obr-bussinessy…
Naopak, vláda právě schválila novelu, aby v příštích letech byl jednodušší a rychlejší proces schvalování veřejně prospěšných staveb… https://zdopravy.cz/novelu-ktera-ma-zrychlit-pripravu-dalnic-schvalila-vlada-37870/
ja jsem to spocital. A tenhle rok se zaclo jen 20km stavet. A komu Budweis-Ring ale to uz se melo stavet v roce 2017, ale honzik kroupu nemel cas dodat odpovedi na otazky
zaprvy budweiser (jmenuje se tak i to pivo) a zadruhy ring opravdu vede kolem dokola, neni to dalnice mijejici mesto lesem…
D52 pořád v rovině scfi. Včera jsem jel po 22h z Mikulova do Šalingradu. Rozbitá silnic, o mostě přes Nové Mlýny raději taktně pomlčím, ale v protisměru souvislá šňůra aut. V tomto případě bych státu černou stavbu ze srdce odpustil.
Když v takovou dobu není ani žádné rozumné (přímé) rychlé železniční spojení Brna s Mikulovem, tak se souvislé šňůře aut divit nelze.
ale zas je tam radar a prechody pro chodce 🙂
Ta souvislá šňůra jsou mimo jiné polští gastarbeitři vracející se v neděli večer do práce do Rakouska.
Kdyby jen D52. Takovému Náchodu slibují obchvat 30 let, možná i víc. Nevznikl zatím ani metr.
Hezká čísla. I když směšně malá, když se podívám k našim severním sousedům, tak jsme fakt čučkaři. Opravdu by naši páni poslanci (legislativa), vedení ŘSD i jiných institucí by si tam měli zajet na pořádnou stáž, aby věděli jak se staví dálnice. Které jsou nejen krásně široké, ale hlavně jsou připravené na rozšíření. To, že tam je 140 je jen třešnička na dortu. A to v 90. letech v podstatě měli z dálniční sítě jen to, co jim zanechali Němci.
Ale Poláci mají i určitou výhodu v mnohem jednodušším terénu – tím samozřejmě rozhodně nechci jejich snahu, aktivitu a úspěchy nijak snižovat.
kecy musi stavet podjezdy. Jako v Holandsku, apropo tam za 20 let rozsirili vsechny dalnice z 2×2 na 2×3 pruha vice. Je to jen lenost a Ceska hloupost. Tosi cet o hloupem honzovi ne?
O hloupém Honzovi ne, ale o debilním prudiči jirkovi se toho dalo přečíst už dost i tady – bohužel zatím bez náležité odezvy u administrátorů.
Mě co opravdu hlava nebere, jak jeden člověk typu Patrik může zastavit nejednu stavbu, kterou připravuje spousta odborníků. Jak jeden člověk, může porazit celé týmy dobře placených lidí? To mi fakt hlava nebere co Ti lidé dělají. Jak je možné prohrát soud. O legislativě jako takové nemluvě. Docela by mě zájímalo, jaké jsou rozdíly např. mezi naší, polskou, neměckou či rakouskou legislativou a proč si od svých sousedů, kteří očividně umí stavět dálnice nevezeme příklad.
Co se týče terénu tak to beru.Na rovině se staví standněji než v chorách. Chápu, že nejde postavit celou páteřní síť dálnic, železnic obchvatů naráz, protože na to nejsou jednak finance, jednak stavební kapacity. Ale co mi hlava nebere, že se u nás staví po kouskách, mnohdy po dost nesmyslných (i když díky bohu za každý metr liniové stavby). A hlavně, že se papíry neudělají naráz, aby stavby byli připravené dopředu, aby se mohlo stavět postupně, aby hezky jedna stavba navazovala na druhou. Aby nemohlo dojít k tomu, čemu teď dojde v Přerově, kde skončí dálnice z Lipníka a město… Číst vice »
jo Polaci nemaj radi cechy. a ted co jsou cesi dole se Polaci dost bavi… na nas ucet. Stacilo kdyby Nemci odvezli ty sklady a montovny na ktere cesi nadavaji a muzeme zrat travu jak to rikala ta ruska v tom filmu
Wow, makáme, až nám ujel vlak.
Kdyby jste si přečetl článek, tak autor po dlouhodobé kritice současné vlády (nejen za nízký počet zprovozněných km silnic a dálnic) konečně přiznává, že za současnou bídu uváděných km silnic a dálnic do provozu NEMŮŽE současná vláda.
Cituji: „Z počtu kilometrů otevřených dálnic za rok se v Česku stala postupně modla, kterou řada politiků vydává za příklad své úspěšnosti. Neřeší však, že jde o dlouhodobý proces a v podstatě jen sklizeň práce svých předchůdců.“
Ale v roce 2022 to budou žně 🙂 D35,D11,D3,D56,D48
Nebudou volby?
Volby do PS budou v roce 2021… tedy pokud vydrží do konce 🙂
aha… jako 2015 2016 2017 2018 2019 2020. Bud Mertlik ty lemply vyhodi nebo babish brzy vyhodi Mertlika
Tý jó. Tenhle článek mě přinutil k tomu, abych zjistil jak pokročily práce na S6 z Kołobrzegu do Koszalina. V létě stavba připomínala jen terenní úpravy. Těch 130 km je už otevřeno! No a my jen paběrkujeme…
Poláci mají raketove tempo, to je fakt. Taky když mijim stavbu v Polsku tak je tam o hodně více zivo než u nas.
Jakých 130 km, tak maximálně 40 km je vzdálenost těchto měst.
Fakt je to z Kolberg otevreno? Mam rad Polsko a ten Service je tam super. A ty lidi jsou taky normalni.. dovolene v cesku je jak zivot v cesku. za trest
Asi tamní legislativa nepamatuje na spřátelené spolky Smetí Země a Pravdovy z Chechčic, a proto tito nejsou účastníci územního řízení….
Nebo spíše tamní investoři inteligentně a včas zvažují oprávněnost jejich připomínek, takže to nemusejí zbytečně řešit až soudy.
Je nějaká statistika, kolik km dálnic se otevírá i jinde v Evropě?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/praha-dalnice-d1-dan-tok-ministerstvo-dopravy_1901140600_pek
Raději to nikdo nehledejte nebo budou lidi ještě ve větší depresi 🙂
Tak, tak – ta statistika uváděných silnic do provozu ukazuje jasně neschopnost našich úředníků.
A94 40km z Passau do München. Dalnice je skoro komplet. Apropo vede kolem Altötting do Neuötting a v `Cesku mame Etynk. Ale uz tam neziji nemci, ale rumuni, bulhari, ukrajinci, srbove etc
V Etynku nikdy Němci nežili. Byla a je to českojazyčná obec, tak neblábol.