kmax

Stát pošle dopravcům téměř miliardu na elektrické tahače

Elektrotahač Scania 40 R na testování ve společnosti Metrans v terminálu Dunajská Streda. Foto: MetransElektrotahač Scania 40 R na testování ve společnosti Metrans v terminálu Dunajská Streda. Foto: Metrans

Většina peněz půjde na těžká nákladní auta.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan M

Socialismus v přímém přenosu.

noerf

U elektrotahačů záleží kde jezdí, jaké mají dobíjecí stanice apod. Pokud jezdi pro logistickou společnost denně například Kladno – Hradec Králové a zpět, nabíjí se v koncové destinací přes noc, tak to má smysl.
Na druhou stranu pokud jede kamion z ČR do Španělska, přijede na parkoviště odpočívadla, jde stojí 50 kamionů a jsou dvě nabíječky, tak bude problém i s ohledem na to, že nabíječky například pro deset tahačů budou vyžadovat výrazně kapacitnější přívod na odborné místo a zřízení trafostanice, což znamená velkoodběr elektřiny a úplně jiné ceny.

lvy

Naprosto vyhozené peníze, navíc to nemá nic společného s ekologií.

Karl vB.

Zatímco jinde ve světě:
„Ford brzdí elektromobily. Ruší klíčové projekty a odepisuje miliardy“
https://www.e15.cz/byznys/ford-brzdi-elektromobily-rusi-klicove-projekty-a-odepisuje-miliardy-1429594

Bespi

Taky na to Ford dojede.

Jan Tichavský

Dojet měl už před několika lety, ale z dluhů ho vykoupila federální vláda. Teď vypadá, že chtějí další kolo.

jiný Petr

Tak v USA jsou automobilky zachraňované opakovaně – jak Ford, tak GM, minim. 2x Chrysler (potřtí už to nedal), atd.
Takže tam je to taková dotační tradice 🙂

ABCD

Je to skvělé a hlavně jsou na to dotace!
Budeme mít všechno perfektní jen budeme všichni chudí, jak kostelní myši.

Jan Tichavský

Až budou všichni v dopravě férově platit skutečné náklady na negativní externality i infrastrukturu, tak můžem dotace zrušit.

jiný Petr

Až nám tak zečtyřnásobí platy, tak se o ukočení realokací (a přiznání negativních externalit) můžema začít bavit. Dokud jsme chudí jak kostelní myši, tak to bez rozvratu společnosti nejde udělat.

David

7mld ma jit na 200km drátů na lokalkách. Ty EV tahače za 1mld budou mit dopravní výkony uplbe jinde než ta dráha.

Leinad

Jak dopadly trolejáky v Německu? Je potřeba následovat probádané slepé uličky?

Dejf

Ne, ale spousta těch aut většinu času prostojí v rámci nějaké drobné logistiky a na elektřinu nemají problém dát celej den na zátah.

jiný Petr

Který nákladďák velikosti Avia po 12ti tunku – např. IVECO Eurocargo většinu času prostojí?
Možná popeláři – ae jak si na ulici při sběru odpadu budou dobíjet, to tedy nevím

Jan Tichavský

Zrovna popeláři toho po městě moc nenajezdí a jejich styl jízdy přískokem od domu k domu by velmi těžil z rekuperace. Něco většího typu doplnění zboží do supermarketu najede pár desítek kilometrů (sklad za městem), zbytek času nakládá a vykládá, tam by bohatě stačila i menší baterka.

Jediný a největší problém jsou dálkové mezinárodní přepravy. Nicméně i s tím se dá po Evropě jezdit, jelikož řidiči mají ze zákona určené přestávky, během nichž si mohou doplnit energie na další cestu. Ale i kdybychom je teď nechali ve spalovácích, tak se dá v klidu elektrifikovat zbylých 90% přeprav.

jiný Petr

Jenže popeláři nejvíce energie spotřebují na nakládku a lisování odpadu – a při tom se pohybují / poskakují po městě – těžko s eu této činnosti mohou dobíjet -reaguji na Dejfa – že s tím poskakování/věčný stáním nebude s elektřinou problém

Hackl

Při testech el. popelářských aut se ukázalo, že zatím nestačí pro celodenní flexibilní nasazení v Praze. Vůz zvládl zhruba 70–80 km na jedno nabití.

happy-barney

to, že si niečo neviete predstaviť, neznamená, že to nefunguje. V tomto prípade dobre mierené dotáciu pomôžu ukázať potenciál i problémy batériových ťahačov, popr kde sú vhodné a kde nie.

Jan Tichavský

Tohle snad má sběrač na trolej? Elektrický tahač je už prověřená technologie, jen se vyrábí v příliš malých seriích.