dkv-spojujeme

Stát podpoří rekordní částkou výstavbu cyklostezek, nejdražší je na Lipně

Cyklisté v Ostravě. Foto: www.fajnova.czCyklisté v Ostravě. Foto: www.fajnova.cz

Výstavba stezek pro cyklisty neměla nikdy od státu takovou podporu jako letos. Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury schválil na svém

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

I po Praze povede možná jednou další nová cyklostezka místo železniční trati, a to dokonce i s odděleným chodníkem pro pěší = viz:
http://nasregion.cz/praha/praha-6-zeleni-chteji-v-draze-zahloubene-zeleznice-na-kladno-vybudovat-tzv-zelenou-radialu
a
http://www.praha6.cz/zeleznice

sladlu

No ale vetsina cyklostezek je projektovano na 5-10km/h. Ve mestech je to normalni a nedivym se pac je to tam komplikovane… ale to obrovska brzda v infranstruktury mest

Dnesni konstrukce umoznuje pohodlnou jizdu rychlosti 20km/h prumernne trenovaneho jedince.

Pozor, ptam co elektrokola a elektrokolobezky? Pta se na to i stat? Ty umoznuji jizdu nad 30km/h

Mame prej nejlepsi asfaltove polnacky v EU. Tam umistte nove stopy cyklostezek!!!

Ptam se, kdo udrzuje aktualni sit? Potkavam napriklad dopravni znaceni v dezolatnim stavu :/

VRT

Tunel má pravdu. Cyklostezky (nikoliv cyklotrasy) vedoucí třeba kolem Labe, nebo na Jižní Moravě využije o víkendu stejně lidí, jako lokálku za měsíc. A to se do lokálek cpou neskutečný prachy, které pak chybí třeba na údržbě důležitých tratí u kterých pak jednou nevyjde ekonomika, pak zase vyjde.

Tunel

Ta kolem Labe je skvělá, dokonce ani není ze železnice, to by zdejší šotoušové mohli rozdýchat. Nevýhodou je jen ta natřískanost. Výhodou je, že za ty v průměru 2 mega za 1km to bude fungovat klidně 50 let, bez větších nákladů na údržbu a nulové náklady na provoz cyklistů. Oni totiž si jídlo a pití (palivo) zajistí sami. Počet cyklistů, co tam projede za období květen-říjen, vydá v součtu za možná 20 lokálek dohromady. A jezdí se tam i v kladiva a v prosinci, narozdíl od lokálek jako Moldava (oprava za 100 milionů) nebo Vejprty (v provozu jen víkendy květen-září).

Placebo

Tunel : Vy žijete v tunelu nenávisti. Nenávisti vůči lokálkám. Možná, že nenávidite i jiné věci, nebo lidi. Na svět okolo Vás se rozhlédněte z výšky a uvidíte to, co z tunelu nikdy neuvidíte. Mejtet se dobře.

Tunel

V nenávisti žijí spíše zdejší odpůrci cyklostezek, kteří se bojí pravdy a vyšilují z rozvoje silnic a cyklostezek. Přitom jde jen o přirozený vývoj. Příklad západní Evropy jasně ukazuje, že cyklostezky jsou lepší způsob, jak využít železniční tratě. A velmi oblíbený. Nepochybuji, že si svou oblibu naleznou i u nás. Smiřte se s tím.

Pavels

Tunel je ultra milovník asfaltu.

železničář v důchodu

Je to marné – tunel se zacyklil, ale ne do spirály …

Tunel

Šlo by využít i slabě využívané železniční tratě. Jejich vyvážené stoupání či klesání bez ztracených spádů by bylo pro cyklisty ideální. Aby to nebylo konfliktní, tak by šlo využít nějaké fakt skoro nevyužívané, např. Heřmanův městec-Chrudim, Chrudim-Moravany (je ve velmi špatném stavu a oprava není reálná), Olbramovice-Sedlčany, Trhový Štěpánov-Vlašim, Blatná-Nepomuk, Dívčice-Netolice nebo trať do Malé Morávky, pokud se turistický provoz nechytne (což je velmi pravděpodobné). Současné cyklostezky ze železnic jako Nový Jičín-Hostašovice nebo Kyjov-Mutěnice jsou výborné a velmi oblíbené.

K.S.

Počin by to byl dobrý, kdyby se nejednalo o cyklostezky dobré akorát pro lufťáky, což v cyklisticky vyhledávaných oblastech vede k tomu že pro místní o víkendu jsou některé cíle a trasy v podstatě nedostupné pro přetížení přiožralými cykloturisty s obvyklou zábavou jezdit ve dvoustupu deset za sebou a co nejpomaleji to jde. Podpora cyklodopravy by se měla zaměřit zejména na vnitřky měst a umožnit pohodlné spojení bez nutnosti vjíždět na automobily zatížené silnice a zároveň se na silnice vhodně a bezpečně napojovat. To nám dost chybí. Nejhorší jsou nevhodně řešené křižovatky a napojení, takže člověk aby nemusel co sto… Číst vice »

Petr.R

Když vedle silnice je cyklostezka, tak cyklista ji musí využít.

K.S.

Jo to by na ni musel být jiný nájezd než metrový rozdíl terénu.

Gejza

Bohužel štědrost SFDI má zjevnou příčinu – přebytky prostředků v důsledku nepřipravenosti silničních (ev. i železničních) staveb. Nepřipravenost je samozřejmě i problémem dopravně mnohem významnějších cyklostezek v intravilánech měst. Ono je vždycky jednodušší prosadit stavbu cyklostezky na nějaké polňačce v Horní Dolní. A tak se bere zavděk turistickými cyklostezkami a opravami krajských silnic a prezentuje se to jaké velký příspěvek stávající garnitury pro obnovu a rozvoj doposud zanedbávané infrastruktury.

Glutexo

Nemusí, pokud vede jinam, než chce jet, pokud se na silnici dostal z opačné strany apod. Takže prakticky vlasně nemusí nikdy.

železničář v důchodu

Když už jsou uváděny celkové (rozpočtované) náklady na jednotlivé cyklostezky, tak by také bylo dobré uvádět i jejich délky, aby bylo zřejmé, na kolik Kč vychází jejich průměrné náklady na 1 km …

Tunel

Ty peníze do cyklostezek jsou směšné, vedle těch stamilionů, co se musí rvát do různých vzduchovozičských lokálek za jejich provoz a také za údržbu jejich infrastruktury. Např. oprava tratě do Mšena stála 350 milionů, oprava tratě do Moldavy vyjde na 50-100 milionů. A počet lidí co tyhle tratě svezou za rok je menší, než kolik lidí na dobře umístěné cyklostezce projedete za pouhý červenec-srpen. Teď se má nesmyslně narvat 600 milionů do opravy úseku Kácov-Zruč, který také za rok nepřepraví více lidí než mnohá cyklostezka. Ovšem cyklostezku za 600 milionů nikde nevidím. Drzost šotoušů nezná už mezí. Železnice by si… Číst vice »

Milan

Podstatný rozdíl je v tom, že cyklostezka slouží čistě zábavu, navíc časově omezenou na víkendy a jen na určitou skupinu sportujících, kdežto lokálka zajišťuje všeobecně prospěšnou dopravní obslužnost. Já osobně nic nemám proti cykloturistice, naopak, ale jsem zásadně proti, aby byla na úkor železnice nebo aby kvůli cyklistům se krajina zalévala asfaltovým povrchem.

Tunel

Jakou obsluhu ve všední zajištují lokálky jako Vejprty, Rumburk-Mikulášovice dolní nádraží, Bruntál-Malá Morávka, Jemnice-Moravské Budějovice, Polná-Dobronín? A po cyklostezkách se jezdí jen o víkendech? Na to jste přišel sezením u počítače, aniž by jste se na nějakou kdykoli mrknul? Že by vaše šotopřání? Naštěstí většina lidí vidí kde je pravda a proto cyklostezky postupně vítězí jedna za druhou. Některé cyklostezky jen za léto použije více lidí než některé lokálky za rok… a koncem srpna nepřestanou cyklisté jezdit, v součtu jich je za rok mnohem více. I v listopadu najdete na cyklostezkách nějaké lidi. Zatímco na některých lokálkách, které se musí… Číst vice »

ApolloXI.

Správný cyklista žádné cyklostezky nepotřebuje (zvláště-li v téhle zemi máme kupř.silnice v takovém stavu, v jakém jsou).

ApolloXI.

Ano, naše silniční síť je příliš hustá. Podle logiky Tunelového trolla udržujme jen páteřní síť dálnic, rychlostních silnic a „jedniček“, většina těch „dvojek“ a „trojek“ je málo využívaná, o místních komunikacích ani nemluvě, jejich údržba stojí hromadu peněz a užitek i význam pramalý 🙂 . Ale ono se vlastně na ně už léta kašle tak či tak. mnohé z nich nemají do prašných cest daleko.

Tunel

Údržba dvojek a trojek určitě ano, narozdíl od zbytečných lokálek, jsou nenahraditelné a také mají mnohem vyšší využití. Za půlhodinu po některých dvojkách či trojkách projede více lidí, než po některých lokálkách za celý den. Špatný stav těchto silnic je zapříčiněn právě lpěním na údržbě postradatelných lokálek. Nebuďte demagog a nesnažte se to překrucovat.