Stát plánuje prohloubit koryto Labe pro přepravu součástí pro Dukovany

Remorkér Beskydy pomáhá lodi s pivními tanky (jaro 2020). Pramen: ŘVC ČRRemorkér Beskydy pomáhá lodi s pivními tanky (jaro 2020). Pramen: ŘVC ČR

Součásti připlují z Koreje po moři do Hamburku, po Labi se dopraví do překladiště ve Chvaleticích, odkud budou pokračovat po silnici.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ladislav Stančík

Hladové kameny v řečišti, poslední dobou i hladový štěrk, to neodstraní. Nezodpovědní zodpovědní by konečně měli pozitivně rozhodnout o výstavbě jezů, o kterých se 30 let neplodně diskutuje.

off

Ty vogy… VZÁCNÉ BAHENNÍ NÁPLAVY… Bahenní náplavy jsou u nás na silnici po každém větším dešti 🙂 jako fakt, chránit nenahraditelné bláto, to je teda dílo…

troglj

Když něčemu nerozumím, tak o tom nediskutuju, jinak vypadám jako…. hlupák.

off

No, pán evidentně nerozpozná nadsázku. Takže, pane odborníku, podstata toho sdělení je ta, že jsme se od ochrany skutečně unikátních a nenahraditelných druhů a společenstev dostali k tomu, že de-facto jakýkoliv biotop je možné prohlásit za „nenahraditelný“ v daném místě a čase. Oblastí říčních bahenních náplav (oblasti 3270) je, jak jistě víte, v ČR několik a v Evropě stovky, včetně toho drobnokvětu. Ochrana přírody je určitě důležitá, ale přesně tohle je ukázkou nikoliv skutečné ochrany evropsky nebo světově unikátní přírody, ale trucpostoje, který na konci dne nepomůže vůbec nikomu.

Tim

Pokud jsme byly sobestacni stacila doprava z Plzne,ted co nic nemame je problem.Kdo za to muze?Vsichni od Klause dal!Umeli jsme celou elektrárnu.Co chcete po te vode vozit tak velkého?Reaktor,PG,Hydroakumulatory a to je asi vse,sekundar bude udajne z Plzne cely.

David

Nebude do Dukovan jednodušší cesta od Dunaje?

ivan

A co z moravské strany – Dunaj, Morava?

Zlámalík

V období dažďa môžme to skúsiť…
https://youtu.be/WHx5q9r_xhI?t=48

scrid

tak do týnce nebo do chvaletic?
nejdřív se mělo vyložit v týnci, postavit obchvat kolem vinařic a záboří nad labem a po silnici 327 přes svatou kateřinu pokračovat na 38. pak se najednou objevila varianta, že se bude stavět provizorní most u kobylnic, který se napojí na silnici číslo 2 a na 38 se pojede přes svatý mikuláš. a teď má být zase všechno úplně jinak?

Ivo100

Taky by me zajimalo, kudy se to ma teda nakonec vozit. Ale mam dojem, ze ani oni sami nevi ..

digi

Tak hlavně postavit jezy, zdůvodnění není zas až tak důležitý aneb když má stát prachy…

Libor

Jak by se teď hodil DOL , co? 😁😁😁😁 Zeman věděl 😉⛵

Gwann

A ten kanal, co svet nevidel, je Dukovanum kde nejak zasadne bliz? Z Hodonina si zas tak moc nepomuzete

Ps: cena kanalu je cenou nekolika reaktoru nebo taky tretiny uvazovane VRT site

Libor

Vedlo by to přes Vysočinu, kolem chalupy Miloše Zemana 😁⛵

Dusanh

Omyl – cena VRT sítě je třetinou ceny kanálu. Stačí se podívat na cenovku německého kanálu RMD…

Gwann

Samozrejme, by slo vykopat kanal podel Dyje a splavnit Jihlavu

Jiří Kocurek

Za cenu Dukovan + Temelína, samotný DOL 2x dražší.

Jo, Zeman věděl, jak v Elbonii zničit veřejné finance.

Joe

Ten tak maximálně věděl jak servírovat a zapít ovar, DOL byl akorát jeho vlhký sen.

troglj

Tahat lodě přes kopec není dobrý nápad.

libor

státní postrk 😉

Avoda

Jo, takoví Poláci to mají jednodušší.
Přímo na staveništi v Lubiatowě postaví přístav a vše potřebné budou vozit po moři.

Zlámalík

Počkejte, až se zvedne hladina světového oceánu, půjde to i u nás.

Danny

Blbost. Pokud by roztal veskery led ve svetovych morich, znamenalo by to zvyseni hladiny o cca 70 – 80 metru. Ceska by se to tak nedotklo ani omylem. Akorat ta cesta do pristavu by byla kratsi.

Jiří Kocurek

Pokud roztaje led plovoucí v moři, tak to s hladinou nehne. Jedině led na pevnině a u něj se odhaduje maximum možného vzestupu 19-22 metrů (wiki).

Domácí pokus: Vlažnou vodu do poloviny litrové zavařovací sklenice, přisypat kostky ledu, aby se nedotýkaly dna – pak by to nebyl plovoucí led. Poznačit výšku hladiny, nechat led roztát ve sklenici, sklenici neohřívat.

Rozdíl 10 % objemu by znamenal vzestup hladiny ve sklenici o cca 1 cm, kdyby platilo, že roztátý led hladinu zvyšuje o svůj objem nad hladinou.

Důvod: Objem kapalné vody ledem vytlačené je roven objemu vody vzniklé roztátím ledu.

Jiří Kocurek

Pokud by měl někdo dojem, že že odpar z hladiny to vyrovnává, tak může zkusit referenční sklenici bez ledu. Popřípadě zopakovat pokus a sklenice zavíčkovat celofánem a gumičkou.

Aneb škola hrou a už jsme to zkoušeli.

Lukas

Proboha at se uklidni,nikdy se stavet nebude.Bude se kazdy furt odvolavat a stavet se ani nezacne do 30 let.

Gogo

Ale bude

SaulGoodman

„Výběrové řízení probíhá na základě bezpečnostní výjimky, a tak uchazeč nemůže napadnout průběh výběrového řízení u ÚOHS,“ řekl ČTK mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Bezpečnostní výjimka, která podle zákona umožňuje ČEZ nepostupovat podle zákona o zadávání veřejných zakázek, je součástí smluv českého tendru na stavbu nových jaderných reaktorů od začátku celé soutěže. Na žádost ČEZ ji udělil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Výjimka zajišťuje státu například přístup ke kompletní dokumentaci, možnost vznášet připomínky, případně i odmítnout určitého dodavatele. Uchazeči zároveň nemohou napadnout průběh řízení u antimonopolního úřadu. Klasické řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek by tento postup a přístup… Číst vice »

Jaaa

Tak soud vyloučit nemohou. 😉

troglj

A to je taky dobře.
Jezy na dolním Labi jsou ekonomický nesmysl a environmentální zločin.
Navíc neřeší dopravu dále v Německu počínaje v to už průjezd Drážďany.
Bude to jen hromada téměř zbytečného betonu v řece placená z eráru s ekonomickou návratností nikdy.

Jiří Kocurek

Elektřinu máte, takže elektrárna není potřeba?

troglj

Elektrárna nehraje v této stavbě významnou roli, je to jen takový bonus. A kvůli tomu bonusu bude muset být o to vyšší hladina a tím pomalejší tok a škody na ŽP vyšší.
Jinak elektřinu máme teď převážně vlastní z FVE a baterie. Abych předešel rýpání, v zimě to nestačí, ale technicky by nebyl problém rozšířit a fungovat v ostrovním režimu. Ale ekonomicky to nedává smysl.

v

Já už rozšířil i na tu zimu

Pavel

Nojo, kde je Labe a kde Dukovany.

mgr.pavel

Asi 150km po silnici od sebe.

Máte lepší nápad, jak objemné součástky jaderné elektrárny dopravit na místo? S tím, že objemný náklad se nejjednodušeji přepravuje po řece (pokud je tam dost vody, zdravím do Děčína či Hřenska).

Tedy kde blíže k Dukovanům je možné náklad přeložit z vody na silnici?

Jiří Kocurek

Krems Am Donau, je to jen asi 110 km.

Nevýhodou je, že tenhle přístav překládku na silnici umožnit nemusí. V Rakousku totiž za náledí můžou Dukovany, sousedka si zlomila kotník. Námraza na stromech? Dukovany. Pomrzly meruňky? Dukovany. Soused boural v mlze, Dukovany mlhu přímo vyrábějí! A tak to tam s něma je.

Plus teda nebezepčí potopení v Černém moři. Protijaderní aktivisté by jásali, ať už by loď potopilo cokoliv.

František

Dunaj z Rakouska…

libor

tam je problém – Rakušáci 😉

Klabavátor

Eventuálně se dá použít Dunaj z Bratislavy. Po dálnici to bývá snazší než po státovkách (a už tam z Dukovan do přístavu nějaké nadrozměry jely).

Zlámalík

Přes dálnici máte spoustu mostů na výšku nějakých 4,5 metru, víc aniprt. To po státovce umíte najít trasu bez tohoto omezení.

Jiří Kocurek

Bohužel. Cena toho zařízení je dost vysoká na to, aby kdokoliv obětoval dálkově či autonomě řízenou loď/ponorku s náloží, pokud má zájem poškodit nepřátelskou zemi. A svedl to na kohokoliv. Až si říkám, jestli nebude lepší plout s takto kritickým nákladem z Koreje přes Pacifik a Panamou, řeší to i bezpečností problém v Rudém moři (piráti a povstalci z obou stran), tak i rouge waves* při obeplouvání jižního cípu Afriky. *) oficiální český název není, snad vražedné vlny. Moc se starým mořským vlkům nevěřilo, že jsou vlny jak kostelní věž vysoké. Až vypluly dost velké lodě, aby je 10-20 m… Číst vice »

Jiří Kocurek

Nebýt toho, že v Černém moři řádí … strašidlo, tak by se dal zvažovat Dunaj.

Anonym ze severu

Absurdní je, že ty materiály poputují z Chvaletic do Dukovan po silnici, protože se nepodařilo postavit vlečku/trať do Dukovan.

Václav

Ty nadrozměrné by stejně po dráze nemohly. Ale jinak souhlasím.

Gwann

Sice tam vlecka je, ale proc nefrflat….

Bohumil Pokorný

Při stavbě stávající JEDU byly těžké a nadrozměrné části dopravovány po železnici z Plzně až na staveniště.Kvůli tomu se upravovala trať,vyměňovaly a zesilovaly mosty.Proč tomu tak nemůže být i nyní?

Libor

Větší celky, co se prostě na koleje nevejdou…

Bohumil Pokorný

Těch zase tolik není.Ty,co se nevejdou,pojedou samozřejmě po silnici, kde to také jednoduché nebude.

Zlámalík

Anonyme se zastydlým mozkem od průvanu: https://mapy.cz/s/duhohajuho

Jan

Nezbývá než popřát tomu to odvážnému záměru stopu vody pod kýlem u Děčína…