Stát plánuje prodloužit provoz rychlíků mezi Prahou a Brnem o dva roky Českým drahám
Stanice Havlíčkův Brod. Pramen: Správa železnic
Stávající kontrakt vyprší příští rok, smlouva podle soutěže nejdříve v prosinci 2026.
Stávající kontrakt vyprší příští rok, smlouva podle soutěže nejdříve v prosinci 2026.
Strašně bych si přál, aby je s tím ČD poslalo k šipku.
To si asi ČD nemůžou dovolit, navíc by to imho odjezdil relativně v pohodě i někdo jiný, současná laťka je opravdu strašně nízko.
No a my bysme si zase přáli aby sis uklidil pokojíček.
Zkusím to vysvětlit, otázka jestli to pochopíš. Mám hromadu šrotu, kterou budu buďto provozovat do konce roku 2024 a nebo o dva roky déle a ještě na ní něco navíc vydělám, protože pak už mi k ničemu nebude tak jako tak.
Pletete si pojmy: šrot je to, co se doveze že zahraničí. Pokud se to ojezdilo v tuzemsku, jsou to pohodlná prověřená kvalitní vozidla 🙂
Ovšem pokud se to podařilo vyfouknout soukromníkovi před nosem, tak to taky není šrot. A když si to soukromník koupil jako nové, tak se jedná o předělávku starých vraků. Bez důkazů jakých, to je nadbytečné uvádět.
Komedie ministerstva dopravy…, nejspíše jim to přihráli a teď mají starost aby to vyšlo…
Tak to už asi nebude tak snadné dostat se z Brna do Nového Města na biatlon 😁 Letos ještě Brno Kr. Pole – N. Město zastávka přes Žďár za 137 Kč a jízdní doba 1 h 21 min.
I komerční regiojet má ceny Brno – Žďár na komerčních spojích tak 99 Kč – 159 Kč, to ovšem hodně vytěžují cestující do Prahy, u R9 to tak asi nebude, navíc bude dosyp, takže spíš kolem té dolní sazby (srovnání s obdobně dlouhou trasou Brno – Kojetín) + VDV do Nového Města 28 Kč.
Nebo pomaleji a levněji s IDS JMK do Rovného-Divišova 81 Kč (s Poseidonem 73 Kč) + VDV Rovné-Divišov – Nové Město n/M 20 Kč
Ta cena je kilometrická, takže když si koupíte oneticket, vyjde vás na 138 korun a očekával bych, že jízdní doby se nezhorší.
V tom se nevyznám. Bylo řečeno, že bude jezdit RJ, teď ČD:
Umíte číst?…
RJ začne jezdit od 12/2026, ale současná smlouva s ČD končí v 12/2024. MD tak plánuje napřímo zadat provoz ČD na to dvouleté období do začátku provozu RJ.
Jsem docela zvědavý, jestli se do té doby ty jednotky stihnou vyrobit a schválit. Očekávám scénář jako v Ústí.
Jasně, Jančura si zaswe zařídí COVID a zavření fabriky v Bydhošti.
At to MDCR neprodluzuje s CD a necha schvalne jezdit Regiojet od roku 2025.
Aspon vyuzije financni sankce na maximum a odradi Regiojet od dalsich zakazek, pokud nesplni to, co slibil, za tu nizsi cenu, ze doda nove vozy a zvysi kvalitu dopravy.
Co se tyka kapacity novych souprav, je to smutne a odradi to od cestovani v preplnemych vlacich s povinnou mistenkou dalai cestujici.
A proč by měl být RegioJet trestán za neschopnost Ministerstva dopravy včas vybrat nového dopravce a uzavřít s ním smlouvu.
Chápu, že se může najít jedinec, který do diskuse napíše hloupý příspěvek úplně mimo realitu. Ale nerozumím tomu, že se najde víc než 10 dalších jedinců, kteří takto hloupému příspevku dají plus? Když RJ slíbí nové jednotky od 12/26, jak by mohl být sankcionován za nesplnění tohoto závazku v roce 2025? Co to je za úvahu?
Nenávist zaslepuje rozum. Jacísí dva ukopali chlapa, u soudu se pak bránili tím, že když si spletli oběť, tak to není vražda a měli by je pustit.
To jako z touhy po pomstě? Že když jde o likvidaci české firmy, tak musí morálka i právo stranou, protože majitel někomu leží v žaludku?
Pane bože…jen to né. Zakonzervování provozu těchto dobytčáků, kde řazení vozů, komfort, výbava našemu „Národnímu dopravci“ nic neříká a vozí nás jak prasátka a směje se nám propagací Interjetů, Comfortjetů atd za jízdenku stejné ceny do obličeje…Jsme snad cestující druhé kategorie??
Jen pro Info.
Vlaky ČD na této lince mají větší kapacitu než budoucí jednotky pro RJ (včetně té se 6 vozy).
Takže se těšte na přeplněné vlaky.
Mně je to fuk. Už deset let jsem si nekoupil lístek včetně místenky jinak než přes MůjVlak, takže já si vždy sednu.
Chyba, zde né….vůz většinou nepřijede….jó dostanete kompenzaci :-). To znám, dobře se ráno po 5 hod stojí….při cestě do zaměstnání….
Jasně, z jednotky vypadne jeden článek.
A teď jste přemýšlel čím? Mluvíme stále o současném stavu….odpovídám na to, že ani při koupi přes MůjVlak s místenkou si v SOUČASNOSTI pán nesedne…
Pokud nekupujete lístek ve chvíli, kdy už je vyprodáno.
Nebo pokud nejde o vlak, na který jste plánoval přestoupit z jiného vlaku, ale kvůli zpoždění vám tento přípoj ujel, že.
No, ona se dá ta kapacita cestujících lehce navýšit i náš věčně sčítající „národní dopravce“ by jí mohl navýšit (po dohodě s krajem a úpravě ceny), jen když se holt sčítá 4×88 míst v dobytčáku B249 tak to jakože „vychází“, že? Reálně, jak dlouho vydržíte v prostoru 2X1,5 metru sedět se sedmi lidmi?? Ona je kapacita a „kapacita“….ale chápu, jeto veřejná doprava, tak co se s tou „lůzou“ co jí využívá zabývat, že?
Ano, vím, že se to držitelům „režijních jízdenek“ nelíbí….apropó, nejde mi ani tak o dopravce. Je mi jedno, kdo bude jezdit…třeba ďábel, když vlaky budou komfortní, čisté a vybavené, jako vlaky 21 století…. To opravdu zazáclonkované, ušmudlané „B“, to, co se narychlo vytáhne s kopřiv a reko z 90 let nejsou!!!! O nedodržování řazení (tedy prakticky nemožnost si koupit rezervaci) ani nemluvím….
Popravdě ani o místenku k rozvalenýmu nádražákovi, který si se zataženou záclonkou nárokuje celé kupé, či k někomu, kdo „je cítit na sto honů“ a rozhodl si doplatit ve vlaku 15 Kč na první třídu a já se s ním (než přijde průvodčí) 20 minut hádám o místo…. Nestojím!!! Rád bych normální slušný komfort…. Preferuji velkoprostor (dvousedačky), či jednosedačky…. To RJ garantuje.
Navíc, tuto soutěž mohl stejně tak vyhrát „modrý“ milovník režijek, jen by holt musel mít méně lidí na nábřeží, méně Octávií, Superbů a Kodijáků a méně být propojen s drahou a poruchovou Škodovkou…. Pak by to možní šlo…prostě být levnější!!!! Ale to bychm asi jezdili již v „Z“ (legendární nákladní vagón).
Pokud jste se uz vyzvracel, tak se podivejte na vecne preplnene vysociny po Kutnou Horu ci Caslav.
B249 tam moc nejezdily, hodne ruzne Bee a Bpee apod. Coz sice neni krasa nesmirna, ale jde to. Jediny prusvih je hytlak, to je fakt hnuj.
PS: ale ani lehatka na R8 nejsou nic moc, asi k horsi…
Pravda. Úsek Kolín – Čáslav je ze všech nejhorší na této trase. Ono možná byse ve vlaku dalo hnout, kdyby lidi nestáli jej v uličkách a sedli si na všechna možná místa. Ale je pravda, že 5 vozů je málo.
Vyzvracel…je to OK.
Možná bys nám mohl něco napsat o té garancí jedno a dvoujsedaček. Já jen, že v low-cost jezdím pokaždé něčím jiným. Jednou deklasovaná jednička velkoprostor, podruhé dobytčák velkoprostor, jindy dokonce ex Amz Obb, takže kupé.
Ty si tupec
Beztak jsou to takové poslední křeče před smrtí. Pokud se něco hodně rychle nezmění (alespoň částečná privatizace a odpolitizování), tak ČD ve 30. letech čeká stejný osud jako v minulosti potkal ČSA.
To záleží, kdo bude u moci a jestli si tam dosadí nějakého svého Tvrdíka, který má své přesvědčení a vnější svět jde mimo zřetel. Odmalička.
Stačilo by, kdyby stát nepodřezával větev vlastní firmě. Celá liberalizace železnice byla obrovská chyba. Dopravců ať je klidně milion, ale závazkovou dopravu má zajišťovat dopravce státní.
A není to skoro jedno? https://zdopravy.cz/navrat-nickolejneho-provozu-sprava-zeleznic-chce-na-7-mesicu-zavrit-trat-pres-vysocinu-148442/
Není, je potřeba, aby bylo během té výluky na koho plivat. A je snad lepší kandidát v očích veřejnosti, než ČD?
Čili ještě nějaké měsíce zbývají! nehledě na to, že i během výluky se nějak zajišťovat bude.
No, jen aby Vondráček nepíčoval, že do Brna maj jezdit (minimálně od zemské hranice) dráhy Moravské….
A co když ČD nebudou mít zájem na prodloužení smlouvy o 2 roky a budou chtít skončit na této lince. Může to MD nařídit ČD? Kdo by tam ty dva roky jezdil?
Věřte že nějaký evropský dopravce bude mít vždycky zájem. Jde jen o cenu a požadovanou kvalitu služeb. Pokud však bude (jako dosud) stačit vytáhnout z kopřiv nějaká béčka a zaplatit dopravci za jejich provoz, tak se toho může ujmout prakticky kdokoli.
Proč by nemel, dostává větší dotaci než bude mít RJ za menší kvalitu vozidel
Kdyby nechtel myslim si ze by možná i RJ ty 2 roky odjezdil z nějakými kopřivaky za tu cenu (treba firmou pronajmu od HEROS)
Myslet znamená hovno vědět
Tak napište na tiskové oddělení RJ a uvidíte co vám řekne
Víte Hovno stejne jako já 🙂
Ten dopravce by ale musel vzejít že soutěže a na to není čas. Těžko můžete prodloužit smlouvu s někým s kým jí nemáte.
Blablabla
Že by se vedení ČR rozhodlo uraženě poškodit firmu a zakázku i s příjmy a tržbami spláchlo do záchoda?
překlep: vedení ČD, samozřejmě
Pokud linka není v mohutném zisku, tak úspora může přesáhnout možný příjem – čistě ekonomicky. Politicky je ovšem na jinou diskuzi.
Tak pokud by smlouva podepsána před x lety již dneska nebyla pro ČD výhodná, 5ak bych ji taky nepodepsal.
Předpokládám, že před x lety si tam dali inflační doložku. Že nebyli tak pitomí.
Však ona nějaké šroty Arriva ještě sežene. Ale jinak dobrý, jako firma přijdu o kšeft na kterým je docela dost FTE a dostanu nabídku ho ještě dva roky provozovat, tak to radši zhrzeně odmítnu a lidi propustim, místo abych pro ně za ty dva roky našel práci jinde.
Propustím.. 😀 ČD ani jiný železniční dopravce zrovna nepřebývá počtem zaměstnanců, po těch současných se na jiných místech jen zapráší.
Po minulém týdnu už bych si tím nedostatkem zaměatnanců u ČD nebyl tak jistý.
Nehledě na pokles obratu, kterého si ratingové agentury všimnou zcela jistě a budou k tomu mít otázky.
No vzhledem k tomu, kdo vykonává akcionářská práva státu v ČD se dá přespokládat, že se MD může s velkou nadéjí na úspěch alespoň pokusit to ČD zadat.
Původně měl RJ začít už v roce 2025, ne? Takže minimálně rok zpoždění…
Ano, kvůli zpoždění při podpisu smlouvy, muselo by se to stihnout do konce letošního ledna. A když nebude smlouva podepsána do letošního září, posouvá se termín spuštění o další rok.
Alespoň větší šance, že do té doby stihne PESA dodat ty vlaky. Takže by to nemuselo skončit jako u osobáků v Ústeckém kraji.
Bez smlouvy nikdo nic dodávat nebude,vy hlavičko.
No, jel jsem tuhle 2 hodiny R19 (taky Brno) a hádejte v čem? Ano, přeplyšelé B s „ve stanici nelze“. To si z cestujících dělají legraci?
Tam jezdí kvůli odstavení Panterů, do kterých se dodělává ETCS
A to zajímá koho? V roce 2023? Prosím?? Kdy už konečně „šotouši a přátelé ČD“ pochopíte, že lidem jsou tyto věci jedno….
On to totiž někdo nařídil a aby to bylo zajímavější, zkrátil termín nařízený EU o pět let, takže miliardy tečou a není moc čím jezdit. Chápu, že vás to nezajímá, ale je tady spoluviník a tím je stát prostřednictvím své organizace SŽ.
Ale to opravdu cestujícího nezajímá. Opravdu. Běžný PAX prostě sedne do B, ze kterého mu je na blití a to ani nemusí jít na záchod, jestli se té díře v podlaze dá říkat záchod. PAX prostě nemá orgasmus z toho, že tam jde stáhnout okýnko. PAX tam hledá (marně) zásuvku a WiFi. Je mu buď vedro nebo zima, protože to buď topí na 30, nebo netopí vůbec.
Dalo by se to napsat i obráceně. S čím by tam asi jezdil „ten jediný správný dopravce“ kdyby měl nějaké své jednotky na údržbě/dodělání ETCS/co já vím? Dopadlo by to stejně (ne-li hůř). Jinak samozřejmě souhlas, jezdí tam fakt šroty, bez debat
S rouskou dvojkou, která je lepší než jakákoliv česká jednička. Hééj jak se tím před 10-15 lety zaklínali obdivovatelé ÖBB.
s rakouskou dvojkou, ne s rouskou…
Takže vám je jedno že ČD musí házet miliardy na ETCS který má udělat železnici bezpečnější??
V tom případě se podívejte na Balkán kde slovo „zabezpečovací systém“ ani neexistuje a pak se vraťte do ČR vykládat vaše hovadiny. 🙂
Člověče, tak znovu: cestujícího nezajímá, co ČD musí nebo nemusí. V Somálsku taky nemusí mít autobus technickou. Mě prostě jen zajímá, jak je možné, že jsem jako platící cestující nucen v roce 2023 za svoje peníze sedět v B. To je vše.
Tak si stoupni, nikdo tě nenutí dřepět a psát tyhle blbiny.
Ano, tohle je přístup ČD. Buď rád, že ti to jede, substráte.
Nikdo Vás nenutí tím vlakem jezdit 😀 když se Vám nelíbí…
Kupte si lístek do 1. třídy, a můžete sedět v A.
Vecny kverulant, vse spatne. Vy to mate, clovece, asi v zivote tezky
Tak zrovna Panter je ještě větší sardinkárna než B.
Kdyby jich ministerstvo požadovalo víc, mohl jste jezdit v Panterovi. Proč by ČD kupovaly na sebe další vlak, který jim nikdo nezaplatí?
Tak znovu: co je mi jako cestujícímu do toho, sakra?
Jelikož nejseš zákazník, tak ti do toho fakt nic není. Jestli se ti to nelíbí, můžeš jít třeba pěšky.
Zdravím SUDOP Praha!
Počkejte v létě až budou stoupat teploty a přestanou v těch posranejch velkoprostorech fungovat klima a nebudete mít možnost otevřít ani okno nebo nepůjde zásuvka a nebo WiFi se stojí pokakakte já mám rád osobně klidně i starší béčka než přesvícení velkoprostor a že se nesmí ve stanici😆ještě zažijete porno rozmazleni buďte rádi že něco jezdí nepamatuju že by dříve jezdilo tolik spojů co ted
Nevíte prosím někdo, jak to vypadá s R11, R17, R31 a Ex7 s Ex 32? Ve starších článcích je, že by měla být nová smlouva zadaná přímo od 12/2023, pokud ČD umožní zkrácení aktuální smlouvy. Ten termín je docela blízko a nikde jsem se k tomu nic nedočetl.
Tak to zkrácení třeba ČD neumožnily?
Tak doufám, že je MD aspoň pošťouchne k pronájmu lepších vozů. Ty A (často místo Aee), BDs, B (prakticky místo všeho), Bdmtee a některé odpudivé Bee273 jsou už hodně otravné.
Věřím, že možnosti by byly. TRI, RDC, Heros, GfF, BTEX, případně i přes DB Gebrauchtzug…
Na dva roky je nepošťouchne k ničemu.
Aaaaa, nechte mi moje wishful thinking. Axelovi to tu bylo tolerováno. 😀
Stačí zaplatit a lepší kvalita bude. Dopravce jezdí s tím, co si stát objedná. Fascinující, jak někteří neustále nadávají na dopravce, ale tím hlavním, kdo odpovídá za kvalitu, je objednavatel. Žijeme v kapitalismu a doprava není dobročinnost. Stát nezaplatil ani na lince z Kolína do Ústí, tak tam RegioJet jezdí s tím nejhorším, co má. Moje loňská zkušenost se rovnala zážitku z devadesátek. Špína, všechno ulepený, záchod gravitační, na čele 70 let stará lokomotiva. Když bude chtít stát a zaplatí to, budeme tu jezdit moderně, když stát nezaplatí, budeme tu jezdit jako kdysi.
Přesně tak. Když R8 vyhrál RJ, tak se všichni politici nechali slyšet, jak to bude strašně super, že se cestující mohou těšit na WiFi a kávu zdarma. A co v realitě dostali? Kopřivové lehátka s nepohodlnými sedadly, o hodně horší než ty Bee, které tam jezdily předtím. Hlavně že byl RJ nejlevnější. Na R23 to samé. Slibovali, že zde budou jezdit nízkopodlažní vozy s WiFi a zásuvkami. V realitě RJ není ani schopný dodržet pravidelné řazení (skoro celé léto jen dva vozy), ale hlavně že stát zase udeřil.
Na dva roky? Jo jasně.
Možná ještě tak, kdyby dostaly tu smlouvu od roku 2026, tak se dalo teoreticky dohadovat nasazení nových souprav ještě před začátkem smlouvy. Dopravce při podobném požadavku může Ministerstvo taky vesele poslat k šípku a ať si ten provoz zajistí jak chce.
Ano, přesně, na dva roky. V Německu jsou u soukromníků krátkodobé pronájmy souprav na posilové vlaky a náhradní soupravy naprosto normální jev. Poláci si od nás taky pronajímají Béčka na letní vlaky. V nákladní dopravě se to taky děje běžně. A ano, vim, že to není tak černobílý, ale tady mi to přijde jako typický příklad §1 – Nie da się, nikdy se to tak nedělalo, tak se snažit nebudem. A je zajímavé, že u EN do Curychu a do Košic si třeba šlo pronajmout vozy od RDC a BTEX. To je jako fakt přijatelnější v roce 2022 na rychlíkových… Číst vice »
Co se týče EN do Zürichu, tak odpovědnost za lehátko nese SBB, nikoli ČD. ČD si pronajímaly minulý GVD Bcmz od BTEXu hlavně na relaci Metropol do Budapešti. Tento rok už by měly být k dispozici Bcmz834.
Ok. Každopádně v případě toho Metropolu to ale stále potvrzuje, že kde je vůle, tam je řešení. Nebyly Bcmz, pronajala se na nějakou dobu náhrada.
Nakonec… nepronajímají si ZSSK od ČD (stále ještě) nějaké vagony?
Od ZSSK asi ne, ale prý si ČD od PKPIC zapůjčily dvě jedničky a tři dvojky, které teď jezdí na Ex1 a klasikách, co jezdí místo pendolina. Takže na komerční spoje to evidentně jde. 😀
Naopak, ČD si pronajímají aktuálně pro výkony na Ex1 asi 2-3 Bmz od ZSSK. Jsou náhradou pro nedostatek Bmz232.
Na poslední rozlučkovou jízdu hádám nasazení něčeho téměř nového. A nebo se ukážou s Pendolínem. 😀
Ono by stačily i 3 spojený trojpantery. 😀 😀 Kaviárové tousty! Ein Kessel Buntes!! Tenhle luxus jste tady mohli mít!!! Ale vlastně jakoby vůbec. A k tomu ještě pohřební věnce. Jáj, už se na to těšim, to bude zase obrovský mrzení. 😀
Kéž by místo Aee jezdily alespoň A149. Na této lince není výjimkou, že místo první třídy jede klasické B, nebo rovnou vůbec nic.
Lhůta na odvolání sicě běží, ale ČD se neodvolají. Nikdy se neodvolávaly. Ani bych se nedivil, kdyby ČD měly z vyšších míst zákaz (samozřejmě neformální) se odvolávat a protivit se svému majiteli (státu).
Jo jasně, o 1 miliardu vyšší cenu dostaly příkazem shora. Domluvil to sám Soros s Klausem.
Nenedostaly. To je dáno pouze zoufalou neefektivitou té firmy jako celku. Co podle mně dostaly příkazem je to že ať to dopadne jakkoli, akceptují to a nebudou se v tom šťourat.
Samozřejmě, že ne. Ale ten klíč při prvním pokusu otevírání nabídek ztratili úředníci náhodou. Je to všechno křišťálově čisté, já vím…
No, upřímně, u nás už bych se nedivil ničemu 🙂
A důvod k odvolání? Odvolávat se neodůvodněně je nesmysl.