Stát odtajnil, za kolik nakoupí nové elektromobily od Hyundai
Výroba elektromobilů Hyundai Kona v Nošovicích. Pramen: Hyundai Motor Manufacturing Czech
Hyundai státu zlevnil řádově jednotky procent proti ceníkovým cenám.
Elektromobil v dnešní době??? Za takové plýtvání veřejnými prostředky by měl být rovnou kriminál.
Pokud čtu dobře 39kwh baterka?:-) A to někam dojede?
Smyslem není někam dojet, ale vykázat nákup těch elektromobilů, aby ti naši kašpaři na sjezdu eurosoudruhů vypadali dost evropsky.
No, ale na sjezd budou muset asi něčím jiným. Nebo dost často dobíjet..
Mno na úřad stačí
Kona … a já všude možně čtu, jaké jsou SUV zlo a sobecký rozmar zbohatlíků:-).
Doufám, že Tyre Extinguishers nespí;-))).
Kona je takový fakt malý SUV, navíc díky tomu, že je to EV, tak tam není takový otěr z brzdových destiček a pneu to drtí stejně rychle, jako spalovák.
Drcení pneu je především dáno stylem jízdy.
Při současných cenách elektřiny je to jistě chvályhodný počin. Cena ropných paliv se zvedla o 50%, zatímco elektřina v tom nejlepším případě jen o 300%. K tomu častější výměna pneumatik díky vyšší hmotnosti elektromobilu a hned je tu efektivita provozu o které se Grétě ani nesnilo!
Častější výměna pneumatik je celkem mýtus. Podle zkušeností z komunity elektromobilistů v ČR, tak nikdo neměníme pneu častěji, než předtím.
Jinak zapomněl jste říct to B, že elektřina z lokálního zdroje mimo rychlonabíječku je pořád výrazně levnější, než benzín nebo nafta. A k tomu menší náklady na servis.
Jo, ale tahle auta budou patřit státu a státu je úplně jedno, kde to nabije a za kolik. Takže to reálně vyjde o dost dráž. Nemá to žádný smysl, je to jen póza, aby vypadali hezky před svými soudruhy.
Toto je opravdu mrhání finančními prostředky. Smysl to fakt nemá, resp jen PR.
Jakým výpočtem jste na to přišel?
Napr. Dacia Sandero na LPG stoji 325 k, udela stejnou sluzbu jako referentsky vuz za male provozni naklady.
Co na tom chcete počítat? Že je to kravina, která se nikdy nemůže finančně vrátit, to je naprosto jasné.
Nooo a kdybyste si to spocital, tak zjistite, ze to fakt takova kravina neni a bude zalezet na vic parametrech, ale velka cast lidi si EV nekupuje pro Elonovy hezky oci, ale protoze jim TCO vychazeji lip. Hlavne prodejni cena je pak vyssi.
A teda povetsinou nechtej Dačku v holobytu s LPG, coz je samozrejme nejlevnejsi.
Noo to máme nějakých 500.000 Kč rozdílu. Při ceně paliva 2 kč/km se to vyplatí po 250.000 km a elektřina musí být zdarma.
A bavíme se o služebních vozech, takže dostane dodávku, ikdby chtěl Cadilac.
Ale zase si nelakujme, že by celý stát jezdil v holobytových Dačkách. Reálně byl standard naštěstí Octavie v 1,6 TDi a Ambi výbava. Tam už je ten rozdíl výrazně nižší. Ten rozdíl může bý tak 1,5-1,8 Kč v palivu. Pak je tam servis a další věci. A prodej k tomu za slušný peníze.
A tyhle Kony budou za pár let moc hezkej kauf mezi ojetinama.
Pak je otázka, proč je po pár letech prodávat, když přece můžou složit dál.
No jasně, pak položím otázkou, proč rovnou nekupovat ojetiny, vždyť to přece stačí a pár let to vydrží při tom nájezdu. Vyšlo by to levněji.
Se zeptejte firem, proč kupují auta na operák anebo proč je pro 2-5 letech prodávají a proč teda většina ČR jezdí v soukromých Octaviích a přitom se prodávají v novotě soukromníkům minimálně.
Po službě ve státní správě to fakt hezkej kauf nebude
Noo jako takhle, proměřím si baterku, ale Kona s Ioniqem jsou obecně celkem držáky, takže pak stačí si prohlídnout ty nemotorové části a bude to super kauf. Hlavní je si proměřit baterku a tam se žádná informace neschová.
Aká škoda, že aj u nás doma nemáme takýchto Kocurkov!“
Co je na tom k počítání? Máte špetku selského rozumu?
Ano, EV má nízké náklady na servis do cca 8 let provozu, když neberou elektřinu z rychlonabijecek, tak šetří i na každém kilometru. Kia za mega ale třeba proti srovnatelné Scale za půlku neobstojí ani za těch 5 let. Jsem však přesto rád, že tu zelenou budoucnost i sami ochutnávají a ne, že je to jen nakázáno ostatním. Ve firmách s EV to navíc změnilo využití autoparku. Málokdo už měl svoje přidělené auto, přešlo se na sdílene vozy, na dopravní MIX. Tou transformaci si musejí projít i úřady. Rozhodně bych neměl radost, pokud by za to měli o třetinu víc… Číst vice »
A není to málo?
Docela by mě zajímalo, kolik má Správa Železnic osobních vozidel a jaké je jejich využití. Všude po velkých nádražích postávají až desítky kusů aut SŽ na jednom místě. Třeba minulý víkend na nádraží v Kolíně jsem jich napočítal 25. Od Fabií přes dodávky až po limuzíny. Celkově v souhrnu to musí být snad tisícové počty… 🙂
Tak to dost ušetří, když s nima nejezdí. To chce nějakou obměnu pro menegement.
Pro elektroauta ideální – stát na nabíječce a čekat na kratší pojížďku.
Teď ještě ty nabíječky na nádražích nainstalovat, a nejen pro SŽ
Cestující by to zneužili.
Ze zásuvek 230V to bude počítám stačit.
Unesou to jističe/přípojka/trafostanice? Ono se to nezdá, ale ty stožárové s výkonem 160 VA to nedají. To není varná konvice, která do minuty vypne, tohle je dlouhodobý odběr, aby se to trafo stíhalo uchladit.
Jakože myslíte si, že vnitřní rozvody stanic, který jsou aspoň trochu po rekonstrukci nezvládnou stálý odběr 1f 230V/16A? Tohle zvládá i moje zásuvka, jen se nesmí to dělat přes nějaký prodlužky.
Pokud by to nezvládly, tak je to dost strašná vizitka projektanta.