Stát od července zpoplatní mýtným dalších téměř 400 kilometrů silnic I. třídy

Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Květen byl po březnu druhým nejsilnějším měsícem od počátku zavedení mýta v roce 2007.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Zpoplatněn všechno a čím nižší trida, tím více . V rámci podpory mohou mít lokální firmy nějaký volný roční limit (třeba 10-20 tis Kč), podobne jako zelená nafta.

medvěd

Stát donutil přepravce jezdit mimo placené úseky, neváží přetížený auta, a nyní, když jsou silnice dobitý – chce zpoplatnit další úseky? To si myslí, že výběrem drobných zalátá domlácené silnice? A když se unavenej řidič s kamionem vysype na dálnici, tak nemají souběžnou objízdnou trasu. Celý je to šitý horkou jehlou. A když se někdo ozve, honem staví odpočívadla, kruhový objezdy. Inu odborníky nahradili rychlokvaškama, trhu to vyhovuje a daňový poplatník dotuje.

Sarka

Však jo, dochází bezmozkům, že se to zpoplatnění promítne v cenách téměř všeho?🤣

Tomáš Záruba

Tímhle tempem bude plné zpoplatnění včetně dvojek a trojek dosaženo za pouhých 596 let…

Aaabbb

S tímto krokem jednoznačný souhlas. Železniční dopravci také musí platit i za regionální tratě, nejen za koridory. Trochu se tím můžou podmínky zrovnoprávnit. Ale jak zde už bylo psáno, logiku by dávalo spíše plošné zpoplatnění všech silnic 1. třídy.

Zbyněk

škrtněte „1. třídy“. pak souhlas.

Pako

A budou to zase odečítat bránami nebo už konečně přejdou na GPS? Pak by každý kamion jel tou nejrychlejší a nejlepší cestou a nepotkávali bychom se s nimi na okreskách. Platilo by se od ujetých km z A do B a ne kudy se jelo. Aha: Ono co je krajské není státní a naopak. Aha č. 2: Statní správci jak silniční tak železniční sítě žijí v roce 1880 a mají GPS jako sprosté slovo.

David

Současný systém výběru mýta je založený na GPS.

Jája

⁸komentuješ a nevíš…

***** Petr

Ten komentář /dotaz přesně odpovídá nicku

IGCT

Osobní auta a busy platit nebudou?

Jiří Kocurek

Autobusy platí, spadají do kategorie vozidel nad 3,5 tuny.
Osobáky neplatí, neboť až na výjimky nespadají do kategorie vozidel nad 3,5 tuny.
Požadovat mýto po objednávané a z eráru placené veřejně dopravě by byla chucpe.

Bohumil Pokorný

A požadovat platbu za dopravní cestu u osobáků na železnici,objednávaných a placených erárem,není chucpe?

jouvoni

To je dobře ,aspoň se všechno ještě více zdraží…

Vrtal

Kde je zpoplatnění silnice č.11, č. 14 a č. 43 v úseku Hradec Králové – Svitavy. Dochází k brutálnímu objíždění již zpoplatněné I/35….

***** Petr

Tak to určitě. Není kilometr jako kilometr. Když víš kulový tak se podívej na profil trasy a objezd od OL je nesmysl , od OV jakbysmet a ze SU tak poprázdnu , ale jako jediné za nesmyslných okolností dává hypotetický smysl . Jet tuto trasu na Vamberk od Svitav? No ty si blázen. Co tě mohlo zmást byla objížďka kvůli stavbě u Mýta.

Vladimír Bílý

Chaos. Kvůli objíždění mýta do něj zařazujeme další a další separátní úseky, což kromě zmatku vyvolá další objíždění zase jinde a tak pořád dál a dál … dokud prostě nebudou zpoplatněny všechny jedničky a dvojky, aby nebylo objíždět kudy. Proč to tedy neuděláme rovnou?

Pája

Protože to by bylo moc logické. Tudíž je potřeba se k tomu metodou pokus omyl časem prokousat. 😆

***** Petr

V případě placení všech silnic dle významu ze stávající cenotvorby by nedávala smysl platba silniční daně. Lehkým počtem by na tom stát i kraje byli hůř. Bez toho by to bylo jen výpalné z vlastnictví/provozování. Nebo vlak taky platí když stojí? Spočítej si jednoduše kolik stojí řidič, auto a doba prodlení z nižšího nájezdu, opotřebení agregátů někde na šoustce a to bez zohlednění rizika nehody. I pokud někde koleje nejsou tak i tam bydlí lidé anebo jsou tam firmy a ty mají své dopravní potřeby. Proto tam ty kamiony jezdí. Nejezdí jen tak pro radost. Jezdí i pro tebe.

Honza D.

Bo jedničky jsou v majetku státu a dvojky a trojky v majetku krajů?

Leinad

Navíc pokud se nepletu, mýto lze(šlo v počátcích) zavést jen tam kde byla souběžná cesta. Vesměs „třetí pás“ = doprovoná komunikace.

Jiří Kocurek

V tom prápadě zahrnout také polní a lesní cesty. Co kdyby to kamion objel po ní?
To, že vidíte kamion na dvojce, nemusí nutně znamenat, že objíždí mýto. Možná jede někam, kam jednička ani dálnice nevede, ale má tam nakládku/vykládku.

Honza D.

Autodopravci – nevysychající zdroj příjmů ŘSD.

David

A také nevysychající zdroj nákladů 😉

Jiří Kocurek

Zboží je přece v obchodě, ne?

***** Petr

Půl národu si myslí, že maso roste v igelitové krabičce ve skladu obchodu hned vedle oliv a rajčat 🙂

Zrzek

Dělej si srandu známý vysvětloval úředníků na zemědělské správě, že mléko se nekoupí v obchodě, ale je to produkt soustavné péče o dobytek.