Stát nabídl rychlíky Brno – Bohumín i konkurenci, jízdní řád počítá s více vlaky
České dráhy na rychlíky R18 Brno - Bohumín obvykle nasazují elektrickou lokomotivu 362. Foto: Jan Sůra
Ministerstvo dopravy čeká v příštích dnech rozhodování o tom, jaký dopravce bude provozovat vlaky na rychlíkové lince R8 z Brna
Tato linka sice ve 2ce není příliš kvalitní, ale než nějaké experimenty s mou peněženkou.
Takhle člověk jezdí za 120-150 Kč.
A stejně tato soutěž akorád zablokuje stav na 9 let. – 140 km/h a podobně.
Navíc stát i dopravce bude muset počítat s nonstop výlukovou činností při stavbě. A tu bude muset soukromým někdo zaplatit.
A také msk kraj je zastřelí, pokud na tuto páteřní linku nebudou platit lístky z návazných tratí.
Jak dlouho by trvala cesta Přerov-Břeclav-Brno bez zastávky? Jako řešení pro výluky? Jak s normální soupravou, tak i soupravou s řídícím vozem, případně interpanter. Vše na 160 km/h
Od použití trati 300 odrazují i samotné ČD. Zrovna minulý týden jsem potřeboval jet z Přerova do Brna. Při pohledu na e-shop ČD jsem nevěřil vlastním očím – zatímco jízdenka na přímou trasu přes Nezamyslice a Vyškov stála 131,- Kč, superakční přes Břeclav vázaná na Rx 812 jen 89,- Kč!!! Tak jsem jel přes Břeclav. Tam má člověk alespoň pocit, že jede, a ne jak na 300, kde se v každé druhé stanici s něčím křižuje… Je tam sice ta trapná kouřová přestávka v Hodoníně (jsem nekuřák), ale člověk se alespoň trochu protáhne a vyvětrá…
Mimochodem poslední vlak z Brna 21:02 a z Ostravy 20:32 taky není zrovna ideální. Třeba něco s odjezdem kolem 22:30 z Brna bych si dokázal představit aspoň některé dny, zejména kdyby tu linku vyhrál jeden konkrétní dopravce (přípoj směr Košice)
Myslím, že nebude na škodu, pokud podá nabídku RegioJet a já si myslím, že ji podá. Současný vozový park Českých drah na trase Praha-Brno-Ostrava je nic moc. Ony ty vozy nejsou až tak špatný, třeba Bee272 je můj nejoblíbenější vůz (uspořádání 2+1 ve velkoprostoru je luxus). Problémem je nedostatečná údržba a neexistující garance řazení – v podstatě co souprava, to originál. Přitom by stačilo málo: – vozy Aee145 a Bbdgmee na všech soupravách bez výjimky – vakuové toalety ve všech vozech kromě B249 – automaticky zavíratelná dvířka na chodbičce v Bee272 – dodržovat řazení, nasazovat posilové vozy na více spojích… Číst vice »
Sice to je určitě jedna z těch horších rychlíkových linek v čr, ale je potřeba myslet i na kapacitu nádraží v brně a tak to soutěžit zůsobem, jakým se obvykle jezdí ta linka dnes. Rychlík od bohumína přijede do brna, přečísluje a jede dál do Prahy přes Havlíčkův Brod a zpět stejně. Takže nějak R8+R9. Jinak se bude už na tak vytížené (rozkopané) nádraží v Brně budou muset dostat nové soupravy každou hodinu. Já třeba toho přečíslování využívám tak, že z toho vlaku ani nevystupuji a rovnou pokračuji dál a takových lidí jsem ve vlaku viděl více, kteří se to… Číst vice »
Souhlas. Pokud na R8 bude jezdit stejný dopravce jako na R9, tedy České dráhy, tak by bylo dobré, kdyby spoje, co od Brna končí v Havlíčkově Brodě, jely oficiálně jako rychlík Bohumín-Brno-Havlíčkův Brod (pod jedním číslem). Týkalo by se to spojů v 17.20 a 20.20 z Brna a 5.02 a 6.02 z Havlíčkova Brodu (případně i 8.02 v neděli).
„na trase nasazované vozy řady B. Na rychlících jsou dnes k vidění ještě vozy A, Aee, Bee, Bds a multifunkční vůz Bbdgmee“
Spíš by to mělo znít opačně. Vozů B je tam na soupravě jeden, dva. BDs výjimečně.
http://www.zelpage.cz/razeni/18/vlaky/cd-836
No konečně! Aspoň budou lepší soupravy! 🙂
Kolik ještě může rakušák prodat vozů?:-)
K těm základním „civilizačním“ požadavkům – uzavřené WC, klimatizace, dveře (nevím přesně, co mají v zadání, ale dal bych tam „otvírané tlačítkem“, nikoli lomcováním za kliku), bych ještě přidal kotoučové brzdy, přinejhorším pak kompozitní špalíky. Litinu nebrat, ten hluk je hrozný.
To samozřejmě pro všechny nové poptávky. Čtyřicetiletá Béčka je potřeba vytlačit z provozu.
Ta trať za poslední roky procházela docela velkými vylukami a slušným počtem rekonstrukci. Takze podle mě by se dalo jezdit alespoň trochu rychleji. Jo a v jedno rovinatem úseku se jezdí 50-60km/h a to už vůbec nechapu proč. Nestačilo by v první fázi – na těch 10let vyměnit svršek a spodek a zase nahnat nějakou tu minutu?
Souhlasím s názorem, ze brzo se na dvojkolejce jezdit nebude.
Někdy před týdnem byl na Radiozurnalu ředitel SZDC a ten o zrychlení této trati ani nepipl stejne tak o úseku Usti-Chocen.
Je smutné, že se kvalita nebude zvyšovat. A to zjevně ani rychlost. Stát tedy chce, abych si koupil auto. Holt budu ucpávat Přerov (D1 se v dohledné době taky nedostaví). :-/
Nejsem z toho nadšený, sice kvalita této linky je celkem špatná.
Ale radši budu platit za lístek 112-150 Kč než se pouštět do jejich cenového experimentu.
Navíc ta smlouva do roku 2027 zablokuje pak další investice. Jakmile někdo vyhraje, nebude mít žádný zájem investovat.
A za další. Vlastně to bude období konstatních výluk. Díky stavbě nové trati Brno Přerov.
Takže si dopravce a cestující užijí. A někdo ty výluky bude muset platit.
Tahle linka je spíše autobusová, takže RJ by měl šanci odstřihnout od zdroje dosavadní výlukové autodopravce.
A to by mohl být problém…
Nyní jezdím z Ostravy do Brna s přestupem v Olomouci na autobus – RJ nebo Arrivu. Z Havířova do Brna stejně bych musel přestoupit v Ostravě Svinově, tak jen místo toho přestoupím v Olomouci. Vyjde to mnohem levněji jak s ČD.
Kdyby to získal RJ a nabídl rozumnější cenu než ČD, tak bych mohl jezdit zase celou trať Ostrava – Brno včetně trakčně velmi slabé jednokolejky. Doufám, že se ještě dožiji té 30 let slibované druhé koleje Přerov – Blažovice, která už dávno měla být….
Taky to tak využívám, jen je škoda, že zrovna RJ moc nenavazuje směrem do Brna.
Teď nevím co je mnohem levnější, z Ostravy těch Rj 138 za přestup a o skoro hodinu delší cestu, nebo 220-250 na přímo busem, či za u ČD běžných přímých a rychlejších 149-169..
Již od dětství pamatuji pohádky o rychlovlacich na trati 300 a o její modernizaci. Uběhly desítky let nestalo se z toho téměř nic! Pouze za velké slávy proběhla koncem minulého století elektrizace. Trať je v příšerném stavu! Stále jsme jen u slibů a obrázků. Datumy se posouvají. Do země se nekopne ještě hodně dlouho! Sliby byly, že se začne 2019 pak 2022 a poté 2025 a nyní to nevypadá ani na provedení ani do roku 2027. Tedy kdy? 2050?
Nemá se ta stavět (Blažovice – Přerov) trať na 200km? To bude trvat cca 5 let. Tak nevím nevím. Proč se bude soutěžit, když se moc jezdit nebude.
Ano, z těchto a jiných indicií je poměrně dobře mezi řádky čitelné, že reko trati Brno – Přerov na 200 (či více) km/h je v nedohlednu. Vždyť se zatím ani neví, co se vlastně chce. Jestli 200, nebo více km/h. Nebo jestli reko stávající trati, či rovnou VRT. Pak se budou muset řešit odvolání, protesty, rozklady vech možných a nemožných účastníků řízení. O výkupech pozemků nemluvě.. To bude trvat ještě dlouho. A do té doby tam budou klidně hrkat s Béčkama. Časově to v pohodě do toho 2027 stihnou a ještě budou určitě nadsluhovat dále… Trať 300 je takový skansen… Číst vice »
Pokud vím, modernizace trati na 200 km/h (varianta M2) je základ, ze kterého se vychází. Prověřuje se, jestli se má držet územní rezerva pro případnou další VRT v budoucnu v úseku Brno Přerov.
Rychlost alespoň 140 km/h do roku 2027. A se na do Přerova dělat 200 km/h. K čemu teda? Anebo si z toho beru, že to se na tu trať sáhne nejdříve za 10-15 let. Pěkný.. 👎🏼
Zvýšení rychlosti není podstatné, pro cestující je zásadní komfort (klimatizace), čistota a spolehlivost. Jestli bude cesta trvat o 15min více nebo méně je zcela marginální parametr.
Mluv za sebe.
Ono ale nejde jen o 15 minut ale i o dvojnásobek, což není zanedbatelné na to, jak relativně krátký úsek to je.
Je vidět že neznáte reálnou situaci na spoji Přerov – Brno. Vlakové spojení naprostá tragédie, a to zejména díky velkým rychlostním omezením. Díky tomu Arriva nasadila autobusová spojení Přerov – Kroměříž – Brno, která jsou kapacitně hojně využívaná studenty. Když je na trati PR-BR výluka, tak výlukové přímé spoje doráží do cíle dřív, než vlak za stavu bez výluky. Tak tady nevykládejte, že zvýšení rychlosti není podstatné. Při zvýšené rychlosti přepravy je naopak možno slevit na komfortu.
Ono by pro začátek stačilo, aby ta trať byla aspoň 2 kolejná v celé délce. Bohužel, než se u nás něco realizuje, protáhne se to o dalších x let jen kvůli obstrukcím různých „eko“ aktivistům a prudičům jako Voda z Tetčic, Děti Země atd. Přitom zrovna na ten Přerov by jim nemělo vadit absolutně nic, ale vsadím se, že bude…. Pak by ještě nebylo od věci zadrátovat úsek Kojetín – Hulín a Otrokovice – Zlín aby se daly nasadit i přímé a (relativně) rychlé vlaky ZL – KM – Brno. Autobusové spojení je sice relativně slušné do KM, ale do… Číst vice »
Bohužel to opravdu vypadá, že tu na přestavbu trati hned tak nedojde. A popravdě jsem čekal, než se tu objeví někdo, kdo to bude chtít hodit na „aktivisty“. Ne, opravdu ne, tady je to jen a jen neschopnost SŽDC.
Souhlas tady mněla být dvojkolejka dávno,SŽDC se furt vymlouvá.Trat Přerov -Brno je otřesný pomalý tankodrom,modernizace by mněla být priorita č.1 .Jezdím z Přerova do Studénky a snad nikdy nejedeme na čas.
já bych to nesvaloval jen na sždc, podívejte se na starosty v obcích a městysech na trati co říkají na zbudování nadjezdů a podjezdů, někteří rovnou řekli, že za volební období NE. Neschopnost sždc vidím jen v tom, že neřeknou, že ta dvoukolejka bude na 140.
Výjimečně souhlas, i obce to blokují… Ale i zde bych krapet viděl vinu SŽDC, že se nedokáže s obcemi domluvit, vysvětlit, komunikovat. Měli na to hafo času a kde nic, tu nic. Pořád jen studie a obcí se nikdo neptal…
Já to řeknu na rovinu- všichni se bojí.
1. Mluvíte o volebním období, ale stavba byla v podstatě připravená před deseti lety.
2. Které obce?
Ono dneska stavět trať jenom na 140, když se stejně musí šahat do trasování, tak oproti 200 není moc rozdíl. Byla by škoda dělat to jenom na 140, když už se do toho vráží tolik peněz. Co je ale zásadní rozdíl, jsou přejezdy, které pro 200 musí být zrušeny. Nejsu si jistý, jak je to s případným oplocením, ale pokud by bylo, tak je to ještě navíc další parcelace krajiny – migrační překážka. Je pochopitelné, že pokud se pojede stylem většinu přejezdů zrušíme a překonání (ať už pro auta, lidi nebo zvířata) umožníme jenom na minimu míst, tak to moc… Číst vice »
Přejezdy mají být nahrazeny nadjezdy či podjezdy.
O tym tady je řeč, je otázka kudyma v obci ten nadjezd povede a čí ten nadjezd bude, nebot starat se o nadjezd může být pro nějakou obec likvidační- viz nadjezd hulín-pravčice ten došel aji k soudu s řsd
Ta stavba ale bude nějaký rok taky trvat a ještě se ani nezačalo..
Romanero: Předpoklad je, že v průběhu plnění smlouvy stavební práce začnou. Nicméně rozhodně nebude v roce 2027 hotovo. Proto teď není rychlost 200 km/h požadována.
No jestli podmínky splní i stávající šrot,btak je to výsměch cestujícím.
Stávající vozy podmínky nesplňují. Od prosince 2019 musí být vozy kmenových souprav například klimatizované.
Zajímavá bude vysoutěžená cena. Obecně si myslím, že by Regiojet mohl jednu ze tří tras kapacitně obsadit. U LE by možná byla varianta z Prahy do Starého města Flirtama a do Luhačovic pak novými motoráky, ale jednotek Flirt má málo.
To s tím LEO asi neklapne, jednak nemá tolik Flirtů.
Potom jen na Luhačovice by potřeboval min. 6 motoráků.
A nikdo mu s kuframa přestupovat nebude.
nejhorší je, že se to za říkovicemi bude přepínat na střídavinu
Kdy?
stavební povolení je, všichni dotčení aji mají schůzku za sebou a musí se to stihnout dříve, než začnou natahovat dráty na zlín, tak počítám dva-tři roky. Podle stavebního lejstra je to celkem jednoduchý a jenom jeden domeček přibude. Dával jsem i ten odkaz.