Stát může na stavbě D35 výrazně ušetřit, v soutěži na další úsek spadla cena o více než čtvrtinu
Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Nejnižší nabídku podalo sdružení nové firmy Metrostavu a slovenského Doprastavu.
Kéž by se povedlo také přinést reálnou soutěž mezi stavebními firmami i na železnici. Tam je teď situace jako v dálničním stavitelství před 15 lety a v soutěžích se místo dobré nabídky hledá, kdo si to troufne přepálit nejmíň.
To asi není žádné překvapení.
Urcit prioritni useky dalnice ke stavbe je jednoduche. Vsechny, jakykoliv. Pred 20 lety bylo pozde. Jen at se stavi o106, prinos predevsim bezpecnosti je neoddiskutovatelny…
O co víc raději bych na začátku titulku viděl větu:
„Stát může stavbu D35 výrazně urychlit“
Co konkrétně byste ještě urychlil? Dle harmonogramu se jede s přípravou na plne obrátky a v dohlédne době se rozestavěné většina toho, co chybí.
* se rozestaví. To je to psaní komentářů z mobilu…
Na první pohled fajn, jen si říkám jestli se všema ekovecma z EU nebude D35 v době svého dokončení užitečná stejně jak přeložka Labe nad Pardubicemi.
Tak z toho bude luxusní cyklostezka. Cyklotahač veze sklenice s medem, neboť na nádraží se jim vysmáli a včelař nemá vlečku.
Konečně je vidět, že se to tady hejbe. Dobrá práce!
I když to dopravní peklo, které pak nastane v Litomyšli, nechci vidět. Snad bude jen dva roky.
Druhej Přerov
…… tam si za to ale můžou ta k trochu sami, ne?
….v Litomyšli
Možná ještě horší…
Kdyby byl předpoklad 10 000 000 000Kč, tak stát ušetří ještě více …
Takhle to fakt nefunguje. Jsou přesně daná pravidla, jak se stanovuje výše předpokladu.
ŘSD tolik nadsazuje, nebo ty firmy opravdu slevují?
Ty by mě taky zajímalo. 🤔
216 milionů za 1 km dálnice je hodně dobrá cena. Před dvaceti lety byly platy i ceny jinde a přitom se stavělo dráž než teď.
Tak hlavně, aby netrpěla kvalita…
Hypotetická spekulace může vypadat i takto: Firma nemá dost zakázek a potřebuje nabrat reference a udržet lidi a stroje v provozu, tak záměrně „podstřelí“ cenu s tím, že si řeknou, že se jim vyplatí i zakázka s velmi nízkou či třeba i nulovou marží (stále to nebude podnákladová cena, tedy formálně vše OK). Otázka pak zní – není v podobné situaci náhodou MI Roads? Případně se v dnešní době dá možná i spekulovat na pokles cen materiálu…tj. spekulace typu „předpokládám, že zlevní a budu v zisku, a nebo nezlevní a budu na nule“. Ale pravděpodobnější bych čekal spíše to první…
Cena se stanovuje podle jednotného ceníku stavebních praci vydávaného jednou ročně. Není tam skoro žádný prostor s cenou nějak výrazně pohnout.
Chtěl bych být tím, kdo ho každoročně aktualizuje…
Nejmene dulezity usek na D35, vede rovne a mimo obce.
Ale coz, kdyz uz jsou pripravena povoleni a vyberko, tak do toho.
Je to tak, ale ve výsledku je to je irelevantní, v podmínkách ČR díky za každý kilometr, zejména takto páteřní dálnice, kdekoliv. Díky za každých ušetřených pár minut a každý kilometr navíc komfortní jízdy mezi Prahou a Moravou.
A kdyby se s ním čekalo, tak to něco zlepší? Rozhodně bude lepší, když při otvírání sousedních úseků bude tady hotovo.
Pisu snad ted nestavet? Naopak, kdyz uz je priprava hotova, tak stavet. Muj komentar je povzdech tak tim, jak se blbe dela priorita v dobe pripravy.
Jestli se městští radní odvolají a budou požadovat změnu projetku, zatímco jinde nikoliv, to se před zadáním DÚR určit nedá a pak už se to veze. Čekáním s návazným úsekem se ta priorita nezíská.
Ano, v mapě je to super, v reálu pěkně nebezpečný úsek s rádoby přehlednou silnicí. Nehledě na naprosto tristní stavební stav povrchu. U D35 není prostor čekat u žadného úseku, každy km pro bezpečné předjetí je třeba, neb znamená menší riskování na ostatních úsecích.
Jj, je to tak, navíc je ten úsek nebezpečný i v tom, že tam jsou již vrtkavější klimatické podmínky ve srovnání s úseky víc směrem k Hradci, mimo letní měsíce zničehonic padne hustá mlha a není vidět na krok, v kombinaci s často rychlou jízdou a nebezpečnými křižovatkami a tím, že tam řidiče nenutí zpomalit žádná obec tak to vytváří nebezpečnou kombinaci faktorů vedoucí často k těžkým nehodám.
Asi máte pravdu, ale dopravu to určitě zrychlí o tom žádná. Na I 35 vzhledem k provozu už prakticky není možně bezpečně předjíždět, takže díky bohu za to.
Toto je jediný úsek, který kříží stávající silnici 1/35. Čím později se postaví, tím více vozidel omezí na staré silnici. Nárůst dopravy po dostavbě obchvatu Litomyšle a Vysokého Mýta bude dost velký. Proto je důležité aby stal co nejdříve.
Jenže jde o bezpečí a plynulost dopravy, což dálnice zvyšuje. Až pojedete desítky kilometrů za táhnoucím se náklaďákem a provoz neumožňuje bezpečné předjetí, nebudete litovat, že ještě nestojí D35?