Stát může na obchvatu Sezemic ušetřit čtvrt miliardy korun, ukázaly nabídky v soutěži
I/36, výjezd ze Sezemic. Pramen: Aktron / Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52536242
Stavba má nepravomocné povolení.
Tento obchvat měl stát nejpozději s otevřením D35 do Časů!
On by se vyplatil dokonce i před realizací dálnice, ale s novou dálnic je to už úplný hell.
Strašně cením, že pro obsluhu Sezemice je tam jen jedna MÚK společná i pro I/2 a nejsou tam žádné další stykové křižovatky. Velký kontrast např. proti obchvatu Chýnova, kde namísto jedné MÚK vybudovalo ŘSD 3 nebezpečné průsečné křižovatky.
ale kruháč tam nesmí chybět..na napojení na D35
A co začít dělat konečně ty odhady ceny pořádně?
Myslíte jako na dráze? 🤣
Určitě se skutečným přibližují více.
On to není ani tak odhad jako spíše výpočet.
O to je to smutnější.
Tak hlavně, že napojení konečně bude, původní I/36 vznikla tak, že komouši přečíslovali starou silnici Pardubice – Holice na silnici 1.třídy bez úprav.
Táhne se to vesnicema , nedostatečná šířka.
ještě snad kraj dotáhne druhý přivaděč od křižovatky Dašice , ten byl plánován ještě před dokončením úseku D35
Ano, dokonce se původní silnice z Časů do Holic v zimě neudržovala. Pamatuji si to když jsem po ní jezdil v mládí do práce.
Původni silnice II/318 končila v Holicích a dál to byla normální silnice 3. třídy. A protože tam byl velký provoz, změnilo se trasování I/36 a místo do Hrochova Týnce vede přes Holice do Čestic. A II/318 končí na kruháku v Častolovicích.
Spousta jedniček jsou bývalé vozové cesty, jak je sedláci a formani vyjezdili. Jen se na nich různě upravoval povrch. Někdy je ve stopě vozové cesty i dálnice: https://mapy.cz/s/gekovupege
Tak hlavně, že napojení konečně bude, původní I/36 vznikla tak, že komouši přečíslovali starou silnici Pardubice – Holice na silnici 1.třídy bez úprav.
Táhne se to vesnicema , nedostatečná šířka.
ještě snad kraj dotáhne druhý přivaděč od křižovatky Dašice , ten byl plánován ještě před dokončením úseku D35
Severní obchvat silnice II/298 je v mapce zde stále zakreslen, ale ve skutečnosti je jeho realizace bohužel prakticky zrušena.
Protože to zdejší autoři jaksi nezaregistrovali, ale ŘSD už ho v mapce nemá: https://apdos.roadmedia.cz/admin/stavba/edit/270/mapa
Ale houby může ušetřit. ŘSD se v odhadu ceny seklo o 40 %, to je celý.
Mrkněte tam na nabídky práce.
Změňte hrob, na kterém pláčete.
Soupis prací, který udělají projektanti ŘSD se ocení jednotkovými cenami z třídníku, který vydává SFDI a má veřejně dostupný na svých stránkách.
No dobře, tak jsou třeba špatně ceny v třídníku. Pointa je, že jsme nic neušetřili, jenom máme zamlženou křišťálovou kouli. To že nemáte správnou představu o ceně produktu ještě neznamená, že jste ušetřil (nebo třeba i přeplatil) když se dozvíte cenu, za kterou vám někdo produkt skutečně dodá.
Zkute se na to podívat tak, že je to podklad do soutěže, ušetří se tím, že samotná soutěž proběhne.
Ony si totiž firmy můžou nasmlouvat i jinačí ceny materiálu, než jsou v tom ceníku. Nemáme centrálně řízené ceny, aby byly známé dopředu a stejně to nefungovalo.
A předělávat Ústavu, jen aby měl dušičku v péří někdo, kdo je zcela mimo obor? Ne, fakt ne.
To by byla normálně skvělá zpráva, kdyby v této zemi nevzkvétala tradice stěžování si na „podezřele nízkou cenu“…
Bohužel jste totálně mimo, druhá nejnižší nabídka je jen o pouhé 2 mil. Kč vyšší, tzn. dvě nabídky v rozmezí 70,1-70,3% odhadu a další 4 nabídky v rozmezí 74-80%, takže o jedné podezřele nízké ceně nelze v žádném případě mluvit
Mluvím o obecném trendu a ne o konkrétním VŘ, jak jste si jistě pozorně přečetl…
Mimořádně nízká nabídková cena je legislativně definovaná (podíl k očekávané a osamocenost jedne nabídky) a musí se v takovém případě ze zákona podrobně zkoumat, kdy si firma podávající takovou nabídku musí obhájit a vysvětlit
A co to takhle to nechat čiště trhu? Pokud to někdo za tu cenu postaví, tak ať to klidně doplácí ze svého…