dpp

Stát může na obchvatu Sezemic ušetřit čtvrt miliardy korun, ukázaly nabídky v soutěži

I/36, výjezd ze Sezemic. Pramen: Aktron / Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52536242I/36, výjezd ze Sezemic. Pramen: Aktron / Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52536242

Stavba má nepravomocné povolení.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Tento obchvat měl stát nejpozději s otevřením D35 do Časů!
On by se vyplatil dokonce i před realizací dálnice, ale s novou dálnic je to už úplný hell.

David

Strašně cením, že pro obsluhu Sezemice je tam jen jedna MÚK společná i pro I/2 a nejsou tam žádné další stykové křižovatky. Velký kontrast např. proti obchvatu Chýnova, kde namísto jedné MÚK vybudovalo ŘSD 3 nebezpečné průsečné křižovatky.

kix

ale kruháč tam nesmí chybět..na napojení na D35

Míření

A co začít dělat konečně ty odhady ceny pořádně?

Pako

Myslíte jako na dráze? 🤣

Míření

Určitě se skutečným přibližují více.

ukulele

On to není ani tak odhad jako spíše výpočet.

Míření

O to je to smutnější.

Hans1934

Tak hlavně, že napojení konečně bude, původní I/36 vznikla tak, že komouši přečíslovali starou silnici Pardubice – Holice na silnici 1.třídy bez úprav.
Táhne se to vesnicema , nedostatečná šířka.
ještě snad kraj dotáhne druhý přivaděč od křižovatky Dašice , ten byl plánován ještě před dokončením úseku D35

Xhj

Ano, dokonce se původní silnice z Časů do Holic v zimě neudržovala. Pamatuji si to když jsem po ní jezdil v mládí do práce.

kik

Původni silnice II/318 končila v Holicích a dál to byla normální silnice 3. třídy. A protože tam byl velký provoz, změnilo se trasování I/36 a místo do Hrochova Týnce vede přes Holice do Čestic. A II/318 končí na kruháku v Častolovicích.

Jiří Kocurek

Spousta jedniček jsou bývalé vozové cesty, jak je sedláci a formani vyjezdili. Jen se na nich různě upravoval povrch. Někdy je ve stopě vozové cesty i dálnice: https://mapy.cz/s/gekovupege

Hans1934

Tak hlavně, že napojení konečně bude, původní I/36 vznikla tak, že komouši přečíslovali starou silnici Pardubice – Holice na silnici 1.třídy bez úprav.
Táhne se to vesnicema , nedostatečná šířka.
ještě snad kraj dotáhne druhý přivaděč od křižovatky Dašice , ten byl plánován ještě před dokončením úseku D35

Jirka

Severní obchvat silnice II/298 je v mapce zde stále zakreslen, ale ve skutečnosti je jeho realizace bohužel prakticky zrušena.

smart

Protože to zdejší autoři jaksi nezaregistrovali, ale ŘSD už ho v mapce nemá: https://apdos.roadmedia.cz/admin/stavba/edit/270/mapa

Petr

Ale houby může ušetřit. ŘSD se v odhadu ceny seklo o 40 %, to je celý.

Jiří Kocurek

Mrkněte tam na nabídky práce.

Karel_D

Změňte hrob, na kterém pláčete.
Soupis prací, který udělají projektanti ŘSD se ocení jednotkovými cenami z třídníku, který vydává SFDI a má veřejně dostupný na svých stránkách.

Petr

No dobře, tak jsou třeba špatně ceny v třídníku. Pointa je, že jsme nic neušetřili, jenom máme zamlženou křišťálovou kouli. To že nemáte správnou představu o ceně produktu ještě neznamená, že jste ušetřil (nebo třeba i přeplatil) když se dozvíte cenu, za kterou vám někdo produkt skutečně dodá.

Jiří Kocurek

Zkute se na to podívat tak, že je to podklad do soutěže, ušetří se tím, že samotná soutěž proběhne.

Ony si totiž firmy můžou nasmlouvat i jinačí ceny materiálu, než jsou v tom ceníku. Nemáme centrálně řízené ceny, aby byly známé dopředu a stejně to nefungovalo.

Jiří Kocurek

A předělávat Ústavu, jen aby měl dušičku v péří někdo, kdo je zcela mimo obor? Ne, fakt ne.

Jan

To by byla normálně skvělá zpráva, kdyby v této zemi nevzkvétala tradice stěžování si na „podezřele nízkou cenu“…

PetrN

Bohužel jste totálně mimo, druhá nejnižší nabídka je jen o pouhé 2 mil. Kč vyšší, tzn. dvě nabídky v rozmezí 70,1-70,3% odhadu a další 4 nabídky v rozmezí 74-80%, takže o jedné podezřele nízké ceně nelze v žádném případě mluvit

Jan

Mluvím o obecném trendu a ne o konkrétním VŘ, jak jste si jistě pozorně přečetl…

PetrN

Mimořádně nízká nabídková cena je legislativně definovaná (podíl k očekávané a osamocenost jedne nabídky) a musí se v takovém případě ze zákona podrobně zkoumat, kdy si firma podávající takovou nabídku musí obhájit a vysvětlit

Jan

A co to takhle to nechat čiště trhu? Pokud to někdo za tu cenu postaví, tak ať to klidně doplácí ze svého…