Dotaz na redakci: Proč Váš článek je v rozporu s tiskovou zprávou Ministerstva dopravy ze 14.1.2022? Tj. před 14 dny? Váš článek tvrdí, že na 100% bude vložen do eKLEP, tj. ve smyslu Legislativních pravidel Vlády, bude (věcný záměr) návrh zákona předložen do připomínkového znění. Zatímco dle níže uvedeného tvrzení Ministerstva dopravy ze 14.1.2022 to vypadá, že není jisté, zda-li je třeba novelizace nějakých zákonů nebo dokonce, že je nezbytný nějaký nový zákon. cituji: (…) Posuzovat bude rovněž potřebu úpravy právních předpisů pro stavbu vysokorychlostních tratí. (….) Legislativci budou dále řešit všechny možné překážky, které je třeba odstranit či zmírnit… Číst vice »
Jánoš
2 let
Promiňte vám asi nedochází že je celá republika zahlcena kamionama,a jestli chceme aby se nákladní doprava převedla na železnici, víme že na stávající železniční síti kde jsou úzká hrdla nemají nákladní vlaky kudy jezdit, proto jsou nové VRT třeba
Nám asi nedochází, jak VRT zlepší úzká hrdla pro nákladní vlaky – přestane v Praze jezdit (pří)městská doprava (např. navrhovaný 15min interval „S-bahn“ na všech tratích, ještě zahušťovaný ve špičkách), přestanou jezdit regionální vlaky na Ostravsku, přestanou fungovat dálkové vazby Praha – Pardubice, Pardubice+HK – Morava apod.? Obrovský balík investic do VRT bude znamenat, že se konvenční tratě budou kvůli nedostatku prostředků dál rozpadat a úzká hrdla nebudou odstraňovat. Kamióny jsou výrazně tranzitní záležitost, což VRT Praha – Brno (a tam někde dojdou síly a peníze) nezmění – nedostatečné železniční napojení na Bavorsko, přetížené napojení na sever Německa. I „Moravská… Číst vice »
Pedros Sanchez de la Vedra
2 let
Vždyť je to nesmysl, stavět takové tratě vedle stávajících v našich poměrech. Vždyť ta krajina u nás, to je zahrádka! A my na tu zahrádku vletíme s pluhem dvanáctiradličákem, namísto motyky a rýče. Nesmyslné mrhání prostředky, které stejně nejsou. Na co být z Berlína ve Vídni za 3 hod. vlakem, když letadlo letí hodinu?
A jak to děláš, že tě pustí do letadla? A každý nemá štěstí jako ty, že bydlí na letišti. Někdo má třeba byt nebo dům a musí se na letiště dostat a pak projít všema těma kontrolama..
Nádraží je v centru skoro každého menšího či většího města. A vlak většinou staví ve více stanicích. I VRT z Berlína do Vídně bude stavět minimálně v Drážďanech, Ústí n/l, Jihlavě a Brně – i s přestupem z vesnice to pak vychází lépe než jet vlakem do Prahy a pak se skoro HODINU kodrcat autobusem na letiště jak někde ve středověku, ak čekat na boarding atd…
Ty trate nechceme primarne kvuli cestujicim Vi-Be, ale kvuli Praha-Brno/Usti kde letadlo neleta. Navic potrebujeme uvolnit trate pro naklad a kdyz uz stavet novou trat pro osobni dopravu, tak proc ji nepostavit poradne, je to investice na 100 let.
My se 20 let vymlouváme ne Němce. Že nechtějí. A co jsme udělali my? Kdybychom přišli v 90s s tím, že nová doba a stavíme vedle dálnice i trať na 300, tak nám ji ještě zaplatí.
Nojo, ale jak to v 90s vypadalo na dráze, že jo…
Ten pozitivní posun je ve VRT vidět až poslední 4 roky.
Takže jsme tam měli poslat Bolka Polívku na diplomatické jednání? BTW. Pro Němce je samozřejmě důležitější směr na Berlín, takže prioritou je směr Děčín, Dresden… , Mnichov počká. To je jako kdybychom my určili jako centrum VRT Ostravu…
Člověče, přečtěte si diskuzi vedle. Pro Bavorsko jsme 6. největší partner. Ale jinak: my to spojení chceme. My pro to musíme něco udělat. Třeba jasně říct, že to chceme.
A žádný přezdívky nekradu, tady ještě feat KEPPRAFLØW!!!!
Četl jsem a dokonce jste tam reagoval! A vy znamená automaticky my? Prostě první se bude stavět na Berlín a až potom na Mnichov, co na tom nechápete? A s tou přezdívkou také nemáte pravdu.
Nejdůležitější směr je do hlavního města monarchie a tam se upgrade dá udělat za levno . Lautr rovina, na čáru 50 km a Rakušák porichtuje Noerdbahn.
Gryf
2 let
No nevím. Územně VRT rozhodně nepokrývá celý stát, tady se zase všichni skládáme moravákům a dalším asiatům na koleje, aniž bychom tady v Sudetech za to dostali cokoliv zpátky. Tak si jen dál volte moraváky, poláky a slováky do parlamentu, ať si porcují to, co z rozpočtu zbylo po vládě toho emigranta..
A kdo může za to, že nejmenované krajské město nemá přímé železniční spojení s Prahou? Ani pořádnou dálnici? Jediný elektrifikovaný kilometr trati? Atd. atd. Podívej, kolik těch šmejdů zastupuje východ, a kolik západní regiony. Náhoda? Nemyslím si. Snad jen připojit pohraničí k Sasku/Bavorsku/Rakousku by pomohlo.
mimochodem, pokud máte pocit, že spojení do Brna či Ostravy je komfortní, tak jste velice mimo. a jen samotná brněnská aglomerace má více obyvatel než celý Liberecký kraj….
že tu bude ale hrát stejnou písničku jako ve 30.letech Sudeťáci někdo, kdo se zdá být etnicky Čechem, to mi hlava nebere.
buďto jste úplně mimo nebo píšete z nějaké trollí farmy.
Gryf se sice mohl vyjádřit sofistikovaněji, ale v něčem pravdu má. Opravdu tu dodnes jede v jisté formě protisudetská propaganda a města v těch oblastech na to doplácejí.
Tím nejmenovaným městem myslíte jistě Zlín, který také nemá také elektrifikovanou trať, dálnici a nic. Podívejte se na síť dálnic. Skoro všechny (i ty plánované) jsou jen v Čechách a vedou přímo do Prahy, ze které se paprskovitě rozbíhají. S připojením Zlína na dálniční síť nebo VRT se ani nepočítá…
Dálnice je v Otrokovicích, takže 4pruhem se už člověk ze Zlína dostane do Brna a Prahy, to se zlepšilo. Stále se ale čeká na modernizaci, 2 kolej a dráty a pak na přímý Ex do Brna a po VRT do až Prahy.
Má být 2h takt na střídačku s Luhačovicemi.
Je to jednoduché, ne každý chce každý den cestovat přes 1 hodinu do práce, včetně mě, i když část lidí už dnes toto dělá. Pokud bude terminál skutečně v centru města, cesta do centra Prahy bude trvat pouhou půl hodinu. To už je méně jak z okrajů Prahy. I s dalším cestováním je to už v pohodě možnost na každodenní dojíždění. V kombinaci s nízkými cenami nemovitostí (které sice vylétnou, ale ne na pražskou úroveň) tyhle faktory přispějí k tomu, že dost lidí se nebude muset z Ústí stěhovat pryč, když budou pracovat v Praze. A to je aktuální hlavní… Číst vice »
„odliv mladých a vzdělaných, které nahrazují jen sociálně slabí z celé republiky.“
Nabízí se otázka, jak to že obdobný problém se sociálně slabými není (rozhodně ne v takové míře) např. v Liberci, který má vlakové spojení do Prahy daleko mizernější než Ústí nad Labem.
To je dobrá otázka. Moje teorie je taková, že je to dáno tím, že je Liberec dimenzován na svou velikost, tj. bytů je tolik, kolik město při svém aktuálním stavu a možnostech potřebuje. V Ústí je bytů hodně, protože byly stavěné v době, kdy zde byly velké společnosti zaměstnávající velké množství lidí. Ty povětšinou dodneška nepřežily, nebo už zkrátka nepotřebují tolik lidí, ale bytový fond tu zůstal, nemovitosti se staly výrazně levnými, což logicky nalákalo různé podnikatele s chudobou, kteří z toho mají jednoduchý zisk.
Pak se dá namítnout, že jednodušším řešením bylo ty nadbytečné paneláky zbourat (po vzoru některých měst bývalé NDR) a problém by se vyřešil úplně stejně jako by jej údajně vyřešila VRT. 🙂
Úplně stejně ne … podstatně levněji.
Jinak řešit problematiku nějakého regionu, navíc regionu na hranicích, tím, že budeme jejich práceochotné:-) osazenstvo denně navážet do Prahy do práce a navečer je zase budeme vozit zpátky do toho pohraničí … to je jako řešení, jo? Navíc by mne fakt zajímalo, jaké ceny VTR jízdného si zastánci tohodle pseudořešení představují a kolik většině těch dojížděčů z toho platu pak zbude.
Argumentovat tím, že je region na hranicích je dost hloupé vzhledem k tomu, že v Česku jsou skoro všechny regiony na hranicích. Co se týká vzdálenosti, tak oněch 100 km je směšně nízkých. A ano, je, podívejte se západní Evropy, kde je normální dojíždět denně i víc jak 100 km rychlovlakama. Navíc tím trochu ulehčíme problematice nedostupného bydlení v Praze.
souhlasím. stačí když se člověk podívá na zdejší krajinu. krásné okolí které je protkané směsi komínů elektráren, chemiček, samá díra po hnědém uhlí. jen někde probíhá rekultivace viz Milada a jezero Most. další šachty pojedou ještě hodně dlouho. nikdo se nemůže divit, že vzdělaná a mladší generace uteče odsud pryč. Je potřeba zastavit exodus a VRT je jednou z cest. je potřeba zvýšit atraktivitu severních Čech, přiliv turistů, zaměstnanost. I oprava Kozí dráhy je jednou z možnosti.
Ano, např. už od roku 2004 bylo různými lidmi (ekonomové, političtí představitelé) v naší zemi uváděno, že „eurem se u nás začne platit přibližně za 5 let“.
A je tomu tak i po 18 letech. 🙂
xyz
2 let
Mimochodem, obecnou zásadou zákonů by měla být jejich všeobecná platnost. A ne „platnost kvůli někomu/něčemu konkrétnímu/jednorázovému“, protože to zavání mj. účelovostí.
Pokud by ten novy zakon byl o stavbe VRT bez ohledu kde budou, tak nemuze byt zakonem specialnim. Pokud by tam bylo napsano, ze se tyka jen VRT Praha -> Brno, tak by byl specialnim.
Dle Vasi logiky je i zakon o liniove dopravni stavbe zakonem specialnim, protoze je konkretne o stavbe liniove a ne obecne o stavbe.
Stejne tak zivnostensky zakon, ten resi veci kolem podnikani, a to je take konkretni cinnost. Od obecnosti mame ustavu.
511 sakra stavte!
2 let
Proč konečně nepřipraví speciální zákon i na obchvat Prahy, D3 ve Středních Čechách a tunel Blanka 2 tak aby se začalo stavět hned a ekoteroristé by se řešili až následně?
Stát by měl suchdolákům konečně říct, ať si trhnou protézou. Není přece možné, aby takovouhle strategickou stavbu celostátního významu bude blokovat městská čtvrť, která je v sousedství té stavby (ještě bych to pochopil, kdyby se kvůli okruhu měla půlka Suchdola zbourat, ale to v plánu není).
Mohl by mi někdo osvětlit o co jde? Já žiji v tom, že Suchdol odmítá okruh kdekoli na svém územi (prostě ho nedají do územního plánu) a stát v podstatě nemá žádné prostředky jak jim svoji vůli vnutit, takže když Suchdol řekne že Ne!, nejde s tím nic dělat.
dálnici nikdo příčetný nechce za humny ale každý po ní chce jezdit z tohoto rozporu vyplývá, že se asi jedinec bude muset podřídit veřejnému zájmu. jinak se musíme zabarikádovat každý na svém pozemku, ve svém bytě a tam v tichu umřít hlady, protože soužití není možné. u běchovic to nejde nijak jinak vyřešit. podle map to není nic tak šíleného, aby bylo nutno takto trojčit. ti obyvatelé jistě svýma plechovkama oblažují vnitřní Prahu. čímž jasně předvádí, že jde o egocentrické NIMBY kašpary. Suchdol je problém. ale to je severně od prahy problém cokoliv…. a furt lepší most u suchdola než… Číst vice »
511 brzdilo MPMR (či jiné?) přes půl roku rozhodováním, jestli je pražský stavební úřad podjatý nebo ne. Teď si musí celý spis studovat jiný stavební úřad.
Úředník totiž nemůže rozhodovat rychle. Pak by se zjistilo, že má málo práce a buď by mu ji přidali, nebo by ho mohli pro nadbytečnost propustit.
A když se úředník rozhodne rychle, přijde šťoural 55p, a bude ho kritizovat, že rozhodl špatně, protože to své rozhodnutí uspěchal a nenastudoval si pořádně legislativu a konkrétní paragrafy.
Šťouralovi se totiž úředník nikdy nemůže zavděčit.
Pokud byste byl jedním z těch majitelů, určitě byste s tím souhlasil, že.
P. S. Jak byste zařídil ověření toho, že SMS není podvrhem odeslaným úplně jinou osobou?
P. S. č. 2 Je povinností každé osoby mít mobilní telefon, nota bene vedený na tuto konkrétní osobu?
None
2 let
Jestli chtějí zjišťovat překážky, tak to jim můžu ušetřit čas a peníze. Ten problém se jmenuje Člověk.
Jinak samozřejmě přeji lidem z roku 2150 mnoho úspěchů při zahájení stavby prvního úseku VRT.
Já vím, dělám si srandu. Tak rychle to u nás nepůjde 😀
FragU
2 let
No vida, každou chvíli novelizujeme a „urychluje“ výstavbu strategických liniových staveb a to z.č. 416/2009 Sb. o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací (liniový zákon). Ale ono to nestačí (?)🤣 Takže budeme mít ještě zvláštní zákon na VRT… tahle zemička se uparagrafuje…
Vít Jůza
2 let
A vše jistí (aspoň u mě na počítači) Pohřební služba Kopal Jablonec nad Nisou … ale ano, je hezké, že podporují tyto stránky.
To máte ještě dobré. Na mně tady vyskakuje reklama na hemeroidy a problémy s potencí. Tak nevím, jak na to přišli. 😁🤣
Jinak to tedy zjišťují brzy, když už se mělo několik let stavět a mají x sporů o trasování. Možná si nejdřív zjistit rozpory v legislativě a pak to pořádně připravit, tak už teď stavíme.
Minulá vláda se starala o trochu jiné věci než stavby. A jako vždy, každá další začíná od nuly a i kdyby do toho vážně řizla, vše je na tak dlouho, že se ten kruh s novou vládou opět spustí znova.
U nás se neplánuje nic na víc než čtyři roky dopředu.
Adam H
2 let
Super. Bez toho u nás nemá šanci VRT vniknout. Ony se totiž rády vyrojí různé spolky jako vrtaci.cz a další pochybné organizace, které pomocí dezinformací typu „trať povede skrze město a bude tu hluk!!!“ jako v Chlumci, kde to je ještě podpořeno nesmyslnou mapou https://imgur.com/u2VvhWo
Cituji z jejich webu: „Přetne a rozdělí naši hustě obydlenou zemičku jak berlínská zeď v koridoru 600 m a nenávratně zatíží krajinu“ „Taktéž se přišlo na to, že celé dílo se pohybuje mezi 600 miliardami a 3,5 bilióny korun, podle toho, kdo zrovna pohádku vypráví.“ „Také se moc nemluví o tom, že Evropa v řadě případů záměr VRT ruší, minimálně přehodnocuje. Že již fungující zahraniční projekty jako je francouzské TGV často nesplňují očekávání a předpokládané přínosy, ať už finanční nebo společenské. Navíc TGV čeká po třiceti letech provozu obrovská investice do totální rekonstrukce.“ „Žijeme v době Covidové a veřejné peníze… Číst vice »
Některým lidem to za zahradou povede. A to na hodně vysokém náspu.
Ti lidé by se byli ochotni dohodnout. Bohužel SŽ na svých prezentacích se chovala ke starostům a občanům přezíravě.
A o možnosti kompenzace a jednání jste slyšel?
Zatím jsou ti zaťatí dementi na straně ŘSD a SŽ. Viz D35 u Litomyšle nebo D55 u Rokytnice u Přerova.
Té Rokytnici dělala i na hlavu SŽ, když jim blokovala protipovodňová opatření.
Ano, a na tomto vyjadreni je krasne videt ceska malost a jev zvany NIMBY. Zajimalo by me, jestli obyvatele Chlumce takhle bojovali i proti dalnici D8, kterou maji ale opravdu primo za humny. Kterou vsak, nutno rici, zhusta vyuzivaji, stejne jako ostatni obyvatele Ustecka. Argumenty, ze je zrovna doba covidova a realizace stavby bude draha, jsou uz opravdu jen trapne, uvededomime-li si, ze se tu jedna o strategickou stavbu budovanou a provozovanou v pristich desetiletich. Proto je zcela na miste, aby vznikl specialni provadeci zakon k VRT. Tedy pokud nechceme byt opet ostudou Evropy. Stale chybejici spojeni dalnic do Polska… Číst vice »
Však právě – pro obyvatele Chlumce je D8 přínosná, takže negativa vyplývající z její výstavby/provozu jsou vyvažována pozitivy z její existence.
Zatímco VRTka pro obyvatele Chlumce asi tolik přínosná nebude.
P. S. Do Rakouska z naší země vede koridor o traťové rychlosti 160 km/h.
A „ostuda Evropy“? Nemyslím si. Resp. jedině že by např. Slovensko s dosud nedokončeným dálničním tahem mezi dvěma největšími městy (o železničním tahu v téže relaci nemluvě) bylo souběžně s tím „megaostudou Evropy“. (nemluvě o některých dalších zemích)
ok, ale já z toho že nějaký nimbysta z chlumce otravuje a smrdí s autem v praze nemám žádný přínos, proto hlasuji pro zákaz pohybu nimbystů z chlumce autem po praze.
to je obdobně blbý argument.
který vede při dalším používám k občanské válce nebo alespoň rvačce.
Tak za prve. Tady se nejedna jen o par obyvatel Chlumce (pripadne par obyvatel jinych obci blokujicich jine stavby – Prazsky okruh atd. atd.) Kdy uz konecne lidi pochopi, ze jejich prava a svobody nejsou vzdy nekonecne, ale ze jsou i veci v kazdem state, ktere obcas stoji nad jejich zajmy – namatkou kolektivni bezpecnost, verejne zdravi, klicova infrastruktura potrebna pro cely stat, ne jem pro jednotlivce ci malou skupinu obyvatel. A za druhe, jak zde procitam nektere prispevky. Uz si sakra vyberte, jestli chcete investovat do budoucnosti a drzet krok s vyspelymi staty na zapade. A nebo jestli chcete… Číst vice »
Z toho, co píší, bych jim asi nejvíce vytknul, že Oppenheimer měl ve jméně dvě p.
Cena je podle váš „žvást“? nebo je podle váš „žvást“, že o obou stran oplocené koleje vytvoří v krajině neprostupnou bariéru? nebo se vám zdá roční schodek 500 miliard v pořádku a podle vás veřejné peníze „nedošly“? Nebo snad zpochybňujete negativní vliv TGV na regionální trati?
Jejich bulvarizující styl mi nesedí, ale opravdu netuším proč to považujete za „žvásty“ a argumentační fauly. Od vás jsem tady četl akorát urážky názorových oponentů, ale nic, čím byste jejich tvrzení vyvrátil, nepíšete.
Pokud několik desetiletí budeme pumpovat všechny peníze do rychlých kolejí, tak těch několik desetiletí nebudeme mít peníze na údržbu lokálek a ty budou chátrat. Regionální tratě jsou napojeny na hlavní tratě. Na nich ovšem bude omezen provoz osobních vlaků (dálkové budou převedeny na rychlé koleje, jejichž soupravy v místě napojení lokálky na hlavní trať nestaví) a cestování na regionálních tratích ztratí na atraktivitě. Alespoň tak je popisována zkušenost s TGV ve Francii. Můžete mi vysvětlit jakým způsobem by, podle vás, měly rychlé koleje regionální tratě zachraňovat? Třeba trať 291 Zábřeh – Šumperk (a dále do Krnova a Koutů) nebo 316… Číst vice »
Třeba tak, že se nebudete ploužit mezi Brnem a Nezamyslicemi hodinu, z toho půl roku náhradní dopravou.
Takže i Šumperk-Zábřeh by měla profitovat z VRT
V cílovém stavu má v Zábřehu nadále stavět 2xhodinu rychlík na Prahu a 1x hodinu rychlík na Brno, přičemž všechny využijí v části trasy VRT (nebo na 200 mdernizovanou trať Brno – Přerov), takže pojedou rychleji.
Tak třeba pro HB – Humpolec a podobné případy lze čekat zásadní růst významu. Nebo komplet Straškovské lokálky, bude-li terminál Bříza na mostecké větvi. Mechanismus = více cestujících (často mnohem) díky tomu, že se ty lokálky stanou díky návazné VRT součástí celkově dostatečně rychlého spojení (obvykle s přestupem).
Vybírat si zrovna okolí Zábřehu je jistě naprostá náhoda, chápu… a taky končím.
To mi připomíná video s kravami na pastvě, když SpaceX zkoušela přistávání raket na prototypu Grasshopper. Od té doby už si na raketové motory zvykly, včetně obyvatel McGregoru, u kterého zkouší zážehy nových Raptorů verze 2. Prostě někde se to dělat musí.
Lidi chtějí cesty a dálnice, ale nikdo nechce kamenolomy, chtějí k moři letadlem, ale nikdo nechce letiště, chtějí zboží s dodávkou druhý den, ale nechtějí sklady… prostě klasika.
Stejně tak nemalá část lidí nadává na „nimbysty“, kteří „nechtějí mít za barákem letité staveniště“, a když pak přijde chvíle, kdy se má něco takového budovat za barákem těchto nadávajícím, tak tito nadávající… nijak neprotestují a říkají „ano, sice budeme mít nedaleko bydliště X let hluk a nepořádek, ale souhlasíme se stavbou, protože pomůže jiným občanům“, že. 🙂
víte, ona nemalá část lidí sice nemá za oknem ani potenciální staveniště, ale rušnou ulici nebo něco podobně super ji tam má už spousta lidí. a musí ji snášet.
jakou vidíte alternativu?
že nebudeme budovat nic co někomu vadí?
ok, pěknou cestu zpět někam do středověku. česká republika, země minulosti
Pokud se do té rušné ulice sami přistěhovali, pak tak činili s vědomím té rušnosti.
Pokud se někomu v dosud klidné lokalitě staví nový zdroj ruchu, je to něco jiného (zejména pokud s tím nepočítaly dlouhodobé území plány – zdravím do Chlumce u Chabařovic).
v baráku kde bydlím…žije část lidí, co se tam narodili a je jim 80. a ubezpečuju vás, že tolik aut tehdy nejezdilo. proto dokud neumřou tam může jezdit nanejvýš stejně aut jako za protektorátu.
Píšu o té části lidí, kteří se do té ulice přistěhovali.
Mimochodem, výstavba VRT někomu „za humny“ se během realizace samozřejmě dotkne i tamních 80letých lidí, kteří do té doby také na té vsi měli klid + kteří tu VRT beztak tuplem nevyužijí (třebas se jejího dokončení ani nedožijí).
P. S. Mísíte tady dvě věci – silniční obchvaty měst (které opravdu dovedou odlehčit hlavním silnicím v centru předmětného města) vs. vysokorychlostní trať (u které je takový efekt přinejmenším sporný).
ale jde o princip, že nikdo nemá (bohužel či bohudík?) právo na neměnné prostředí kolem. diskuze může být akorát o vyvážení soukromého a veřejného zájmu, opatřeních na snížení dopadu atp, ale to je tak vše.
dokonce i když nesouhlasíte se soukromou stavbou jako soused, tak můžete mít hodně často prostě smolíka. natož u věci, které ve veřejném zájmu jsou.
u VRT je dle mého na místě jen otázka…zda na ni máme.
Mimochodem, víte proč tam ty krávy jsou? Protože to umožňuje klasifikovat celou raketovou základnu jako farmu, a farmy platí v Texasu naprosto mizivou daň z pozemků.
To asi ne, ale roky hluku nedaleko za barákem při výstavbě (+ potenciálně pak při provozu) to pro některé obce znamenat může.
O to hůř, když půjde o obce, které z takové VRTky nebudou mít nijaký velký přínos, protože nejbližší stanice či přípojka na VRT nebudou v blízkosti (na rozdíl od dálnic, které aspoň mají exit každých pár km, takže jde o přínos i pro nedaleké obce).
Dotaz na redakci: Proč Váš článek je v rozporu s tiskovou zprávou Ministerstva dopravy ze 14.1.2022? Tj. před 14 dny? Váš článek tvrdí, že na 100% bude vložen do eKLEP, tj. ve smyslu Legislativních pravidel Vlády, bude (věcný záměr) návrh zákona předložen do připomínkového znění. Zatímco dle níže uvedeného tvrzení Ministerstva dopravy ze 14.1.2022 to vypadá, že není jisté, zda-li je třeba novelizace nějakých zákonů nebo dokonce, že je nezbytný nějaký nový zákon. cituji: (…) Posuzovat bude rovněž potřebu úpravy právních předpisů pro stavbu vysokorychlostních tratí. (….) Legislativci budou dále řešit všechny možné překážky, které je třeba odstranit či zmírnit… Číst vice »
Promiňte vám asi nedochází že je celá republika zahlcena kamionama,a jestli chceme aby se nákladní doprava převedla na železnici, víme že na stávající železniční síti kde jsou úzká hrdla nemají nákladní vlaky kudy jezdit, proto jsou nové VRT třeba
Což mimochodem znamená, že v relaci Pardubice – Brno zůstane po dokončení VRT rozsah spojů blízký nynějšímu výlukovému stavu. 🙂
Nám asi nedochází, jak VRT zlepší úzká hrdla pro nákladní vlaky – přestane v Praze jezdit (pří)městská doprava (např. navrhovaný 15min interval „S-bahn“ na všech tratích, ještě zahušťovaný ve špičkách), přestanou jezdit regionální vlaky na Ostravsku, přestanou fungovat dálkové vazby Praha – Pardubice, Pardubice+HK – Morava apod.? Obrovský balík investic do VRT bude znamenat, že se konvenční tratě budou kvůli nedostatku prostředků dál rozpadat a úzká hrdla nebudou odstraňovat. Kamióny jsou výrazně tranzitní záležitost, což VRT Praha – Brno (a tam někde dojdou síly a peníze) nezmění – nedostatečné železniční napojení na Bavorsko, přetížené napojení na sever Německa. I „Moravská… Číst vice »
Vždyť je to nesmysl, stavět takové tratě vedle stávajících v našich poměrech. Vždyť ta krajina u nás, to je zahrádka! A my na tu zahrádku vletíme s pluhem dvanáctiradličákem, namísto motyky a rýče. Nesmyslné mrhání prostředky, které stejně nejsou. Na co být z Berlína ve Vídni za 3 hod. vlakem, když letadlo letí hodinu?
A jak to děláš, že tě pustí do letadla? A každý nemá štěstí jako ty, že bydlí na letišti. Někdo má třeba byt nebo dům a musí se na letiště dostat a pak projít všema těma kontrolama..
To s tou blízkostí letiště je dost pitomý argument. Stejně tak se dá napsat, že ne každý bydlí na nádraží.
Nádraží je v centru skoro každého menšího či většího města. A vlak většinou staví ve více stanicích. I VRT z Berlína do Vídně bude stavět minimálně v Drážďanech, Ústí n/l, Jihlavě a Brně – i s přestupem z vesnice to pak vychází lépe než jet vlakem do Prahy a pak se skoro HODINU kodrcat autobusem na letiště jak někde ve středověku, ak čekat na boarding atd…
Ty trate nechceme primarne kvuli cestujicim Vi-Be, ale kvuli Praha-Brno/Usti kde letadlo neleta. Navic potrebujeme uvolnit trate pro naklad a kdyz uz stavet novou trat pro osobni dopravu, tak proc ji nepostavit poradne, je to investice na 100 let.
Protože se to v mnoha zemích světa osvědčilo?
A nejdůležitější směr Mnichov pořád nic.
Asi to dopadne tak, že se od Domažlic zpytlíkuje ta ŽESNADí jednokolejka a mezitím se začne pracovat na pořádné trati Wroclaw – Praha – Norimberk.
Přijde mi, že Němci se s náma nezačnou bavit dokud nebude tunel na Beroun.
My se 20 let vymlouváme ne Němce. Že nechtějí. A co jsme udělali my? Kdybychom přišli v 90s s tím, že nová doba a stavíme vedle dálnice i trať na 300, tak nám ji ještě zaplatí.
Nojo, ale jak to v 90s vypadalo na dráze, že jo…
Ten pozitivní posun je ve VRT vidět až poslední 4 roky.
Takže jsme tam měli poslat Bolka Polívku na diplomatické jednání? BTW. Pro Němce je samozřejmě důležitější směr na Berlín, takže prioritou je směr Děčín, Dresden… , Mnichov počká. To je jako kdybychom my určili jako centrum VRT Ostravu…
Člověče, přečtěte si diskuzi vedle. Pro Bavorsko jsme 6. největší partner. Ale jinak: my to spojení chceme. My pro to musíme něco udělat. Třeba jasně říct, že to chceme.
A žádný přezdívky nekradu, tady ještě feat KEPPRAFLØW!!!!
Četl jsem a dokonce jste tam reagoval! A vy znamená automaticky my? Prostě první se bude stavět na Berlín a až potom na Mnichov, co na tom nechápete? A s tou přezdívkou také nemáte pravdu.
Ano, krušnohorský tunel bude dřív. A víte proč? No protože to řídí Němci.
Na Mnichov se zatim nijak nepripravuje, proto se zacina koridorovat, Plzen, Domazlice-D
Nejdůležitější směr je do hlavního města monarchie a tam se upgrade dá udělat za levno . Lautr rovina, na čáru 50 km a Rakušák porichtuje Noerdbahn.
No nevím. Územně VRT rozhodně nepokrývá celý stát, tady se zase všichni skládáme moravákům a dalším asiatům na koleje, aniž bychom tady v Sudetech za to dostali cokoliv zpátky. Tak si jen dál volte moraváky, poláky a slováky do parlamentu, ať si porcují to, co z rozpočtu zbylo po vládě toho emigranta..
Sudeťáci z Aussig s fami nesouhlasí
On nemusí vědět, že VRT půjde přes Ústzí do Německa. On má jasno předem…
PS: Když se ožralý nácek zeblije, tak za to můžou židi. Tohle bude podobný případ.
A kdo může za to, že nejmenované krajské město nemá přímé železniční spojení s Prahou? Ani pořádnou dálnici? Jediný elektrifikovaný kilometr trati? Atd. atd. Podívej, kolik těch šmejdů zastupuje východ, a kolik západní regiony. Náhoda? Nemyslím si. Snad jen připojit pohraničí k Sasku/Bavorsku/Rakousku by pomohlo.
běžte už někam s tím nadáváním Moravákům…
mimochodem, pokud máte pocit, že spojení do Brna či Ostravy je komfortní, tak jste velice mimo. a jen samotná brněnská aglomerace má více obyvatel než celý Liberecký kraj….
že tu bude ale hrát stejnou písničku jako ve 30.letech Sudeťáci někdo, kdo se zdá být etnicky Čechem, to mi hlava nebere.
buďto jste úplně mimo nebo píšete z nějaké trollí farmy.
Gryf se sice mohl vyjádřit sofistikovaněji, ale v něčem pravdu má. Opravdu tu dodnes jede v jisté formě protisudetská propaganda a města v těch oblastech na to doplácejí.
Karlovy Vary? Sudetská města měla vždy blíže do říše než do Prahy.
Tím nejmenovaným městem myslíte jistě Zlín, který také nemá také elektrifikovanou trať, dálnici a nic. Podívejte se na síť dálnic. Skoro všechny (i ty plánované) jsou jen v Čechách a vedou přímo do Prahy, ze které se paprskovitě rozbíhají. S připojením Zlína na dálniční síť nebo VRT se ani nepočítá…
Dálnice je v Otrokovicích, takže 4pruhem se už člověk ze Zlína dostane do Brna a Prahy, to se zlepšilo. Stále se ale čeká na modernizaci, 2 kolej a dráty a pak na přímý Ex do Brna a po VRT do až Prahy.
Má být 2h takt na střídačku s Luhačovicemi.
dejte si facku, pak ještě jednu a další. za ty moraváky a další asiaty.
pokud jste takový hrdina, dojeďte do Brna a to o Asiatech začněte někde v knajpě vykřikovat.
Axele, nestačí se jen přejmenovat 🙂
Nepsal jsem na co reagujete = nepoužívám nick „Gryf“.
Pane/paní None, bylo by fajn, se mi omluvit za tuto Vaši lež.
Anebo jste dokázat co jsem napsal? Podle mě to dokázat nemůžete, neboť já vím, že jsem nepsal to, na co jste reagoval.
Čili: chcete zůstat lhářem? Nebo se mi omluvíte?
Čekám na Vaši reakci.
Co je to za hloupost? VRT je jediná naděje pro sudetský Ústí, aby se zastavil ten setrvalý úpadek tady.
Už nyní leží Ústí nad Labem na tzv. 1. tranzitním koridoru.
Je zajímavé, že ani to nestačí.
Mimochodem, to zastavení úpadku by podle vás VRT učinila v jakých konkrétních činech?
Je to jednoduché, ne každý chce každý den cestovat přes 1 hodinu do práce, včetně mě, i když část lidí už dnes toto dělá. Pokud bude terminál skutečně v centru města, cesta do centra Prahy bude trvat pouhou půl hodinu. To už je méně jak z okrajů Prahy. I s dalším cestováním je to už v pohodě možnost na každodenní dojíždění. V kombinaci s nízkými cenami nemovitostí (které sice vylétnou, ale ne na pražskou úroveň) tyhle faktory přispějí k tomu, že dost lidí se nebude muset z Ústí stěhovat pryč, když budou pracovat v Praze. A to je aktuální hlavní… Číst vice »
„odliv mladých a vzdělaných, které nahrazují jen sociálně slabí z celé republiky.“
Nabízí se otázka, jak to že obdobný problém se sociálně slabými není (rozhodně ne v takové míře) např. v Liberci, který má vlakové spojení do Prahy daleko mizernější než Ústí nad Labem.
To je dobrá otázka. Moje teorie je taková, že je to dáno tím, že je Liberec dimenzován na svou velikost, tj. bytů je tolik, kolik město při svém aktuálním stavu a možnostech potřebuje. V Ústí je bytů hodně, protože byly stavěné v době, kdy zde byly velké společnosti zaměstnávající velké množství lidí. Ty povětšinou dodneška nepřežily, nebo už zkrátka nepotřebují tolik lidí, ale bytový fond tu zůstal, nemovitosti se staly výrazně levnými, což logicky nalákalo různé podnikatele s chudobou, kteří z toho mají jednoduchý zisk.
Pak se dá namítnout, že jednodušším řešením bylo ty nadbytečné paneláky zbourat (po vzoru některých měst bývalé NDR) a problém by se vyřešil úplně stejně jako by jej údajně vyřešila VRT. 🙂
Úplně stejně ne … podstatně levněji.
Jinak řešit problematiku nějakého regionu, navíc regionu na hranicích, tím, že budeme jejich práceochotné:-) osazenstvo denně navážet do Prahy do práce a navečer je zase budeme vozit zpátky do toho pohraničí … to je jako řešení, jo? Navíc by mne fakt zajímalo, jaké ceny VTR jízdného si zastánci tohodle pseudořešení představují a kolik většině těch dojížděčů z toho platu pak zbude.
Argumentovat tím, že je region na hranicích je dost hloupé vzhledem k tomu, že v Česku jsou skoro všechny regiony na hranicích. Co se týká vzdálenosti, tak oněch 100 km je směšně nízkých. A ano, je, podívejte se západní Evropy, kde je normální dojíždět denně i víc jak 100 km rychlovlakama. Navíc tím trochu ulehčíme problematice nedostupného bydlení v Praze.
Nikoliv. To by vyřešilo jen to, že se sem sestěhovávají sociálně slabí z celé republiky. Problém odchodu vzdělaných a mladých by to nevyřešilo nijak.
Ten se ale dá taky vyřešit jinak – tím, aby v Ústí byl dostupný i dostatek kvalifikovaných, dobře placených pozic.
Jde to např. v Brně, může to jít i v Ústí.
souhlasím. stačí když se člověk podívá na zdejší krajinu. krásné okolí které je protkané směsi komínů elektráren, chemiček, samá díra po hnědém uhlí. jen někde probíhá rekultivace viz Milada a jezero Most. další šachty pojedou ještě hodně dlouho. nikdo se nemůže divit, že vzdělaná a mladší generace uteče odsud pryč. Je potřeba zastavit exodus a VRT je jednou z cest. je potřeba zvýšit atraktivitu severních Čech, přiliv turistů, zaměstnanost. I oprava Kozí dráhy je jednou z možnosti.
Vraťte se do školy hlupáku, Sudety neexistují dnes již máme jiné uspořádání státu i Evropy. Nejste náhodou volič DSSS?
Sudety jsou geografický pojem.
Sudety jsou geografický pojem.
To říkal Vandas taky, ale nikdo jiný krom něj a pár hlupců v diskuzích to v tomto smyslu nepoužívá.
To je druhá věc. Navíc Šumava nejsou Sudety. Ale to je jedno.
Jdu pro barevné dýmovnice.
Počkat, neříkalo se ještě nedávno, že se začne stavět v 2025 roce?
Dělají neustále chybu, že uvádí čísla. Mají říkat, že se začne stavět za deset let.
Ano, např. už od roku 2004 bylo různými lidmi (ekonomové, političtí představitelé) v naší zemi uváděno, že „eurem se u nás začne platit přibližně za 5 let“.
A je tomu tak i po 18 letech. 🙂
Mimochodem, obecnou zásadou zákonů by měla být jejich všeobecná platnost. A ne „platnost kvůli někomu/něčemu konkrétnímu/jednorázovému“, protože to zavání mj. účelovostí.
Zákon č. 292/2004 Sb.
Zákon o zásluhách Edvarda Beneše
§ 1
Edvard Beneš se zasloužil o stát.
§ 2
Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.
Ještě vám tam chybí legendární replika „Ale vo kterej?“:-)))
Jinak zrovna Lex Beneš je tak ukázková prasárna, že by měla být zachována na věky věků jako příklad „kudy fakt ne“.
no, a úspěšně na něj navázal Lex Havel podobného znění 🙂
Fakt? A kterej to je?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_o_z%C3%A1sluh%C3%A1ch_V%C3%A1clava_Havla
ten masarykův byl ale lepší…bylo tam i že to má býti vytesáno do kamene v obou sněmovnách
jo, ale sněmovnách Národního shromáždění, takže to už si neověříme 🙂
BTW navíc to tam dle § 2 měla vytesat vláda („Zákon tento provede vláda.“)
mno, tehdejší senát ale uradoval v dnešní poslanecké sněmovně, teoreticky by to tam někde mohlo být 🙂
ps byla v rudolfinu, tam to asi už nenajdeme
ale jinak je to samozřejmě pravda 🙂
Výstavba VRT není jednorázová, ani lokálně omezená událost.
Je to věc zcela konkrétní (výstavba NĚČEHO KONKRÉTNÍHO), nikoliv obecná (výstavba jakékoliv liniové dopravní stavby).
Pokud by ten novy zakon byl o stavbe VRT bez ohledu kde budou, tak nemuze byt zakonem specialnim. Pokud by tam bylo napsano, ze se tyka jen VRT Praha -> Brno, tak by byl specialnim.
Dle Vasi logiky je i zakon o liniove dopravni stavbe zakonem specialnim, protoze je konkretne o stavbe liniove a ne obecne o stavbe.
Stejne tak zivnostensky zakon, ten resi veci kolem podnikani, a to je take konkretni cinnost. Od obecnosti mame ustavu.
Proč konečně nepřipraví speciální zákon i na obchvat Prahy, D3 ve Středních Čechách a tunel Blanka 2 tak aby se začalo stavět hned a ekoteroristé by se řešili až následně?
A občané Běchovic či Suchdola by se řešili taky až následně?
Stát by měl suchdolákům konečně říct, ať si trhnou protézou. Není přece možné, aby takovouhle strategickou stavbu celostátního významu bude blokovat městská čtvrť, která je v sousedství té stavby (ještě bych to pochopil, kdyby se kvůli okruhu měla půlka Suchdola zbourat, ale to v plánu není).
Přesně, navíc to kolem toho Suchdola povede v tunelu. Co by za to řada obcí u dálnic dala…
V pořádku – ale předpokládám, že „toto řeknou“ úřady/soudy vypořádavající jednotlivé námitky, a to ještě před stavbou. Nikoliv během ní.
Ostatně – pokud budou byť některé námitky pádné, ale přijde se na to až při stavbě, tak – co? „Stopy zahladím“?
Mohl by mi někdo osvětlit o co jde? Já žiji v tom, že Suchdol odmítá okruh kdekoli na svém územi (prostě ho nedají do územního plánu) a stát v podstatě nemá žádné prostředky jak jim svoji vůli vnutit, takže když Suchdol řekne že Ne!, nejde s tím nic dělat.
územní plán musí být s souladu se zásadami uzemního rozvoje
Myslím, že neexistuje UP Suchdola, jen celé Prahy.
dálnici nikdo příčetný nechce za humny ale každý po ní chce jezdit z tohoto rozporu vyplývá, že se asi jedinec bude muset podřídit veřejnému zájmu. jinak se musíme zabarikádovat každý na svém pozemku, ve svém bytě a tam v tichu umřít hlady, protože soužití není možné. u běchovic to nejde nijak jinak vyřešit. podle map to není nic tak šíleného, aby bylo nutno takto trojčit. ti obyvatelé jistě svýma plechovkama oblažují vnitřní Prahu. čímž jasně předvádí, že jde o egocentrické NIMBY kašpary. Suchdol je problém. ale to je severně od prahy problém cokoliv…. a furt lepší most u suchdola než… Číst vice »
511 brzdilo MPMR (či jiné?) přes půl roku rozhodováním, jestli je pražský stavební úřad podjatý nebo ne. Teď si musí celý spis studovat jiný stavební úřad.
Úředník totiž nemůže rozhodovat rychle. Pak by se zjistilo, že má málo práce a buď by mu ji přidali, nebo by ho mohli pro nadbytečnost propustit.
A když se úředník rozhodne rychle, přijde šťoural 55p, a bude ho kritizovat, že rozhodl špatně, protože to své rozhodnutí uspěchal a nenastudoval si pořádně legislativu a konkrétní paragrafy.
Šťouralovi se totiž úředník nikdy nemůže zavděčit.
MMR to studovalo skoro rok.
a ano, máte pravdu, že jsou i úředníci tohoto typu. ale ne každý je takový debil.
Ještě by to chtělo speciální zákon o D1 okolo Přerova a možná i o D35…
Jak obnovíte zničenou krajinu, oživíte vyhynulá zvířata nebo rostliny atd. pokud se ukáže že námitky byly oprávněné ale stavba už stojí?
Jedna věc jsou věcné námitky, které mají řešení, druhá věc pak je sabotování výstavby bez věcných argumentů, pouze na základě nepodstatných formalit.
Jsem dal kuře z mrazáku do papiňáku a normálně bylo teplé, barvu mělo zdravou, nakonec i pískat začalo….
A pak po vás Pohlreich hodil poklici ne?
Ten? Ten minimálně konvektomat 😀
V ceskem prostredi zahajeni v roce 2026 naproste sci-fi.
Proč ne. Na položení základního kamene nebo inženýrskogeologického průzkumu stavební povolení nepotřebujete.
Takhle teď v Praze postavili celkem slušnej kus metra.
A už jezdí?
Budou teď zahajovat výstavbu.
Nepovídejte…
SŽ počítá se začátkem prací v roce 2026. Takže už se to posouvá o rok dál?
A příští rok to bude 2027. Klasika.
Papír snese všechno 🙂
Dotčeným majitelům a osobám se holt pošle SMS s rozhodnutím o vyvlastnění s fikcí doručení odesláním zprávy a bude vyřešeno
Něco podobnýho dělali bolševici v padesátých letech. Akorát teda bez té SMS.
Je fakt, že někteří úředníci by rádi ty doby zpátky.
Jo, viz včerejší dění….
A kdo bude nesouhlasit, tak ten bude přidělen k pomocným technickým praporům a tím bude vyřešen nedostatek pracovních sil na dopravních stavbách.
Pokud byste byl jedním z těch majitelů, určitě byste s tím souhlasil, že.
P. S. Jak byste zařídil ověření toho, že SMS není podvrhem odeslaným úplně jinou osobou?
P. S. č. 2 Je povinností každé osoby mít mobilní telefon, nota bene vedený na tuto konkrétní osobu?
Jestli chtějí zjišťovat překážky, tak to jim můžu ušetřit čas a peníze. Ten problém se jmenuje Člověk.
Jinak samozřejmě přeji lidem z roku 2150 mnoho úspěchů při zahájení stavby prvního úseku VRT.
Já vím, dělám si srandu. Tak rychle to u nás nepůjde 😀
No vida, každou chvíli novelizujeme a „urychluje“ výstavbu strategických liniových staveb a to z.č. 416/2009 Sb. o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací (liniový zákon). Ale ono to nestačí (?)🤣 Takže budeme mít ještě zvláštní zákon na VRT… tahle zemička se uparagrafuje…
A vše jistí (aspoň u mě na počítači) Pohřební služba Kopal Jablonec nad Nisou … ale ano, je hezké, že podporují tyto stránky.
To máte ještě dobré. Na mně tady vyskakuje reklama na hemeroidy a problémy s potencí. Tak nevím, jak na to přišli. 😁🤣
Jinak to tedy zjišťují brzy, když už se mělo několik let stavět a mají x sporů o trasování. Možná si nejdřív zjistit rozpory v legislativě a pak to pořádně připravit, tak už teď stavíme.
Minulá vláda se starala o trochu jiné věci než stavby. A jako vždy, každá další začíná od nuly a i kdyby do toho vážně řizla, vše je na tak dlouho, že se ten kruh s novou vládou opět spustí znova.
U nás se neplánuje nic na víc než čtyři roky dopředu.
Super. Bez toho u nás nemá šanci VRT vniknout. Ony se totiž rády vyrojí různé spolky jako vrtaci.cz a další pochybné organizace, které pomocí dezinformací typu „trať povede skrze město a bude tu hluk!!!“ jako v Chlumci, kde to je ještě podpořeno nesmyslnou mapou https://imgur.com/u2VvhWo
Cituji z jejich webu: „Přetne a rozdělí naši hustě obydlenou zemičku jak berlínská zeď v koridoru 600 m a nenávratně zatíží krajinu“ „Taktéž se přišlo na to, že celé dílo se pohybuje mezi 600 miliardami a 3,5 bilióny korun, podle toho, kdo zrovna pohádku vypráví.“ „Také se moc nemluví o tom, že Evropa v řadě případů záměr VRT ruší, minimálně přehodnocuje. Že již fungující zahraniční projekty jako je francouzské TGV často nesplňují očekávání a předpokládané přínosy, ať už finanční nebo společenské. Navíc TGV čeká po třiceti letech provozu obrovská investice do totální rekonstrukce.“ „Žijeme v době Covidové a veřejné peníze… Číst vice »
Já se jim zase moc nedivím. Taky bych neskákal nadšením, kdyby mi to mělo vést za zahradou.
Nikomu to zahradou nepovede. A pokud ano, tak jsou tam už dáávno zábory v územních plánech. Stejně jako u nové ranveje na letišti Praha.
Mohl bych se zeptat, co přesně v praxi se skrývá pod Vaším: „Nikomu to zahradou nepovede.
A pokud ano, tak jsou tam už dáávno zábory v územních plánech.“
Prosím o odpověď z pohledu onoho majitelé jakési zahrady ve vztahu k VRT.
Ještě jednou zdůrazním = napište prosím konkrétní odpověď, co jste tím myslel. Třebas to vysvětlete na konkrétních příkladech, prosím.
Díky.
Některým lidem to za zahradou povede. A to na hodně vysokém náspu.
Ti lidé by se byli ochotni dohodnout. Bohužel SŽ na svých prezentacích se chovala ke starostům a občanům přezíravě.
A vy jste u toho byl, nebo jste to „někde slyšel“?
Sice byste radosto neskákal, ale i tak by vás stát měl donutit akceptovat fakt, že VRT má vyšší společenský užitek a přínos, než vaše zahrada.
Reálně však nejde o jednu zahradu jednoho člověka, ale o zahradu (ba i bydliště) daleko většího počtu lidí.
tak se zavřete na své zahradě a odstřihněte se od dodávek vody i energií a zaveďte si samozásobitelství.
ale chraň vás ruka páně, pokud sousedům bude smrdět váš záchod, hnojiště, prase nebo jen vadit dým.
přeháním to, vím.
ale v této zemi je opozice zaťatých dementů snad proti úplně všemu i když se jich ani netýká.
A o možnosti kompenzace a jednání jste slyšel?
Zatím jsou ti zaťatí dementi na straně ŘSD a SŽ. Viz D35 u Litomyšle nebo D55 u Rokytnice u Přerova.
Té Rokytnici dělala i na hlavu SŽ, když jim blokovala protipovodňová opatření.
kompenzace může ŘSD či SŽ nabízet jen ve formě zákonem povolené.
nevím, že by tam třeba bylo něco o kompenzaci za hluk z kilometr vzdálené trati.
A to já jo, už tu mám za zahradou D1 (vzdálená 130m), takže VRT by byla takové příjemné zpestření 😉
Ano, a na tomto vyjadreni je krasne videt ceska malost a jev zvany NIMBY. Zajimalo by me, jestli obyvatele Chlumce takhle bojovali i proti dalnici D8, kterou maji ale opravdu primo za humny. Kterou vsak, nutno rici, zhusta vyuzivaji, stejne jako ostatni obyvatele Ustecka. Argumenty, ze je zrovna doba covidova a realizace stavby bude draha, jsou uz opravdu jen trapne, uvededomime-li si, ze se tu jedna o strategickou stavbu budovanou a provozovanou v pristich desetiletich. Proto je zcela na miste, aby vznikl specialni provadeci zakon k VRT. Tedy pokud nechceme byt opet ostudou Evropy. Stale chybejici spojeni dalnic do Polska… Číst vice »
Však právě – pro obyvatele Chlumce je D8 přínosná, takže negativa vyplývající z její výstavby/provozu jsou vyvažována pozitivy z její existence.
Zatímco VRTka pro obyvatele Chlumce asi tolik přínosná nebude.
P. S. Do Rakouska z naší země vede koridor o traťové rychlosti 160 km/h.
A „ostuda Evropy“? Nemyslím si. Resp. jedině že by např. Slovensko s dosud nedokončeným dálničním tahem mezi dvěma největšími městy (o železničním tahu v téže relaci nemluvě) bylo souběžně s tím „megaostudou Evropy“. (nemluvě o některých dalších zemích)
S tím Slovenskem souhlas. Ale které jsou to ty „některé další země“?
V železniční síti např. Slovinsko, Chorvatsko, Pobaltské země.
A nebylo by fajn se porovnávat se západem a ne s bývalou Jugoslávií a bývalým SSSR?
ok, ale já z toho že nějaký nimbysta z chlumce otravuje a smrdí s autem v praze nemám žádný přínos, proto hlasuji pro zákaz pohybu nimbystů z chlumce autem po praze.
to je obdobně blbý argument.
který vede při dalším používám k občanské válce nebo alespoň rvačce.
Tak za prve. Tady se nejedna jen o par obyvatel Chlumce (pripadne par obyvatel jinych obci blokujicich jine stavby – Prazsky okruh atd. atd.) Kdy uz konecne lidi pochopi, ze jejich prava a svobody nejsou vzdy nekonecne, ale ze jsou i veci v kazdem state, ktere obcas stoji nad jejich zajmy – namatkou kolektivni bezpecnost, verejne zdravi, klicova infrastruktura potrebna pro cely stat, ne jem pro jednotlivce ci malou skupinu obyvatel. A za druhe, jak zde procitam nektere prispevky. Uz si sakra vyberte, jestli chcete investovat do budoucnosti a drzet krok s vyspelymi staty na zapade. A nebo jestli chcete… Číst vice »
To není nic specificky českého, to máte všude. Podívejte se na boje, které musí vést Angličani při výstavbě nových tratí v Anglii.
Rozdíl je jenom v tom, jak moc tomu která země vychází vstříc.
Z toho, co píší, bych jim asi nejvíce vytknul, že Oppenheimer měl ve jméně dvě p.
Cena je podle váš „žvást“? nebo je podle váš „žvást“, že o obou stran oplocené koleje vytvoří v krajině neprostupnou bariéru? nebo se vám zdá roční schodek 500 miliard v pořádku a podle vás veřejné peníze „nedošly“? Nebo snad zpochybňujete negativní vliv TGV na regionální trati?
Jejich bulvarizující styl mi nesedí, ale opravdu netuším proč to považujete za „žvásty“ a argumentační fauly. Od vás jsem tady četl akorát urážky názorových oponentů, ale nic, čím byste jejich tvrzení vyvrátil, nepíšete.
VRT je naopak pro mnohé lokálky jediná naděje na záchranu, vy mysliteli.
Pokud několik desetiletí budeme pumpovat všechny peníze do rychlých kolejí, tak těch několik desetiletí nebudeme mít peníze na údržbu lokálek a ty budou chátrat. Regionální tratě jsou napojeny na hlavní tratě. Na nich ovšem bude omezen provoz osobních vlaků (dálkové budou převedeny na rychlé koleje, jejichž soupravy v místě napojení lokálky na hlavní trať nestaví) a cestování na regionálních tratích ztratí na atraktivitě. Alespoň tak je popisována zkušenost s TGV ve Francii. Můžete mi vysvětlit jakým způsobem by, podle vás, měly rychlé koleje regionální tratě zachraňovat? Třeba trať 291 Zábřeh – Šumperk (a dále do Krnova a Koutů) nebo 316… Číst vice »
Třeba tak, že se nebudete ploužit mezi Brnem a Nezamyslicemi hodinu, z toho půl roku náhradní dopravou.
Takže i Šumperk-Zábřeh by měla profitovat z VRT
Nikdo přece neříká, že všechny peníze půjdou jen do VRT.
K Zábřehu doporučuji:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD+v1.3.png/2cbc0b62-1fad-4769-8061-7fcbdaa064b8?t=1618814681519
V cílovém stavu má v Zábřehu nadále stavět 2xhodinu rychlík na Prahu a 1x hodinu rychlík na Brno, přičemž všechny využijí v části trasy VRT (nebo na 200 mdernizovanou trať Brno – Přerov), takže pojedou rychleji.
Tak třeba pro HB – Humpolec a podobné případy lze čekat zásadní růst významu. Nebo komplet Straškovské lokálky, bude-li terminál Bříza na mostecké větvi. Mechanismus = více cestujících (často mnohem) díky tomu, že se ty lokálky stanou díky návazné VRT součástí celkově dostatečně rychlého spojení (obvykle s přestupem).
Vybírat si zrovna okolí Zábřehu je jistě naprostá náhoda, chápu… a taky končím.
TAm už nejom chybí, že strojvedoucí bude z vlaku čířit COVID a myxomatózu, takže všichni v okolí tisíce kilometrů zahynou.
a krávy přestanou dojit, slepice kdákat a ženské menstruovat, chlapi budou z elektromagnetických vln impotentní….tam toho ještě chybí… 🙂
To sepisovali v místní nálevně, ne? 🙂
Jinak to nepůjde, nimbysti by to potopili
Protože přece krávy by přestaly dojit.
To mi připomíná video s kravami na pastvě, když SpaceX zkoušela přistávání raket na prototypu Grasshopper. Od té doby už si na raketové motory zvykly, včetně obyvatel McGregoru, u kterého zkouší zážehy nových Raptorů verze 2. Prostě někde se to dělat musí.
Lidi chtějí cesty a dálnice, ale nikdo nechce kamenolomy, chtějí k moři letadlem, ale nikdo nechce letiště, chtějí zboží s dodávkou druhý den, ale nechtějí sklady… prostě klasika.
Stejně tak nemalá část lidí nadává na „nimbysty“, kteří „nechtějí mít za barákem letité staveniště“, a když pak přijde chvíle, kdy se má něco takového budovat za barákem těchto nadávajícím, tak tito nadávající… nijak neprotestují a říkají „ano, sice budeme mít nedaleko bydliště X let hluk a nepořádek, ale souhlasíme se stavbou, protože pomůže jiným občanům“, že. 🙂
víte, ona nemalá část lidí sice nemá za oknem ani potenciální staveniště, ale rušnou ulici nebo něco podobně super ji tam má už spousta lidí. a musí ji snášet.
jakou vidíte alternativu?
že nebudeme budovat nic co někomu vadí?
ok, pěknou cestu zpět někam do středověku. česká republika, země minulosti
Pokud se do té rušné ulice sami přistěhovali, pak tak činili s vědomím té rušnosti.
Pokud se někomu v dosud klidné lokalitě staví nový zdroj ruchu, je to něco jiného (zejména pokud s tím nepočítaly dlouhodobé území plány – zdravím do Chlumce u Chabařovic).
jasně, a doprava nenarůstá atp, že?
v baráku kde bydlím…žije část lidí, co se tam narodili a je jim 80. a ubezpečuju vás, že tolik aut tehdy nejezdilo. proto dokud neumřou tam může jezdit nanejvýš stejně aut jako za protektorátu.
jaký máte další super argument?
Píšu o té části lidí, kteří se do té ulice přistěhovali.
Mimochodem, výstavba VRT někomu „za humny“ se během realizace samozřejmě dotkne i tamních 80letých lidí, kteří do té doby také na té vsi měli klid + kteří tu VRT beztak tuplem nevyužijí (třebas se jejího dokončení ani nedožijí).
P. S. Mísíte tady dvě věci – silniční obchvaty měst (které opravdu dovedou odlehčit hlavním silnicím v centru předmětného města) vs. vysokorychlostní trať (u které je takový efekt přinejmenším sporný).
ale jde o princip, že nikdo nemá (bohužel či bohudík?) právo na neměnné prostředí kolem. diskuze může být akorát o vyvážení soukromého a veřejného zájmu, opatřeních na snížení dopadu atp, ale to je tak vše.
dokonce i když nesouhlasíte se soukromou stavbou jako soused, tak můžete mít hodně často prostě smolíka. natož u věci, které ve veřejném zájmu jsou.
u VRT je dle mého na místě jen otázka…zda na ni máme.
PS: samozřejmě chápu, že velkostavba rozsahu pražského okruhu či VRT je značná nepříjemnost. ale bohužel, alternativy nejsou….
Mimochodem, víte proč tam ty krávy jsou? Protože to umožňuje klasifikovat celou raketovou základnu jako farmu, a farmy platí v Texasu naprosto mizivou daň z pozemků.
Takže zase jako vždy lidskej podvod kvůli lidský sobeckosti a nenažranosti.
To asi ne, ale roky hluku nedaleko za barákem při výstavbě (+ potenciálně pak při provozu) to pro některé obce znamenat může.
O to hůř, když půjde o obce, které z takové VRTky nebudou mít nijaký velký přínos, protože nejbližší stanice či přípojka na VRT nebudou v blízkosti (na rozdíl od dálnic, které aspoň mají exit každých pár km, takže jde o přínos i pro nedaleké obce).
Mě stačil ten bordel při přestavbě koridoru. Hluk příšerný a to i v noci . Ty vozíky jezdící po soupravě dělají bordel ukrutný.
A to se nadává, že tam ve tři odpoledne už nikdo není.
A kolikrát ročně to zažíváš. A nebo je pointa v tom, že takový stroj obsluhuješ 😉