egoe-plus
Informační technologie Infrastruktura Silnice

Stát chystá reklamní kampaň na elektronické dálniční známky

Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Kampaň proběhne ve dvou vlnách. Na konci ledna a před prázdninami.

Ministerstvo dopravy se chystá utratit v tuzemských médiích zhruba deset milionů korun za reklamu na elektronické dálniční známky. Vyplývá to z materiálu, který na Silvestra odeslal úřad do meziresortního připomínkového řízení.

Jako první na něj upozornila ČTK, redakce Zdopravy.cz ho má k dispozici. Zadavatelem reklamy má být Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Zakázka má být zadána výjimkou ze zákona bez soutěže. „Dodavateli jsou Česká televize, rozhlas, tištěná média a online, rozhlas. Příprava mediálního plánu a kreativa bude zadána jako plnění na již existující objednávku Ewing s.r.o.,“ uvádí ministerstvo v materiálu, který prošel pracovní skupinou pro transparentní zakázky.

Důvodem k realizaci komunikační kampaně je informování veřejnosti o novém způsobu úhrady časového poplatku za užití zpoplatněných pozemních komunikací od 1. 1. 2021,“ vysvětlilo ministerstvo dopravy své plány.

Nejvíce peněz do rozhlasové reklamy

Stát chce zacílit inzerci na skupinu občanů ve věku nad 50 let. Kromě spotů půjde také o tištěnou inzerci. Materiál počítá s tím, že nejvíce peněz půjde do rozhlasové reklamy: 5 milionů korun ve dvou vlnách: v polovině ledna s blížícím se koncem platnosti papírových kupónů a před prázdninami. Česká televize má získat reklamu za 2 miliony korun, další dva miliony korun mají jít tištěnou inzercí ve dvou vlnách do novin a regionálních deníků a do internetové reklamy. Necelý milion korun spolkne produkce reklam a příprava mediálního plánu, kterou získala společnost Ewing.

Materiál vzala už v pondělí na vědomí vláda. „Komunikační kampaň je nutné realizovat velmi rychle, aby mohl být naplněn plánovaný termín 1. vlny, tedy přelom ledna a února 2021, který bude nejzásadnější pro úhradu ročního časového poplatku, jelikož papírové kupóny emise 2020 končí právě na konci ledna 2021,“ uvádí se v textu materiálu.

Elektronické dálniční známky začaly platit novelou zákona o pozemních komunikacích od ledna. Do konce roku si řidiči pořídili zatím 140 tisíc známek. Hlavní nápor očekává stát na konci ledna, kdy vyprší platnost ročních kupónů pro rok 2020.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotny

Proc se vypisuje zbytecna soutez? Bud to melo byt uz davno zrealizovano nebo to je ted uz mimo aktualnost. Kdyby ty penize radsi dali do distribuce a znamky se mohly prodavat elektronicky na vsech benzinkach a ne jen na vybranych.

Jackub

Tunel skoro až do Berouna… 😉

PAN

Možná i dál… A) načasování, B) zdůvodnění, C) realizace = „česká“ cesta, jen už nejsou ta 90. léta

Jiří Kocurek

Chtělo by to reklamní kampaň na SŽDC. V televizi. To pro ty, kteří televizi nesledují. Sice je to pozdě, SŽDC se již přejmenovala, ale to nevadí.

...

Když mohl stát před referendem o vstupu do EU financovat drahou kampaň, jejímž účelem bylo přesvědčit co nejvíce lidí, aby hlasovali pro vstup, tak se nelze divit ničemu.

Kkarel

Není to trochu pozdě když už se el. známky prodávají.
Tzv. S křížkem po funuse.

jkjk

Koukám na tu firmu to to vyhrála, od roku 2017 47 veřejných zakázek za 40 mil. Kč. Nejdražší kousky: „Smlouva o poskytovaní poradenských služeb řízení komunikace “ (6 mil. CENDIS) „Mediální podpora při změně úhrady čas.zpopl.“ (2,4 mil. SFDI) „Rámcová smlouva o poskytování služeb v oblasti public relations a marketingu“ (2,4 mil. Integrovaná doprava Středočeského kraje) „Komunikační kampaň v oblasti respektování pravidel v Pražské integrované dopravě“ (2,3 mil. Praha) „Komunikační a mediální podpora aktivit Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s. spojených s připravovanými rekonstrukcemi velkých pražských mostů“.“ (2,3 mil. Praha) Ve veřejných zakázkách v dopravě tedy evidentně „umí chodit“.… Číst vice »

Juraj

Aniž bych teď přímo hodnotil – v zájmu transparence rovnou říkám, že jsem s Ewingem v minulosti spolupracoval – tak zrovna oni jako asi jediná PR agentura mají vyloženě divizi
specializovanou na dopravu, a to včetně klíčových lidí, kteří v dopravním sektoru úspěšně
působili.
Je IMHO docela plus, když dopravní reklamu a PR nedělá někdo, kdo ještě včera dělal reklamu na dětskou výživu a zítra bude propagovat online seznamku.

Viťa

To je šílený…. Kdo navíc si koupí na základě reklamy v ráááádiu dálniční známku?! Kdo jezdí a potřebuje ji, tak si ji koupí i bez reklamy! To je na úrovni toho, aby stát zadávali reklamu na placení daně z nemovitosti – taky jí musíte zaplatit, ať se vám to líbí, nebo ne, a uděláte to i bez reklamy 😀

Leinad

Znám takový, co jsou schopni dálnici objet, aby nemuseli platit 😀 (i když nejsem přesvědčen, že je reklama přesvědčí)

Jiří Kocurek

Taky jsem dálnici objížděl. Bylo to 4x do roka po sinici první třídy, dálnice vedla asi jen 1/4 cesty. Kupovat si dálniční známku kvůli 4x 30 kilometrům fakt nemá smysl.

Laik

Zbytečné utrácení peněz daňových poplatníků. To snad zvládne každý i bez kampaně. Přinejhorším se na pumpě dozví že jsme se posunuli z pravěku do současnosti, s tím se dá žít.
Vodit občany za ručičku s každým prdnutím, ach jo. Jsou důležitější věci k řešení.

Jiří Kocurek

V pravěku neznali papír, natož čerpací stanice. Moc sledujete The Flintstones.

www.milosvillage.com

Aneb další způsob, jak stát podojit 🙁

obyčejný člověk

Podal už někdo trestní oznámení na toho, kdo si dovolil takové rozhodnutí vydat?
Nemám právní vzdělání, ale i když chápu, že to je svým způsobem pochopitelná státní podpora (snad především veřejnoprávních, tedy „státních“) médií cestou resortu dopravy, tohle přece hraničí s rozkrádáním veřejného (státního) majetku – snad to tady někdo vysvětlí kvalifikovaněji.

Ten_z_Bíliny

Není to moc brzo?

Pražec

To se má dělat aspoň čtvrt roku předem, teď už je to nesmysl.
Třeba mohli šoupnout letáček do obálek s rouškami či úplatkem, které se na podzim stejně posílaly všem důchodcům…

Jan Sova

Myslíte jako letecké shazování koblih a v pytlíčku letáček ?… Ale musí se trefit na parkoviště před Kaufland.

Martin Sru

Ještě bych udělal marketingovou kampaň na podání daňového přiznání. Stejně se to musí, tak ať si aspoň někdo hrabne a něco nakrade.

Kalanis

Ta se ale pravidelně děje. Aspoň v ČT.

Drtikol

Předpokládám na rádiu Impuls…

Pivlis

To je kampáň?
Přijde mi to a) zbytečné, b) trochu pozdě
Pokud je někdo, kdo netuší, že existuje web edalnice, tak přijde na poštu, že chce nalepovací známku, a tam mu prodají elektronickou. Pokud někoho chtěli poučovat, tak to měli dělat v listopadu, prosinci.

Frantisek

Hlavně je to zbytečné. To už si nakonec bez reklamy nevyřídíme ani občanky…

Honza

Nezapomínáte třeba na lidi, co si známku kupují automaticky koncem ledna na nejbližší benzínce? Znám takových dost.

Kubrt

Tak je z benzínky pošlou patřičnými směry, i bez reklamní kampaně.

Honza

V situaci, kdy mají pošty mnohem omezenější otevírací doby než mnoho benzínek, to ale tomu off-line řidiči moc nepomůže. Chápu, že sytý hladovému nevěří, stejně jako nevěří lidi na internetové diskusi lidem bez internetu. Stát mění systém pro milióny lidí, z nichž mnozí se spoléhají, že to tak funguje desítky let, tj. odjakživa, a tak to přeci bude stále stejné. Minimálně to, že už nemůžou jet skoro na jakoukoli benzínku, by jim měl dát jasně vědět. Naopak by nedávalo smysl dělat kampaň v době, kdy si ještě novou „známku“ nemohli koupit, jak tu někteří doporučují. Právě přelom ledna na únor… Číst vice »

Kubrt

OK, ale obávám se, že lidi, kteří dosud v médiích nechytli, že klasické známky končí, nezasáhne ani reklamní kampaň – v médiích.

Michal M

A já si myslím, že v mediích o tom bylo slyšet dost. Nejdříve předražené eznamky a výměna ministra, pak Hackhaton, pak zprovoznění v prosinci… prostě zbytečný.

Jan Sova

Myslím že ty důchodce a neinternetové lidi trošku podceňujete. I když nevím, tak se zeptám (soused/rodina/kolega/paní při venčení psa…).

Miriam

a za stálého míchání lijeme peníze do kanálu

Jaaa

Nene, kámošům. 🙂

Honza

Jj, Česká televize a Český rozhlas jsou totiž velcí kámoši vlády…

Greta

Smluvní stranou ovšem není ČT ani ČRo, ale Ewing s. r. o, jejímž asi nejznámějším spoluvlastníkem je Jiří Hrabovský. Kolik z těch peněz kam dotece, je otázka.

PAN

Tam by bylo otázek…