Starý trolejbus se vyhnul šrotišti, po dlouhé službě na Ukrajině se vrátil do Brna

Trolejbus Škoda 9Tr. Pramen: DPMBTrolejbus Škoda 9Tr. Pramen: DPMB

Dopravní podnik města Brna získal do svého majetku historický trolejbus Škoda 9Tr. Nejde přitom o ledajaký přírůstek do brněnské flotily

Dopravní podnik města Brna získal do svého majetku historický trolejbus Škoda 9Tr. Nejde přitom o ledajaký přírůstek do brněnské flotily historických vozidel, starý trolejbus se vrátil do města, kde v 80. a 90. letech sloužil. Posledních 23 let ale jezdil v západoukrajinském městě Rovno.

„Takové věci se nedějí každý den a já jsem pyšný, že se nám podařilo trolejbus 9Tr vrátit zpět do Brna, kde začínal. Moji předchůdci jej kdysi vítali jako nové vozidlo a nyní jej vítáme jako historický unikát, který rozšíří naši sbírku retrovozů,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Trolejbus začal jezdit v Brně v roce 1980 s evidenčním číslem 3136. Začlenil se tak mezi 120 dalších vozů této typové řady, které dopravní podnik v Brně provozoval. Postupem času byly tyto trolejbusy staženy z provozu a část z nich nabídnuta případným zájemcům.

Nabídku využilo město Rovno, kam byl vůz 3136 (plus dalších šest) v roce 1996 odeslán. V Rovně sloužil pod evidenčním číslem 128 v každodenním provozu až do letošního roku, kdy byl odstaven a určen k sešrotování. Přihlásil se ale o něj brněnský dopravní podnik a vůz zachránil. Chce si tím mimo jiné připomenout 70 let od spuštění trolejbusového provozu v Brně, první trolejbus vyjel 30. července 1949 na trasu od hlavního nádraží do Slatiny.

Trolejbus Škoda 9Tr. Pramen: DPMB

Trolejbus Škoda 9Tr.
Pramen: DPMB

Vůz Škoda 9Tr nyní čeká kompletní oprava. „Předpokládáme, že bude nutná generální oprava, při které na vozidle vyměníme téměř všechny komponenty tak, aby splňoval všechny bezpečnostní normy. Tyto opravy budou trvat minimálně rok. Náklady budeme schopni odhadnout až po důkladné technické prohlídce vozu,“ doplnil Havránek. Vozu se také vrátí jeho původní červeno-krémové zbarvení.

Trolejbusy Škoda 9Tr vyráběl závod Škoda Ostrov v letech 1958 až 1981, zhotoveno jich bylo více než sedm tisíc. V Brně byl poslední vyřazen z provozu v roce 1996. Ten s evidenčním číslem 3136 se nyní do moravské metropole vrátil na tahači.

Tagy DPMB trolejbus Škoda 9Tr
14 komentářů