Start BEMU i obnovení provozu po povodních. Jak se mění jízdní řády v Moravskoslezském kraji
BEMU jednotka RegioPanter. Foto: VUZ
Provoz se vrací po povodních na další tratě.
Provoz se vrací po povodních na další tratě.
Vtipné je, že na trati na Frýdlant. Třeba Čeladná Ostrava a zpět je čas jízdy ještě pomalejší než před 10 lety. O tom se mi opravdu nesnilo. Jen ta cena je diametrálně jiná. Za tarifu čd jsem platil cca 30 kč. S in50. Dnes píše 62. Skvělé výsledky pro chytrý region. Zlaté auto.
Snad budou bateriové vlaky spolehlivější, než push-pully na trati 323. Dneska jsem jel vlakem v 9.30 h. do Beskyd a ze slavných push-pullů jezdil jen jeden. Takže 2x Regionova z Pardubického kraje narvaná až na střechu. Sedačky nikdo nikdy nevyčistil minimálně 15 let, fakt hnus si na ně sednout. Můžu říct, že na trati 323 do Beskyd jezdí ten největší šrot, který zbyl v síti ČD. A je zarážející, že MS kraj platí jednu z nejvyšších cen v zemi za kilometr.
Akurát porucha HV jde za jinou firmou….
Byla chyba šrotovat Bdt, ted by se hodily. Ty 814 jsou hnus a nemají tam co dělat
Oni to sešrotovali?
Jen tak mimochodem, menší tiskařská chyba. Vlak z Krnova v 5:02 není R 838, ale R 839.
Když už je problém vypsat, odkud kam která linka jede, tak by se možná hodila k článku aspoň mapka, která ty IDS kódy převede na realitu…
No ideální to nebude…
R27 zkracena do Svinova, místo aby všechny jezdili do centra, vložené spoje dobrý nápad
S6 koukám dál tragikomedie, bez frenu v týdnu a patrně dál šotomagorie 3×814…
Rozlomení vazby S2 a S6 další diskomfort.
S8 se uvidí jak se baterky osvědčí, nicméně nazývat Sp vlak který stojí u každé vrby…
R27 musí končit na Svinově, protože by se neměly jak dostat 843 dál na hlavní, když tam od ledna bude ten 300 metrů kousek mezi stanicemi s výhradním provozem ETCS…
Samozřejmě název Sp je jen marketing. Ptal jsem se na to radního Příbora pro dopravu, ten mi odpověděl, že rozdíl mezi Os a Sp je v tom, že Sp nestaví v Polance nad Odrou a u toho se začal smát, takže tak
Takže se Panter do toho ostrého oblouku ve Veřovicích vejde. Tak super!
Ano, už několikrát kvůli tomu tu trať opravovali
Trošku mě překvapuje zkostnatělost jízdního řadu u BEMU.
Na letiště má zajiždet v taktu až během leta od 15.6 do 28.9. Přitom nejvíce lidi co leti letadlem a využivají VHD je na začatku letní letecké sezony (Duben, Květen) a na konci (Září, Říjen).
Mě spíš naráží, že se nejezdí celoročně. Rád bych jezdil do Mošnova, ale Když to tam jezdí pořádně jen +- tři měsíce…
Mě by docela zajímalo, podle čeho jsou vybrané časy příjezdů vlaků na letiště. Na první pohled mi to nesedí na žádné pravidelné odlety, ani na běžné začátky pracovních směn. Tušíte někdo?
Na letadla to sedět nebude, to by musel každy den jezdit jinak. Sedí to na směny. Jen přelom ranní/odpolední a nebo ranní 12/ noční 12. Přelom „osmiček“ noční/ranní odpolední/noční zajištuje původní linka S4 (vlak) a busy (čísla teď nevím).
Za ty bateriové jednotky patří Českým drahám pochvala. Nechť je to příklad ´prro jiné dopravce.
Za ty jednotky, které si objednal kraj a ČD je ani nedokázaly legálně vysoutěžit?! No tak jo.
Jako by to v zahraniči bylo jine…
Ano, např. v JMK to bylo zmanipulované natolik, že už rok předem bylo jasné, že provoz vyhraje Jančura. BUM
Počkej zítřka a následujících dní a uvidíme, jaká bude u těchto jednotek provozní spolehlivost na jízdu na baterky 🙂
Jsem zvědavej, kdy bude první náhrada za Bemu.
jednotky si objednal kraj
Za ty bateriové jednotky patří nepochvala správě železnic za jakýkoliv náznak moderznizace trati do Kopřivnice za dalších 10 let a propadnutí EU peněz.
Koukám, že zřídit vyhybnu za Havířovem, aby mohl být zachován 2 kolejný provoz je pro SŽ sci-fi….. Už dneska tam vlaky dosahují i 20 minutových zpoždění. My ty lidi dostaneme do aut, to by mělo být nové logo SŽ.
Včera jsem tam jel a nic z toho co popisujete se tam neděje.
Tak se podívejte do historie zpoždění třeba za posledních 14 dní.
Kraj na svých stránkách uvádí problém tratě 321. Že jde v podstatě o jednokolejný provoz jako by. Zkrátit úseky dlouhé 8 a 11 km na polovinu. Na trati kde se plánuje/počítá více než četná osobní doprava doplněna o dálkovou dopravu a snad pořád silnou nákladní dopravou… Dotazoval jsem se SŽ. Zkrácení úseku se neplánuje. Takže obrazně řečeno vyjede li muvka kosit trávu. Rozpadne se uzel Těšín, Svinov, Kunčice? Člověk by chtěl být optimistou co se budoucnosti železniční dopravy týká. No lze to snad….? Nelze… Připadá mi to jako by nikdo nechtěl aby četná moderní železniční doprava tady někdy fungovala…😱 Jako… Číst vice »
Zajímalo by mě, kam půjdou ty 811 (modernizované 2020 myslím) – s klimatizací mi to na té trati nepřišlo zase tak špatné.
Nahradí 810 na jiných výkonech v kraji.
Ostrava – Veřovice v hodinovém taktu – občas tam jede do 10 lidí – jsem zvědavý, zda to přitáhne více cestujících protože toto bude asi dost drahé.
Buď neumíte počítat do 10 nebo jste tam nikdy nejel.
Jezdí mi to za barákem a počítat umím.
Teď otázka kde ten dům stojí.
Ale nechtělo by se mi počitát celý den.
V tom případě chápu, že po dobu co to jede kolem vás se dopocitate maximálně do 10.
Navíc to chce vynasobit dvěma protože je ještě druhá strana vlaku.
Vzhledem k tomu, že kolem mého domů nevedou koleje… nevím co mám počitát….
A občas se jezdí v 842 na stojáka… Je snad normální, že vytížení v průběhu dne kolísá.
Vždy tam kde se zavede přímé spojení tak vzroste poptávka. Je to normální přirozený jev. Lidi prostě nemají rádi přestupy.
Navíc budou mít nízkopodlažní a moderní vlak. To taky udělá svoje.
Opět vynikající výdrb s osobáky Hranice-Ostrava zase končí většinou pouze ve Studénce a o časových polohách škoda mluvit. Třeba co jezdil os ze SnO-Hranice ve 14:07 tak teď až 14:29 a další hned za půl hodiny. Jinak dostat se z Polomu na Ostravu dopoledne je nemožné. V 7:21 a další až 11:26 a opačně ta samá 4h díra. Hlavně že máme nové vlaky a zefektivňujeme a přidáváme vlaky ale ne všude. Auta to prý jistí. A mezikrajská komunikace počítám že téměř nulová.
Protoze si kraje hraji na stat ve státě…
Tady se vyjádřím, měl jsem tu čest řešit téma linky S3 přímo s KODISEM A KIDSOK a vzhledem k tomu, kolik tím jezdilo lidí, to nemělo smysl držet až do OVY. To že nejvytíženější spoj má mezi HnM a SnO 5 lidí? To se omlouvám to nejde. Chápu, že dostat se z Polomi kamkoliv jinak než autem je problém, to jsem s nimi taktéž řešil, no bohužel tady je problém na straně Olomouckého kraje, který nechce o mezikrajském spojení Hranice – Polom – NJ, Hranice – SnO – OVA ani slyšet.
A proto KODIS v posledních letech přestupy z vesela přidával
MSK a slavný KODIS to zřejmě vidí jinak.
Sice se teď nepřestupuje ve Studénce, ale už 3 roky se zbytečně přestupuje ve Frýdlantě n.o., resp. i ve Frenštátě nebo Frýdku a pak se tvrdí, že na zbytečně nadkapacitní push-pully není frekvence.
Kraj prostě vyhání lidi z vlaků do aut a nechce si to přiznat, nějaké 4 BEMU na lokálce to nezachrání.
Teď by mě zajimalo kam se ve Frenstatě přestupuje?
Všechny lokálky, co jezdí v taktu, občas vezou 10 a méně cestujících.