Tramvaje na Václavák (a blíž k Wilsonu) určitě ano, chybí tam povrchová doprava, objízdná trasa se taky hodí. S tím vymísťováním aut bych byl opatrný. Filip Jirsák (a další) zde píšou o tom, že dnes město v podstatě dotuje lidem parkování u domu. Je to pravda. Mohli bychom polemizovat, kolik si z toho dotyčný předplatí v daních, ale budiž. Hodně varuju před tím, zkoušet něco podobného v širším okruhu než samotném centru. Povede to jen k odlivu normálních středostavovských rodin a studenti, hipsteři, ekofans a turisté vytvoří nesnesitelnou směs (viz Berlín a další), dojde k odlivu běžných obchodů (postupně se… Číst vice »
Čím se Praha tak liší od jiných měst ve světě, že v ní podle vás musí být dostatečně vysoký podíl domácností s auty? Protože ono to ani v Praze nikde není tak, že všichni mají auto. Možná v satelitech za Prahou to bude vycházet, že každá domácnost má jedno auto, ale spousta domácností zase nemá auta pro všechny dospělé, což někdo může vnímat jako omezení. Pro život ve městě jako je Praha vážně není potřeba vlastnit auto. Problém je v nové výstavbě posledních let, která je kvůli hloupým normám zaměřená výhradně na auta, jsou to v podstatě ulice plné parkovišť… Číst vice »
No já dělám ve firmě na periferii. I tak lidé nadávají, že není kde parkovat a někteří autíčkáři zcela vážně navrhují, aby ostatní autíčkáři zvolili jinou dopravu, aby oni mohli zaparkovat (hehe). Vyhrazená parkování se hodí pro malou firmu nebo pro pár lidí, ne pro stovky. A i tady na periferii jsou zácpy, kterým je lepší se vyhnout (a ano, jižní část Prahy, kde oba okruhy jsou, bude to chtít asi třetí). S tím, jak se Praha rozrůstá a i tam rostou další bytové domy (a lidé parkují na ulici samozřejmě), to bude s parkováním i zácpami čím dál horší.… Číst vice »
Miky
1 rok
Zabít Václavák tramvajemi? Tak to je TOP myšlenka… Ještě lepší než obvolávat sto lékáren ve dvou svetrech.
Byl byste tak hodný a ukázal na jeden příklad z celého světa, kde tramvaje zabily život na nějakém místě. Moc mě to zajímá, úplně vážně se rád dovzdělám.
Ježiš naopak! Já jsem všemi deseti pro! Jen jsem parafrázoval názor paní starostky a poněku jízlivě jej komentoval (s odkazem na partaj, ze které pochází). Minimálně od Muzea k Vodičkově/Jindřišské to bude super věc, představa, že kde je metro není potřeba povrchová doprava je naprosto perverzní. U těch Příkop je to otázka, tam jsou pro i proti, .
Janek Filosofem
1 rok
Na Praze 1 zřejmě stále převládá pojetí centra města jako lunaparku pro turisty. Do lunaparku tramvaje nepatří, rušily by jeho návštěvníky. Do středu města určeného místním však ano.
Na Prikopy tramvaj fakt ne, uz ted je to tam plne chodcu. Vedlo by to jen zbytecne k nehodam … a konec koncu je tam pod tim metro, pokud by se nekomu nechtela prejit cela ulice.
To metro má jeden vstup na Jungmannově náměstí, resp. na konci ulice 28. října (vstup přes Můstek A nepočítám) a další až na náměstí Republiky, tedy přes 800 metrů daleko. Linka B je hlouběji než A na Můstku, obě stanice jsou 40 m pod povrchem. To je minimálně 10 minut rychlou chůzí, 15 minut vycházkovou chůzí, tak 7-8 minut metrem, podle toho, za jak dlouho přijede. To je na centrum města moc.
Chyba to možná je, ale i kdyby ten druhý vestibul existoval, nic to nezmění na tom, že pražské hluboké metro není vhodné pro dopravu na krátké vzdálenosti. Metro je vhodné, když jedete na Václavák z Jižního Města nebo ze Smíchova a dál, ale ne pro přejezd z Muzea na Můstek.
Problém je, že to metro není pod Příkopy, ale až pod zemskou kůrou. Už se to tu řešilo včera. To není metro ve Vídni, Berlíně nebo Paříži. Než sfáráte na peron, jste pěšky v cíli.
Ovšem s pražskými kopci a Vltavou nehnete. Proto je metro v takové hloubce v jaké je. A protože to není ozubnicová dráha, má i limity v podélnými sklonech.
Ono to není kopci a Vltavou, ale geologií Prahy, kde jsou různé zlomy, sedimenty, navážky apod. Každopádně to, že má hloubka pražského metra svůj důvod nic nemění na tom, že je kvůli tomu metro nevhodné pro dopravu na kratší vzdálenosti, protože to, co ušetříte jízdou metrem, ztratíte cestou dolů do metra a zpět nahoru.
Spíš bych řekl, že tam hrál roli koncept metra v centru jako protileteckého krytu.
Libcha
1 rok
Souhlasím s tím, že v centru Prahy je plno aut, která tam nemají co dělat. Ale narozdíl od paní starostky bych dodal, že se to týká i aut rezidentů. Když musí někdo bydlet v centru velkého města, tak snad chápe, že nemůže stát s autem po celý rok na ulici před barákem, nebo provozovnou své firmy. Jistě, ve výjimečných případech má být možno krátce někam přivézt třeba velký náklad nebo rodící ženu, ale to by mělo být spoplatněno regulačními poplatky tak, aby motivovaly k co nejkratšímu záboru veřejného prostranství.
A pak se divíme ,že se vylidňuje centrum Prahy a nejenom ji.Pokud nechceme mít centra jen kulisy pro turisty tak nesmíme lidí který tam bydlí pořád něčím omezovat a platit za každou blbost.
Centrum se vylidňuje (resp. už dávno vylidnilo), protože je extrémně drahé, předělané na Airbnb a hotely. Rozhodně ne kvůli tomu, že tam není dost parkovacích míst nebo že jsou drahá. Abyste mohl zajistit parkování pro každého, musel byste vybourat půlku Starého Města.
Souhlasím, nemůžeme lidi v centru omezovat tím, že budou muset k dopravě používat auto.
Všimněte si, že lidé bydlí tam, kde se dobře bydlí lidem, ne kde se dobře bydlí autům.
Codycheck
1 rok
PS: Od doby kdy se zavřelo Smetanovo nábřeží směrem od Národního divadla kvůli kavárně, začali všichni jezdit Ječnou ulici na Praze 2. Vrrr
Pane KEBAB, Vím co říkám. Bydlím v okolí.
Trochu mi připomínáte evropské ekologii.
Snížíme emise tím, že výrobu přesuneme do vedlejší země či spíš do Činy 🙂
Ale ono klidně aut ubylo. Součet aut v obou ulicích může být menší než před zavřením Smetanova nábřeží. Třeba odpadla polovina aut co jezdila na Smetanovo náměstí, ale ta druhá polovina se přesunula právě do Ječné.
ANO! Konečně někdo kdo chápe jak doprava funguje! Avšak bych ještě doplnil, že se doprava vždy vyrovná na nějakých 80% kapacity (Ano platí to i u parkování). Ovšem toto vyrovnání trvá nějakou dobu, takže samozřejmě nelze očekávat že okamžitě po uzavření jedné cesty se vytížení alternativní cesty nezatíží více dopravou. Cílem je tedy dle mého postupné snižování dopravní kapacity tak, aby se nestalo že jedna část města bude ze dne na den kompletně uzavřena a jinde bude nemožné projet. Ale zároveň by se nemělo jednat jen o snižování proudu aktivní dopravy, ale také ubírání parkovacích stání. Tak jak to dělají… Číst vice »
Codycheck
1 rok
Jak měla proběhnout správně rekonstrukce Václavského náměstí.
1.Pod celým náměstím vybudovat garáže pro automobily stejně jako třeba v Paříži u Louvre.
2. Po té až vybudovat tramvaje v horní části Václavského náměstí.
3. A tramvaje na Příkopech, blbost.
Proč tahat do centra města další auta??? Jak by to dopadlo je vidět v Revoluční, kudy je jediný příjezd i výjezd z garáží Palladia. Fronta taková, az je zacpaná křižovatka před Letenským tunelem a v opačném směru zacpaná křižovatka Revoluční s Dlouhou a Soukenickou.
Nikdo by v takovém bombastickém projektu za miliardy neparkoval, protože řidiči odmítají za parkování platit.
V. K.
1 rok
„Myslím, že tam je doprava metrem saturována dostatečně“ Jasně se ukazuje, že paní starostka je zvyklá cestovat jen služebním vozem s řidičem. Kdyby cestovala MHD, tak jí tohle nenapadne. Ale chápu, využívat socku namísto osobního SUV pro správného pravicově smýšlejícího občana nepřipadá v úvahu, neboť by takovou potupu nemusel přežít.
Kdyby paní starotka cestovala různě tak na vlastní kůži pozná je se těžko cestuje po centru. Nejrychlejší je chodit pěšky, ale to není pro každého a stejně to nějaký čas zabere. Metro je rychlá dálková doprava, ne na to abych se posunul o stanici nebo dvě dál a v tom podzemí nachodil skoro stejně jako na povrchu.
A kdybyste tu zastávku došel pesky, tak vás ubyde? Já když chci na svém sídlišti na linku na metro C, tak musím jít 1,1 km a nestěžuju si. Vy máte možnost jet metrem.
Vás možná neubyde, ale jsou hůře pohybliví lidé (ať už trvale nebo dočasně), někdo má kočárek, kufr apod. a svezení MHD ocení. Na Václaváku je přeci jen větší obrat lidí, než na vašem sídlišti.
Ty tramvaje především chybí před hlavním nádražím, pak by se sice oklikou, ale dalo dojet i z Vinohradské až do středu Václavského náměstí také. Pokud budou i na Václaváku, je to v pořádku, ale před hlavním nádražím by byly podstatně užitečnější.
Krásné náměstí, kterému „chudince ublíží“ tramvaje = zavedení civilizovaných poměrů? A oblast Příkop prý dostatečně obsloužená metrem… ta paní má dost. Hlavně asi jezdí všude služebním autem, takže zcela tragickou MHD-obsluhu širšího okolí Staromáku jaksi nepociťuje.
To, že 40 metrů pod zemí je nějaká díra, mě ještě nikdy nikam nedopravilo. A věřte mi, z Konviktské na Florenc jsem šel pěšky (neb to bylo „nejméně blbé“) mockrát. Za špatného počasí pak Můstek B a když pak už byl, tak z Florence výtahem. Což trvalo asi o 2 minuty více či méně podle toho výtahu a čekání na metro.
Změřit si čas na délku vstupu do toho nejhrubšího podzemního bunkru a zjistíš ze od Prašné brány do metra na perno Namésti republiky je pěšky asi stejně, jako dojít na Mustek. Tetka z USA, co tu před měsícem byla, měla podobné kecy. Pak se prošla zmrzlé přes Vaclavak a najednou povrchová, není lehce podpovrchová tramvaj by okamžitě byla žádoucí.
Náhodou, když potřebuji jet dročkou přímo z Václaváku, tak skutečně apku ani dospečing nepotřebuji.
Mluvím anglicky, z cíle chci česky na policejní stanici a mám to zadarmo.
Nicméně asi by mi to nechybělo.
Na nám. Republiky byly kdysi mimo tramvaje i auta, mohlo se autem rovně dojet až k Národnímu divadlu. Teď je tam pěší zóna s tramvajemi (a jednou linkou autobusu 207) a je to úplně v pohodě. Proč by to nemělo být stejně v pohodě v horní části VN? Navíc, pokud se zeptáte kohokoliv od tramvají, to přinese možnosti objízdné trasy v případě zneprůjezdnění tram. trati v Ječné nebo v okolí Karlova náměstí.
A jak prosím tramvaj úplně zabije náměstí? Jak mohlo tohle náměstí fungovat s tramvají mnoho desetiletí předtím? Viz. Robert Pražák: No, to jo. Teď je to tam rajský sad. Homelesáci, dealeři, štětky, ta „správná sorta“ droškařů… Fakt, super lokalita.
Tramvaj na Příkopech je skutečně zvrácenost, díky paní starostce za to, že to říká. Jezdím tam tudy na kole občas do práce, a projet tam i takto je velmi obtížné přes všechny davy náhodně pobíhajících turistů. V době největších davů se tam ani nedá projít svižnou chůzí. Nedokážu si představit, jak by se tam k tomu ještě vešla tramvaj..
Vzhledem k tomu, že pokud se chce člověk dostat například z Náměstí Republiky na Národní, tak je skoro nejrychlejší dojít to pěšky po Příkopech, tak by možná část těch davů tu tramvaj uvítala jako altetnativu. A mimochodem, kola jsou na takto frekventovaných místech ještě nebezpečnější než tramvaj. To už je lepší pokud tam ty davy lidí dopraví tramvaj, než aby tam jezdili všichni na kolech.
A musíte jet za každou cenu nejkratší cestou i přes davy lidí? Mně to ukazuje alternativní trasu tunelem do Karlína a kolem řeky po cyklostezce.
Cyklisti u nás taky ignorují cyklotrasu značenou kolem sídliště po klidné silnici (1 auto za 5 minut) a musí to švihat po chodnících a přes trávník, protože to je o 50m kratší.
Nevím jestli si to uvědomujeme, ale tramvaj může využívat tu stejnou ulici jako auta. A pokud je to jenom jeden pruh jako třeba ve Vodičkově, můžete po kolejích jet na kole.
Na Příkopy auta nesmí, aspoň tedy na tu problematickou část ne.
Lang
1 rok
„Je zcela zjevné, že centrum města je zcela přehlcené auty, které tady mnohdy nemají co dělat,“ řekla Radoměřská.
Konečně si to někdo uvědomil. Konečně! Pozdě, ale přece 🙂
Tohle si uvědomuje spousta lidí. Problém je, že si to neuvědomují zrovna v ODS. Navíc to paní starostka stejně nechápe – auta, která tam nemají co dělat, jsou v první řadě auta rezidentů dlouhodobě parkující na ulici. Parkování na ulici má sloužit ke krátkodobému parkování – přijedu, lidé vystoupí či nastoupí, náklad se vyloží nebo naloží, a zase jedu. Pro tohle využití je důležité, abych mohl zastavit co nejblíže cíli. Pokud někdo jede autem jednou denně, jednou týdně nebo ještě méně, rozhodně nepotřebuje parkovat co nejblíž na ulici.
Maj, ale ať si na něj seženou parkování. Když si koupěj bazén nebo piáno, taky ho asi nepíchnou na ulici před barák. A pokud jo, počítám, že to bude stát víc než 3 koruny za den.
Že je to kvůli fotkám turistů je demagogie. Je to především kvůli rezidentům – aby měli kde zaparkovat, když přivezou návštěvu nebo nákup, aby měl kde zaparkovat kurýr, který jim přiveze zásilku, atd. Většina lidí, která tam žije, auto nemá. A nechtějí doplácet těm několika, kteří auto mají.
Mají. Ale vlastnictví zavazuje. Když chtějí vlastnit auto, musí se postarat i o tom, kam ho odloží, když ho zrovna nepoužívají.
Viděl jste snad u něčeho jiného, než u auta, že by si majitelé nárokovali, že se jim ostatní musí postarat o tom, kam tu věc odloží? Že by si někdo na ulici zabral místo pro kanoi, míchačku, bazén, skříň nebo cokoli jiného než auto?
Vy jste demagog. Pokud auto srovnáváte s kánoe či míchačkou… Apropos, co říční poplatek za splouvání řek, nebude? Povodí Vltavy (nebo Labe, Moravy…) se o řeky stará a něco to stojí, tak by se vodáci podílet na nákladech, ne?
Jsem rezident na P1 a auto tam mám jen občas. Ale na 2 adresách na P1 je napsáno asi 5 tis firem na každé a k tomu tisíce zivnostniku, část z nich pravé jen kvůli té parkovací kartě… on je rozdíl 1200 Kč ročně a 36000 ročně. Proto je město zahlceno pseudoelektromobily nejdražších značek (všechny hybridy, kromě par skutečných elektromobilů), protože zvýhodněné či zadarmo parkování. Já raději pěšky a to jsem dělal i s kočárkem
ABC
1 rok
parkovací zóny by početně měly bez potíží pokrýt počet aut rezidentů, ti ale mají mnohdy problém místo najít
a neměli by rezidenti jezdit MHD? Na Praze 1 speciálně?
Obecně ano, taky běžně do práce a do školy mhd jezdíme, ale přeci jen na víkendy, dovolené a příležitostnou potřebu něco většího odvézt jedno auto v rodině máme.
A klidně bych ho parkoval někde v parkovacím domě/podzemním parkovišti kdyby pro rezidenty ta možnost byla.
Ona ta možnost je. Jenomže když se dotuje parkování na ulici pro rezidenty, málokomu se chce platit komerční parkování někde v parkovacím domě nebo garáži.
Ne přechodu před hlavním nádražím
1 rok
Hlavně ať zastaví úvahu o nesmyslném přechodu pro chodce před hlavním nádražím!
A vy vidíte nějaký smysl přechodu přes magistrálu před hlavním nádražím. Vše kolem nádraží je situováno pod magistrálou, pod nástupišti. Každý kdo kdy přijel vlakem na hlavní nádraží, tak šel většinou do podzemí. Tam jsou kasy a výdejny zavazadel. Naproti hlavnímu nádraží v úrovni magistrály má místo parkoviště vyrůst nějaký park. Asi další i místo kde se budou scházet bezdomovci. Tak to bych asi pochopil jako že někdo nechce aby bezdomovci smrděly dole v průchodech 😉 Ale jinak ten přechod opravdu nemá smysl. Akorát zase bude zdržovat auta ve středu města a zase někteří lidé budou křičet že auta se… Číst vice »
„Každý kdo kdy přijel vlakem na hlavní nádraží, tak šel většinou do podzemí. Tam jsou kasy a výdejny zavazadel. “
První věta je samozřejmě pravdivá. Pokud nepřijedete na 1.peron a nejedete povrchovou dopravou severním směrem nebo pěšky k Vinohradské, tak do podchodu jdete.
Co s tím ale mají společného kasy a výdejny zavazadel? Kolik procent lidí si podává zavazadlo? A na co potřebujete po příjezdu kasu?
Dole je podchod!!! V civilizovaných zemích se ruší přechody s nahrazují se podchody. U nás se nesmyslně značí přechody v místech kde naopak jsou podchody. Je to stejný nesmysl jako kdyby zasypali metro a nahradili ho tramvají. Nedivil bych se kdybychom se i toho dočkali..
Kde se stavějí podchody v civilizovaných zemích? Naopak moderní je mít vše v jedné rovině a nedělat rozdíl, protože podchody nejsou většinou úplně příjemná a pěkná místa.
Pane, spletl jste si století. Tohle platilo tak v roce 1980. V civilizovaných zemích se už dávno ruší podchody a nahrazují se přechody, nebo spíš klidovými zónami (rychlost 30 km/h) nebo pěšími zónami. Nesmysl je hnát lidi do podzemí proto, aby auta mohla jet rovně.
Ona existuje nějaká povinnost na hlavním nádraží použít vlak? Nejde odjet či přijet třeba autobusem, který má zastávku právě na té Wilsonově, přes kterou má být přechod? Nemůže tam zastavit taxi? Není možné tam přijet či odjet na parkoviště?
Naprostá většina na Hl.n. kupodivu používá vlak a od bej se přepravní proud tříští na metro nebo povrchovou dopravu (pěšky či tramvaj v Bolzanově). Autobus je naprostá marginalita a taxi má vyhrazené místo v podjezdu na jižní straně. Navíc parkoviště na druhé straně magistrály by se mělo změnit na park.
To, že tam většina používá vlak, znamená, že tam přechod pro menšinu být nesmí? Když si zavoláte taxi, chcete, aby vás vyzvedlo nahoře na magistrále, po které přijede a bude po ní pokračovat dál, a ne aby pracně sjíždělo někam dolů a pak se zase vracelo nahoru. Z hlaváku jezdí dálkové autobusy, zájezdová doprava a noční autobusy. Zkrátka důvodů, proč se tam pohybují pěší, tam je dost. To, co tam nemá být, je magistrála. Akorát to ještě bude nějakou dobu trvat, než se jí zbavíme, tak tam do té doby může být alespoň přechod. Ostatně, bude to stejné, jako s… Číst vice »
Ondra
1 rok
V podstatě nejspíš projekt druhé fáze zklidnění Smetanova nábřeží neviděla. Ano, jízdní pruh se ubere ale auta budou jezdit po kolejích. Intenzita se sníží tím, že bude omezen tranzit (kamerový systém se čtením spz)
By mě zajímalo kdo chce vyčíst z SPZ jestli ten který vůz jen projíždí.
Já třeba přes Smetanovo nábřeží i projedu i šestkrát za dvě hodiny, při rozvozu jídla se totiž hodně často vracím na stejné místo a používám k tomu i stejné ulice.
Rozvazet hotovy jidlo po historickym centru auty po jednotlivych porcich je naprosta hovadina, kterou mesto nemuze nikdy rozumne unest. Pokud zmizi, nebo extremne zdrazi, bude to jen dobre. To je sluzba nekam na periferii, ne do centra, tam nemuze fungovat, respektive jen na ukor vsech ostatnich, kdo se v centru pohybujou.
To přeci nejde takhle říct, svobodaá dizkriminaceé 🤣 Myslím si to úplně stejně a když z okna kanclu Na Příkopě koukám na tu kocourkovskou pěší zónu plnou aut napadají mě i jiné věci 👹
Fotka s časem vjezdu a časem výjezdu. Dalo se mezi tím stihnout zastavení nebo to musel být průjezd?
Emanuel
1 rok
V centru jeste nekdo bydli? Bez parkovacich mist tam proste zustanou jen nejaky airbnb a atrakce pro turisty.
Predpokladam, ze pani nehodla stavet garaze, jako treba ve Vidni ci prakticky kdekoliv v Nemecku. Jo mesicni parkovny pak vyjde na 120-200 EUR, ale k bytu za 20-30 mio to tak nejak patri a ne to, ze se tam neda zaparkovat nikde.
To by Češi neplatili. Znám pár lidí, co se vrátilo ze západu, protože byli překvapeni, že musí platit parkování, školku, daně… Tady v Praze jako OSVČ z toho neřeší nic.
Vztah parkovat v rozumné vzdálenosti od bydliště je závislý na lokalitě bydliště? Proč, když člověk přijede v cca 20 hodin z práce domů, má problém najít místo a ráno je parkovacích míst na rozdávání?
Ano, je. Protože když máte 500 metrů od bydliště zastávku MHD, je potřeba jezdit autem mnohem menší, než když je nejbližší zastávka 5 km daleko a ještě tam jezdí vlaky jenom o víkendu.
Jasně, Praha je plná aut lidí, kteří potřebují auto k práci. Všichni ti muži v oblecích jsou instalatéři. Lidé, kteří potřebují auto k práci, budou šťastní, až se pražské ulice uvolní od aut, která tam jsou jenom celé dny zaparkovaná, a od aut, která převážejí jenom jednoho člověka do kanceláře.
Můžu vás ubezpečit, že můj pracovní úbory jsou montérky a občas se vracím domů ve stavu, kdy bych byl po právu vyloučen z MHD. A není to samozřejmě alkoholem, když jedu autem.
Většina lidí by v takovém případě uvítala, kdyby aut na ulicích bylo méně a oni měli volnou cestu. Ale dobře, tak vy si ty kolony užíváte, když trváte na tom, aby autem jezdili i ostatní. Každý jsme jiný. Jenom tu vaši úchylku, že si užíváte kolony, má asi málokdo.
Kdyby mě měsíční parkovné ne moc daleko od bytu stálo 100€, beru to hned. Ale zároveň bych potřeboval jistotu, že můžu na chvíli před barákem zastavit na vyložení/naložení bez anabáze s hledáním místa…
Nic proti ničemu jenom bych chtěl vědět co je podle vás „ne moc daleko“.
1km ?
S tím že když by jste potřeboval něco odvézt, tak by jste si došel pro svůj vůz a pak se s autem vrátil pro věci před dům na minimální dobu zastavení.
Podle mě by bylo velmi v pořádku i zastavit někde na okraji Prahy v hlídané zastřešené garáži, samozřejmě na bedra města – případně zelené neziskovky by to mohli platit.
A domů se dostat MHD zcela zdarma.
Máte to trochu popletené. „Bydlení“ se týká lidí a k bydlení je potřeba byt. Parkovací místa jsou určena pro auta, auta tam nebydlí, ale jsou tam odstavená. Město je určené pro lidi, ne pro auta. Pro auta je třeba závodní okruh.
Krásné náměstí, KRÁSNÉ?? Až konečně po té rekonstrukci bude. Teď je to přežité 90s parkoviště s tristní infrastrukturou pro chodce, kteří na prvním/druhém nejdůležitejším náměstí v zemi mají mít hlavní a jedinou roli.
Fakt se směju, když člověk vidí půlku Prahy na trzích v Drážďanech, kde v centru nepotkáte JEDINÉ auto, kromě policie. A jde to, všechno funguje. Škoda, že si to z nich málokdo uvědomí.
V Drážďanech je to „centrum“ cca jen 0.75 km čtvereční, obklopené kapacitními komunikacemi a parkováním. Takže přijedete na okraj, pohodlně zaparkujete a dojdete kam chcete.
V Praze máte jen Nové a Staré město něco přes 4 km², kde parkovací domy/parkoviště nejsou téměř žádné a kapacitní komunikace je leda magistrála a část nábřezí. Takže se logicky snažíte dostat až na místo kam potřebujete, protože je to to nejmenší zlo.
Fajn, ale my se Praze bojíme zavřit i jen třeba těch 0,75 km2. Nebo jen pár ulic. A když už zavřeme, tak to část řidičů stejně ignoruje, protože mají na pokuty. Pokud jim je teda někdo rozdá vůbec..
nejmenší zlo je snad dojet tam metrem, ne? Nevím jestli je pro někoho složité vybrat si linku metra která tam vede, ale jet na Václavák autem je úchylnost hraničící se sadomasochismem.
Pro rozvážení jídla ovšem není potřeba auto. A i tím autem by se vám tam rozváželo líp, kdyby v ulicích nebyla dlouhodobě zaparkovaná auta rezidentů, ale byla tam parkovací místa pro krátkodobé parkování. Kdyby tam nejezdila auta, která vezou jen jednoho člověka a nic jiného.
Bohužel rozvážením jídla jiným druhem dopr.prostredku, než je auto, dost trpí jeho kvalita. Pokud se nejedná o studené sendviče apod. S jídlem se nešetrně nakládá a pokud jde o nemotorový prostředek, navíc dost stydne. Rozvazim jídlo autem a nedovedu si představit, že mi někdo doveze jídlo na kole a bude ho mít na zádech.
V centru civilizovaneho mesta vam to jidlo privezou na kole vyrazne rychleji a tedy i s mensi ztratou kvality, nez autem. A jo, nektera jidla holt obecne nejsou pro rozvoz vhodna. To je prirozene a je dobre si s ohledem na to vybirat, nebo se nedivit.
Záleží na tom, jak daleko to jídlo vezete. Já si tedy jídlo objednávám jen když jsem v karanténě nebo nemůžu opustit nemocné dítě apod. Jinak mi to přijde úchylné, i když se tím na druhou stranu částečně živím. A vím,jak velmi opatrně musím s jídlem nakládat. Když pak vidím v Praze ty krabice na nakloněných zádech cyklistů, které se navíc při každém šlápnutí zhoupnou, nedokážu si představit, v jakém stavu to jídlo dorazí.
Tak ona je predevsim kravina vozit to nekam daleko.zejmena z/do historickyho centra. A jak jsem psal, ne kazde jidlo je na to vhodne. Jidla extremne citliva na nejake houpani nebo sikmou polohu jsou pro rozvoz neprd z principu (nebo nekdo nepremyslel pri nakupu obalu a baleni tech jidel. Kdyz si jdu u nas vyzvednout jidlo sebou do mistni indicke, je zabalene tak, ze bych tou taskou mohl nejspis i zatocit a bylo by to v pohode.s pizzou jdu samozrejme opatrneji. U tech kol se tedy taky divim, ze to tahaj v batozich, ja to delat, poridil bych si na to… Číst vice »
Proto na jídlo existují ty velké termoboxy. Obecně je absurdní používat skoro tunovou potvoru na převoz řádově 1 kg zboží. To je velmi neefektivní a neekologické.
Asi v Praze platí jiné fyzikální zákony. Zajímavé je, že jinde lze jídlo dovézt na skútru nebo na kole – a často je to rychlejší, než autem, protože nemotorné velké auto snadno uvázne třeba v zácpě.
Parkovací domy nejsou?
* Garáže Muzeum – 486 míst
* Garáže pod Palladiem – 900 míst
* Garáže pod Kotvou – 350 míst
* Garáže Rudolfinum – 450 míst
a další.
V ulicích je 7 800 míst, tj. jen tyhle čtyři garáže mají kapacitu skoro jako třetina míst v ulicích.
To ale na ulicích také ne. V centru je hodinová sazba naprosto stejná jako v těch podzemních garážích. Pokud narážíte na dlouhodobé parkování, tak to je samozřejmě jiná věc, ale i tak mají rezidenti nárok jen na jednu parkovací kartu za základní sazbu, každé další auto či auto pro firmu je tvrdě zpoplatněno de facto tržní sazbou. Tam už je jednodušší to podzemní parkoviště s jistotou, že tam svoje místo máte. Ne nadarmo jsou v těch podzemních garážích vyhrazena celá patra pouze pro rezidenty.
No problém je v tom, že i kdyby se dostavily dodatečně podzemní garáže, tak majitele budou chtít tak vysoké náklady na provoz, že by se obyčejní zaměstnanci nedoplatili Za parkování v garáži.
Tady kousek ode mě co bydlím, mají garáž pod domem. Mohl bych tam parkovat i jako ne majitel bytu onoho objektu, ale chtěli by po mě 17 tisíc měsíčně. A to je na mě docela trošku moc.
Tak jako Václavské náměstí není úplně krásné, dalo by se tam ledascos změnit, ale ošklivé úplně také není.
Tristní infrastruktura pro chodce?
Co teda vím tak ty chodníky jsou hodně široké.
Nebýt různých zahrádek restaurací, tak se dá na těch chodnících i tancovat.
Oni by asi chtěli chodník přes celé Václavské náměstí???
Jako Pražák byste mohl vědět, že v centru se pohybuje dost lidí na to, aby se tam zavedla pěší zóna jako v jiných centrech měst. Aktuálně je tam víc prostoru pro auta než pro chodce, až to bije do očí. Souvislé příčné parkování, tři (!!!) pruhy pro auta, z nichž jeden byl velkoryse zakolíkován jako stezka kolem záhonů pro chodce. Radši mi vysvětlete k čemu je mít nutné náměstí s parametry dálnice nebo magistrály, které 99% lidí navštěvuje pěšky a s pomocí MHD.
Rozhled a inteligence ODS se ani za 20 let nikam neposunula… Smutné, člověk by jim snad ze soucitu zaplatil zájezd. Třeba i do fujfuj východních Košic, kde mají pěší zónu po které nejezdí auta jako je tomu zvykem v našem kocourkově…
Martin
1 rok
Nedavno jsem byl na Smetanove nabrezi a moc se mi to libi, je to mnohem lepsi, pokud chce vedeni Prahy 12 omezit dopravu tim, ze zvysi poplatky, tak si myslim, ze to nepomuze, musel by byt rust byt dosti dramaticky. Ten kruhak je vec druha, jakoby tam prekazel, pro chodce je to nepohodlne a take nechapu, proc takto v centru se resi prujezdnost pro IAD. Naopak nemuzu souhlasit s nazorem, ze je doprava ve spodni casti nam. pokryta metrem, ta je spise pokryta tim, ze vsude musite pesky, nikdo na jednu-dve stanice nepoleze do metra a nebude behat po vestibulech,… Číst vice »
Úplně nerozumím té snaze nacpat tramvaj všude, protože tam buď někdy byla, nebo jak píšete, „musíte všude pěšky“.
Vždyť z dolní části Václaváku to máte 300m na tramvaj, pár metrů na metro, 500m na náměstí Republiky, 400m na Staromák. To jsou vzdálenosti, které běžně ujde i ten největší důchodce, když jde nakoupit jídlo, a to počítám jen cestu tam.
Zajímavé, výše píšete, že zajet tam autem je jediné logické, ale tramvajová trať vám přijde nelogická.
Ono totiž v Praze chybi směry (alternativní trasy chcete-li). Zejména kdysi odseknuté Vinohrady. Takže to není trať „aby byla trať na Václaváku“, ale trať která znovu propojí co bylo kdysi rozpojeno.
Metro neslouží pro místní dopravu. To, že něco důchodce ujde, ještě neznamená, že si to užívá. Na Václavském náměstí je velký obrat lidí, takže to místo logicky má být obsloužené odpovídající MHD – zvlášť, když to je technicky snadno řešitelné a ničemu to nevadí.
Nehledě na to, že ta trať není jen pro cestující, kteří tam budou jezdit za normální situace, ale je to také důležitá odklonová trasa, která dnes chybí, což způsobuje, že jedna nehoda v centru způsobí rozvrat tramvajové dopravy v celé Praze.
„Ideální“ trasa metrem je Muzeum – Národní. Buď dva přestupy (a pak dlouhý výstup) nebo pěšky. Alternativou je metrem Muzeum – Můstek a pak pěšky. Každopádně časovým vítězem je kompletní chůze a to i když k Muzeu přijedete metrem C a už v něm jste (je rychlejší vylézt a dojít to pěšky).
Kamui
1 rok
„Myslím, že tam je doprava metrem saturována dostatečně“
Evidentně tam paní starostka nechodí. Metro je hluboko a fárání trvá dlouho. Nehledě k tomu že včerejší nehoda na Lazarské ukázala, jak ten úsek zoufale potřebuje alternativní trasu (trať kolem muzea ten problém řeší jen z poloviny).
Na dopravu je to dostatečné, problém je s tranzitem (ony tramvaje přes to centrum musí, takže ideálně je mít co nejvíc objízdných tras).
Frantík
1 rok
Je logické, že když nebudou mít autíčkáři kde zaparkovat, pak asi nebudou mít potřebu jezdit do centra. Co je ale potřeba řešit, jsou místa pro zásobování. Někdy je prostě zneužijí šéfové příslušné firmy, aby měli auto kde zaparkovat, a pro dodávky už nic nezybde. To by se mělo dodržovat.
A ideálně ta parkovací místa přesunout pod zem, ať se zbytek dá využít třeba pro cyklisty (v protisměru).
To by znamenalo, že ti to tam jezdí, tam jezdí parkovat. Což samozřejmě pro část dopravy platí, ale část (typicky ono smetanovo nábřeží, karmelitská naproti) je tranzit, který (nemám na to data, ale kvalifikovaný odhad) z minimální části má původ nebo cíl na P1.
Ale i ty jízdy autem z nebo na Prahu 1 tam jezdí proto, že je pro ně výhodné jet autem – např. proto, že jim město dotuje parkování. Kdyby museli platit komerční parkovné, najednou zjistí, že je to nevýhodné a raději pojedou MHD. Takže paní starostka nemá pravdu, že auta nezmizí – stejně, jako se auta z ničeho nic objevují, tak mohou i mizet. Je to dávno prozkoumané a ověřené v praxi.
Tramvaje na Václavák (a blíž k Wilsonu) určitě ano, chybí tam povrchová doprava, objízdná trasa se taky hodí. S tím vymísťováním aut bych byl opatrný. Filip Jirsák (a další) zde píšou o tom, že dnes město v podstatě dotuje lidem parkování u domu. Je to pravda. Mohli bychom polemizovat, kolik si z toho dotyčný předplatí v daních, ale budiž. Hodně varuju před tím, zkoušet něco podobného v širším okruhu než samotném centru. Povede to jen k odlivu normálních středostavovských rodin a studenti, hipsteři, ekofans a turisté vytvoří nesnesitelnou směs (viz Berlín a další), dojde k odlivu běžných obchodů (postupně se… Číst vice »
Co máte proti hipsterům a Berlínu? Auta v centrech měst jsou jak rakovina, která ta města požírá.
Čím se Praha tak liší od jiných měst ve světě, že v ní podle vás musí být dostatečně vysoký podíl domácností s auty? Protože ono to ani v Praze nikde není tak, že všichni mají auto. Možná v satelitech za Prahou to bude vycházet, že každá domácnost má jedno auto, ale spousta domácností zase nemá auta pro všechny dospělé, což někdo může vnímat jako omezení. Pro život ve městě jako je Praha vážně není potřeba vlastnit auto. Problém je v nové výstavbě posledních let, která je kvůli hloupým normám zaměřená výhradně na auta, jsou to v podstatě ulice plné parkovišť… Číst vice »
No já dělám ve firmě na periferii. I tak lidé nadávají, že není kde parkovat a někteří autíčkáři zcela vážně navrhují, aby ostatní autíčkáři zvolili jinou dopravu, aby oni mohli zaparkovat (hehe). Vyhrazená parkování se hodí pro malou firmu nebo pro pár lidí, ne pro stovky. A i tady na periferii jsou zácpy, kterým je lepší se vyhnout (a ano, jižní část Prahy, kde oba okruhy jsou, bude to chtít asi třetí). S tím, jak se Praha rozrůstá a i tam rostou další bytové domy (a lidé parkují na ulici samozřejmě), to bude s parkováním i zácpami čím dál horší.… Číst vice »
Zabít Václavák tramvajemi? Tak to je TOP myšlenka… Ještě lepší než obvolávat sto lékáren ve dvou svetrech.
Byl byste tak hodný a ukázal na jeden příklad z celého světa, kde tramvaje zabily život na nějakém místě. Moc mě to zajímá, úplně vážně se rád dovzdělám.
Co přesně tramvaje na Václaváku zabijí?
Ježiš naopak! Já jsem všemi deseti pro! Jen jsem parafrázoval názor paní starostky a poněku jízlivě jej komentoval (s odkazem na partaj, ze které pochází). Minimálně od Muzea k Vodičkově/Jindřišské to bude super věc, představa, že kde je metro není potřeba povrchová doprava je naprosto perverzní. U těch Příkop je to otázka, tam jsou pro i proti, .
Na Praze 1 zřejmě stále převládá pojetí centra města jako lunaparku pro turisty. Do lunaparku tramvaje nepatří, rušily by jeho návštěvníky. Do středu města určeného místním však ano.
Na Prikopy tramvaj fakt ne, uz ted je to tam plne chodcu. Vedlo by to jen zbytecne k nehodam … a konec koncu je tam pod tim metro, pokud by se nekomu nechtela prejit cela ulice.
To metro má jeden vstup na Jungmannově náměstí, resp. na konci ulice 28. října (vstup přes Můstek A nepočítám) a další až na náměstí Republiky, tedy přes 800 metrů daleko. Linka B je hlouběji než A na Můstku, obě stanice jsou 40 m pod povrchem. To je minimálně 10 minut rychlou chůzí, 15 minut vycházkovou chůzí, tak 7-8 minut metrem, podle toho, za jak dlouho přijede. To je na centrum města moc.
Tady je znovu vidět, jak obrovskou chybou bylo neudělat druhý vestibul stanice Můstek B.
Chyba to možná je, ale i kdyby ten druhý vestibul existoval, nic to nezmění na tom, že pražské hluboké metro není vhodné pro dopravu na krátké vzdálenosti. Metro je vhodné, když jedete na Václavák z Jižního Města nebo ze Smíchova a dál, ale ne pro přejezd z Muzea na Můstek.
Nezmění, nicméně to zlepší dostupnost linky B v centru města pro (třeba) „dálkové“ cestující.
Problém je, že to metro není pod Příkopy, ale až pod zemskou kůrou. Už se to tu řešilo včera. To není metro ve Vídni, Berlíně nebo Paříži. Než sfáráte na peron, jste pěšky v cíli.
Ovšem s pražskými kopci a Vltavou nehnete. Proto je metro v takové hloubce v jaké je. A protože to není ozubnicová dráha, má i limity v podélnými sklonech.
Ono to není kopci a Vltavou, ale geologií Prahy, kde jsou různé zlomy, sedimenty, navážky apod. Každopádně to, že má hloubka pražského metra svůj důvod nic nemění na tom, že je kvůli tomu metro nevhodné pro dopravu na kratší vzdálenosti, protože to, co ušetříte jízdou metrem, ztratíte cestou dolů do metra a zpět nahoru.
Spíš bych řekl, že tam hrál roli koncept metra v centru jako protileteckého krytu.
Souhlasím s tím, že v centru Prahy je plno aut, která tam nemají co dělat. Ale narozdíl od paní starostky bych dodal, že se to týká i aut rezidentů. Když musí někdo bydlet v centru velkého města, tak snad chápe, že nemůže stát s autem po celý rok na ulici před barákem, nebo provozovnou své firmy. Jistě, ve výjimečných případech má být možno krátce někam přivézt třeba velký náklad nebo rodící ženu, ale to by mělo být spoplatněno regulačními poplatky tak, aby motivovaly k co nejkratšímu záboru veřejného prostranství.
A pak se divíme ,že se vylidňuje centrum Prahy a nejenom ji.Pokud nechceme mít centra jen kulisy pro turisty tak nesmíme lidí který tam bydlí pořád něčím omezovat a platit za každou blbost.
Centrum se vylidňuje (resp. už dávno vylidnilo), protože je extrémně drahé, předělané na Airbnb a hotely. Rozhodně ne kvůli tomu, že tam není dost parkovacích míst nebo že jsou drahá. Abyste mohl zajistit parkování pro každého, musel byste vybourat půlku Starého Města.
S vylidňováním centra (P1) nemáte pravdu. Pokles se již zastavil, možná se dokonce počet obyvatel o něco málo zvýšil.
Souhlasím, nemůžeme lidi v centru omezovat tím, že budou muset k dopravě používat auto.
Všimněte si, že lidé bydlí tam, kde se dobře bydlí lidem, ne kde se dobře bydlí autům.
PS: Od doby kdy se zavřelo Smetanovo nábřeží směrem od Národního divadla kvůli kavárně, začali všichni jezdit Ječnou ulici na Praze 2. Vrrr
To jistě ne. Teorie dopravní indukce přece jasně říká, že ubráním prostoru pro auta ubude aut.
Pane KEBAB, Vím co říkám. Bydlím v okolí.
Trochu mi připomínáte evropské ekologii.
Snížíme emise tím, že výrobu přesuneme do vedlejší země či spíš do Činy 🙂
Já vím, jen jsem narážel na zde poměrně rozšířený radikální dopravní indukcionismus 😉
Ale ono klidně aut ubylo. Součet aut v obou ulicích může být menší než před zavřením Smetanova nábřeží. Třeba odpadla polovina aut co jezdila na Smetanovo náměstí, ale ta druhá polovina se přesunula právě do Ječné.
ANO! Konečně někdo kdo chápe jak doprava funguje! Avšak bych ještě doplnil, že se doprava vždy vyrovná na nějakých 80% kapacity (Ano platí to i u parkování). Ovšem toto vyrovnání trvá nějakou dobu, takže samozřejmě nelze očekávat že okamžitě po uzavření jedné cesty se vytížení alternativní cesty nezatíží více dopravou. Cílem je tedy dle mého postupné snižování dopravní kapacity tak, aby se nestalo že jedna část města bude ze dne na den kompletně uzavřena a jinde bude nemožné projet. Ale zároveň by se nemělo jednat jen o snižování proudu aktivní dopravy, ale také ubírání parkovacích stání. Tak jak to dělají… Číst vice »
Jak měla proběhnout správně rekonstrukce Václavského náměstí.
1.Pod celým náměstím vybudovat garáže pro automobily stejně jako třeba v Paříži u Louvre.
2. Po té až vybudovat tramvaje v horní části Václavského náměstí.
3. A tramvaje na Příkopech, blbost.
Koza by se nažrala a vlk by zůstal celý 🙂
Blbost, aut už je tam dost, netřeba tam tahat další.
Kdo to tam dá…peníze.
Proč tahat do centra města další auta??? Jak by to dopadlo je vidět v Revoluční, kudy je jediný příjezd i výjezd z garáží Palladia. Fronta taková, az je zacpaná křižovatka před Letenským tunelem a v opačném směru zacpaná křižovatka Revoluční s Dlouhou a Soukenickou.
https://www.google.com/maps/@48.8609921,2.3300618,3a,75y,46.43h,74t/data=!3m6!1e1!3m4!1saZ_gF928Bu69eqSlD9MU7w!2e0!7i16384!8i8192!5m1!1e4
Nikdo by v takovém bombastickém projektu za miliardy neparkoval, protože řidiči odmítají za parkování platit.
„Myslím, že tam je doprava metrem saturována dostatečně“ Jasně se ukazuje, že paní starostka je zvyklá cestovat jen služebním vozem s řidičem. Kdyby cestovala MHD, tak jí tohle nenapadne. Ale chápu, využívat socku namísto osobního SUV pro správného pravicově smýšlejícího občana nepřipadá v úvahu, neboť by takovou potupu nemusel přežít.
😀 paní starostka cestuje různě. Znáte paní starostku??
Kdyby paní starotka cestovala různě tak na vlastní kůži pozná je se těžko cestuje po centru. Nejrychlejší je chodit pěšky, ale to není pro každého a stejně to nějaký čas zabere. Metro je rychlá dálková doprava, ne na to abych se posunul o stanici nebo dvě dál a v tom podzemí nachodil skoro stejně jako na povrchu.
A kdybyste tu zastávku došel pesky, tak vás ubyde? Já když chci na svém sídlišti na linku na metro C, tak musím jít 1,1 km a nestěžuju si. Vy máte možnost jet metrem.
Vás možná neubyde, ale jsou hůře pohybliví lidé (ať už trvale nebo dočasně), někdo má kočárek, kufr apod. a svezení MHD ocení. Na Václaváku je přeci jen větší obrat lidí, než na vašem sídlišti.
1,1 km na metro nebo 1,1 km na autobus, který jede k metru? To druhé by bylo docela hodně.
Kvůli krásnému náměstí, které zas tak krásné není budou tisíce lidí z lézt do metra na pár minut jízdy a síť městské dopravy se nechá zhroutit?
Ty tramvaje především chybí před hlavním nádražím, pak by se sice oklikou, ale dalo dojet i z Vinohradské až do středu Václavského náměstí také. Pokud budou i na Václaváku, je to v pořádku, ale před hlavním nádražím by byly podstatně užitečnější.
Ony budou i před hlavním nádražím.
Krásné náměstí, kterému „chudince ublíží“ tramvaje = zavedení civilizovaných poměrů? A oblast Příkop prý dostatečně obsloužená metrem… ta paní má dost. Hlavně asi jezdí všude služebním autem, takže zcela tragickou MHD-obsluhu širšího okolí Staromáku jaksi nepociťuje.
A ne snad? Pod celými Příkopy vede metro…..pokud nějaký magor I tam prosadí tramvaj jako v horní části, tak tu lokalitu úplně zabije….
No jasně, vznikne tam sírou smrdící kráter.
Sírou smrdící kráter už tam je – eskalátorový tunel vedoucí do stanice Můstek na áčku 🙂
To, že 40 metrů pod zemí je nějaká díra, mě ještě nikdy nikam nedopravilo. A věřte mi, z Konviktské na Florenc jsem šel pěšky (neb to bylo „nejméně blbé“) mockrát. Za špatného počasí pak Můstek B a když pak už byl, tak z Florence výtahem. Což trvalo asi o 2 minuty více či méně podle toho výtahu a čekání na metro.
Změřit si čas na délku vstupu do toho nejhrubšího podzemního bunkru a zjistíš ze od Prašné brány do metra na perno Namésti republiky je pěšky asi stejně, jako dojít na Mustek. Tetka z USA, co tu před měsícem byla, měla podobné kecy. Pak se prošla zmrzlé přes Vaclavak a najednou povrchová, není lehce podpovrchová tramvaj by okamžitě byla žádoucí.
A auta přijíždějící Prašnou bránou paní starostce nevadí? Pokud by někde měla být pěší zóna, tak právě tam. Na Příkopech je pro tramvaje místa dost.
Prý škoda krásného náměstí :DDD Byla tam ta paní někdy?
Byla. Autem.
Proto říká „škoda toho park.. eh, náměstí“
🙂
A tramvaj Václavavaku pomůže? Naopak, úplně ho zabije…
Pomuze, kdyz z nej pomuze vykopat ty auta. Jako lepsi tramvaj, nez ctyrprouda silnice.
No, to jo. Teď je to tam rajský sad. Homelesáci, dealeři, štětky, ta „správná sorta“ droškařů… Fakt, super lokalita.
Náhodou, když potřebuji jet dročkou přímo z Václaváku, tak skutečně apku ani dospečing nepotřebuji.
Mluvím anglicky, z cíle chci česky na policejní stanici a mám to zadarmo.
Nicméně asi by mi to nechybělo.
S trochou štěstí by pod ní mohlo spadnout pár těch dealerů.
Pane, prosím aspoň o jeden příklad z celého světa, kde to tramvaj zabila. Moc se těším na odpověď.
Jak si to zabití představujete? Že když bude víc lidí na a kolem náměstí jezdit tramvají, tak tam bude mrtvo? To je přece logcký nesmysl.
Na nám. Republiky byly kdysi mimo tramvaje i auta, mohlo se autem rovně dojet až k Národnímu divadlu. Teď je tam pěší zóna s tramvajemi (a jednou linkou autobusu 207) a je to úplně v pohodě. Proč by to nemělo být stejně v pohodě v horní části VN? Navíc, pokud se zeptáte kohokoliv od tramvají, to přinese možnosti objízdné trasy v případě zneprůjezdnění tram. trati v Ječné nebo v okolí Karlova náměstí.
A jak prosím tramvaj úplně zabije náměstí? Jak mohlo tohle náměstí fungovat s tramvají mnoho desetiletí předtím? Viz. Robert Pražák: No, to jo. Teď je to tam rajský sad. Homelesáci, dealeři, štětky, ta „správná sorta“ droškařů… Fakt, super lokalita.
Souhlas
Tramvaj na Příkopech je skutečně zvrácenost, díky paní starostce za to, že to říká. Jezdím tam tudy na kole občas do práce, a projet tam i takto je velmi obtížné přes všechny davy náhodně pobíhajících turistů. V době největších davů se tam ani nedá projít svižnou chůzí. Nedokážu si představit, jak by se tam k tomu ještě vešla tramvaj..
Jak je to možné? Vždyť tam nejezdí auta. Takže ulice bez aut měla dávno umřít! 😄 Říkali to řidiči aut v diskuzích. 😄
Vzhledem k tomu, že pokud se chce člověk dostat například z Náměstí Republiky na Národní, tak je skoro nejrychlejší dojít to pěšky po Příkopech, tak by možná část těch davů tu tramvaj uvítala jako altetnativu. A mimochodem, kola jsou na takto frekventovaných místech ještě nebezpečnější než tramvaj. To už je lepší pokud tam ty davy lidí dopraví tramvaj, než aby tam jezdili všichni na kolech.
Jezdím na kole z Ohrady ke Smíchovskému pivovaru. Smysluplná cykloalternativa Příkopů neexistuje.
A musíte jet za každou cenu nejkratší cestou i přes davy lidí? Mně to ukazuje alternativní trasu tunelem do Karlína a kolem řeky po cyklostezce.
Cyklisti u nás taky ignorují cyklotrasu značenou kolem sídliště po klidné silnici (1 auto za 5 minut) a musí to švihat po chodnících a přes trávník, protože to je o 50m kratší.
Nevím jestli si to uvědomujeme, ale tramvaj může využívat tu stejnou ulici jako auta. A pokud je to jenom jeden pruh jako třeba ve Vodičkově, můžete po kolejích jet na kole.
Na Příkopy auta nesmí, aspoň tedy na tu problematickou část ne.
„Je zcela zjevné, že centrum města je zcela přehlcené auty, které tady mnohdy nemají co dělat,“ řekla Radoměřská.
Konečně si to někdo uvědomil. Konečně! Pozdě, ale přece 🙂
No vzhledem k jiným věcem co říká bych se bál, jestli to není jenom výkřik do slepa.. doufejme, že ne.
V kontextu toho rozhovoru jde spíš o postoj „CIZÍ auta tu překážejí těm MÝM“. Protože MHD je jaksi taky na obtíž…
Tohle si uvědomuje spousta lidí. Problém je, že si to neuvědomují zrovna v ODS. Navíc to paní starostka stejně nechápe – auta, která tam nemají co dělat, jsou v první řadě auta rezidentů dlouhodobě parkující na ulici. Parkování na ulici má sloužit ke krátkodobému parkování – přijedu, lidé vystoupí či nastoupí, náklad se vyloží nebo naloží, a zase jedu. Pro tohle využití je důležité, abych mohl zastavit co nejblíže cíli. Pokud někdo jede autem jednou denně, jednou týdně nebo ještě méně, rozhodně nepotřebuje parkovat co nejblíž na ulici.
Jirsák, takže tamější rezidenti nemají nárok vlastnit auto?
Maj, ale ať si na něj seženou parkování. Když si koupěj bazén nebo piáno, taky ho asi nepíchnou na ulici před barák. A pokud jo, počítám, že to bude stát víc než 3 koruny za den.
Co stejnou teorii uplatňovat v celé Praze včetně sídlišť? Nebo to má být trest rezidentům za to, že tam bydlí, v mnoha případech celý život?
Ano, má se to uplatňovat v celé Praze. Kdo chce parkovat, ať platí komerční parkovné.
Jdete s tímto do voleb. Po volbách uvidíme, jak s tim budete u voličů úspěšný.
S vaším přístupem šli do voleb Motoristé sobě a získali krásných 2,3 %.
To byli fanatici z opačného konce spektra než vy.
Já nevidím nic špatného na tom, že všichni lidé mají mít stejná práva i povinnosti. Klidně si to nazývejte fanatismem.
Nikdo jim to nezakazuje, ale mohli by mít i vlastní garáž. Jinak zábor veřejného prostranství něco stojí.
Jo už to vidím bydlíš v centru čelí život a hold máš tedy smůlu budeš bez auta.Aby jsi turistům nezkazil fotku.
Že je to kvůli fotkám turistů je demagogie. Je to především kvůli rezidentům – aby měli kde zaparkovat, když přivezou návštěvu nebo nákup, aby měl kde zaparkovat kurýr, který jim přiveze zásilku, atd. Většina lidí, která tam žije, auto nemá. A nechtějí doplácet těm několika, kteří auto mají.
V našem baráku na osm členů SVJ (nepočítám ÚMČ) připadá 7 aut. Nějak vám ta teorie kulhá a nebude to tím, že bychom v domě byli pracháči.
Jo, a je to dům v centru Prahy a parkuje před ním na ulici 7 aut. Tak určitě.
Mají. Ale vlastnictví zavazuje. Když chtějí vlastnit auto, musí se postarat i o tom, kam ho odloží, když ho zrovna nepoužívají.
Viděl jste snad u něčeho jiného, než u auta, že by si majitelé nárokovali, že se jim ostatní musí postarat o tom, kam tu věc odloží? Že by si někdo na ulici zabral místo pro kanoi, míchačku, bazén, skříň nebo cokoli jiného než auto?
Vy jste demagog. Pokud auto srovnáváte s kánoe či míchačkou… Apropos, co říční poplatek za splouvání řek, nebude? Povodí Vltavy (nebo Labe, Moravy…) se o řeky stará a něco to stojí, tak by se vodáci podílet na nákladech, ne?
Ach pardon, já jsem zapomněl, že auto je pro vás bůh a nelze ho srovnávat s kanoí nebo míchačkou.
Jsem rezident na P1 a auto tam mám jen občas. Ale na 2 adresách na P1 je napsáno asi 5 tis firem na každé a k tomu tisíce zivnostniku, část z nich pravé jen kvůli té parkovací kartě… on je rozdíl 1200 Kč ročně a 36000 ročně. Proto je město zahlceno pseudoelektromobily nejdražších značek (všechny hybridy, kromě par skutečných elektromobilů), protože zvýhodněné či zadarmo parkování. Já raději pěšky a to jsem dělal i s kočárkem
parkovací zóny by početně měly bez potíží pokrýt počet aut rezidentů, ti ale mají mnohdy problém místo najít
a neměli by rezidenti jezdit MHD? Na Praze 1 speciálně?
Obecně ano, taky běžně do práce a do školy mhd jezdíme, ale přeci jen na víkendy, dovolené a příležitostnou potřebu něco většího odvézt jedno auto v rodině máme.
A klidně bych ho parkoval někde v parkovacím domě/podzemním parkovišti kdyby pro rezidenty ta možnost byla.
Ona ta možnost je. Jenomže když se dotuje parkování na ulici pro rezidenty, málokomu se chce platit komerční parkování někde v parkovacím domě nebo garáži.
Hlavně ať zastaví úvahu o nesmyslném přechodu pro chodce před hlavním nádražím!
Co je na tom přechodu pro chodce nesmyslného, prosím?
Fakt nevíte, nebo jen provokujete?
Já se jen slušně ptám na argumenty, nic jiného.
Že je mnohem lepší vzít to rovnou do podchodu, stejně do něj jeden musí, když jde na vlak.
To, že jste u hlavního nádraží, nezakládá povinnost jít na vlak. Ony tam také staví autobusy a je tam parkoviště.
A vy vidíte nějaký smysl přechodu přes magistrálu před hlavním nádražím. Vše kolem nádraží je situováno pod magistrálou, pod nástupišti. Každý kdo kdy přijel vlakem na hlavní nádraží, tak šel většinou do podzemí. Tam jsou kasy a výdejny zavazadel. Naproti hlavnímu nádraží v úrovni magistrály má místo parkoviště vyrůst nějaký park. Asi další i místo kde se budou scházet bezdomovci. Tak to bych asi pochopil jako že někdo nechce aby bezdomovci smrděly dole v průchodech 😉 Ale jinak ten přechod opravdu nemá smysl. Akorát zase bude zdržovat auta ve středu města a zase někteří lidé budou křičet že auta se… Číst vice »
Zdržovat auta ve středu města.. wow, ano, pojďme udělat magistrálu II. přes staromák, abychom nezdržovali auta. Přesně tak totiž funguje město.
Ideální je zdržovat auta natolik, že se MHD stane nepoužitelnou.
„Každý kdo kdy přijel vlakem na hlavní nádraží, tak šel většinou do podzemí. Tam jsou kasy a výdejny zavazadel. “
První věta je samozřejmě pravdivá. Pokud nepřijedete na 1.peron a nejedete povrchovou dopravou severním směrem nebo pěšky k Vinohradské, tak do podchodu jdete.
Co s tím ale mají společného kasy a výdejny zavazadel? Kolik procent lidí si podává zavazadlo? A na co potřebujete po příjezdu kasu?
Aby zaplatil, ne? Jako v taxíku nebo v hospodě :).
Přechod může podporovat jen blázen
Na magistrále musí být semafor, třeba kvůli Ječný. Zdržují hlavně předjížděči, kteří musí první zastavit an červené, misto plynulého průjezdu.
Dole je podchod!!! V civilizovaných zemích se ruší přechody s nahrazují se podchody. U nás se nesmyslně značí přechody v místech kde naopak jsou podchody. Je to stejný nesmysl jako kdyby zasypali metro a nahradili ho tramvají. Nedivil bych se kdybychom se i toho dočkali..
Kde se stavějí podchody v civilizovaných zemích? Naopak moderní je mít vše v jedné rovině a nedělat rozdíl, protože podchody nejsou většinou úplně příjemná a pěkná místa.
Zrušme podchody na Wilsonu!! Od vlaku jedině ve stejné urovni až na Wilsonovu!! 🙂
Ach Bože, ty to vidíš…
Pokud nepoznáte rozdíl mezi vlakem a osobním autem, asi tenhle server nebude to pravé pro vás.
#sarkasmus
Pane, spletl jste si století. Tohle platilo tak v roce 1980. V civilizovaných zemích se už dávno ruší podchody a nahrazují se přechody, nebo spíš klidovými zónami (rychlost 30 km/h) nebo pěšími zónami. Nesmysl je hnát lidi do podzemí proto, aby auta mohla jet rovně.
komu by ten přechod měl sloužit? Vždyť s výjimkou prvního nástupiště stejně musí cetující o štok níž do podchodu, odkud se dostanou do odbavovací haly s napojením na další infrastrukturu. pro nepražáky si dovolím odkaz na plánek stanice Praha – Hlavní nádrží. https://mapa-metra.cz/wp-content/uploads/2022/10/Planek-stanice-Praha-hlavni-nadrazi-CD-mapa-haly-scaled.jpg
Ona existuje nějaká povinnost na hlavním nádraží použít vlak? Nejde odjet či přijet třeba autobusem, který má zastávku právě na té Wilsonově, přes kterou má být přechod? Nemůže tam zastavit taxi? Není možné tam přijet či odjet na parkoviště?
Naprostá většina na Hl.n. kupodivu používá vlak a od bej se přepravní proud tříští na metro nebo povrchovou dopravu (pěšky či tramvaj v Bolzanově). Autobus je naprostá marginalita a taxi má vyhrazené místo v podjezdu na jižní straně. Navíc parkoviště na druhé straně magistrály by se mělo změnit na park.
To, že tam většina používá vlak, znamená, že tam přechod pro menšinu být nesmí? Když si zavoláte taxi, chcete, aby vás vyzvedlo nahoře na magistrále, po které přijede a bude po ní pokračovat dál, a ne aby pracně sjíždělo někam dolů a pak se zase vracelo nahoru. Z hlaváku jezdí dálkové autobusy, zájezdová doprava a noční autobusy. Zkrátka důvodů, proč se tam pohybují pěší, tam je dost. To, co tam nemá být, je magistrála. Akorát to ještě bude nějakou dobu trvat, než se jí zbavíme, tak tam do té doby může být alespoň přechod. Ostatně, bude to stejné, jako s… Číst vice »
V podstatě nejspíš projekt druhé fáze zklidnění Smetanova nábřeží neviděla. Ano, jízdní pruh se ubere ale auta budou jezdit po kolejích. Intenzita se sníží tím, že bude omezen tranzit (kamerový systém se čtením spz)
By mě zajímalo kdo chce vyčíst z SPZ jestli ten který vůz jen projíždí.
Já třeba přes Smetanovo nábřeží i projedu i šestkrát za dvě hodiny, při rozvozu jídla se totiž hodně často vracím na stejné místo a používám k tomu i stejné ulice.
Rozvazet hotovy jidlo po historickym centru auty po jednotlivych porcich je naprosta hovadina, kterou mesto nemuze nikdy rozumne unest. Pokud zmizi, nebo extremne zdrazi, bude to jen dobre. To je sluzba nekam na periferii, ne do centra, tam nemuze fungovat, respektive jen na ukor vsech ostatnich, kdo se v centru pohybujou.
To přeci nejde takhle říct, svobodaá dizkriminaceé 🤣 Myslím si to úplně stejně a když z okna kanclu Na Příkopě koukám na tu kocourkovskou pěší zónu plnou aut napadají mě i jiné věci 👹
Fotka s časem vjezdu a časem výjezdu. Dalo se mezi tím stihnout zastavení nebo to musel být průjezd?
V centru jeste nekdo bydli? Bez parkovacich mist tam proste zustanou jen nejaky airbnb a atrakce pro turisty.
Predpokladam, ze pani nehodla stavet garaze, jako treba ve Vidni ci prakticky kdekoliv v Nemecku. Jo mesicni parkovny pak vyjde na 120-200 EUR, ale k bytu za 20-30 mio to tak nejak patri a ne to, ze se tam neda zaparkovat nikde.
To by Češi neplatili. Znám pár lidí, co se vrátilo ze západu, protože byli překvapeni, že musí platit parkování, školku, daně… Tady v Praze jako OSVČ z toho neřeší nic.
Otázkou je, zdali je opravdu k životu v centru Prahy nutné parkovat před domem auto.
Vztah parkovat v rozumné vzdálenosti od bydliště je závislý na lokalitě bydliště? Proč, když člověk přijede v cca 20 hodin z práce domů, má problém najít místo a ráno je parkovacích míst na rozdávání?
Ano, je. Protože když máte 500 metrů od bydliště zastávku MHD, je potřeba jezdit autem mnohem menší, než když je nejbližší zastávka 5 km daleko a ještě tam jezdí vlaky jenom o víkendu.
Pro toho, kdo auto potřebuje k práci, jsou termíny jako vzdálenost vlakové zastávky a četnost spojů naprosto irelevantní.
Jasně, Praha je plná aut lidí, kteří potřebují auto k práci. Všichni ti muži v oblecích jsou instalatéři. Lidé, kteří potřebují auto k práci, budou šťastní, až se pražské ulice uvolní od aut, která tam jsou jenom celé dny zaparkovaná, a od aut, která převážejí jenom jednoho člověka do kanceláře.
Můžu vás ubezpečit, že můj pracovní úbory jsou montérky a občas se vracím domů ve stavu, kdy bych byl po právu vyloučen z MHD. A není to samozřejmě alkoholem, když jedu autem.
Většina lidí by v takovém případě uvítala, kdyby aut na ulicích bylo méně a oni měli volnou cestu. Ale dobře, tak vy si ty kolony užíváte, když trváte na tom, aby autem jezdili i ostatní. Každý jsme jiný. Jenom tu vaši úchylku, že si užíváte kolony, má asi málokdo.
Kdyby mě měsíční parkovné ne moc daleko od bytu stálo 100€, beru to hned. Ale zároveň bych potřeboval jistotu, že můžu na chvíli před barákem zastavit na vyložení/naložení bez anabáze s hledáním místa…
Nic proti ničemu jenom bych chtěl vědět co je podle vás „ne moc daleko“.
1km ?
S tím že když by jste potřeboval něco odvézt, tak by jste si došel pro svůj vůz a pak se s autem vrátil pro věci před dům na minimální dobu zastavení.
Podle mě by bylo velmi v pořádku i zastavit někde na okraji Prahy v hlídané zastřešené garáži, samozřejmě na bedra města – případně zelené neziskovky by to mohli platit.
A domů se dostat MHD zcela zdarma.
Proč by si to parkování nemohli platit sami řidiči? Proč jim to má pořád platit někdo jiný?
Máte to trochu popletené. „Bydlení“ se týká lidí a k bydlení je potřeba byt. Parkovací místa jsou určena pro auta, auta tam nebydlí, ale jsou tam odstavená. Město je určené pro lidi, ne pro auta. Pro auta je třeba závodní okruh.
Uplatňujete tuto teorii i na sídlištích? Třeba Prosek, Jižní Město, Ďáblice..?
Ano.
A s jakým výsledkem?
S výsledkem že na těch sídlištích i v centru Prahy by se žilo lépe, kdyby na sídlištích aut ubylo.
My fungujeme na sídlišti bez auta v pohodě.
Krásné náměstí, KRÁSNÉ?? Až konečně po té rekonstrukci bude. Teď je to přežité 90s parkoviště s tristní infrastrukturou pro chodce, kteří na prvním/druhém nejdůležitejším náměstí v zemi mají mít hlavní a jedinou roli.
Fakt se směju, když člověk vidí půlku Prahy na trzích v Drážďanech, kde v centru nepotkáte JEDINÉ auto, kromě policie. A jde to, všechno funguje. Škoda, že si to z nich málokdo uvědomí.
Hlavně – dokud bude existovat magistrála, tak to náměstí nikdy krásné nebude.
Jojo, přesně tak.
By se dalo říct – dokud budou existovat lidé, planeta Země nebude nikdy krásná.
V Drážďanech je to „centrum“ cca jen 0.75 km čtvereční, obklopené kapacitními komunikacemi a parkováním. Takže přijedete na okraj, pohodlně zaparkujete a dojdete kam chcete.
V Praze máte jen Nové a Staré město něco přes 4 km², kde parkovací domy/parkoviště nejsou téměř žádné a kapacitní komunikace je leda magistrála a část nábřezí. Takže se logicky snažíte dostat až na místo kam potřebujete, protože je to to nejmenší zlo.
Fajn, ale my se Praze bojíme zavřit i jen třeba těch 0,75 km2. Nebo jen pár ulic. A když už zavřeme, tak to část řidičů stejně ignoruje, protože mají na pokuty. Pokud jim je teda někdo rozdá vůbec..
nejmenší zlo je snad dojet tam metrem, ne? Nevím jestli je pro někoho složité vybrat si linku metra která tam vede, ale jet na Václavák autem je úchylnost hraničící se sadomasochismem.
Mám široký úsměv na tváři.
Rozvážím autem jídlo po Praze, takže občas i na Václavské náměstí musím. Jednou pro jídlo, podruhé s jídlem!
Pro rozvážení jídla ovšem není potřeba auto. A i tím autem by se vám tam rozváželo líp, kdyby v ulicích nebyla dlouhodobě zaparkovaná auta rezidentů, ale byla tam parkovací místa pro krátkodobé parkování. Kdyby tam nejezdila auta, která vezou jen jednoho člověka a nic jiného.
Bohužel rozvážením jídla jiným druhem dopr.prostredku, než je auto, dost trpí jeho kvalita. Pokud se nejedná o studené sendviče apod. S jídlem se nešetrně nakládá a pokud jde o nemotorový prostředek, navíc dost stydne. Rozvazim jídlo autem a nedovedu si představit, že mi někdo doveze jídlo na kole a bude ho mít na zádech.
V centru civilizovaneho mesta vam to jidlo privezou na kole vyrazne rychleji a tedy i s mensi ztratou kvality, nez autem. A jo, nektera jidla holt obecne nejsou pro rozvoz vhodna. To je prirozene a je dobre si s ohledem na to vybirat, nebo se nedivit.
Záleží na tom, jak daleko to jídlo vezete. Já si tedy jídlo objednávám jen když jsem v karanténě nebo nemůžu opustit nemocné dítě apod. Jinak mi to přijde úchylné, i když se tím na druhou stranu částečně živím. A vím,jak velmi opatrně musím s jídlem nakládat. Když pak vidím v Praze ty krabice na nakloněných zádech cyklistů, které se navíc při každém šlápnutí zhoupnou, nedokážu si představit, v jakém stavu to jídlo dorazí.
Tak ona je predevsim kravina vozit to nekam daleko.zejmena z/do historickyho centra. A jak jsem psal, ne kazde jidlo je na to vhodne. Jidla extremne citliva na nejake houpani nebo sikmou polohu jsou pro rozvoz neprd z principu (nebo nekdo nepremyslel pri nakupu obalu a baleni tech jidel. Kdyz si jdu u nas vyzvednout jidlo sebou do mistni indicke, je zabalene tak, ze bych tou taskou mohl nejspis i zatocit a bylo by to v pohode.s pizzou jdu samozrejme opatrneji. U tech kol se tedy taky divim, ze to tahaj v batozich, ja to delat, poridil bych si na to… Číst vice »
Proto na jídlo existují ty velké termoboxy. Obecně je absurdní používat skoro tunovou potvoru na převoz řádově 1 kg zboží. To je velmi neefektivní a neekologické.
Ja si nedovedu predstavit, ze bych jedl jidlo z krabice, ktere mi nekdo doveze cimkoliv.
Asi v Praze platí jiné fyzikální zákony. Zajímavé je, že jinde lze jídlo dovézt na skútru nebo na kole – a často je to rychlejší, než autem, protože nemotorné velké auto snadno uvázne třeba v zácpě.
Nebo dvě krabičky s jídlem, zdravý rozume papá 🙃
Parkovací domy nejsou?
* Garáže Muzeum – 486 míst
* Garáže pod Palladiem – 900 míst
* Garáže pod Kotvou – 350 míst
* Garáže Rudolfinum – 450 míst
a další.
V ulicích je 7 800 míst, tj. jen tyhle čtyři garáže mají kapacitu skoro jako třetina míst v ulicích.
Není to zadarmo 🙂
To ale na ulicích také ne. V centru je hodinová sazba naprosto stejná jako v těch podzemních garážích. Pokud narážíte na dlouhodobé parkování, tak to je samozřejmě jiná věc, ale i tak mají rezidenti nárok jen na jednu parkovací kartu za základní sazbu, každé další auto či auto pro firmu je tvrdě zpoplatněno de facto tržní sazbou. Tam už je jednodušší to podzemní parkoviště s jistotou, že tam svoje místo máte. Ne nadarmo jsou v těch podzemních garážích vyhrazena celá patra pouze pro rezidenty.
Ano, a to je ten problém. Zatímco zaparkovat na místě pro zásobování nebo na zákazu ve většině případů nestojí nic.
No super teda.
Zrovna garáž Palladium, jen na 10 minut, platba přes mobil, celkem 69kč– za 1 hodinu.
Za zakázku na Letnou jsem dostal 75kč.
;)))
To je dobre, vozit na Letnou jidlo z Palladia je kravina, ktera ma byt draha, aby si to zakaznik poradne rozmyslel.
Holt nachytali hejla. Vyzvedávat jídlo někde, kde Vám nezvalidují parkování, je poněkud slušně řečeno kontraproduktivní 🙂
1250 parkovacích míst s příjezdem pouze z Revoluční. A to se vyplatí!!!
No problém je v tom, že i kdyby se dostavily dodatečně podzemní garáže, tak majitele budou chtít tak vysoké náklady na provoz, že by se obyčejní zaměstnanci nedoplatili Za parkování v garáži.
Tady kousek ode mě co bydlím, mají garáž pod domem. Mohl bych tam parkovat i jako ne majitel bytu onoho objektu, ale chtěli by po mě 17 tisíc měsíčně. A to je na mě docela trošku moc.
ALe to je v pořádku, aby si každý platil za parkování tolik, kolik doopravdy stojí. Proč mají ostatní přispívat někomu na parkování?
Možná kdyby to parkování mělo tržní cenu, tak by si dost lidí rozmyslelo jezdit všude autem a zabírat řádově víc prostoru než v MHD.
Tak jako Václavské náměstí není úplně krásné, dalo by se tam ledascos změnit, ale ošklivé úplně také není.
Tristní infrastruktura pro chodce?
Co teda vím tak ty chodníky jsou hodně široké.
Nebýt různých zahrádek restaurací, tak se dá na těch chodnících i tancovat.
Oni by asi chtěli chodník přes celé Václavské náměstí???
Samozřejmě, že má být celé Václavské náměstí pěší zóna.
Jak jste na takovou pitomost přišel, Jirsák?
Jako Pražák byste mohl vědět, že v centru se pohybuje dost lidí na to, aby se tam zavedla pěší zóna jako v jiných centrech měst. Aktuálně je tam víc prostoru pro auta než pro chodce, až to bije do očí. Souvislé příčné parkování, tři (!!!) pruhy pro auta, z nichž jeden byl velkoryse zakolíkován jako stezka kolem záhonů pro chodce. Radši mi vysvětlete k čemu je mít nutné náměstí s parametry dálnice nebo magistrály, které 99% lidí navštěvuje pěšky a s pomocí MHD.
Co to kecate? V Drážďanech v centru nejsou defacto auto jen na hlavním namesti a na Prag Strasse…to pražská pěší zóna je daleko vetsi
Kecáte. Na Prager str. jsou normalka podzemní garáže (nijak laciné) a na obou koncích je tramvaj.
Na argumenty paní starostky proč tramvaje na VN a Příkopy NE, skutečně nemám co říct…
Rozhled a inteligence ODS se ani za 20 let nikam neposunula… Smutné, člověk by jim snad ze soucitu zaplatil zájezd. Třeba i do fujfuj východních Košic, kde mají pěší zónu po které nejezdí auta jako je tomu zvykem v našem kocourkově…
Nedavno jsem byl na Smetanove nabrezi a moc se mi to libi, je to mnohem lepsi, pokud chce vedeni Prahy 12 omezit dopravu tim, ze zvysi poplatky, tak si myslim, ze to nepomuze, musel by byt rust byt dosti dramaticky. Ten kruhak je vec druha, jakoby tam prekazel, pro chodce je to nepohodlne a take nechapu, proc takto v centru se resi prujezdnost pro IAD. Naopak nemuzu souhlasit s nazorem, ze je doprava ve spodni casti nam. pokryta metrem, ta je spise pokryta tim, ze vsude musite pesky, nikdo na jednu-dve stanice nepoleze do metra a nebude behat po vestibulech,… Číst vice »
Úplně nerozumím té snaze nacpat tramvaj všude, protože tam buď někdy byla, nebo jak píšete, „musíte všude pěšky“.
Vždyť z dolní části Václaváku to máte 300m na tramvaj, pár metrů na metro, 500m na náměstí Republiky, 400m na Staromák. To jsou vzdálenosti, které běžně ujde i ten největší důchodce, když jde nakoupit jídlo, a to počítám jen cestu tam.
Na nakupování „po cestě domů“ to asi není, ale pokud na P1 bydlíte a nepotřebujete nikam jezdit, naprosto souhlasím.
Zajímavé, výše píšete, že zajet tam autem je jediné logické, ale tramvajová trať vám přijde nelogická.
Ono totiž v Praze chybi směry (alternativní trasy chcete-li). Zejména kdysi odseknuté Vinohrady. Takže to není trať „aby byla trať na Václaváku“, ale trať která znovu propojí co bylo kdysi rozpojeno.
Stačí jedna zdechlá souprava nebo nedejbože vykolejení jako předevčírem na Lazarské a hned stojí půlka města, bo není kudy to objet.
Ale to není jen o těch cestujících. Kdy už to konečně pochopíte?
Metro neslouží pro místní dopravu. To, že něco důchodce ujde, ještě neznamená, že si to užívá. Na Václavském náměstí je velký obrat lidí, takže to místo logicky má být obsloužené odpovídající MHD – zvlášť, když to je technicky snadno řešitelné a ničemu to nevadí.
Nehledě na to, že ta trať není jen pro cestující, kteří tam budou jezdit za normální situace, ale je to také důležitá odklonová trasa, která dnes chybí, což způsobuje, že jedna nehoda v centru způsobí rozvrat tramvajové dopravy v celé Praze.
„Ideální“ trasa metrem je Muzeum – Národní. Buď dva přestupy (a pak dlouhý výstup) nebo pěšky. Alternativou je metrem Muzeum – Můstek a pak pěšky. Každopádně časovým vítězem je kompletní chůze a to i když k Muzeu přijedete metrem C a už v něm jste (je rychlejší vylézt a dojít to pěšky).
„Myslím, že tam je doprava metrem saturována dostatečně“
Evidentně tam paní starostka nechodí. Metro je hluboko a fárání trvá dlouho. Nehledě k tomu že včerejší nehoda na Lazarské ukázala, jak ten úsek zoufale potřebuje alternativní trasu (trať kolem muzea ten problém řeší jen z poloviny).
Na dopravu je to dostatečné, problém je s tranzitem (ony tramvaje přes to centrum musí, takže ideálně je mít co nejvíc objízdných tras).
Je logické, že když nebudou mít autíčkáři kde zaparkovat, pak asi nebudou mít potřebu jezdit do centra. Co je ale potřeba řešit, jsou místa pro zásobování. Někdy je prostě zneužijí šéfové příslušné firmy, aby měli auto kde zaparkovat, a pro dodávky už nic nezybde. To by se mělo dodržovat.
A ideálně ta parkovací místa přesunout pod zem, ať se zbytek dá využít třeba pro cyklisty (v protisměru).
To by znamenalo, že ti to tam jezdí, tam jezdí parkovat. Což samozřejmě pro část dopravy platí, ale část (typicky ono smetanovo nábřeží, karmelitská naproti) je tranzit, který (nemám na to data, ale kvalifikovaný odhad) z minimální části má původ nebo cíl na P1.
Ale i ty jízdy autem z nebo na Prahu 1 tam jezdí proto, že je pro ně výhodné jet autem – např. proto, že jim město dotuje parkování. Kdyby museli platit komerční parkovné, najednou zjistí, že je to nevýhodné a raději pojedou MHD. Takže paní starostka nemá pravdu, že auta nezmizí – stejně, jako se auta z ničeho nic objevují, tak mohou i mizet. Je to dávno prozkoumané a ověřené v praxi.
Problém je že neoprávněně parkování na místech pro zásobování nikdo neřeší. A dodávky pak parkují na přechodu, chodníku, zastàvce.