Staré tunely v Nelahozevsi budou po 85 letech znovu jednokolejné. Vedle vznikne nový tunel

Tunely Nelahozeves. Pramen: SŽ, dokumentace EIATunely Nelahozeves. Pramen: SŽ, dokumentace EIA

Trojice tunelů z poloviny 19. století představuje úzké hrdlo zejména pro nákladní vlaky.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Výpravčí

Prej omezení pro nákladní vlaky, ani hovno. Sem tam občas jede nějaká MZ co se tam nesmí s něčím potkat, ale jinak je to bez omezeni.

Jiří Kocurek

Nepřijde vám, že popíráte vlastní tvrzení? Omezení neexistuje … jenom občas …

SYN

Hm, 472 metrů tunelu nevypadá jako až tak velký problém…
Samozřejmě škoda že to v současnosti vychází jenom „skoro“ 🙁

Stepan

Tak šup šup, honem vyhlásit přírodní památku Nelahozeveské skály a kulturní památku Nelahozeveské tunely, ať to mají úředníci zábavnější.

Sériový jezdec

Jen doufám, že napřed nevytrhají tu stávající kolej, a pak teprve nezačnou stavět nový tunel. U SŽ jeden nikdy neví.

Jiří Kocurek

Někam se bude muset umístit zázemí staveniště a od něj zřídit přístup na stavbu. Ikdyby to stavěil jen s ručním nářadím, tak bude potřeba odvářet rubaninu. Zkuste vymyslet kudy.

Mirek

Nejhorší na tom je to, že dnes můžeme říci, že I. TŽK vlastně není hotov a je to celkem byzár

tarten

Ale vzásadě je. Nic jako „hotov“ snad pro něj ani není.

Tomáš

*bizár 😉

Václav

To je ta odfláklá rekonstrukce koridorů v devadesátých letech.

Jiří Kocurek

„V 70. a 80. letech se sice tunely provizorně upravovaly v rámci elektrifikac“

Ale víme, soudruzi chyby nedělají.

Robert Šalda

Stavba ani rekonstrukce tunelu nebyla součástí modernizace koridoru.

Mirek

Bohužel ano, hlavně, že se p. prof. tehdy namastil kapsy, zmizel průmysl a HDP šlo rychle dolů do určitých míst

tarten

Aha, a namastil si kapsu na Nelahozeveských tunelech 😀

Jiří Kocurek

A protože zmizel průmysl, tak je to tady samá montovna jako SOR Libchavy, kterrý nepatří čechům.

SYN

Jakože se měl raději „dopilovat“ první TŽK a jinde mezitím nedělat nic? Těch 30 let to evidentně nějak fungovalo a nebyl to až takový špunt…

Jiří Kocurek

Jakože … za problémy vzniklé před rokem 1989 může revoluce, protože předtím se o nich nesmělo psát a tak neexistovaly. Ani ta Stéblová nebyla!

Ondra

Hlavně k čemu to bude, pokud se nenarovná oblouk Pod Zámkem tak to bude stát stejně za prd. Takže z toho bude zbytečná investice.

Mirek

Takže chcete prodloužit tunel ještě víc a zvýšit náklady, ano zní to logicky, ale logika našeho státního zřízení toto neakceptuje, bohužel

Jiří Kocurek

Asi aby se odstranila potkávačka a vlaky na sebe nemusely čekat, což je propad na 0 km/h. Takové jsou nejhorší.

J.K.

Líbí se mi že to rozkopou ještě před stavbou VRT, maximalizace dopadů výluk je důležitá!:)

Leinad

Lepší je Berounka. 171 nechaly úplně rozpadnout s výmluvou čekání na tunel.

Jiří Kocurek

A když se něčemu takovému má předejít, tak je to zase špatně.

Jiří Kocurek

Problém je to i pro nákladní vlaky, to VRT nevyřeší. A jestli je dožilý svršek – nevypadá zrovna jako nový, tak ať se to udělá při jednom a je konečně po půl století pokoj.

Huh

Velký špatný, při jednom chaosu by hospodář dokončil celek Kpy – Nelahozeves…

Mirek

Takže byste nechal chátrat celý úsek stejně jako trať 171 Praha-Řevnice-Beroun

František

Se mi líbí, jak tunel pro jednu kolej, který je navíc i kratší, stojí víc než tunel v dálničním profilu u Vysokého Mýta.

Pražec

A jsou srovnatelné i geologické podmínky?
Nevím, ptám se.

František

Ten u mýta je částečně hloubeny a na ten zbytek musí jet nejdříve i jektaze, aby to pak mohli tunelovat. Navíc ten dálniční profil – díra jako kráva.

Jiří Kocurek

„celý úsek měří 1,6 kilometru“

Nějak se mi nechce studovat co všecko je v těch nákladech schované, např. reko trakčního vedení od-do a podobné věci.

Možná kdybych měl chuť prodrobně studovat zadávací dokumentaci…

xyz

Přes Nelahozeves je „silný odpor místních“, ale kdo zdržoval (v podstatě o 25 let oproti „koridorizaci“ čehokoliv sousedního) modernizaci samotných tunelů?

Mirek

Jaký byl státní a veřejny zájem o veřejnou hromadnou dopravu před vládou odborníků Jiřího Rusnoka, já si troufám tvrdit, že téměř nulový, tak se teď ničemu nedivme, bohužel u značné části společnosti zůstala v tomto přesvědčení, další zásek, až sem vlítnou eurokomisaři a lidi to budou platit ze svého, tak zase budou nadávat na EU, přitom si za ten problém budou moci sani

Jiří Kocurek

Někdo to zdržoval už když se tam troleje poprvé stavěly. Ten problém s průjezdným profilem nevznikl 17.11. 1989.

mic

1, O kolik je třeba zvětšit průjezdný profil?
2, Co takhle tunely nahradit galerií?

-Já vím, druhý tunel umožní zachovat provoz i během stavby…

Honza Plomer

Věděl by někdo, co tam je za profil, že tam může jezdit 471 ale nákladní vlaky omezeně. To už je úsilí o plošné zavedení UIC-GC na TEN-T?

Mirek

Jde o to, že se tam ty vlaky nevejdou naráz vedle sebe, stejný problém trápí i Vinohradské tunely za jižním zhlavím stanice Praha hl. n.

tarten

Spíš bych viděl problém v tom, že se náklady podstatně hůř a dráž rozjíždějí.