Staré tunely v Nelahozevsi budou po 85 letech znovu jednokolejné. Vedle vznikne nový tunel
Tunely Nelahozeves. Pramen: SŽ, dokumentace EIA
Trojice tunelů z poloviny 19. století představuje úzké hrdlo zejména pro nákladní vlaky.
Prej omezení pro nákladní vlaky, ani hovno. Sem tam občas jede nějaká MZ co se tam nesmí s něčím potkat, ale jinak je to bez omezeni.
Nepřijde vám, že popíráte vlastní tvrzení? Omezení neexistuje … jenom občas …
Hm, 472 metrů tunelu nevypadá jako až tak velký problém…
Samozřejmě škoda že to v současnosti vychází jenom „skoro“ 🙁
Tak šup šup, honem vyhlásit přírodní památku Nelahozeveské skály a kulturní památku Nelahozeveské tunely, ať to mají úředníci zábavnější.
Jen doufám, že napřed nevytrhají tu stávající kolej, a pak teprve nezačnou stavět nový tunel. U SŽ jeden nikdy neví.
Někam se bude muset umístit zázemí staveniště a od něj zřídit přístup na stavbu. Ikdyby to stavěil jen s ručním nářadím, tak bude potřeba odvářet rubaninu. Zkuste vymyslet kudy.
Nejhorší na tom je to, že dnes můžeme říci, že I. TŽK vlastně není hotov a je to celkem byzár
Ale vzásadě je. Nic jako „hotov“ snad pro něj ani není.
*bizár 😉
To je ta odfláklá rekonstrukce koridorů v devadesátých letech.
„V 70. a 80. letech se sice tunely provizorně upravovaly v rámci elektrifikac“
Ale víme, soudruzi chyby nedělají.
Stavba ani rekonstrukce tunelu nebyla součástí modernizace koridoru.
Bohužel ano, hlavně, že se p. prof. tehdy namastil kapsy, zmizel průmysl a HDP šlo rychle dolů do určitých míst
Aha, a namastil si kapsu na Nelahozeveských tunelech 😀
A protože zmizel průmysl, tak je to tady samá montovna jako SOR Libchavy, kterrý nepatří čechům.
Jakože se měl raději „dopilovat“ první TŽK a jinde mezitím nedělat nic? Těch 30 let to evidentně nějak fungovalo a nebyl to až takový špunt…
Jakože … za problémy vzniklé před rokem 1989 může revoluce, protože předtím se o nich nesmělo psát a tak neexistovaly. Ani ta Stéblová nebyla!
Hlavně k čemu to bude, pokud se nenarovná oblouk Pod Zámkem tak to bude stát stejně za prd. Takže z toho bude zbytečná investice.
Takže chcete prodloužit tunel ještě víc a zvýšit náklady, ano zní to logicky, ale logika našeho státního zřízení toto neakceptuje, bohužel
Asi aby se odstranila potkávačka a vlaky na sebe nemusely čekat, což je propad na 0 km/h. Takové jsou nejhorší.
Líbí se mi že to rozkopou ještě před stavbou VRT, maximalizace dopadů výluk je důležitá!:)
Lepší je Berounka. 171 nechaly úplně rozpadnout s výmluvou čekání na tunel.
A když se něčemu takovému má předejít, tak je to zase špatně.
Problém je to i pro nákladní vlaky, to VRT nevyřeší. A jestli je dožilý svršek – nevypadá zrovna jako nový, tak ať se to udělá při jednom a je konečně po půl století pokoj.
Velký špatný, při jednom chaosu by hospodář dokončil celek Kpy – Nelahozeves…
Takže byste nechal chátrat celý úsek stejně jako trať 171 Praha-Řevnice-Beroun
Se mi líbí, jak tunel pro jednu kolej, který je navíc i kratší, stojí víc než tunel v dálničním profilu u Vysokého Mýta.
A jsou srovnatelné i geologické podmínky?
Nevím, ptám se.
Ten u mýta je částečně hloubeny a na ten zbytek musí jet nejdříve i jektaze, aby to pak mohli tunelovat. Navíc ten dálniční profil – díra jako kráva.
„celý úsek měří 1,6 kilometru“
Nějak se mi nechce studovat co všecko je v těch nákladech schované, např. reko trakčního vedení od-do a podobné věci.
Možná kdybych měl chuť prodrobně studovat zadávací dokumentaci…
Přes Nelahozeves je „silný odpor místních“, ale kdo zdržoval (v podstatě o 25 let oproti „koridorizaci“ čehokoliv sousedního) modernizaci samotných tunelů?
Jaký byl státní a veřejny zájem o veřejnou hromadnou dopravu před vládou odborníků Jiřího Rusnoka, já si troufám tvrdit, že téměř nulový, tak se teď ničemu nedivme, bohužel u značné části společnosti zůstala v tomto přesvědčení, další zásek, až sem vlítnou eurokomisaři a lidi to budou platit ze svého, tak zase budou nadávat na EU, přitom si za ten problém budou moci sani
Někdo to zdržoval už když se tam troleje poprvé stavěly. Ten problém s průjezdným profilem nevznikl 17.11. 1989.
1, O kolik je třeba zvětšit průjezdný profil?
2, Co takhle tunely nahradit galerií?
-Já vím, druhý tunel umožní zachovat provoz i během stavby…
Věděl by někdo, co tam je za profil, že tam může jezdit 471 ale nákladní vlaky omezeně. To už je úsilí o plošné zavedení UIC-GC na TEN-T?
Jde o to, že se tam ty vlaky nevejdou naráz vedle sebe, stejný problém trápí i Vinohradské tunely za jižním zhlavím stanice Praha hl. n.
Spíš bych viděl problém v tom, že se náklady podstatně hůř a dráž rozjíždějí.