Staré pantografy mohou skončit ze dne na den, zálohou jsou Regionovy
Odstavené žabotlamy v Michli. Foto: Jan Sůra
Novináři je pohřbívají už deset let, legendární pražské pantografy 451 se ale zdály být nesmrtelné. Definitivní konec na jejich posledním
dat okolo prahy je fakt na palici at se koknou do rise jak tam jezdi db lokomotiva patraky se ridicimy vozy skoda ze tam maj oborníky skoda ze 2014 se vystavovala v berline na innotransu jednotka twindex vario skoda je je v plzni skodatransportation kde loni vyrabeli 102 s patrakama aridicim vozem jinak novinari memaj co psat tak se chytaj stébla a pichaj do vecizbytecne az to pricarujou pic
Jenže nasazovat patrová vozidla na vlaky, kde cestovní doba většiny jejich uživatelů v nich je 5 – 10 minut, je pitomost – pro takové případy je třeba mít právě nízkopodlažní NEPATROVÁ vozidla, takže „žabotlamy“ byly opravdu nadčasové.
i když je stáhnou z S41, pořád budou muset občas zaskakovat za 471
Regionova je 100x horší než starý dobrý pantograf,co jsem se s ním najezdila do Čerčan a dojeli jsme vždy.
Takže na 200 za zdechlo Regionovu nasazují 810, protože nemají v Blatné zálohu a na 172 jezdí 2×810 protože není volné Trio a místo Elefantů nasadí Regionovu. No tak to už na 200 budeme chodit pěšky a chci vidět tu nacpanou Regionovu na 171. 🙂 A to ČD nechtělo půjčovnu a vymyslí tohle. Dost to připomíná použití lokomotiv 704 na osobních vlacích v 93, když odešly 810 ze zdického depa na Slovensko.
Ty náhrady se mají stahovat z 200, nebo co ? Na 171 se s ničím takovým pochopitelně nepočítá mimo víkendové pojízdné záchytky.
Byly vyrobeny jen 4 vozove? Tedy ty na trati z Prahy do Berouna co meli 6 vozu (4 vlozene) byly sestaveny z existujicich 4 vozovych, podobne jako ty zkracene 3 vozove co dnes jeste jezdi na trati z Hostivare do Roztok?
Přesně jak píšete.
O jejich konci se mluví přes deset let, ale doteď nepřišli z řešením, čím je na lince S41 nahradí. O 30 let mladší RegioNova je rozhodně krokem zpět a nikoli kupředu.
asi ano, jde v podstatě o přestavěnou 810, která je určená jen na lokální tratě (012, 016 apod). Na koridoru to nemá co dělat (mimo pendl do depa a zpět). Škoda že ty 451 dříve neprošly nějakou modernizací 🙁
Jednoduchý „regiokřáp“ už na S41 ve špičkách pracovních dnů na frekvenci mezi Podbabou a Holešovicemi (v obou směrech) těžko postačí – běžný je nástup 40 – 60 lidí, především vysokoškoláků a zaměstnanců dejvických VŠ, kteří si zvykli jezdit vlakem z / do Podbaby s přestupem na metro „C“ v Holešovicích (zejména teď při projíždění „Áčka“ stanicí muzeum je to určitě výhodné). V ranní špičce (cca do 9 hodin) bývá přitom „ML“ dost plná už z Roztok (klidně i 40 – 50 lidí) a navíc se po celé trase vozí i dost maminek s kočárky (i několik současně) a jízdních kol… Číst vice »
V Praze nejsou zalohy za nepojizdne regiony reginou a oni vymysli ze budou reginy misto zabaku..
V posledním Železničáři je k žabotlamům celkem zajímavý detail a to sice že měly konstrukční problém v místě přechodu mezi zvýšenou a nízkopodlažní částí. A kvůli dlouhodobé neschopnosti tuto slabinu vyřešit byla jejich na svoji dobu velmi pokroková koncepce následně opuštěna.
A netuším, proč autor použil v souvislosti s tímto vlakem pojem „legendární“, asi tu vyklepanou hrůzu, která na stahovačce zhasínala, nikdy nemusel pravidelně používat.
Já si zase myslím, že to legenda je. Alespoň v okolí Prahy zcela určitě.
Copak legendární se rovná perfektní, úžasné, skvělé, dokonalé, atd? Legendární může být i naprosto otřesné. A tyhle panťáky jsou legendární především tím, že půl století zajišťovaly dopravu kolem Prahy a skoro každý uživatel železnice v ní aspoň jednou jel. Které jiné jednotce se tohle poštěstilo?
Jsem zvedav, jak vyklepane budou soucasne vlaky po 60 letech provozu, pokud vubec jezdit budou. Najdete jiny vlak co neni vyklepany z 60 let…
Žabotlamy to dotáhly až do jednoho populárního japonského komiksu, tak co by nebyly legendární. 🙂
Předpokladem pro „legendárnost“ jsou právě ty legendy – příběhy založené na nějaké pozoruhodné vlastnosti daného člověka nebo věci. Uznal bych to jako metaforické vyjádření výjímečnosti, ale používat to ve významu „známý“ je velmi špatně. Legendární vozidlo byla asi Praga V3S, kdo viděl na vojně, co to umí v terénu, musel být paf a vyprávěl to v hospodě dál. Legenda je šinkansen, legenda je tatrovácká Slovenská strela nebo Tatraplán. Pro mě jsou pro svojí technickou a designovou nadčasovost „legendou“ i vozidla štrbské zubačky. Žabotlam, šukafon, Škoda 120, Škoda 1203 nebo třeba kloubový Ikarus, jsou prostě jen strašně mizerné dopravní prostředky rozšířené… Číst vice »
Legendární skutečně znamená – opředený legendami, neskutečný, ale také slavný, proslulý viz. např. http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/legendarni
Takže označit žabotlam jako legendární je skutečně možné, i když není opředený legendami.
Michale, já si myslím (i podle toho, co jste vyjmenoval v druhém příspěvku), že to legenda je. V článku se píše: “ Ve své době znamenaly špičku mezi vozidly pro příměstskou dopravu. Výjimečný byl luxusní interiér, například polstrovaná sedadla, široké centrálně zavírané dveře, nízkopodlažní uspořádání…“ Důležité je to „ve své době“ – míněna druhá polovina šedesátých let – paralelně s výrobou Škody 1000 MB :-))). Kdo z nás dneska jezdí ještě embéčkem? Právě ty široké nízkopodlažní dveře (absence klasického rámu) způsobovaly zlomení i při menších ťukancích, kdy to u „vysokopodlažního“ vozu odnesou jen nárazníky. Jezdím žabotlamem denně do práce (4… Číst vice »
Michal: Jak píše výše Jiří, legendární má poměrně větší záběr co do významu, ale i kdyby ne, tak se asi pod stejnosměrným drátem legendami opravdu staly. Nejsme nějaký velký drážní historik, ale jsou to asi první jednotky které se objevily u ČSD, možná proto jsou legendární. Obdobně je to s T3, to jsou taky v podstatě neskutečné dreky (Po bitvě je sice každý generál, ale bezeztrátovou regulaci mohli udělat už tehdy, tyratron, ingitron i tyristor tu už byly), možná mají už novou elektrickou výzbroj, ale z pohledu cestujících je to nic moc, ale přesto jsou legendami, je to nejrozšířenější model… Číst vice »