Staré Boleslavi uleví nový obchvat, odvede dopravu mezi D10 a silnicí na Mělník z obydlené části

Stavba obchvatu Staré Boleslavi. Foto: Krajská správa silnic Středočeského krajeStavba obchvatu Staré Boleslavi. Foto: Krajská správa silnic Středočeského kraje

Stavba tří kilometrů má trvat deset měsíců.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luke

A nebylo by vhodnější udělat protažení tohoto mini obchvatu z bejvale R10 na hradeckou D11? Zároveň by se zapomnělo i na evergreen severní část pražského okruhu, kt se ČR jentak nedočká. Každopádně žasnu jak válí Poláci,Rakusaci, Rumuni, Bulhaři atd s výstavbou dálnic a to nejsou na tak extrémně tranzitním místě uprostřed Evropy jako my.

Honza

Už se nepíše, že komunikace odřízne místní od přístupu k lesu, zastupitelstvo ignoruje připomínky místních a odpovědí jsou max. je, že dotčená obydlená lokalita vlastně ani neměla vzniknout, tak ať jsou zticha.
Že se zároveň rekonstruuje Mělnická, ale vůbec se nemyslí na obyvatele u výjezdu z SB třeba s chodníkem či dojezdem MHD i když mají vybudovanou již léta autobusovou smyčku.
Že obec umístí k novému obchvatu Polo průmyslovou zónu a přes místní komunikacii, na které se vedle sebe nevyhnou dvě osobní auta svedou průjezd z této zóny.

Karlos

Současně by to ale chtělo i obchvat Ovčár (kde město Neratovice nehorázně vydělává na tom, že tam radar měří úplně zbytečnou čtyřicítku) a Tišic-Chrástu, jinak se ta cesta z D10 do Mělníka zas tolik nezrychlí.

Koro

Proč zbytečnou?

David

Jasně každé město blokuje obchvat a podporuje tranzit aby mohlo vybírat pokuty za radary. Navíc 40km/h ve městě není nic zbytečného. Třeba ve Španělsku a na spoustě míst ve Francii je v obcích dokonce jen 30 km/h.

Vladimir

Jenže pokud jsou dálnice a prutahy měst s obchvaty hotové, tak klidně můžeme mít ve městě 40kmh i těch 30kmh. Proč ne, ale u nás tuto rychlost zavést je aktuálně nereálné.

Vojta

Obchvat by potřeboval spíše Brandýs nad Labem, kde jezdí tranzit přes náměstí. Ale i tato stavba je důležitá a urychlí to i cestu k jezerům. Je to i dost levné, tak je otázka, proč se těch 80 mio. nenašlo dřív…
Okolí Prahy by potřebovalo silnici č. 101 v nové trase, ale to se asi před rokem 2200 nestihne…

Aldin

Jenže kudy by měl obchvat BnL vést?

Poudy

Přesně tudy kudy je plánovaný…

Vladimir

Při zahájení každé stavby jsem téměř vždy skandoval jak jak je to dobré a jak jsou obchvaty nutné. Nicméně stále existuje spoustu měst a míst, kde se 80 km jede 1h 20 min. Ani kdyby se zaobchvatovala každá vesnice, tak bychom na průměrné rychlosti nijak zvlášť nezrychlili. Cesta je jediná – zapomenout na koncepty slušných jedniček s připojnymi pruhy, ochrany každé vesnice a urychleně stavět dálnice, min. 100km/ročně a teprve jak budeme mít páteřní základní síť můžeme utrácet za ochrany vesnic.

Ondra L.

Ty obchvaty se stavi hlavne kvuli lidem a ne kvuli autum. Mozna to nevite, ale existuje pomerne siroka skupina obyvatelstva, ktera dava prednost lidem pred auty, zejmena ti, jichz se ta zatez tyka. Dalnice jsou z tohoto pohledu skutecne vedlejsi. Po utraceni 1 miliardy mate 3/4 km dalnice, ale az nekolik desitek kilometru takovychto obchvatu.

Vladimir

Důvod proč umírají lidé na silnicích jsou, že na úzkých nekapacitnich cestách spechaji. A proc na nich spěchají? Protože nemají jinou možnost! Nevede žádná kapacitní silnice – typickým příkladem těchto cest jsou ty na Vysočině či Jeseníkách. Nejvetsi zkultivovani řidičů jde pozorovat v Polsku. Kdo tam jezdil před 10 lety ví, že jízda u nich byla šílenost. A kdo tam nejezdil, tak si snad každý. pamatuje jak drive jezdili v CR Polští řidiči. Nyní když mají vybudovanou dálniční síť nemají zapotřebí vždy všude a za každou cenu jet plny protože ví, že za každým městem je napojení na dálnici a… Číst vice »

Ondra L.

Kdyz tu mluvite o jesenicku, planuje se snad nejaka dalnice do jeseniku? Neplanuje pochopitelne. Kdyz mluvite o ekonomickych ztratach, vsimete si, ze napred logicky spojujeme rozvinute regiony mezi sebou, nerozvinute prichazeji na radu pozdeji a jejich situaci to pak nemeni, protoze naskok ostatnich nedohaneji. Naznacujete, ze pritomnost dalnice automaticky podporuje ekonomicky rust v oblasti. Mohl byste to nejak dolozit? Napriklad ustecky kraj ma zcela luxusni spojeni s prahou i s nemeckem a v zapadni casti i regionem napric. Je tedy podle vas vic rozvinuty nez treba ostravsko? A argument se zabijenim na silnicich je zcela mimo. Silny provoz v nitru… Číst vice »

Vladimir

Když není infrastruktura není zde život, když není život není práce.. Celý problém Ústeckého kraje je, že se neztransformoval a je to i geologickou pozici a historii, která stále dobiha, protože doly zde jste jsou aktivni, takze transformace není ještě tak moc palciva. Ti co si chteji vydělat více dojedou jednoduše do Německa za práci nebo do Prahy. Až těžký průmysl zde konečně definitivně skončí, tak bude mít Ústí a okolí opravdu šanci tento kraj posunout.. Mimochodem vznikne tam druhé Lipno, či Machac budeme tam za českým mořem a znovuobjevenymi Krusnymi horami jezdit všichni z CR a budeme jim závidět… Číst vice »

Vladimir

Dálnice do Jeseníkách já plánovaná! Každý obchvat co se tam staví je 4 pruhovy a počítá se doručena v propojení dálnice Mohelnice – Jeseníkách v jeden celek. Doporučuji všem se tam jet podívat nebo naopak aspoň začít pořádně číst pořádně plánované stavby. Obchvat Bludova je již kompletně 4pruhovy a ten postřelmovsky teď na něj navazuje a vede až do Šumperka.

Jaaa

Samozřejmě že dálnice má obrovský kladný dopad na hospodářský rozvoj dané oblasti – pokud ta oblast má k tomu potenciál. Pokud postavíte dálnici do lesů, kde nic není, výsledkem budou jen vykácené kopce a jinak nic. Problém ČR je v tom, že se veškerá činnost s vyšší přidanou hodnotou koncentruje především do Prahy a sekundárně do míst s rozvinutým vysokým školstvím jako Brno, Ostrava apod. Ústí nad Labem a obecě oblast podkrušnohoří k těmto oblastem opravdu nepatří. Pokud chcete, aby tam lidé alespoň bydleli, musíte tam přivést tak rychlou dopravu, aby do těch technologických a finančních center mohli alespoň dojíždět.… Číst vice »

Ondra L.

A vas priklad s polskem je opet trochu zjednodusujici. Polske dalnice byly vystaveny za cenu faktickeho umrtveni regionalni verejne dopravy a zastaveni investic do zeleznic. Samozrejme takovemu vladimiru dlouhemu by se takovy pristup libil, ale zda se, ze velka cast chudsich obyvatel to prilis nekvitovala a je to mimochodem jeden z hlavnich zminovanych duvodu nastupu PiS k moci, coz v konecnem dusledku nejenze zdiskreditovalo liberalni politiku, ale dokonce primo ohrozuje polskou demokracii. To bych nerekl, ze je zrovna nasledovanihodny priklad.

Marian Kechlibar

Za vlády PiS se nicméně staví dálnice i nadále, neutlumili je. Ale je pravda, že hodně přidali i do jiných projektů. V Krakově se například bude stavět „předmetro“, něco jako kapacitnější podzemní tramvaj ve východozápadním směru.

Ondra L.

Ano, polsko tu dopravni politiku posledni dobou vyvazilo. Problem predchoziho obdobi v teto oblasti by se dal shrnout do predvolebniho hesla agrofertu z minulych voleb: dalnice, dalnice, dalnice. Nic vic. Vysledek byl, ze prikop mezi venkovem a mesty se jeste vic prohloubil – ke skode vsem.

Vladimir

Za mě to je v pořádku. Je lepší udělat útlum na pár let, postavit pater a pak začít řešit odbocky a zahuštění a přípojky. Naopak to moc nejde. Oni se na 10 let kously, postavili toho tolik, že my můžeme jen tiše závidět a z povzdali koukat. Nyní se pustili do desetiletí zeleznic a dokážou to. My místo toho opravujeme lokalky, či upravujeme povrchy stávajících silnic. Jo a navic dnes Poláci nemají ani ty okresky v tak bidnem stavu jako my! Doporučuji všem se tam jet podívat at vi o čem my tady diskutujeme.

Ondra L.

Nemyslim, ze je dobry napad budovat infrastrukturu zpusobem „desetileti dalnic – desetileti zeleznic“. Infrastruktura se musi budovat vyvazene a podle urcitych priorit. Krom toho to v polsku zadnou takovou strategii nemeli. Tehdejsi vlada chtela vybudovat dalnice a verejnou dopravu a zeleznici zcela otevrene umrtvila.

Jaaa

To mi dost připomíná bolševickou ekonomickou teorii základny a nástavby.

Nejdřív musíte mít pořádnou základnu, abyste mohl stavět nástavbu. Dokud nemáte tu základnu CELOU, tak nástavba je prý nesmysl.

Že tahle teorie nemá nic společného s realitou, ví každý, kdo stavěl něco rozsáhlejšího než rodinný domek.

Akorát že u vás je to obráceně – nejdřív postavit střechu a potom teprv zdi. Jako v Kocourkově. 🙂

JIří Kocurek

„Ty obchvaty se stavi hlavne kvuli lidem a ne kvuli autum.“

Správně, ti v autech jsou taky lidi. A že doprava směřuící na dálnici pojede za obcí kolem kasárem a ne středem obce, to je jenom dobře. Proč by jeden zbytečně zavazel na návsi, když tam jet nepotřebuje.

Vladimir

Nemáte pravdu, kdyby byla dostavena d35, tak již máte obchvat Litomyšle, Vysokého Mýta Moravské Třebové a jiných obci. To samé platí do d7, d6, d3, d4 a d1 úsek kolem Přerova, d55, d52, d48 či cela neexistující dálnice Rybi-Valmez- Vsetín-SK, kde se dnes podél Bečvy vleče pomalý EC vlak a 2 pruhova mezinárodní cesta na SK hranice. Nebo máte jiný názor, že mají přednost obchvat před dálnicemi? Dálnice jsou obchvaty a jako bonus máte kultivované řidiče, kteří se dostanou z místa a na b rychle a bezpečně, takže ví, že na okresní cestě nemusí jet rychleji než je bezpečně pro… Číst vice »

Ondra L.

Dalnice se od obchvatu lisi tremi vecmi: cenou, dobou budování a konfliktnosti. Bavime se tady o statu, ktery ma notoricky pomalou a podfinancovanou byrokracii, politiky, kteri spis nez by resili tento problem se to snazi obejit suspendovanim demokratickych instituci (viz schvalovany stavebni zakon, ktery vlada nechala napsat pravniky developeru) a ma i omezene kapacity inzenyru, stavebnich firem a znacne deravou strategii. Tohle samotne zmenit je prace na desetileti. Bez toho vsechny ty vase dalnice postavit, je zalezitosti na 300 let. Budme realiste a budme radi za vrabce v hrsti nez holuby na strechach.

Jaaa

Cílem obchvatu hlavně není rozvoj oblasti (rozuměj indukce dopravy), ale odvedení dopravy. Na rozdíl od dálnice, která se staví právě za tímto účelem. Jinak by neměla smysl.

Že každá nová silnice dopravu indukuje, pokud je někde na trase indukční potenciál, je věc druhá.

Petr

To mají štěstí. V Kunovicích místo stavby obchvatu, který by byl hodně potřeba, silnici na rok uzavřou, zúží pruhy a přidají dvě cyklostezky po každé straně silnice (i když o 100 m dál je cyklostezka, která vede až do Strážnice a tady končí v poli)

David

„V Kunovicích“ se současně staví i obchvat (D55).