Staré auto není problém. Žádné šrotovné nebude, potírejme radši podvodníky u STK, říká Kupka
Odtah autovraku, ilustrační foto. Foto: Magistrát města Liberce
Stáří aut v Česku nebudeme uměle stlačovat dotacemi, řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Taky jednou dokázal některý politik říct něco rozumného. Nač zavádět novou regulaci, když jsou problémy s dodržováním té současné.
A paní Topolová by si měla vytáhnout hlavu z ().() a neúkolovat stát, aby zaváděl poplatky ve prospěch jejího byznysu.
Konecne rozumny pristup z ministerstva. Frau Topolova by se mela stydet. Absolutne nechapu, proc by se mel nekdo stydet za to, ze ma starsi auto. Je to vec jako kazda jina. Je prokazano, ze nejvetsim znecistovatelem jsou domacnosti – tedy domy! Tam ale jaksi stari nevadi, dokonce jsou dotace na opravy starych domu. Ale auto nad deset let je najednou problem. Proc? Vzdyt kdyz se to vyrobi poradne a clovek se o to stara, muze mit klidne vozidlo 30 let. Staci jen nevnimat stari vozidla jako neco vyznamneho. Jsou auta, ktera jsou znicena po dvou letech a najeti treba 80tkm… Číst vice »
To není pravda, největším znecistovatelem je doprava. Mrkněte na data.
Největším znečišťovatelem je topení
Ten vysoký věk aut je celkem ostuda, s tím by se mělo něco dělat. Určitě je to téma k diskuzi.. ničí to zdraví hlavně ve větších městech. Stejně jako ten mor nových obřích SUV. Nemá to prostě jednoduché řešení..
Třeba neukončovat výrobu donedávna relativně dostupných a oblíbených modelů, jež splňují EURO6d/e? Lepší v dopadu na ekologii taková auta, nebo šunky s EURO3-4?
Nepokřivovat trh ideologickými nástroji?
Vrakoviště Evropy nebude moc lichotivá nálepka. Nutno dodat, že nabídka se zužuje tedy i ve jménu SUV, po kterých je hlad i u nás („koupit teď, dokud to ještě jde, protože na EV s dvojnásobnou cenovkou nemám a mít nebudu“). Na menších „normálních“ autech (ze segmentu B a C) kvůli nařízením a svázaností s odváděnými emisními pokutami už asi nic netrhnou.
Vždyť Enyaq vychází srovnatelně, nebo i levněji jak Kodiaq, pokud se bude brát v úvahu výbava a parametry.
Určitě, ovšem kolik lidí z naší populace má na Kodiaqa?
A co je na obou dostupného?😃
Hele když srovnáš výbavu tak ti možná nejlépe vyjde Ferrary. Ale normálně pracující člověk na to prostě nemá.
Ano a já bych to řešil příkazem: „Lidé, mějte peníze na nová auta“. Samozřejmě vtip, ale někteří takto asi uvažují.
Likvidovat a vyrábět nová auta není moc kamarádské k přírodě. Kurvítka snižující životnost moc neprosazuju.
Jiná věc je, že za posledních pár let byl velký pokrok v emisích, pro život ve městech podstatný – nejsem proti tomu, aby do center byl zákaz vjezdů smraďochů. (Ale pozor na definice – hybrid to podle mě splňuje vždycky pokud se přepne na elektrickou část. Auto vyrobnené před platností normy ale reálnými emisemi pod, by mělo jít jednoduše schválit)
takže například emisní norma Euro 5, ke které se vzhlíželo jako k modle, je vlastně škodlivá?
Morek
V klídku, ona to EU vyřeší za nás tím nařízením o opravitelnosti aut.
To, že se pošle auto s kamerami na STK a sleduje se co technik provádí není řešení. Jen velmi hloupý technik by nevyužil toho, že může vyhodit “cizáka” a vylepšit si tak % propustnosti. Jediný čeho se tím dosáhne je to, že se zjišťuje, kdo prohlídku jak fláká a jak se nedrží metodiky, ale hlavní problém – tedy to, že “své auto” v nevyhovujícím stavu předtím nebo potom udělá, tak aby prošlo – to neřeší. Když už chtějí někoho sledovat, tak ať přidají na každé emisní stání kameru se záznamem, který se bude posílat na server spolu s fotkami a… Číst vice »
Ty kamery a foťáky už na STK jsou. Co tam máte dál ?…
Nejsou… to že se minimálně vyfotí předobok, zadobok, VIN, výrobní štítek a tachometr neodhalí na emisích prakticky nic, krom toho že tam to auto je… v tomhle má pravdu, že videozáznam k protokolu by byl hodnotnější.
Ono pokud na novější auta stojí např. nový světlomet několik desítek tisíc kč a nejde v něm vyměnit pouze žárovka jako u starších aut, tak na to spousta lidí nemá peníze. Není to tedy jen o pořizovací ceně auta.
Nemaji kupovat auta na jejihz udrzbu nemaji penize?
Ma pravdu.
Proto mají ty stará auta 🙂
Přesně o tom píše. Rád si koupím kvalitní ojetinu, ale u octavie si vyměním žárovku před domem za deset minut práce, zatímco u Hyundaie Sonata musí technik v servisu se speciálním vybavení rozebrat celé přední čelo.
To je poněkud zjednodušený až výmluvný názor. Dají se pořídit nová vozidla i s nízkým stupněm výbavy.
Dnešní nové auta (i ty rádobylevné) jaksi nabízí věci ve výbavě, které zákazník nechce, ale mít je tam bude (má smolíka). Je tak předem on nebo následný majitel po něm odsouzen k velkým investicím. Jediným řešením se jeví to auto tak neopotřebovávat/nejezdit, ale to jde proti smyslu pořizování té věci.
Dobře rozdělme Váš příspěvek na dvě roviny. Jednak výbava vozidla nabízí ve výbavě věci, které zákazník nechce. A co máte konkrétně na mysli? Odpovím si sám. Napadají mě třeba různí asistenti. Ty automobilky dávají mimo jiné kvůli hodnocení bezpečnosti ncap, aby vozidlo dostalo plný počet hvězdiček. Takže je to prostě vývoj. To je jako byste před 25 lety kritizoval, že do vozidel dávají zbytečně airbagy. Druhá rovina je, že následný majitel bude odsouzen k velkým investicím. A to myslíte jaké věcí, že budou drahé a po jaké době provozu toho auta? Každé vozidlo začne být časem kasičkou na peníze. Podívejte… Číst vice »
Ovšem různá zbytečná elektronika už je povinně v základu, takže to vám po stránce budoucího servisu nepomůže.
Třeba zánovní Trabant.
Rozumny nazor, diky za nej. Velice casto ta auta za kterymi se clovek dusi nejsou az tak stara, ale asi jsou na ne drahe filtry DPF, nebo jina soucast filtrace splodin… Ford Mondeo, Passat, no a pak stare Audiny a Octavky, které si asi ‘frajeri’ z horni dolni poridi na chlubeni se, ac jsou to stare vraky, ale nemaji ocividne prachu na to ta auta nejak udrzovat.
Nepamatuju si, ze by se kvuli splodinam nedalo jet za Hyundaiem, Toyotou ap.
Většinou si ta auta auta nepořizují na chlubení se, zkuste používat hlavu vy rozumbrado.
Kde žijete, že se tam lidi chlubí starým passatem a nebo mondeem? Ale zase tam očividně máte i elektřinu a signál – je to nějaká cikánská osada?
Ne, je to Praha a okoli, ale ridici techto nadher nemivaji prazskou znacku.
K chlubeni… proc si tedy typek koupi ojetiu A6 v dieselu namisto neceho, co dokaze udrzovat?
Máte pravdu, pamatuju si jednoho spolužáka ze střední který se po škole zadlužil na nějakou ojetou A6 v kombíku, hroznej frajer to byl, dokud tam neodešel nějaký nesmysl za 60 tisíc a borec nevěděl kde na to vzít, protože splácel raketu za to auto a tak tak vycházel… Takže to dopadlo tak, že z toho auta byl za pár let pojízdný autovrak a to ho ještě platil, jenže namísto toho aby ho každý bral za frajera, bral ho každý za bílého cigána…
To, že se pošle auto s kamerami na STK a sleduje se co technik provádí není řešení. Jen velmi hloupý technik by nevyužil toho, že může vyhodit “cizáka” a vylepšit si tak % propustnosti. Jediný čeho se tím dosáhne je to, že se zjišťuje, kdo prohlídku jak fláká a jak se nedrží metodiky, ale hlavní problém – tedy to, že “své auto” v nevyhovujícím stavu předtím nebo potom udělá, tak aby prošlo – to neřeší. Když už chtějí někoho sledovat, tak ať přidají na každé emisní stání kameru se záznamem, který se bude posílat na server spolu s fotkami a… Číst vice »
Nové auta dotovat nebudeme, jen elektromobily 😂
V pořádku, průměrný volič ODS to nepovažuje za auto.
Voliči ODS si dotaci na elektroauto rádi vezmou, proč asi to bylo jen pro podnikatele.
Viz senátor Jirsa za ODS „většina dotací je špatná“ a pak si stěžuje, že vyřízení dotace na jeho elektroauto trvá dlouho.
a proč? Z pohledu emisí je to nejlepší auto
Protoze jsou nazorove politicke proudy, ktere se s fakty neobtezuji.
Proč rušit i stará auta,která jsou v technickém stavu.Každý nemá na nové a svoje si udržuje.Emise jaké emise produkují letadla?Elektrárny a jiné výtopny?Kdo to kontroluje?Ale na vozidlech je to jednoduché a ještě ten nesmysl,že když jede řidič z STK a EM a zkontrolují mu vozidlo a neprojde měřením EM tak má platit pokutu?_To musela vymyslet hlava študovaná.
Stacionarni zdroje znecistovani kontroluji organy ochrany prostredi dle jejich prikonu, instalovane kapacity nebo jinych uvedenych parametru uvedenych v zakone o ochrane ovzdusi, tedy obce s rozsirenou pusobnosti, krajske urady, inspekce ŽP a ministerstvo ŽP. Tato zarizeni maji stanovene emisni limity, pri jejich opakovanem porusovani lze zakazat jejich cinnost, stejne tak dochazi k utlumu nekterych techto zdroju pri prekroceni imisnich limitu, coz u aut takovy zakaz neexistuje
Stacionární zdroje znečištění nad 300 kW příkonu jsou povinny si v pravidelných zákonných intervalech hradit autorizované měření emisí. Toto poté odesílají na příslušný správní orgán. Inspekci se posílají jen ta měření, která si sama vyžádala. Za porušení emisích limitů se v první řadě udělují pokuty. Teprve v případě dlouhodobého či opakovaného porušování lze dle závažnosti nařídit technologické úpravy případně zakázat činnost. U aut, když neprojdete emisemi, tak prostě nesmíte do provozu. Obce s rozšířenou působností mohou kontrolovat jen malé zdroje, tedy do 300 kW na svém území a zde se kontrola omezuje na technické parametry kotle, jiné zdroje ani nejsou… Číst vice »
Když jede řidič z STK a EM a zkontrolují mu vozidlo a neprojde tak to znamená, že při kontrole byly vědomě přehlédnuté závady. Technik by závady nepřehlédl, kdyby k tomu nebyl motivován , pravděpodobně úplatkem řidiče. proto je ta pokuta řidiče na místě.
Četl jste ten článek? Stará auta nikdo rušit nechce, vadí auta co podvodně projdou u emisí a STK.
I staré auto se dá vyhodit z STK, když budou chtít, vždy se něco najde. A stěch starejch aut, která jsou opravdu v top stavu moc není.
Klasickej hospodskej žvást, destiletí furt dokola trouben do světa. Dřív se to po hospodách vyprávělo i ve variantě, že když policajt chce, vždycky na autě něco najde, aby mohl dát pokutu.
Pokud je auto v pořádku, bez problému projde bez ohledu na věk… Na emisích, STK, i u toho policajta…
Musí se jednat o závada vyjmenovanou závodu pro kterou vám ji neudělí. Cokoli jiného i kdyby toho bylo bambilion je jen k zápisu do protokolu.
Ano pokavaď má majitel platnou stk né starší jak měsíc a pak na sinici neprojde tou jejich měřičkou tak vůbec nemá platit pokutu ten řidič ,ale technik který je podepsán pod emisemi nebo automobilka která auto vyrobila.
Pojdmě radši vyhodit Kupku.. A vládu. Je to můj názor..
Trh auty se dostal tam kam se dostal.. A cesty zdá se není.
Ta pseudoekologie vlastně funguje zcela naopak.
V asii stojí auto 200 000
Kupka je jeden z nejlepších ministrů této vlády.
To je ale blbost…
Myslíte jeden z nejlepších tiskových mluvčích, který to dotáhl na ministra ?
To že se do té dopravní problematiky trochu umí hlouběji ponořit, ještě neznamená, že systémové kroky, které dělá a prosazuje, jdou všechny správným směrem. Ale v podstatě oproti jeho předchůdcům má kapku navrch, to se musí nechat.
Prostě EU se dostává do pozice Kuby. A skanzenu. Ale to se nedá nic dělat.
Taky plat mají trochu nižší než zde.
Tak oni na Kubě vlastně platy v našem smyslu nemají. Spíš se dá říct, že tam pracují za stravu, ubytování a kapesné.
Odpovídal jsrm na Asii, ne na Kubu.
Tady se podvádí nejméně dvacet let. A Kupku chcete vyhodit za to, že tomu chlívu chce dát alespoň nějaká pravidla?
Chci, v EU se jinak přežít nedá. A bez auta se žít nedá. Například měření emisí je stejně zcela nefunkční. Takže pak vlastně podvádí a musí podvádět skoro všichni. Ty kraviny, které na stk jinak řeší.. A je to každý rok jenom horší a horší. 2500 nebo kolik a oni svým slavným stk nevěří?
“A bez auta se žít nedá.”
Tady bude ten zakopanej pes. Představte si že dá – i na vesnici. Žijí tak miliony lidí v republice.
Myslíte v „moderně pojatém stylu života“ se bez auta žít nedá, že ?
Jinak pokud máte práci a obchod za rohem, auto nepotřebujete a takových lidí je poměrně dost.
Konzum má své dno a každý si ho v bezmezné rovině dovolit nemůže.
Zatímco dobrá polovina světa ani neví k čemu emise jsou a většinový zbytek světa ani neví že existujou nějaké STK, zatímco v evropě budeme platit přímo brutální eko-výpalné nenažraným lichvářům? Kdepak, takhle tu planetu nezachráníme.
Opravdu jsme na tom v Česku tak špatně, že závidíme nějakým Indům nebo Afričanům mizerný stav aut a vysoké emise škodlivin?
A co takhle USA ??
Tam se prohlídky vozidel až tak nehrotí. Může jet ve staré šunce, ale nesmí se přijít na to, že s ní něco natropil. Pak ho to bude stát dráž, než jezdit v modernějším a udržovaném autě.
I v Indii už se dopracovali k Euro 6.
Jste vedle, najděte si mapu emisí v přepočtu na jednoho obyvatele. ČR je konečně u vrcholu nějaké podstatné evropské tabulky. Pokud nepočítáme extravagantní země na Blízkém východě, tak Afrika ani Jižní Amerika mají index nižší a rozvinutá Asie je na tom obdobně jako my. Pokud jako národ chceme, aby nám utekl pokrok 21. století, můžeme se hádat na našem malinkatém pískovišti, ale vlak nám pomalu začíná ujíždět.
Aby ne, když vyrábíme auta na export. A přesně ty země, kam je vyvážíme, na nás pak ukazují, jak znečišťujeme.
Metrika, kterou se tu snažíte používat je absolutně nevypovídající. Co takhle emise započítat tomu státu, kde byly zkonzumovány? Pak by se ono zeleno trochu zkazilo…
Většina států má emisní standarty pro nová auta (už i dokonce většina Afriky).
lidem kteří tady navrhují věkový strop(+sorry jako) bych na oplátku sebral volební právo😊
zub za zub, oko za oko
Věkový strop na volební právo? No proč ne.
Volební právo jen pro ty co podávají daňové přiznání by se vám nelíbilo?
To normální člověk vůbec nemůže vymyslet. Největší hodnota voliče je životní zkušenosti, a ta se nabírá přes celí život a roste pro nás všechny. Diskuze je kdy člověk má dost životní zkušeností aby mohl volit, schodly jsme se na 18 let.
Podle mě by to mohlo klidně se zvednout o par let nebo nastavit váhy jako hodnota 0.5 18-25, 1 25-40, 1.5 40-smrt. Plus jeden pro každé dítě pod 18 co chodí do školy, plus 0.5 pro každé dítě mezi 18-25.
Tohle je sice hodně off topic, ale když už jste to načal, tak jste zapomněl na jednu podstatnou věc. A sice že s věkem se opět snižují mentální schopnosti lidí. V zásadě se na to dá aplikovat Gaussova křivka. Postupný náběh, jak se člověk vzdělává a získává zkušenosti, vrchol někde v tom rozmezí 35-45, ale pak už to jde zase pomalu dolů. A v důchodovém věku už je to obvykle prů.er. Navíc lidé v tom věku už mají úplně jiné priority, které jsou často v rozporu s rozvojem jakékoliv společnosti. Oni chtějí mít pouze jistotu klidného dožití, nechtějí nic měnit.… Číst vice »
Bohužel s dynamickou dobo se mnoho životních zkušeností stává absolutně nerelevantními
Já k tomu chci dodat, že prius 2 šel na trh v roce 2004, to je přesně 20 let. Full hybrid. Žádný kouř se nekoná, je to v podstatě pořád auto technologicky na současné výši.
Krasny pohled, jenze podle zakonu ne, protoze nesplnuje nove emisni normy. Ono nizka spotreba hned nemusi znamenat nizke emise, viz 1.9 tdi z prelomu milenia se zazracnou spotrebou 4.5 l/100km
Například při zavedení katalyzátorů spotřeba stoupla. Bylo to proto, že dříve se používala poněkud chudá směs, která zajišťuje vyšší účinnost, ale vzniká více oxidů dusíku. Kvůli katalyzátorům se musela posunout na stechiometrickou úroveň, aby se NOx a CO produkovalo „tak akorát“ pro optimální reakci mezi nimi. Tím ale klesla účinnost a tedy stoupla spotřeba.
Ale pořád je to auto s už Euro 4 s nízkou spotřebou a částečně jezdící na baterku. Ne nějaké TDI Euro 2 či 3, případně sice novější ale chipnuté s vykuchaným kat.
Nechcete tím naznačit, že prius hybrid s benzinovým motorem se dá kouřem porovnávat s dieselem z oné doby ? Kdyby to šlo porovnávat, tak mají všichni určitě Priuse.
U aut by měl co do stáří existovat nějaký strop a auta starší by už neměla být připuštěna do běžného provozu. To není jen o emisích a technickém stavu ale vůbec o konstrukci a výbavě. Taková Felicie nebo dokonce Š120 i kdyby perfektně udržovaná je na dnešní poměry jak z tvrdého papíru a pojízdná rakev. Srážka s moderním SUV dopadne podobně jako když se tenkrát v Praze srazily tramvaje T6 a 14T. T6 byla do půlky sešrotovaná zatím co 14T byla bez viditelných deformací. Sorry jako.
Zrušit na železnici vše bez TSI…
A proč by se mělo někomu zakazovat, aby jezdil v „pojízdné rakvi“ ?! Co je komu po tom, jestli někdo jezdí v zastaralám autě?
Mimochodem, mezi Š120 a felicií je velký rozdíl v pasivní bezpečnosti ve prospěch felicie…
Pokud nese náklady z rizika někdo jiný, tak mu do toho jaksi něco je.
Pokud má někdo perfektně udržovanou Š120, tak je to dnes už veterán a celkově jich mnoho a často v běžném provozu jezdit nebude a dotyčný s tím pravděpodobně pojede opatrně. To že STK vyřadí neudržované a prohnilé šroty s nefunkčními brzdami lze brát za dostatečné pozitivum a určitě první krok k omlazení vozového parku.
Jestli někdo má 120tku a není zrezla, ať si tim po venkově jezdí – ale do města teda ne. I lidi ve městech chtějí dýchat.
Ty tři felcky ve městě něco změní?
Ano, ty vaše “tři felcky” tvoří 70 % všech emisí.
Ne.
Zatímco emise o dost těžšího SUV jsou asi v pohodě… Ono z těch filtrů to jde taky někam do prostředí. A ve městech máme k přepravě třeba i tramvaje. 😏
No tak těch měst s šalinou, krtkem nebo tykadlem zase tolik nebude, že….
On se o to stará trh, kdy automobilky respektive jejich dodavatelé po určité době přestanou vyrábět náhradní díly. Ono je to i o efektivitě, pokud měl Favorit spotřebu 7 – 8 l/100 km a Fabie 6 l/100 km tak se to i vyplatilo obnovit. Dneska reálné mimo firemních flotil, které se převážně financují přes leasing, si fyzické osoby obvykle koupí auto ve věku 5 – 10 let a dalších 7 – 10 let s tím jezdí. A pokud je auto dobré, má solidní výbavu a pravidelně se mění olej, tak se občas vymění nějaká žárovka a brzdy. Další věci je,… Číst vice »
Favorit měl spotřebu nejméně o litr menší, protože byl o více než metrák lehčí. Zázraky fyziky se nedějí, mnohokrát jsem tankoval to i to.
Kdyby Favorit mel jezdit v dnesnim provozu s 6l/100km, tak je slv provozu strasna brzda. Kdyby ovsem ridic mel snahu drzet krok, tak brzds bude taky. Ale spotreba poleti pres 8l/100km. Fyziku neokecas.
Jakože taková nejnovější Fabie nebo i30 v kombíku by proti Q7 obstála lépe? Proti středním a velkým SUV ti je i 10 airbagů k hovnu, protože tě prostě sešrotuju jak nic. Naopak třeba takový dnes 20 let starý Passat B5,5 byl schopný rozsřelit i betonové svodilo a ještě si dojet do servisu pro novou masku 😀
A že staré auta jsou jak z tvrdého papíru je taky dobrý blábol. Tam, kde se kdysi dával plech (typicky přední a zadní nárazník, mnohdy už i blatníky), tak je dneska plast nebo když máš štěstí tak taky plech, ale je poloviční.
Jo, třeba stodváca měla výbornou pasivní bezpečnost – deformační zóna byla mezi předním nárazníkem a blokem motoru, přesně jak má bejt…
Takovych minusu, ja bych souhlasil. Zmareny lidsky zivot stoji ekonomiku hooodne penez. Kdyz se v takove rakvi zabije ridic sam, tak blbe akorat pro nej a pro stat, ale kdyz nehodu zpusobi nekdo v modernim aute a frajer, co zemre jel treba ve felde, tak vinik vubec nemusel byt zodpovědný za smrt dalsiho cloveka, kdyby od jel v necem trochu aktualnejsim.
Takže Tesly a jiné EV by se šrotovaly jen kvůli věku? A docela to utíká, první Tesly jsou už nějakých 11 let staré…
Chápu, že šrotovné se nabízí jako pěkné lákadlo, ale prostě stačí přiškrtit ty podvodné STK a SME a zákonitě se to pozitivně projeví na omlazení vozového parku.
Až teprve když budeme vymáhat základní pravidla, bude mít smysl uvažovat o něčem dalším.
Jak přesně případné nepodvodné STK a SME vygenerují majitelům starých aut více peněz, aby měli na novější?
Majitel si odpustí druhou krabičku cigár denně a na auto bude mít hned.
A nebo majitel auto už mít nebude a bude jezdit autobusem. Do určité míry by to nebylo od věci.
Bude jezdit víc MHD a nebo si občas půjčí sdílený auto? To, že někdo starou herkou blokuje veřejný prostor a nenajezdil ani 5kkm není úplně v pořádku. Za to parkování by se mělo platit. Takže STK a platba za parkování ve městech by mohlo omladit vozový park.
Kolikrát člověk fakt neví, zda se tu trollí a nebo to dotyční myslí vážně.
Stačí zkusit jiný než zarytý úhel pohledu. Ovšem pokud je cíl prodat více nových aut než snižovat spotřebu a tím i odpad, je taky něco špatně. Ono ani zamrznutí v devadesátkách není někdy úplně ideální.
Nepřímo vyšší kvalitou života – vyšší příjmy z odvedené práce a nižší výdaje na zdravotní komplikace.
A přímo? Stát má snad lidem poskytovat dotace na individuální dopravu?
Úplně jednoduše. Když to auto neprojde, tak s ním ten člověk nebude moct jezdit, bez diskuzí.
Mít možnost řídit auto není žádné garantované právo. A když na něj někdo nemá, tak holt nebude.
A leckdo na něj má, jenom jsou to šetřilci.
Má ministr pravdu ,dotace jsou špatně , teda krom EV tam jsou to ty dobré zelené dotace ,ty jsou v pořádku .Kam ta naše země spěje
Co dotace na signál v dopravním prostředku?
Ty taky. Kdyby to ve skutečném někoho (kromě cestujících) trápilo, tak to dávno vyřeší trh i bez dotací.
Nic nebránilo dopravcům posílit pro své zákazníky signál, aby s nimi zákazníci jezdili.
Nic nebránilo operátorům posílit signál, aby z lidí vytáhli více peněz za služby, které na tom signálu nabízí.
Nic z toho se nestalo, ale čekáme, až to zaplatí erár…
To nemělo ani vzniknout. Vláda měla ušetřit přes 100 miliard na dotacích, ale namísto toho vymýšlí nové.
Jste troškař. Soláry z roku 2010 už nás stály přes 600 miliard a dodaly do sítě od té doby 3% energie. Některé věci u Moravce neříkají.
Tak povídejte, kde jste k těm krásným čísílkům přišel.
Ředitelka AURES Holdings (AAA Auto) hlásá: omezte individuální prodeje.
Svoje auta prodávám jedině přes individální prodej, finančně na tom vydělám já i kupující. Kupujícímu nebráním si auto nechat prověřit podle své vůle, kupovat nemusí. Kdo chce nějaké záruky vždycky může jít do AAA Auto. 🙂
Pokud prodává autobazar typu AAA auto 100 000 Kč, nakupuje reálné za 70 000 Kč. Takže pokud je přes inzerát cena 85 000 Kč, tak vydělají oba, pokud se jeden z účastníků nepokusí o podvod.
Nemusí tam ani chodit. Stačí když zavolá, oni si ho podají už přes telefon. Jakmile zjistí přes pár psychologických kliček, že je to jejich kunšoft, prodají mu největší šunku, o které se mu před hodinou ani nesnilo, že by ji chtěl 😀
Plne s Vami souhlasim
za a) ze to nevadi majiteli jezdit v takovem hnusu
za b) nejvetsi smrad a kour jdou od takovych vraku ( Fabia 1, Octavia 1 apod)
Vazeni, je takovy problem si vzit auto za 400-500K? Polozit 100-150 a zbytek na leasing? To pulka naroda nema platit 3-5 tis mesicne za auto?
Pro chlapa starsiho 30 let je ostuda pokud jezdi ve starem vraku. Tim ukazuje svoji ekonomickou neschopnost vydelat penize a zajistit rodine bezpeci a komfort. A ted budou minusy, malo kdo prizna chybu a hleda vymluvy
Budeš se divit, ale jsou lidi, pro který je auto jenom dopravní prostředek, nehodlají v něm žít, nepotřebují se jím vychloubat.
Co to je za blbost? to je presne to mentalni nastaveni
Jezdit v nove Octavii je vychloubani? to je snad normalni!! Pro 99% lidi je auto jen vec na presun z bodu A do bodu B, ale to neznamena, ze musim jezdit ve 20 let starem autu.
Jezdit v nové oktavii je stejně normální jako jezdit ve 20 let staré oktávii. Každý má jiné priority a způsob života. A stát rozhodně nemá lidem vnucovat, jak mají žít.
A proč, když stačí?
To je ale neuvěřitelný blábol. Mám 20 let staré auto, má dobrý motor, běžné prochází STK i ME bez problémů. Má klimu, elektrické okna, vyhřívání skel. Nechci nové auto, dokud toto slouží a je v odpovídajícím technickém stavu, o který se starám. Novou Octavii (ale ta je pro naši rodinu malá) bych si koupit mohl, ale nechci. Nehodlám svoji ekologickou stopu zvětšovat nákupem něčeho, co vůbec nepotřebuji, neboť za těch 20 let se na trhu neobjevila žádná nová funkce, kterou bych ve svém autě nutně potřeboval a byl ochotný ji zaplatit.
Když je kvalitně udržovaná a prošla STK bez závad, není o nic horší než dnešní nové šunky.
Vydite a ja som este pred rokom jazdil 20 rocnym autom. Doma mame 2 macky a strava, veterinar a dalsie somariny okolo nas vidu mesacne ako splatka tej Octavie. Povedane uprimne, radsej budem zivit tie macky a jazdit na 10 rocnom aute.
Mám 22 let staré SUV. Plní euro 4. Mám ho na práci ( tahám 3,5 tunový vlek). Nevím proč bych se měl stydět že jezdím ve starém autě. Auto má vydělávat a ne být na okrasu. A hlavně ta vaše nová Oktávie bude za deset let na vrakovišti .
Je to problém pro hodně lidí. Protože ty peníze prostě nemají. A nechtějí se zadlužit, jen aby udělali na někoho dojem.
Nebo třeba peníze i mají, ale ještě jim nevypadl mozek z hlavy a nedají 500K za auto, kterým ujedou třeba 2000 km za rok. A které nebudou za 3 roky třeba potřebovat. Protože už třeba nebudou schopni řídit. Nebo z 1000 jiných důvodů.
Auto na ceně ztrácí prvních 5,10 let od výroby. Pak tak cena pozvolna klesa. To mi přijde jako promdání penězi.
Přítom 7 let staré auto je Tesla model 3.
15 let staré auto je Bugatti Veyron a to mi jako šrot nepřijde…
Proč bych měl platit pro necelých 20 jízd ročně měsíčně 3-5 tísíc?
Jasně, na nájezd 5000km ročně si koupím co dva roky novou RS6. A ženě co je doma s malým dítětem s celoživotní nemocí koupím Bentley. Přece je mi víc jak 30, to dá rozum. Není nad to honit nad drahym autem abych světu ukázal jakej sem king.
Nevím no, jezdím autem, které má hodnotu, na kterou si vydělám asi za 10 dní a blbý mi to není. Jestli máš potřebu dávat před ostatními najevo kolik vyděláváš, prosím, ale pindíka ti to nezvětší.
Nové auto si můžu koupit okamžitě. Ale nekoupím. Prostě nechci. Půl milionu musím chvíli vydělávat. Jedno jak dlouho v mém případě,nebudu uvádět. Ale každopádně to znamená strávit kus života, byť třeba měsíců v práci, abych si koupil auto, které nepotřebuji.
Rozumíte tomu.
Navíc je to neekologické. Kolik energie spálíme na likvidaci starého a výrobu nového. A kolik dalších surovin se musí vytěžit na nové. A naházet zbytky ze starého na skládku. Zatímco by ještě v pohodě mohlo sloužit. Není jiný důvod než lobbing automobilek. Ale ta kolečka se jednou zadrhnou. Prostě se ucpou silnice a bude konec růstu prodejů.
To je moc hezký trolling, rozhodně to přililo olej (nebo benzín?) do ohně. Myslím že každý má své priority. Taxikář by asi měl mít nové auto, protože v něm prakticky tráví všechen pracovní čas (a potřebuje nízkou spotřebu), manažer stavební firmy nebo právník by měl mí nové a luxusní auto, aby dobře působil na zákazníky, a člověk který najezdí 5 tisíc kilometrů ročně může mít klidně auto staré, pokud bude udržované a seřízené, a nebudou z něj upadávat díly a vycházet jedovatý puch. Jak řekl velký autofanda Rowan Atkinson: nejlíp pro planetu uděláte, když budete mít staré auto a budete… Číst vice »
Svata prostoto, leasing… Jasne, takze clovek, kterej vi, ze treba za rok najede 25k km, si bude brat vyhodny auto za 2-3000 mesicne na lizacku, avsak s typickym limitem najezdu treba 7k km a zbytek pak tezce doplacet, tak urciteeee… Nemluve o takovych vecech jako je financni rozvaha a reseni pruseru typu prijdu o praci, … Co je doma, soukrome a dluhem nezatizene, to se pocita (nez nam to skrz Green Deal vyvlastni). Prijde clovek o prijem, nevadi, soukrome auto bude jezdit furt, pokud bude aspon na PHM. S autem na lizacku jezdit proste nebudete, protoze nad ramec PHM musite… Číst vice »
Já jsem ji za vás našel. https://www.policie.cz/soubor/informace-o-nehodovosti-rijen-2024-pdf.aspx
Za rok 2024 celkem 77 654 nehod. Z toho jen 96 zaviněných technickým stavem vozidla. To je 0,001%!
Takže na nehodovost technický stav vozidla vliv nemá!!!
Na technicky stav vozidla se pri nehode prakticky nehledi, to by to muselo byt neco tak extremniho, jako ze vozidlu upadne kolo za jizdy. V tech 99,999% pripadu je vzdy jako vinik urcen ridic – moje nejoblibenejsi svinstvo ceskeho zakoniku, ridic neprizpusobil jizdu povaze a stavu vozovky, klimaticke situaci a ja nevim, jak je to tam psano doslovne, vsichni stejne vime, na co narazim. Nerikam, ze je v poradku v mlze, kdyz nejde videt na metr, letet po silnici jako blazen, ale ze se nekdo v zime regulerne vys**l na udrzbu, jako je u nas bezne, tak z toho se… Číst vice »
To bychom ale neměli žádné veterány, nemyslíte?
Máte statistiku nehodovosti způsobené technickým stavem vozu v závislosti na stáří vozu? Pokud ano, dáte ji k dispozici? Díky
Výjimečně naprostý souhlas s panem ministrem…
Jsme země s největším veteránským hnutím na světě a naše auta z dob totality jsou na bílých značkách, nemluvě o motorkách ČZ a JAWA, prověřujte pouze stáří vozidel nad rokem výroby 1990 a dojdete k úplně jinému stáří vozového parku !!!! Myslím, že jen tady někdo slyší trávu růst a pokud chcete nový vozový park tak dejte lidem pořádný platy a ne třetinu kupní síly občanů NSR, ale stejně to není o stáří, ale o skladbě fábie u nás se rovná golfu v Německu, i když se jedná o nižší třídu auta, v Polsku ani na Slovensku tolik veteránských akcí… Číst vice »
Tak ona obecně ta starší auta moc nejezdí. Drtivá většina aut v reálném provozu je do 3 – 5 let, protože to jsou hlavně firemní auta, ať už na leasing nebo koupená (typický leasing je na ty 3 roky, odpisová doba aut je zase 5 let – proto tato stáří). Pak jdou k občanům, kteří najezdí podstatně méně. Totéž i v případě, že si někdo auto koupí nové a pak si ho nechá delší dobu – dělá to tak proto, že jezdí jen minimálně. Kdo nevěří, ať se postaví na hodinu k silnici s větším než minimálním provozem a zapisuje… Číst vice »
V drtivé většině v reálném provozu auta 3-5 let stará ?? To si dovolím nesouhlasit, to by znamenalo téměř neexistenci kolon a dopravních špiček…..
Souhlas, ale proč tedy dotace na elektromobily?
Na dotacích taky pracují úředníci a ti potřebují se podílet na čárkách, že se něco zadotovalo. Je to systém napojený až do Bruselu…..