Stará Šmejkalka zvládne provoz i bez pomocného mostu. Hlavní práce vypuknou v létě
D1, most Šmejkalka. Pramen: ŘSD
Šmejkalka jsou de facto dva obloukové mosty vedle sebe. S provizorním rozšířením se začne v levé polovině (směr Praha).
To nechápu. Několik let tam jezdíme jako trubky sníženou rychlostí v omezených pruzích. Údajně je to z důvodu snížené únosnosti mostu. A hle, najednou ten most unese dvojnásobek.
Nedělá si z nás někdo srandu? Radši budu jezdit po D35.
Možná kdybyste četl celý článek, tak zjistíte, že vadně části mostu podepírali.
O provizorním podepření mostu samozřejmě vím. Byly k tomu zveřejněny články i s fotografiemi. Podepření ale proběhlo ještě před zahájením soutěže na rekonstrukci mostu. Bylo podepření už tehdy navržené na dvojnásobné zatížení? Jestli ano, tak proč? Nebyly v tom už tehdy něčí zájmy?
Poslední věta = výborně! Pomůžete sobě i jiným.
To předtím – no, je potřeba zvážit možnost že ten rozbor stavu zadat, provést a vyhodnotit nějakou dobu trvá… a do té doby se možná prostě chovali opatrněji, lidově „připosraně“… ale to je normální a nejspíš dokonce správné.
Až na ty invektivy by se s vámi dalo i soulasit.
Je absurdní, když zde někdo píše o pozůstatku po Hitlerovi. Ten most začala stavět čs. pr. vláda a Němci to zastavili. Zbytek se stavěl po válce…
…
Podobné mosty se v Německu bourají, v Itálii padají i neočekávaně. V obou zemích se často postaví souběžně nový most, starý se pak zbourá.
V Itálii jsem to viděl i u nadjezdů.
V HoPo se zboural most přes dálnici a nový nikde…
Problém a otázkou může být vyspělost profesního vzdělání té které doby . Ve většině zemí mají své spš a university jež vzdělávají stavební techniky a architekty nejen jako čvut a uk v ČR nebo Rakousku Uhersku .
Zřícený Morandi a tento obloukový most jsou úplně jiné konstrukce. Ten železobetonový oblouk, když se dobře vybetonuje a případně průběžně opravuje, má obrovskou životnost. Naproti tomu předpjaté konstrukce jsou mnohem citlivější na technologickou kázeň, údržbu, zatékání do konstrukce, protikorozní ochranu (samozřejmě všechny tyto body spolu úzce souvisí). Proto Morandi, proto výměna některých dálničních nadjezdů po 40 letech.
Taky teda ten Morandi nebyl moc z války, žejo…
No tak to je docela odvaha od stavbařů a ŘSD, že to schvalí. Snad to dobře dopadne. Nicméně já budu jezdit přes Benešov 🙂
Jeden by očekával, že budou průběžně měřit jak se konstrukce chová. Bude to nejsledovanější dálniční most v ČR.
Tak on si asi tady Víťa myslí, že to řešení vybrali proto, že si řekli, že by to mohlo vydržet. Žádný měření, statický výpočty a podbný věci se samozřejmě nedělaly, žejo…
Nojo, když on si Vít asi pod pojmem „měření“ představuje že budou měřit zrychlení jeho pádu na dno údolí, což přiznejme by byla zajímavá data ale už momc ne pro něj… A stačí troška konspiracionalismu a neuvěří ničemu co osobně nezná (a toho bude dost, i kdyby byl génius).
Já přes jistojistě přes Litomyšl a VM, nebo vlakem. Tohle v kombinaci s tím, co se děje u Brna bude naprostý Mordor.
Když to ty mostu snesou, tak můžou přibetonovat konzoly i na druhý most a ŘSD ušetří skoro 1 mld.
Děkuji mínuskářům a komentujícím. Ten smajlík na konci má jakýsi vyznam.
Vtipný jste ale nebyl, spíš trapný…
Mě to asi nevadí 😉
Zajimave. Jeden oblouk z 1941, druhy z roku 1946. Soucast dalnice D1 se stal roku 1977. Zajimave, ze nikdo s tim problem nemel. Dneska by se rvalo, ze je to puzustatek po Hitlerovi a nepouzitelny. At se to zboura a postavi nove viz stavba silnice 1.tridy z Brna na Moravskou Trebovou.
Některé pozůstatky po führerovi prostě použitelné byly a jiné ne, co na tom nechápete?
A jen dodám, že D1 není „po Hitlerovi“, je to československá stavba, zahájená ještě před válkou. Po Hitlerovi tady zbyly přípravy v trase Moravská Třebová – Pohořelice, viz heslo „Německá průchozí dálnice“, dnes součást D52 a plánované I/73 (D43)
Historie v rámci popularizace ráda zjednodušuje ale rozumím Vám…
Třeba to, že tady se zabudovaly do dálnice po cca 30 letech od postavení a dneska to je 80 let? A přečtěte si, že se stejně dělaly úpravy, tak nejspíš to vyjde levněji postavit znovu modernější technologií atd.
Aha, nejspíš. Máte k tomu nějaká data, nebo je to jen dojem?
„Po Hitlerovi“ je řada mostů na D52 a nikdo s tím problém neměl ani „dneska“, resp. v devadesátých letech, když se to stavělo.
Opadává z toho beton. https://mapy.cz/s/luhomagule Po 80 letech bez údržby, kdy nikdo neopravil hydroizolace nečekejte, že je to ve stavu jako nové.
A že jsou násypy nakypřené kořeny stromů? Takže tam z ideologických důvodů spáchat zvlený povrch, protože někdo se vztekal?
Dneska by se řvalo né proto, že by byl po Hitlerovi, ale že by byl o 50 let starší a tedy i o 50 let zchátralejší než tehdy.
Nezbývá než držet palce pravé polovině (směr Brno) aby vydržela enormní zátěž po celou dobu rekonstrukce…
A nebude právě směr Brno rekonstruován jako první?
Spíše bych držel palce provizornímu rozšíření směrem do Prahy a této polovině mostu
Taky jsem se divil, ale chtějí první uzavřít směr Praha…
Píšou že směr Praha bude provizorně rozšiřován, aby na něj následně mohl být převeden provoz 2+2 za účelem úplného uzavření směru Brno
Pravda, nějak jsem se v těch směrech v textu zamotal…