Stanici Praha-Krč čeká velká proměna a propojení s metrem, Správa železnic začala soutěžit projektanta
Výpravní budova Praha - Krč. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Význam stanice má výrazně vzrůst po propojení s metrem D.
Význam stanice má výrazně vzrůst po propojení s metrem D.
Délka nástupiště 220 metrů znamená, že se „tam“ nevejdou 3xEJ 471 = jakákoli násobně řazená EJ/MJ s délkou jednotlivého vozidla 26,40 metru.
Problém stávající trati do Berouna, resp. i trati z Kolína do Prahy, kde svého času byl problém v Běchovicích kde byla v rámci modernizace zkrácena nástupiště, zatímco dopravce ČD z důvodu uspokojení poptávky některé vlaky pokrýval 3×471, takže ta „poslední“ se do Běchovic nevešla …
Vím, že to úplně nesouvisí…
https://www.sreality.cz/detail/prodej/dum/pamatka/usti-nad-orlici-usti-nad-orlici-nadrazni/3603118684#img=12&fullscreen=false
a co tam chteji rekonstruovat? odporny a prazdny komunisticky barak zbourat, nastupiste, podchod, pristresky a hotovo.
I zbourání části stavby (třeba celé) je považováno za rekonstrukci – základy stavby zůstanou …. a postaví se „něco“ nového = přestavba ….
Dá se předpokládat, že role vzroste hlavně s novým linkovým vedením S na východ. A chtělo by to dvoukolejku a dráty až do Zbraslavi
Rovnou do Čerčan až
Zajímavé viz : “ zatím pro osobní dopravu nepříliš využívané pražské tratě mezi Vršovicemi a Braníkem“….No netuším, co tímto autor článku myslel, ale mě jako strojvedoucímu nepřipadá, že by mezi Vršovicemi a Braníkem jezdilo málo vlaků osobní přepravy. Například stačí zahustit dopravu odklony panťáků z Radotína a hned jsme na limitu a nezřídka se tam tvoří taková zpoždění až to není hezké..A to i přesto, že tam je zřízeno pro větší propustnost AH.
Podle mě je tím myšleno, že na tomto konkrétním nádraží prakticky nenastupují a nevystupují žádní cestující.
Ani nevím, kolik tam toho vůbec staví, ale vím jistě, že kdo tam nastoupí/vystoupí, tak se nemá kam dostat, protože v okolí stovek matrů není skoro žádné osídlení a návaznost na jiné MHD je aktuálně … vlastně prakticky není.
Ale samozřejmě, když tam povede metro, tak to bude úplně jiný příběh.
To se tedy týká více zastávek na té trati.
Prakticky nastupují i vystupují, byť se jedná o počty řádech pouhých jednotek. To je nezpochybnitelný fakt. ŽST obsluhují linky S8/S88..MHD sice v dosahu je, jde však pouze o dvě zastávky se dvěma spoji z Budějovické.
PrdlajS Chateau St Havel je asi 200m (Kluci v akci) jezdíme tam na oběd a ten vlak je kromě UBER nejblize
V Krči začínaly „posilové“ dřevákové víkendové vlaky ve směru do Čerčan, v neděli tam končily a soupravy se odstavovaly … a týden tam čekaly na další víkend ….
ano, to je velmi prakticke misto na zacatek vlaku. co by csd pro zakazniky neudelaly. divim se, ze to nezacinalo v malesicich…
Ve své době na to v Malešicích především nebyly koleje, sloužily jako „odstavné“ přednádraží ranžíru – až budou Vršky brát …
Pro odhad budoucího „významu“ zastávky Praha-Krč i po napojení na metro, se stačí podívat na počet cestujících v sousední zastavce Praha-Kačerov, kde ale kromě metra je navíc autobusový terminál.
No a tím Déčkem, tangemtama význam vzroste. Časem dojede i ke zdvojkolejnění zastávky Praha- Kačerov. Bude více směrů pro cestující.
Ke zdvoukolejnění zastávky Kačerov jednou rozhodně dojde, aby se nákladní vlaky nezdržovaly Os na „pacifik“.
Z čiré zvědavosti…?! Jak by to tam mohlo vypadat? Jistě pro třetí kolej by se místo našlo, ale jak bychom k ní dali nástupiště, myslím, že bude úzký. Jak příchod? S lávky co vede do areálu metra? A věřím, že do rozšíření zářezu se moc nepůjde. Na jedné straně vlečka pro metro, na straně druhé Michelská. Jistě jde všechno, ale zde by to byly velké zemní práce – stabilizace ujíždějících svahů je noční můrou všech stavařů, ať již se do prsou bijí jak chtějí.
Nákladní vlaky? Ty zde jezdí po jiné koleji, resp. po souběžné trati. Pro další kolej je prostor v celém úseku (resp. od mostu Inteligence po Zahradní město, ale prostor pro nástupiště a přístup, to už je výzva.
Já dneska táhl banglí wapy směr Vršovice, Hlavní, Libeň, takže jezdí po obou těchto kolejích.
Kolik těch nákladních vlaků za den projede – i poté, co se dokončí (časem) modernizace poříční trati Berouna ? Ono to vyjde časově tak nastejno …. těžko počítat na mostě Inteligence a přilehlých tratích s provozním intervalem 3 minuty …. Kačerovská zastávka spatřila světlo světa o více jak 40 let později než měla ….
Ale že začnou cestující houfně jezdit ze Lhotky do Běchovic, asi sám nevěříte:)
Je to i do budoucna až to pojede až do centra, tak to využití najde. Využijí mimo jiné i cyklisti. Z Vraného na Pankrác, z Prahy 10 na Písnici, z Radotína na Synkáč, ze Zahraďáku do do Krče, z Pankráce do Radotína apod. Okolo vyrostou nové budovy.
na kacerov jsem se taky hodne tesil, ale vysledky dost tristni.
na druhou stranu pacifik to miji zbraslav a dve stredne velke vesnice vrane a davle to tezko vytrhnou… plus ten desny vozovy park, sneci rychlost a nespolehlivost jednokolejky (i na uzemi prahy)…
Tristnost je dána tím, že nebyla uvedena do provozu 9.5.1974 současně se zahájením provozu METRA „C“ – pak by vypadala (nebo asi by vypadala), včetně přístupu poněkud jinak a především by byla využívána. V té době totiž vlaky jedoucí po lokálce do Čerčan a Dobříše měly jako výchozí stanici Vršovice / Krč / Braník. Ani jeden vlak v té době nevyjížděl z HLN. Krčské nádraží bylo v té době bídně obsluhováno jedinou linkou MHD, tudíž podstatná část frekvence jezdila do Braníka (zejména víkendy), kam měla z centra lepší spojení MHD než do Vršovic – o Krči vůbec nemluvě … Přitom… Číst vice »
Mezi Krčí a Braníkem? Tam žádný Branický most není a rozhodně se tam žádné zdvoukolejnění neplánuje (leč ta trať původně dvoukolejná být měla.
A z jiného soudku – o krčské železniční stanici se píše 3x a pokaždé má jiné jméno – poprvé „Praha-Krč“ (což je jediné správné), dále pak „Praha – Krč “ a nakonec „Praha Krč“. Proč?
Češtinářsky a typograficky je správně první varianta „Praha-Krč“.
Na těch modrobílých tabulích ve stanicích to ale většinou vypadá spíš jako pomlčka.
Já to vím, však píši „Praha-Krč (což je jediné správné)“. Bohužel ne všichni, co píší, to vědí také.
„Součástí projektu je také rozšíření mostu přes Sulickou ulici, který bude mít nově šířku 21 metrů.“ Mosty přes Sulickou ulici mají dnes šířku 40 a 12 metrů. Nemyslí autor spíš rozpětí, případně délku těch mostů?
Zase mega akce za miliardy. Stávající budova celá desetiletí čeká na využití, podchod by se tam také vešel. A Sulická že by potřebovala čtyřpruh? Stejně končí ve vilové čtvrti, kde ji snad rozšiřovat nebudou. A bude-li pod nádražím podchod, pak mi smysl uniká zcela. Leda by tam chtěli postavit obří P+R a svést autobusy od Modřan… Nu, uvidíme.
Nikdo tady nemluví o 4 pruhu na Sulické. Stávající vedení Prahy kapacitu silnic nezvyšuje. V článku máte napsáno, že širší most bude sloužit k většímu komfortu chodcům.
A když se člověk podívá po okolí, tak zjistí, že chodník je tam sotva metr široký a ještě v něm trčí sloup. Taky je tam cyklostezka vedoucí do nikam. Pro obojí by se hodila větší podjezdná šířka: https://mapy.cz/s/menetoboje
Další otázkou je stavební stav samotného mostu, zda již není zralý na výměnu v horizontu 10-15 let.
Na tom nádraží je málo lidí právě proto, že je v podstatě nepřístupné. Chodníky pod okolní „dálniční džunglí“ jsou směšné, nic kam by někdo chtěl pravidelně chodit (na vlak).
hlavne odkud by tam chodil na vlak a kam by nim jezdil?
To sice jo, ale od Nad Havlem to má smysl jedině nelegálně přes koleje a stejně je tam málo obyvatel. Chodníky pod přilehlými mosta východně i západně jsou sice široké, zato denodenní chůze tamtudy je odporná, znám to tam, oběma ulicemi chodím i jezdim každý týden několikrát. Smrad, hluk, prach, všude špína, nikdo to snad neuklízí. A v Sulické na jih ty chodníky končí, nebo vedou po schůdkách k plotu vilek. A za deště, nebo za břečky dostanete hnědou sprchu od aut.
Na využití čeho ? Ten barák je tam nějakých 50 let, takže potřebuje rekonstrukci rozvodů – elektrická revize tam může procházet jen proto, že se řídí tím, co platilo v době výstavby (hliník), stoupačky a to všechno může být „unter hund“. Prostě je to 50 let staré … Plynová kotelna = rozvod plynu, Dopravní kancelář už taky není (nebude) třeba s ohledem na dálkovinu … nemám sice tušení, jaká je představa napojení na METRO D, ale toto propojení může souviset s tím, „celé to shodit“ a postavit znova – společný vestibul pro METRO / VLAK …. Přestavba kolejiště stanice –… Číst vice »
I když mě tu asi všichni budou kritizovat a “spapají” mě tu jako supi, musím uznat že v poslední době jsou investice do struktury české železnice od SŽ obrovské.
Promiňte, kterouže trať chtějí zdvoukolejnit? Tu co kompletně opravili cca před dvěma lety
a do stopy druhé koleje nasázeli návěstidla? V té době jistě nikdo netušil o opravě železničního mostu na Výtoni. Co je z variantou napojení tunelu za mostem Inteligence?
Bude se řešit i tato návazná varianta?
PS. Tunelem myslím ten do Berouna
Do Berouna za mostem IQ? Ten má jeden problém: Buď se vejdou dvě koleje a nebude na nich UIC GC průjezdný profil, nebo tam bude profil GC a kolejová splítka. Podobně jako Blanenský tunel, kde se to vyřešilo novou souběžnou tunelovou troubou.
Koneckonců by krátký jednokolejný (či splítkový) úsek nebyl žádná tragédie, ne ideální, ale zase určitě lepší než stávající jednokolejka až do Krče.
Než se pustí do mostu na Výtoni by to bylo potřeba.
Přesadit návěstidla je zcela marginální problém.
Ovšem, kromě těch návěstidel dali do stopy další koleje celou novou kabelovou trasu.
Říká ti něco pojem viditelnost návěstidla? Strojvůdce by byl určitě štěstím bez sebe, kdyby musel hledat návěstidlo někde v křoví daleko od provozované koleje jen proto, že tam jednou možná bude další kolej.
Ve fungujícím systému by:
1) tam ta druhá kolej dávno byla
2) proč by hledal návěstidlo, když by mu to AVZZ ukázalo na monitoru?
Zdvoukolejnit? Ále jenom Brno – Přerov, Hradec – Pardubice, Praha – Kladno a Benešov – České Budějovice. Tu druhou už začali a posledně jmenovaná je již z velké části hotová. Poslední takhle velká akce byla Nová Tišnovka před 70 léty.
To jistě. Trochu jiná otázka je, jestli výsledek tomu odpovídá.