Stanici Praha-Krč čeká velká proměna a propojení s metrem, Správa železnic začala soutěžit projektanta
Význam stanice má výrazně vzrůst po propojení s metrem D.
Správa železnic pokračuje v plánech na velkou proměnu zatím pro osobní dopravu nepříliš využívané pražské tratě mezi Vršovicemi a Braníkem. Po již zadané zakázce na zdvoukolejnění úseku z Krče až k Branickému mostu vypsala soutěž na projektanta modernizace železniční stanice v Krči. Její význam má výrazně vzrůst i díky napojení na budoucí metro D.
Projekční zakázka se týká kompletní rekonstrukce stanice, která zahrnuje výstavbu nových, zastřešených nástupišť o délce 220 metrů. Stavbaři současně vybudují podchod, který propojí obě strany nádraží. Z něj se cestující dostanou jak na jednotlivá nástupiště, tak přes novou výpravní budovu i do budoucí stanice metra Nádraží Krč. Společný objekt sloužící cestujícím z vlaků i MHD projektuje a následně zrealizuje pražský dopravní podnik. Zatímco dnes nepatří železniční stanice Praha – Krč mezi příliš vytížené, v budoucnu má její význam výrazně vzrůst nejen stavbou metra.
Vítěz soutěže má připravit dokumentaci pro společné povolení. Stavět se má v roce 2026. Součástí projektu je také rozšíření mostu přes Sulickou ulici, který bude mít nově šířku 21 metrů. To bude odpovídat významu Sulické ulice jako významného místního propojení v rámci městské části Praha 4. Rozšířením celého mostu se zvýší i komfort pro chodce.
Správa železnic už dříve začala připravovat položení druhé koleje mezi tunelem v Radotíně až do stanice Praha Krč. Trať by tak byla lepší alternativou pro odklony vlaků mezí Smíchovem a hlavním nádražím. Stavět se má v roce 2023.