kmax

Stanice metra i jako muzeum. V Římě prodloužili linku C, vede pod historickým centrem

Prodloužení římského metra. Foto: Roma.itProdloužení římského metra. Foto: Roma.it

Projekt museli několikrát předělávat kvůli archeologickým nálezům.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marian Kechlibar

Jojo, Řím a Istanbul. Dvě místa, kde u každého většího podzemního projektu musíte rovnou počítat s tím, že součástí stavby bude nové muzeum až dvě 🙂

Lkprak

Co si tak vybavuji, tak podobné problémy řešili při výstavbě metra i v Athénách.

Twix

I v Soluni?

Lkprak

Před pár lety jsem to viděl. Památky obehnány různými podpěrami a kolem chodilo mraky turistů. Tenhle projekt musel být pro všechny zúčastněné noční můra. Ale skvělé, že to dokázali postavit. Na to, jak je Řím velké město, tak síť metra je zde hodně malá (samostatná kapitola je pak čistota a stav některých starších stanic).

Marek

Stavět metro v Římě musí být vyloženě noční můra a extrémně náročné. U nás by to podle mně ani nezačali stavět ze strachu (kdyby Praha byla v podzemí jako Řím)

Marian Kechlibar

Ano, římské metro je zatím celkem nedostatečné i ve srovnání s Milánem. Natož třeba s Madridem.

Ona je zase pravda, že hodně Italů jezdí na skútrech, čili ten modální split je tam trochu jiný než u nás.

jencik

To uz su tie kulturne specifika, na cistotu sa v tychto castiach Talianska velmi nehraju a smerom na juh je to uz len horsie. V Rime dlho platilo, ze ludia jazdili na skutroch a autami, viacere dolezite spojenia zabezpecovali autobusy, lenze tie stoja casto v kolonach a obcas aj niekde uviaznu, ale kedze v Rime sa na cas tolko nehladi, tak to ludia beru s nadhladom. Viacere casti metra su v podstate byvale primestske zeleznice, az teraz zacinaju stavat tie stanice blizsie k centru a tam uz je prave ta pravdepodobnost, ze narazia na nieco historicke vyssia.

Zlámalík

Je to vzdušné a má to šmrnc… Dobře oni.

Jen poprosím o opravu překlepu asi v polovině článku:
„…vedení trasy oblastí bohaté na archeologické nálety“
Oblastí bohatou, a nálety – no, to je na zvážení, možná je to takový náznak, jak to při výstavbě probíhalo 🙂

Tomáš Flaška

660 milonů € za 3,6 km včetně dvou stanic je asi 4,5 miliardy Kč na kilometr.
Metro D bude mít 10,6 km, 10 stanic a náklady na stavbu, výkup pozemků a technologie asi 85 miliard. Tedy asi 8 miliard korun na km, skoro dvojnásobek.
Vím, že je to neporovnatelné, ale trochu vypovídající přeci. Ten rozdíl je dle mě až dost velký.

A jinak doporučuji metro v Sofii, stanice Serdika, taky archeologický skvost.