Stanice metra Depo Zličín, tramvaj do Zdib nebo využití Dvoreckého mostu. Praha schválila rozvoj linek PID

Vizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Skutečná podoba vzejde ze soutěže. Pramen: DPPVizualizace lanovky Podbaba - Bohnice. Skutečná podoba vzejde ze soutěže. Pramen: DPP

Město zveřejnilo aktualizovanou interaktivní mapu s podrobnostmi k jednotlivým projektům. Po plánovaném Dvoreckém mostě by měly jezdit tramvaje číslo 2 a 20.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Mě by jen zajímaly tři věci – jaké tramvaje budou jezdit na těch nových tratích, kdo je bude řídit a i když budou nové vozy, kde budou uschovány?
S vozy se to má tak, že už teď je problém vyměnit soupravy se závadou. S lidmi zase tak, že hned po obnoveníplného jízdního řádu de facto chyběla jedna celá vozovna a s kapacitou vozoven je to tak, že vozy stojí, kde se dá a stejně je to málo.

Ernst

Naprosto nerozumím odkloněním linky 101 ze Záběhlic z ulice Práčská do ulice Jabloňová, neboť kvůli autobusům typu MD+ v místě zastávky Záběhlická škola na linkách 101 a 138 již dnes nepostačuje jejich kapacita s napojením na metro A. Čímž by vedlo k nedostatečné kapacitě linky 138 směrem na Skalku. V minulosti (cca rok 2010) bývalé vedení ROPID tuto změnu zkusilo, ale po zjištění nevytíženosti linky 101 v ulici Jabloňová a naopak přetížení tehdejší linky 224 bylo cca po 6 měsících provozu vrácena zpět do ulice Práčská v dnešní podobě. Dále nerozumím náhradu linky 195 linkou 133, protože tento návrh byl… Číst vice »

felix

Asi máte pravdu…Pravděpodobně se jedná o neaktuální návrh změny linkového vedení v oblasti ZM

Ernst

Bylo by vhodné tedy dokument opravit dle aktuálního požadavku MČ P10 ohledně zachování stávajícího linkového vedení.

Martin

Mohu vedet proc P10 trva na spojeni 2 linkami mezi Vysocany a Zahradnim Mestem? Pac linka 177 tuto fci zastane uplne v pohode… A 133 primo ze Zahradniho mesta ma spojeni na Metro A…

Jinak ok, 195 zustat muze, ale kde pak zakoncit linky 133 a 188 ev. je spojit…

J.Siváček

U celého toho návrhu 188, 195 atd. je vidět, že je to dělané jen prstem na mapě. Po otevření nádraží na Zahraním Městě vytížení 177 a 195 směrem na Spojovací opět vzrostlo a samotná 177 nemá šanci ve stejných intervalech tolik lidí sama pojmout. Naopak 188 na Strašnickou bude jezdit prázdná, protože do Strašnic se od Spojovací jede už tramvají. Škoda, že si patřiční úředníci také nezjistí jak lidé jezdí opravdu v ulicích. Tak snad 195 vydží co nejdéle. Pak zbyde zase už jen to klasické metro přes Muzeum ap.

Juraj

Ze Zahradního města do Vysočan už existuje přímá linka 177, kterou 195 z velké části duplikuje. Naopak prodloužením 133 získá ZM nové přímé spojení na Žižkov, což není vůbec špatné.

Ostatně až do Letňan to pořád bude s jediným přestupem 133/188 v Malešicích, u stejného označníku…

J.Siváček

K čemu bude, že Žižkov získá už třetí linku směrem na ZM ( mají už 26 a 175), když 177 nebude pobírat. Klasická ukázka vidění jen části věci a ignorování zbylé části.

Anonymus

V Praze zklamani strida jedno druhe. Furt jen reci. Obchcat se nekope, mel se uz letos. Zeleznice na letiste taky nic. Ostuda

původní Jakub P

Akce RSD a SZ. Ani na jedno ze jmenovanych bohuzel Praha nema primej vliv.

Filip Jirsák

Všechny ty uvedené stavby pro MHD jsou pro pražskou dopravu podstatně důležitější, než obchvat.

RafaK

Papír snese všechno

Jan

Tak určitě, proto se právě teď staví několik tramvajových tratí a jedna trolejbusová. Kdy to bylo naposledy?

Tomáš Záruba

Takže 177 a vlastně celé Jižní Město a širší okolí bez trolejbusů i ve výhledu… Nic proti např. Čakovicím, ale nějak ty priority úplně nechápu.

Martin Šubrt

Základní autobusová větev z Jižního Města přes Chodovec a Spořilov k Edenu je plánována jako tramvaj, takže tam není reálná dotace na trolejbus, když by šlo o zmařenou investici. Byť je samozřejmě otázkou kdy. Proto oblast Jižního Města má elektrifikaci, která je mobilnější, tedy elektrobusy např. na linkách 154 či 213. Trolejbusy se v plánu do roku 2032 rozvíjejí především tam, kde je to řešitelné a má to naději na realizaci. I tak je těch úseků tolik, že bude 10 let určitě co dělat.

Jackub

U budoucí linky 59 se taky přece ví, že ji v (podle plánů) blízké budoucnosti nahradí vlak z centra na letiště. Rozhodně tam ale ten vlak bude jezdit mnohem dřív, než tramvaj na Jižní Město. Jak s v tomto případě pohlíží na zmaření investice?

původní Jakub P

Ten vlak ji nema nahradit, ale doplnit. Takze troleje vyuzity zustanou, jen vysokokapacitni vozidla se asi presunou jinam a sem po zprovozneni vlaku prijdou mensi.

XYYY

Na letiště Kloten jezdí v průměru každých 5 minut vlak a tak si tam „blbí“ Švícaři ještě protáhli tramvajovou linku …

Martin Šubrt

Projekt trolejbusu na letiště vznikl jako reakce na to, že se vlakové spojení nedařilo. Když se to u vlaku zlepšilo, už byl v běhu, proto byla investice aktualizována tak, aby měnírna byla společná pro TT na Dědinu a pro velkokapacitní trolejbusy se našlo využití na spojených linkách 136 a 150, přičemž na původním úseku bude zachován provoz standardních trolejbusů pro základní obsluhu.

Tomáš Záruba

Elektrobusy jsou fujtajxl, který se do Prahy vůbec neměl dostat… Ale to nechme stranou. Předpokládám, že víte, že CBA se dá udělat i na kratší životnost a pokud vyjde i jako provizorium* do doby tramvaje, tak projekt může dostat zelenou včetně dotací…? Ostatně takhle, tuším ;-), se počítala i bohnická lanovka. A hlavně úplně nechápu, jak konkrétně nahradí zmiňovaná tramvaj konkrétně zmiňovanou 177, která v oblasti JM je na osu směr Eden skoro dokonale kolmá. Navíc při nějakých těch drátech třeba ještě v Malešicích (hezká synergie s tramvají Počernická, ne?) se otevře cesta k ještě většímu využití trolejí v oblasti… Číst vice »

veli.k

Plány jsou to hezké, je fajn, že něco takového je…
Teď už jen to realizovat.

Jan

Však už se realizuje, Holyně už je, Libuš i Dědina se staví, stejně tak dráty do Čakovic. Další tratě byly popohnány, Dvorecký most už má stavební povolení.

Pájin

…. tramvaje ze Smíchova začnou jezdit po Dvoreckém mostě, a až bude dostavěna tramvaj na Libuš, budou jezdit až tam. ( Libuš byla slíbena na červen 23, tak to s tím Dvoreckým mostem fakt pohnou)

Frantisek

Ledva přichystají přejmenování strašnického „Depa Hostivař“, ať už na Černokosteleckou či nádraží Malešice/Strašnice (zast.), zase přijdou s „Depem Zličín“, byť se přímo nabízí „Nový Zličín“ použitý o kousek vedle jen pro noční autobus, pro cestující mnohem podstatnější. „Depo Zličín“ by tak mohlo nadále zůstat autobusové zastávce přímo u depa. Jenže holt „logika“…

Dachs

U Depa Zličín jako velice sporné (nedomyšlené) vidím především to, že letištní stovka pojede z terminálečku, kam pojedou jen některé spoje metra (interval až 6/7,5/12/15/20 minut). Jistě návaznosti tam budou (ve směru do centra papírové), ale nastane přesně to, co u prodlouženého, nejprve pásmovaného Áčka. Manévry s kufry na Zličíně, výstup, čekání na to „správné metro“ a zase s kufry zpět do vagónu, kvůli jedné krátké stanici. Jinak nová stanice Depo Zličín bude kouskem skutečně ležet v katastru Zličína (na rozdíl od stávající konečné), to je dobré, ne? 🙂 Depo Hostivař je orientační paskvil, změna by byla žádoucí, zvláště, když… Číst vice »

Frantík

Když byla anketa, tak si obyvatelé přáli název „Nové Strašnice“. Jenže by zase DPP měl zastávku Nové Strašnice a pak Nádraží Nové Strašnice?

Martin Šubrt

Současná zastávka Nové Strašnice by se pak posouvala nad most nad nové nádraží a smyčka by zanikla, Limuzská by se pak posouvala o blok na východ, takže dvojice zastávek s podobnými názvy by tam nebyla.

XXXD

No ne že bych měl s přejmenováním Depa Hostivař nějaký zásadní problém, ale nemyslím si, že se přejmenováním na Depo Strašnice něco extra změní. Spíš se za to akorát vyhodí peníze a bude okolo toho na začátku pravděpodobně i trochu zmatek. Ono sice to depo katastrálně ve Strašnicích je, ale také není zrovna v místním centru. Naopak je na okraji, v podstatě odříznuté od zbytku Strašnic železniční tratí. Vzhledem k tomu že DPP má hned v sousedství garáže a ústřední dílny, které leží převážně v Hostivaři, tak není příliš překvapivé, že i depo se tak jmenuje. Ve výsledku to jméno… Číst vice »

XYYY

A co tak konečnou „Depo Hostivař“ přejmenovat na Červená Karkulka ? To bude z hlediska místopisu zcela neutrální …

Podobně se jiná, místopisně sporná, zastávka může jmenovat Budulínek ….

Martin

Ve Vysocanech jsou take dve nadrazi, jen jedno z nich se jmenuje Liben, a je primo na Harfe, coz je puvodni nazev toho mista, Take bych radeji Nadrazi Vysocany-Harfa, ale prejmenovaly se bus zastavky…
Stejne tak Vysocanska mela byt obvyklejsi Vysocany 1. je to puvodni nazev zastavek na dnesnim namesti a 2. druhy vystup je kousek od nadr. Vysocany…

Frantík

nádraží Malešice/Strašnice (zast.),

Vedle – stejně jako Praha-Hradčanská, i tato železniční zastávka se bude jmenovat „Praha – Depo Hostivař“.

Pat

Ten dokument je první aktualizací. Tiskovka PID sice říká třetí, ale je první.

Pat

Je to napsáno v prvním odstavci dokumentu, pro ověření.

Martin Šubrt

Jde skutečně už o třetí verzi dokumentu, protože ta první byla neveřejná pro připomínky městských organizací a městských částí, následovala první veřejná část, pak opět připomínky MČ a nyní tedy třetí verze.

Občan

Fascinující, ještě před 2 měsíci nám tady pan náměstek tvrdil, jak v roce 29 budeme otvírat déčko až na Náměstí Míru, že tam zpoždění nebude, a tady v tomto se s tím nepočítá ani o 3 roky později. To si má zase člověk vybrat, kde je pravda?

Pat

Ono spíš půjde o to, že to nebude mít žádný vliv na povrchové linkové vedení bych řekl.

Frantisek

Hlavně budeme rádi, když to do té doby dotáhnou aspoň do Libuše… Navíc, ono to vedení na sever souběžně s C je taková zastydlá nouzová věc, neberoucí v potaz budoucí možnosti využití tramvají a vlaků v širším okolí.

Dachs

Není nic jednoduššího, než se naverbovat do IPRu, na Ropid, nebo rovnou na Magistrát a změňte pohledy na věc. Neuralgický bod Nuselák, za deset dvanáct let C jednoduše nebude v centrální části pobírat, ono to zastydlé trasování Déčka se bude náramně hodit. I to znovuprotnutí Céčka na Hlaváku a přestup na Republice B-D bude malou revolucí v tom, jak se jezdí na delší distance. Uvidíte. Zmíněné další vazby už bude úkol pro Óčko. Slíbili, jistě to splní a prvních úseků se dožijeme 🙂 Ale vážně, velice bych doporučil dívat se ten materiál (který není manuálem, jak to stoprocentně bude, ale… Číst vice »

Lukáš

Ono opravdu smysl dává, hlavně pokud se to povede protáhnout z Míráku na Náměstí Republiky a výstavba toho úseku se bude koordinovat s výstavbou metra S, potom to přidá tomuto celému prodloužení ještě další rozměr. A je tu stále možnost protáhnout D z Náměstí Republiky na Žižkov nebo třeba do Bohnic, pokud by tu byla poptávka. A musím souhlasit že současný stav Céčka mezi Kačerovem a Holešovicemi je neúnosný, a osobně znám spoustu lidí kteří jezdí právě z centra na jih Prahy, kteří by toto vedení opravdu využili. Ten hlavní cíl toho vést to do centra je opravdu ulehčení Céčku… Číst vice »

tarten

Bohužel D z nám. Republiky na Žižkov jde jen úvratí, což je dost špatná možnost.

Lukáš

Zase na druhou stranu na Žižkov má vést metro O/E a dle plánů co Praha předrstavila by mělo od Nákladového nádraží až do Vysočan kopírat tu vědět D na Žižkov. Takže je otázka, jestli centrální Žižkov opravdu metro potřebuje, když bude O/E stavět u Nákladového nádraží. To ale závisí na tom, jestli se vybere právě tahle trasa okružní linky, jinak by asi smysl bavit se o D na Žižkov mělo, a ta konečná na Náměstí Republiky by prodloužení umožňovat měla (i bez úvratě). Sice s divnou oklikou přeš Karlín, ale co jsem koukal na stránky IPRu, jít by to mělo.… Číst vice »

tarten

Ten Nuselák je starý, měl už teoreticky dávno spadnout. Životnost se podařilo prodloužit, ale donekonečna to nepůjde. Jednou se bude muset zbourat a postavit znova, a to dřív než spadne sám jako v Janově. Bez současného trasování D se neobejdeme, i kdyby to C přetížené nebylo.

tarten

Už teda vidím ty budoucí možnosti vlaků na Pankrác…

Vlak může mít elektrifikované zdvoukolejnění úplně jinde: Zahraďák – Kačerov – Braník – Vrané n/V a pak BEMU do Čerčan a zpátky přes Říčany na Zahraďák.

J.D.

Zajímavé. Co mě docela mrzí, že se třeba neřeší přidání stanice metra Vypich, která by mi dávala z hlediska dopravní obslužnosti naprostý smysl. Neví někdo, proč tam vlastně nevznikla už při stavbě?

mirek

Nevznikla proto, že Vypich není tak důležitý bod a leží moc blízko mezi Motolem a Petřinami. S přestupem mezi metrem a tramvajemi se počítalo až na Bílé Hoře na prodloužení metra směr letiště.

Přidat dodatečně stanici prakticky nejde (respektive kdyby to šlo, stálo by to miliardy a znamenalo by to zastavení provozu na několik let).

P_V

Bylo by možné dostavět eskalátor ze stanice metra někam ke Kauflandu. Ideální by to sice nebylo, ale na přestup z tramvaje by to použít šlo.
Ale podle plánu to spíš vypadá, že tu tramvaj dotáhnou k metru. Jen nevím jak se to do té Kukulovy všechno vejde. Původní návrh odbočky z Řep byl lepší, tramvaj by cestou posbírala víc cestujících a nebylo by ztracené stoupání.

mirek

Ano, řešením bude ta propojka řepské a bělohorské trati spojkou kolem nemocnice.

Frantík

Je to ale takové divné. Buďto pojede tramvaj po silnici (což mi osobně nevadí, ale pro někoho vždycky musí být samostatný pás), nebo pojede nalevo od ní, ale bude zase horší přestup.

Myslím, že P_V se odkazoval na návrh vedení tramvají ulicemi Bazovského a Slánská, které jsou široké dost.

původní Jakub P

jj, jedna z mnoha daní za Kolibříkovu, Chalupovu a Jančíkovu pohádku o metru na letiště… Všem, kdo na tom dělali, muselo být jasné, že ten přestup tam bude chybět (mohl by odlehčit brutálně přetíženýmu úseku z Malostranský Chotkovýma sadama na Hrad), protože prodloužení metra na Bílou Horu je kravina, ale bohužel drželi basu a oficiální vysvětlení.

Frantisek

Tam neřešili více věcí, například plnohodnotný výstup do největšího sídliště po trase, kde především by to metro mělo smysl (hlavně, že z Horoměřické udělali falešnou Bořislavku). Petřiny pak obsluhuje tak z půlky a zbytečně ubírá lidi tamním tramvajím. Pokud by se někdy podařilo ten konec přetrasovat a skončit třeba na Vypichu (kvůli P+R, bus, tram), mohly by tramvaje využít u nemocnice stávající stanici metra a být tudy vedeny mimo uliční profil. Jinak asi ty schody od jejího východního konce k nákupnímu středisku při Bělohorské, alespoň.

Martin Šubrt

To je technicky úplně nereálné. Trať je zde v oblouku. Nejprve končí obratová kolej za Petřinami, pak se k sobě traťové koleje přibližují už v oblouku a nástupiště tak nelze umístit ani vně ani mezi koleje a pak už se v oblouku obě koleje sjíždí do společného tunelu.

Pokud mohu soudit, proč zde stanice nevznikla, tak logicky kvůli tomu oblouku, který tam při spojení Petřin s Nemocnicí prostě musel být, a také kvůli tomu, že se kontakt metra na Bělohorskou na tramvaje předpokládal v další stanici Bílá Hora.