Stanice metra Depo Zličín, tramvaj do Zdib nebo využití Dvoreckého mostu. Praha schválila rozvoj linek PID
Město zveřejnilo aktualizovanou interaktivní mapu s podrobnostmi k jednotlivým projektům. Po plánovaném Dvoreckém mostě by měly jezdit tramvaje číslo 2 a 20.
Pražští radní v pondělí schválili strategii rozvoje linek Pražské integrované dopravy na léta 2022 až 2032. Jde o třetí aktualizaci původního materiálu pro roky 2019 až 2029.
„V původním materiálu ještě nebyly promítnuty některé nové infrastrukturní projekty, jako je tramvajová trať na Václavské náměstí a další investice, se kterými jsme pohnuli – lanovka z Podbaby do Bohnic či trolejbusové linky,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Dokument, do kterého byly zapracovány také připomínky městských částí, má poskytnout samosprávě a veřejnosti představu o tom, jakou podobu hromadné dopravy mohou v následujících deseti letech v okolí svého bydliště či pracoviště očekávat, a to v návaznosti na dokončení nové trasy metra D, tramvajových a trolejbusových tratí.
Například po plánovaném Dvoreckém mostě, který spojí Prahu 4 a 5, by měly jezdit tramvaje číslo 2 a 20. Rovněž po něm povede trasa části autobusů nyní jezdících po Barrandovském mostě, kde kvůli silné automobilové dopravě často uváznou v kolonách.
Linka číslo 20 by přes Dvorecký most spojila Dejvice, Malou Stranu a Smíchov na levém břehu s Braníkem a Modřany na pravém. Po dokončení tratě na Libuš by zajížděla až tam. Kvůli zachování dostatečné kapacity v tramvajích po přesměrování linky číslo 20 namísto na Barrandov do Modřan, ji nahradí na Barrandově linka číslo 15.
Tramvaj číslo 2 by jezdila z Albertova přes Výtoň do Podolí a následně by za zastávkou Kublov uhnula na Dvorecký most a přejela na Smíchov k Lihovaru a dále do Hlubočep. V zastávce Zlíchov by pak cestující mohli přestoupit na linky číslo 4, 5, 12 a 15 nebo na autobus číslo 120. Po roce 2032 by pak tramvaj číslo 2 mohla zamířit až na Barrandov.
Dokument zahrnuje také například novou tramvajovou trať z Kobylis do Zdib, výstavbu nové stanice na trase metra B Depo Zličín s parkovištěm P+R tamtéž, zkrácení intervalů na trase B nebo vlakové spojení na letiště a do Kladna. Významná část je věnována rozvoji trolejbusových linek.
Dokument je k dispozici na stránkách PID, město také zveřejnilo aktualizovanou interaktivní mapu s podrobnostmi k jednotlivým projektům.
s využitím ČTK