Stadlery už mají aktuální software, České dráhy je vrací zpět do provozu
Technici Českých drah našli dočasné řešení.
Na tratě v Ústeckém a Středočeském kraji se vrací celkem čtrnáct motorových vozů Stadler RS1, které musely České dráhy odstavit na počátku roku kvůli nezvyklému důvodu: nefunkčnímu softwaru.
Návrat do provozu oznámily České dráhy v tiskové zprávě. Jde o čtrnáct z dvaadvaceti vozů, které dopravce z Německa dovezl. „Vozy od včerejšího večera začínají postupně zajišťovat své plánované výkony na tratích Louny – Lovosice – Litoměřice – Česká Lípa, Louny – Kralupy nad Vltavou a Kralupy nad Vltavou – Velvary. Během dneška bude pokračovat zařazení dalších motorových vozů RS1 do plánovaných oběhů,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Místo vozů RS1 se na tratě vrátily Regionovy a vozy 810.
Příčinou závady podle Šťáhlavského byla softwarová chyba při zpracování roku 2022 v oblasti řídicí jednotky. „Aktuálně zajistili technici Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ provozního pracoviště Louny ve spolupráci se zahraničními partnery dočasné řešení, které zajišťuje opětovný bezpečný provoz vozů. Práce na finálním odstranění chyby s našimi partnery pokračují a předpokládáme, že už nebudou mít bezprostřední vliv na nasazení vozů RS1 do běžného provozu,“ dodal Šťáhlavský.
České dráhy zakoupily na konci roku 2020 celkem 22 motorových vozů Stadler RS1, které označují ve svém provozu jako RegioSpider. Byly nasazovány na pravidelných linkách v Bádensku-Württembersku.
Jde o motorové vozy vyrobené v roce 1997, jsou tedy mírně odlišné od těch, které mají České dráhy ve flotile. Zásadní rozdíl je v motorizaci: jsou vybaveny motory MAN, nemají klimatizaci. Ta bude doplněna během chystaných úprav. České dráhy je zatím nasazují na tratě ve Středočeském a Ústeckém kraji. Postupně má dojít k modernizaci vozidel, zakázku získala společnost ŽOS Zvolen.