Stadler získal první zakázku na lokomotivy Eurodual pro rozchod 1520 mm.

Lokomotiva Stadler EuroDual. Foto: ELPLokomotiva Stadler EuroDual. Foto: ELP

Litevský dopravce nasadí lokomotivy na vlaky do baltského přístavu.

Litevský nákladní železniční dopravce LTG Cargo se rozhodl pro pořízení nových lokomotiv Eurodual od společnosti Stadler Rail. Dodávka 17 šestinápravových lokomotiv pro střídavou napájecí soustavu 25 kV, 50 Hz má hodnotu 115,66 milionu eur, tedy zhruba 2,9 miliardy korun.

O kontraktu informoval Stadler Rail v tiskové zprávě. Pro výrobce jde o první zakázku na dodávku lokomotiv Eurodual pro rozchod 1520 mm. Součástí zakázky je také opce na pořízení dalších sedmnácti lokomotiv. Ty budou mít maximální rychlost 120 km/h a výkon 6 MW. Součástí zakázky je i dodávka náhradních dílů a tříletá údržba. Pro Stadler jde zároveň o první zakázku na lokomotivy na litevském trhu.

Nové lokomotivy budou vybaveny speciálními technologiemi pro provoz při velmi nízkých teplotách. Výrobce garantuje jejich provoz i při teplotách až -40 stupňů Celsia.

Výroba nových lokomotiv proběhne ve španělském závodě Stadleru ve Valencii.

Je to pro nás začátek nové éry udržitelnější železniční nákladní dopravy v Litvě,“ uvedl šéf LTG Cargo Eglė Šimė. Dopravce je nasadí na hlavní trať z Vilniusu do Klaipedy, po které putuje zhruba polovina železniční nákladní dopravy v Litvě. Nahradí s nimi zejména starší dieselové lokomotivy.

Tagy Eurodual LTG Cargo Stadler Rail
13 komentářů