Stadler vyrobil první motorové jednotky pro provoz v Kalifornii

Nová dieselová jednotka pro provoz v Kalifornii. Foto. Stadler RailNová dieselová jednotka pro provoz v Kalifornii. Foto. Stadler Rail

Výrobce pracuje na vývoji vodíkových jednotek pro americký trh.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
alf

Nechápu, jak mohou nové jednotky převážet na vagonech po kolejích….vždyť u nás to přece nejde, je to strašně složité, drahé, pomalé, fyzicky nerealizovatelné. To přece nejde…nebo fakt to jde? Asi ano, ale naštěstí to nejde u nás.

Kubrt

Průjezdný profil.

Jiří Kocurek

Jak píše Kubrt, tady u nás nejde ani naložit dva kontejnery na sebe. Tady u nás máme v té výšce trolej.

Winchester1873

Má teorie je převoz po kolejích společnosti BNSF/ UNION PACIFIC to jsou z jiných nákladních vlaků natolik vydělečné společnosti že převoz vlaku z výrobního závodu berou něco jako u nás strojovou jízdu a nemají potřebu tak velkých poplatků jako u nás Dobrá správa 🙂 + samozřejmě průjezdný profil.

Karlos

Proč by ne…stejně tak se na jejich trhu prosadil Siemens, Bombardier, Alstom.

libcha

…i Stadler. Sice vím jen o dvou GTWčkách na obskurním vozebním rameni, ale i to se počítá 🙂

https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7605-San-Francisco-2-soudoba-MHD/

Kubrt

Stadler US momentálně vyrábí i KISSy pro Caltrain – což je v amerických poměrech dost přelomová akce – nově elektrifikovaná železnice (po kolika letech??), patrové elektrické jednotky.

Daniel

Jo jo, ale jak je pro Kalifornii typické, rozpočet enormní a doba realizace pekelná i na české poměry. Stav před 4 měsící je k vidění třeba https://youtu.be/9wEJBI-JHxk.

Jiří Kocurek

Jezdí jich tam bezmála 50
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW

Winchester1873

Sice zatím jen na čtyrech tratích v New York City a přilehlém území New Yersey, v texaském Austinu a Dentonu a californském Pittsburgu ale plány na další expanze se čtou dobře. Možná zjistili že mají nižší náklady oproti velkému dieselu s čtyřmi patráky. Snad se bude dařit. Jen nevím jestli v to co je v Evropě bráno jako železnice a vlak, není v USA/Kanadě bráno jako nadzemní metro.

Karlos

První zakázky tam měli už někdy v roce 2002, ale větší až 2015. Koupí bývalého areálu Union Pacific (2018) v Salt Lake City se usadili v USA napevno, a vyrábí poměrně velké série pro víc dopravců.