Stadler vyrobil první motorové jednotky pro provoz v Kalifornii
Nová dieselová jednotka pro provoz v Kalifornii. Foto. Stadler Rail
Výrobce pracuje na vývoji vodíkových jednotek pro americký trh.
Výrobce pracuje na vývoji vodíkových jednotek pro americký trh.
Nechápu, jak mohou nové jednotky převážet na vagonech po kolejích….vždyť u nás to přece nejde, je to strašně složité, drahé, pomalé, fyzicky nerealizovatelné. To přece nejde…nebo fakt to jde? Asi ano, ale naštěstí to nejde u nás.
Průjezdný profil.
Jak píše Kubrt, tady u nás nejde ani naložit dva kontejnery na sebe. Tady u nás máme v té výšce trolej.
Má teorie je převoz po kolejích společnosti BNSF/ UNION PACIFIC to jsou z jiných nákladních vlaků natolik vydělečné společnosti že převoz vlaku z výrobního závodu berou něco jako u nás strojovou jízdu a nemají potřebu tak velkých poplatků jako u nás Dobrá správa 🙂 + samozřejmě průjezdný profil.
Proč by ne…stejně tak se na jejich trhu prosadil Siemens, Bombardier, Alstom.
…i Stadler. Sice vím jen o dvou GTWčkách na obskurním vozebním rameni, ale i to se počítá 🙂
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7605-San-Francisco-2-soudoba-MHD/
Stadler US momentálně vyrábí i KISSy pro Caltrain – což je v amerických poměrech dost přelomová akce – nově elektrifikovaná železnice (po kolika letech??), patrové elektrické jednotky.
Jo jo, ale jak je pro Kalifornii typické, rozpočet enormní a doba realizace pekelná i na české poměry. Stav před 4 měsící je k vidění třeba https://youtu.be/9wEJBI-JHxk.
Jezdí jich tam bezmála 50
https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW
Sice zatím jen na čtyrech tratích v New York City a přilehlém území New Yersey, v texaském Austinu a Dentonu a californském Pittsburgu ale plány na další expanze se čtou dobře. Možná zjistili že mají nižší náklady oproti velkému dieselu s čtyřmi patráky. Snad se bude dařit. Jen nevím jestli v to co je v Evropě bráno jako železnice a vlak, není v USA/Kanadě bráno jako nadzemní metro.
První zakázky tam měli už někdy v roce 2002, ale větší až 2015. Koupí bývalého areálu Union Pacific (2018) v Salt Lake City se usadili v USA napevno, a vyrábí poměrně velké série pro víc dopravců.