Stadler vyhrál soutěž ve Finsku, dodá 20 nových jednotek Flirt státnímu dopravci VR
Stadler Flirt v barvách VR. Foto: Stadler Rail
Dodávka vozidel má začít na jaře 2026, součástí je opce na dalších 50 jednotek.
Dodávka vozidel má začít na jaře 2026, součástí je opce na dalších 50 jednotek.
Zajímavé, že zatímco na českém domácím trhu nemá Škoda konkurenci (do soutěží se konkurence nehlásí, či je vyřazena), na finském domácím trhu to Škodovácký Transtech nemá tak jednoduché a vítězství v soutěži není jen formalitou.
Finové totiž mají dost peněz aby se nemuseli živit korupcí a podvody.
A taky možná nevyrábějí v Otanmaki ucelené jednotky a ty ostravský pantery by se v té zimě rozpadly.
Škoda, že ČD nenakoupily místo panterů tohle.
To bude asi tím, že Stadler nenabízí dvousystémovou verzi na rozdíl od Škodovky 😀
Samozřejmě že Stadler vyrábí vícesystémové vlaky.
Jak jinak by mohli jezdit ze Švýcarska do Itálie nebo z Německa do Holandska.
Ano, jedná se o přejíždění z 15 kV AC 16,7 Hz na 3 kV DC, ale ne o přejíždění z 25 kV AC 50 Hz na 3 kV DC. U nás se výzbroj musí vzhledem k jiné frekvenci v síti udělat zcela jinak 😀
Myslíte, že by to Stadler nezvládl? To asi nebude ten důvod, proč u nás nesoutěží.
Slovinské Flirty jsou na všechny tři tyto napěťové soustavy.
A čo jednotky pre Slovenske železnice, ktoré môžu jazdiť v Slovinsku (3kV), Chorvátsku (25kV) a Rakúsku (15kV)?
Umí i 15 kV 16,7 Hz a 1,5 kV DC.
Pamatuju si to správně, že na vyšší napětí stačí lehčí a menší cívka na primáru?
Pamatujete si to zcela správně. Trafo pro 25 kV 50 Hz je menší a lehčí než pro 15 kV 16,7 Hz.
A já jsem si doteď myslel že rozhodující je tady ta frekvence, kdy 50 Hz mnohem lépe využije elektromagnetický materiál…
Těžko říct, stačí tam menší průřez drátu, ale zase je potřeba více závitů. Jinak čím nižší frekvence a čím větší výkon, tím je nutno mít jádro (a samozřejmě i cívky, aby vybudily magentický tok) větší, aby nedošlo k magnetickému přesycení, kde trafo už funguje blbě.
A ve Slovinsku jezdi co?
Protože Stadler je asi dražší a jeho RegioSprintery stojí za starou belu.
doufám že tato firma vyhraje i u nás na lince Praha- Brno dvoupodlažní vozidla mají rycholst 200km taky taro firma vyhrává skoro všechny soutěže na západě od nás osobně jsem s tím jel a spokojenost
Bude mít asi malinko vyšši spolehlivost, sle zbytek vlaku dělá hodně sám zákazník. Pak jde domrvit i ty Stadlery.
Pro redakci (Jan Sůra): Redakční šotci už se asi otřepali z přepisu rozhovoru s ministrem. 🙂
První věta posledního odstavce. „Čtyřvozové kapacity budou mít kapacitu…“ asi měla znít „Čtyřvozové jednotky budou mít kapacitu…“