Stadler postaví nový závod v Portugalsku, spojil se s místním výrobcem autobusů

Stadler Flirt. Foto: Stadler RailStadler Flirt. Foto: Stadler Rail

Stadler se dohodl na společném závodě s portugalskou průmyslovou skupinou.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Mmmm… Ovárek.

David

No vida, i Portugalsko, které je podobně velké jako Česko, umí vypisovat výběrová řízení na pořádné série jednotek, tedy takové, kde se výrobci i vyplatí investovat do výrobního programu v dané zemi. Tak snad se i u ČD blízká na lepší časy, když v poslední výběrovém řízení na EMU400 jich poptává 90. Jenže i tato zakázka negarantuje odběr jediné jednotky, pak nemá pro výrobce cenu investovat do výrobního programu a nemůže toto zohlednit v kalkulaci nabídkové ceny a tak zakázku vyhrát.

Olcit

To jste pobavil s tou naivitou 90x EMU400 pro ČD. Fakt parádně.

Před 3 týdny šéf ČD: „Zadlužení Českých drah ještě chvíli poroste do bodu zlomu, kdy se křivka zadlužení narovná, a začne se snižovat,“

https://zdopravy.cz/podcast-comfortjety-vyjedou-drive-ale-bez-ridicich-a-bistrovozu-rika-sef-drah-michal-krapinec-151800/

Karele

Nakoupíme koňské povozy

Peeetr

Spíš je to tím, že Portugalsko je dostatečně daleko od dnešní Německé černé díry, takže jsou v něm daleko levnější energie.
Stadler začne brzy stavět v každém případě novou továrnu buď v Portugalsku, Španělsku či jižní Itálii, a získání místní zakázky je minoritní důvod.

David

Sorry, ale Něměcko má narozdíl do Česka s tou elektřinou alespoň nějaký plán. Neříkám, že se mi líbí jejich odstoupení od jaderné energetiky, ale jedou přesně podle plánu, který si před víc jak 10 lety stanovili. Nám za 15 let odejdou Dukovany a doteď jsme nezačali se stavbu něčeho co by je nahradilo natož s něčím co by nahradilo i nějakou tu uhelnou. Na obnovitelné zdroje pak kašleme úplně, v tom jsme snad nejhorší v celé Evropě.

Caracas

Můžete nám říci jaký německý plán máte na mysli?

Apollo 17

Ono je to takový začarovaný kruh. Jak můžou ČD garantovat odběr 90 souprav, když neví zda vyhrajou výběrové řízení na dopravu v okolí Prahy. A aby se mohli přihlásit a nacenit tu dopravní obslužnost, potřebují vědět kolik zaplatí za vlaky, jaké budou náklady na provoz .
Takže výrobce by měl vědět, kolik a kdy zákazník bude kupovat souprav a dopravce by měl vědět jaké soupravy a za kolik je může nabízet.

Olcit

Čili dopadne to naprosto přirozeně. ČD stejně na nákup nemá love, takže je ze hry jako kupec vlaků EMU400. Na rozdíl od Prahy a Středočeského kraje viz model provozu v Jihomoravském kraji.