Stadler v Česku testuje nový Flirt pro Wales, má tři různé pohony

Nové jednotky jsou součástí velké objednávky pro Transport for Wales.
Do Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) ve Velimi/Cerhenicích dorazila další souprava od společnosti Stadler Rail pro provoz ve Velké Británii. Jednotka Stadler Flirt patří společnosti Transport for Wales, který ji nasadí do provozního souboru Wales & Borders.
Hlavním pohonem jednotky Flirt tri-mode bude elektřina z trolejí pod napěťovým systémem 25 kV. Zároveň má ale baterii a dieselový agregát pro dojezdy na kratší vzdálenosti a posun.
Novou jednotku představil Stadler nedávno na veletrhu InnoTrans v Berlíně. Nasazena má být na tratích severně od Cardiffu. Jde o součást velkého kontraktu na dodávku 35 jednotek Flirt a 36 vlakotramvají Citylink. Ze zakázky bude se třemi různými pohony celkem 24 (sedm třívozových, sedmnáct čtyřvozových), zbytek bude s dieselovým pohonem.
Klimatizované jednotky budou vybaveny plně podle aktuálních požadavků pro moderní cestování po železnici: budou nízkopodlažní, se zásuvkami, prostorem pro přepravu kol, kočárků a vozíčkářů nebo s informačním systémem.

Třízdrojový Stadler Flirt pro Transport for Wales od Stadleru. Kombinuje trakční elektřinu z trolejí, baterií a naftový pohon. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz