Stadler v Česku posiluje před velkými zakázkami: šéfem pro český a slovenský trh se stal Zdeněk Majer
Zdeněk Majer. Foto: Stadler Rail
K personálnímu posílení dochází před chystanými velkými tendry na české železnici.
K personálnímu posílení dochází před chystanými velkými tendry na české železnici.
Ten pan Majer se ukázal. To je nějaká škodováckjá hrdost?
A proč ne? Dnes se na nějakou věrnost v zaměstnání nedá hrát.
Perfektní. Ukažte nám tu švýcarskou kvalitu. Možná bychom mohli koupit nějaké moderní vozidlo na JHMD či Osoblažku. Zvedl by se zájem o jejich využití k dopravě.
Stadler je asi jedinej, kterej by tam dokázal dodat úplně nový vlaky přizpůsobený podmínkám, kde by jezdily. Ale nikdy je nikdo nezaplatí.
Myslím, že JHMD nové vlaky od Stadlera chtělo… Kraje měli očividně jiný názor..
Neměli by tam někde pět kousků bosenskorozchodných, akutrolejových… stačily by i jen na 25kV~ 🙂
EMU400 by Stadler mohl vyhrat. Je videt, že to berou vážně.
Soutěží se dopravci a ti si obvykle zasmluvňují výrobce jako své dodavatele. A pak záleží, který dopravce je reálně poptá a s čím?
Hurá. Snad rozbíjí monopol z Plzně
Že bu tu jezdilo něco kvalitního, nepředraženého, včasně dodaného a pěkného? To snad ne!
Otázka je legislativy. Můžete mít jednotku, která jezdí ve Švýcarsku, ale schválení nové řady v ČR bude trvat osm měsíců v rámci testů na VÚZ. Takže pokud dopravce uzavře smlouvu dva roky dopředu, tak po roce by musel Stadler dodat dvě jednotky pro testování, zatímco Škoda či Pesa budou mít tyto řady již schválené, protože již v ČR jezdí či budou jezdit.
No ale schválení typu neplatí ani pro Škodu na věčné časy, z hlediska technické a obchodní reality čas od času nový vlak vyvinout musíte, záleží, zda se požadavky zákazníka v dané chvíli trefují do něčeho existujícího, co lze jen minimem změn přizpůsobit. Každopádně typové testy a několikaměsíční schvalovací proces čeká v nových zakázkách v zásadě všechny.
Stadler v Evropě nic nemá? Ono „extension of area of use“ zase tak dlouho netrvá…
Navíc, pokud vezmeme nějaké současné zakázky, tak vozidla na 200 km/h nemá momentálně nikdo (Ex6/R16) a dvoupodlažní jednotky taky ne.
A že jsem tak smělý, jakou jednotku odpovídajcí EMU 400 má Škoda postavenou, natož schválenou pro provoz v Česku? Mezitím Stadler má Kiss schválený již pro sousední Slovensko…
Jak ČD tak objednavatel se už výrobcům nějakou dobu vnucují tržními konzultacemi. Kdo má zájem, už má vhodnou jednotku přizpůsobenou českým potřebám přinejmenším „na prkně“. (To ale ještě neznamená, že se ji podaří dodat plný počet jednotek zcela „včas“. Nemluvě o tom, že „včas“ by bylo ve skutečnosti pro první sérii nejlépe už příští rok jako rozšíření klidně v souběhu se stávající smlouvou s ČD.)
Ano všimnul jsem si v Ostravě , že to tak je….
Příspěvek je myšlen ironický…
Děkujeme, ještě že to víme. A vtip už byl nebo teprve přijde?
Jaký vtip? Jako že v Ostravě muže v praxi porovnát i bežný smrtelník(cestující). Jak jes těmi slovy doopravdy?
Když tam jezdí kolejové vozidlo od jedné i druhé firmy?-