Stadler uspěl v USA s bateriovými jednotkami, budou jezdit v Chicagu

Nová BEMU jednotka pro dopravce Metra. Foto: Stadler RailNová BEMU jednotka pro dopravce Metra. Foto: Stadler Rail

Jednotky mají zvládnout tuhé zimy v Chicagu.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Pešek

Jestli budou zvládat tuhé zimy jako elektrické sypače v Novém Yorku, tak potěš koště.

Petr

Dvoupodlažní vozy nahradí jednopodlažní dvouvozové jednotky. Tak to chci vidět, jak to bude stačit😃

Kubrt

To, že v USA někde jezdí dvoupodlažní vozy, ještě nutně neznamená, že jezdí vytížené. Nenašel jsem současná data právě k této lince, ani ke kapacitě nových akku vlaků, takže těžko posoudit, jak budou vyhovovat právě na této lince.

Zlámalík

To že to má dvě podlaží neznamená, že jsou obě využitá pro sezení. Oproti těm dobytčákům, co jsou vlevo na fotce v tomto článku, to bude asi dost zásadní změna kvality: https://www.railway-technology.com/news/metra-receive-grant-for-battery-powered-trainsets/

Plecháč

Tyhle vozy jsou vtipné, mají v horním patře díru v podlaze a sezení pouze v jedné řadě po obou stranách. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gallery_Car#/media/File%3AA_gallery_car_on_Metra_train_(195483354).jpg

Kubrt

Nikdy jsem nepochopil, proč je to takto řešené, jaký to má smysl.

Kowalski

Důvodem je výška v „uličce“ – nejsou to „plnohodnotné“ dvoupatra, ale tak 1,5 výška běžného vagónu, výška spodního podlaží (třeba na fotce od „Plecháč“) je reálně tak 1,5 – 1,6 metrů. Dobře to jde vidět třeba na téhle fotce 😉

https://live.staticflickr.com/19/162483945_9b303e237f_b.jpg

libcha

Zcela správně, a ještě bych doplnil, že důvod, proč to jsou 1,5 patráky je, ze spodní patro je v rovině nad podvozky, a ne ve vaně mezi nimi.

Vojtěch Suchan

Mimo jiné proto, že průvodčí chodí tou dírou a kontroluje lidi nad i pod. Ale ničím horším, neż gallery car asi nikde na světě jet nelze.

Zlámalík

To by bylo řevu, kdyby to někdo navrhl v Evropě 😀

Danny

Tohle je slepá evoluční cesta, což snad pochopil už každý i za oceánem. Nové dvoupatráky, které jsou pro Chicago a okolí vyráběny, už jsou normální (teda když odmyslíme severoamerický design).

Průvodce původní Aleš

V tomhle se zrovna dole sedí. Nesedí se (nebo je minimum) v tom na obrázku zadním, to je Amtrak, tam jsou dole zavazadla, záchody, umývárny,…

Vojtěch Suchan

Objednané jsou i tří a čtyřdílné.

Danny

nn, je to trochu jinak (viz original TZ Stadleru a Metra). Smlouva až na 16 až čtyřdílných jednotek. Závazně je nyní objednáno 8 dvoudílných jednotek. Opce je však na dalších 8 + až 32 vložených vozů… ty jednotky jde rozšířit na 3 – 4 dílné. Opce umožňuje tedy pořízení až 16 čtyřdílných jednotek.