To, že v USA někde jezdí dvoupodlažní vozy, ještě nutně neznamená, že jezdí vytížené. Nenašel jsem současná data právě k této lince, ani ke kapacitě nových akku vlaků, takže těžko posoudit, jak budou vyhovovat právě na této lince.
Důvodem je výška v „uličce“ – nejsou to „plnohodnotné“ dvoupatra, ale tak 1,5 výška běžného vagónu, výška spodního podlaží (třeba na fotce od „Plecháč“) je reálně tak 1,5 – 1,6 metrů. Dobře to jde vidět třeba na téhle fotce 😉
Tohle je slepá evoluční cesta, což snad pochopil už každý i za oceánem. Nové dvoupatráky, které jsou pro Chicago a okolí vyráběny, už jsou normální (teda když odmyslíme severoamerický design).
nn, je to trochu jinak (viz original TZ Stadleru a Metra). Smlouva až na 16 až čtyřdílných jednotek. Závazně je nyní objednáno 8 dvoudílných jednotek. Opce je však na dalších 8 + až 32 vložených vozů… ty jednotky jde rozšířit na 3 – 4 dílné. Opce umožňuje tedy pořízení až 16 čtyřdílných jednotek.
Jestli budou zvládat tuhé zimy jako elektrické sypače v Novém Yorku, tak potěš koště.
Dvoupodlažní vozy nahradí jednopodlažní dvouvozové jednotky. Tak to chci vidět, jak to bude stačit😃
To, že v USA někde jezdí dvoupodlažní vozy, ještě nutně neznamená, že jezdí vytížené. Nenašel jsem současná data právě k této lince, ani ke kapacitě nových akku vlaků, takže těžko posoudit, jak budou vyhovovat právě na této lince.
To že to má dvě podlaží neznamená, že jsou obě využitá pro sezení. Oproti těm dobytčákům, co jsou vlevo na fotce v tomto článku, to bude asi dost zásadní změna kvality: https://www.railway-technology.com/news/metra-receive-grant-for-battery-powered-trainsets/
Tyhle vozy jsou vtipné, mají v horním patře díru v podlaze a sezení pouze v jedné řadě po obou stranách. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gallery_Car#/media/File%3AA_gallery_car_on_Metra_train_(195483354).jpg
Nikdy jsem nepochopil, proč je to takto řešené, jaký to má smysl.
Důvodem je výška v „uličce“ – nejsou to „plnohodnotné“ dvoupatra, ale tak 1,5 výška běžného vagónu, výška spodního podlaží (třeba na fotce od „Plecháč“) je reálně tak 1,5 – 1,6 metrů. Dobře to jde vidět třeba na téhle fotce 😉
https://live.staticflickr.com/19/162483945_9b303e237f_b.jpg
Zcela správně, a ještě bych doplnil, že důvod, proč to jsou 1,5 patráky je, ze spodní patro je v rovině nad podvozky, a ne ve vaně mezi nimi.
Mimo jiné proto, že průvodčí chodí tou dírou a kontroluje lidi nad i pod. Ale ničím horším, neż gallery car asi nikde na světě jet nelze.
To by bylo řevu, kdyby to někdo navrhl v Evropě 😀
Tohle je slepá evoluční cesta, což snad pochopil už každý i za oceánem. Nové dvoupatráky, které jsou pro Chicago a okolí vyráběny, už jsou normální (teda když odmyslíme severoamerický design).
V tomhle se zrovna dole sedí. Nesedí se (nebo je minimum) v tom na obrázku zadním, to je Amtrak, tam jsou dole zavazadla, záchody, umývárny,…
Objednané jsou i tří a čtyřdílné.
nn, je to trochu jinak (viz original TZ Stadleru a Metra). Smlouva až na 16 až čtyřdílných jednotek. Závazně je nyní objednáno 8 dvoudílných jednotek. Opce je však na dalších 8 + až 32 vložených vozů… ty jednotky jde rozšířit na 3 – 4 dílné. Opce umožňuje tedy pořízení až 16 čtyřdílných jednotek.