Stadler představil novou verzi Flirtů. Traverso začne jezdit ve Švýcarsku přes Gotthard
Společnost Stadler a švýcarská dopravní firma Schweizerische Südostobahn (SOB) představily další podobu elektrických jednotek Flirt. Pod názvem Traverso je příští
Společnost Stadler a švýcarská dopravní firma Schweizerische Südostobahn (SOB) představily další podobu elektrických jednotek Flirt. Pod názvem Traverso je příští rok nasadí ve spolupráci se švýcarskými spolkovými drahami například i na spojení přes Gotthard.
Jako první se s nimi svezou cestující v příštím roce na lince Voralpen-Express mezi St. Gallenem a Lucernem, o rok později je nasadí dopravce na novou linku z Basileje do Locarna přes původní Gotthardskou dráhu. Výrobce novou jednotku představil na veletrhu InnoTrans v Berlíně.
Jde o další podobu řady vlaků Flirt (Fast Light Intercity- and Regional Train), má úplně nový design čela. Dopravce zvolil netradiční nátěr v měděné barvě. Novou konstrukci mají například hnací podvozky, oproti původním jsou odlehčené. Jsou konstruovány tak, aby bylo snazší provádět vyvazovací opravy. Oproti stávajícím Flirtům má mít novinka o 7,5 % nižší spotřebu.
SOB si nejprve objednaly vlaky ve čtyřvozové verzi (5 souprav) pro 205 sedících cestujících (175 ve 2. třídě, 8 sklápěcích, 22 v 1. třídě) a osmivozové (11 souprav) pro 384 cestujících (291 míst ve 2. třídě, 25 sklopných sedadel a 68 míst v první třídě). V Berlíně Stadler ukázal osmivozovou nízkopodlažní soupravu. Loni na konci roku SOB, která patří několika švýcarským kantonům, objednala dalších jedenáct vlaků pro provoz po Gotthardské dráze. Půjde o vlaky, které pojedou po původní trase této železnice, nikoliv novým Gotthardským tunelem.