Stadler poprvé uspěl v Saúdské Arábii, dodá až dvacet nových souprav

Nová souprava pro Saúdskou Arábii. Foto: Stadler RailNová souprava pro Saúdskou Arábii. Foto: Stadler Rail

Půjde o 175 metrů dlouhé soupravy s diesel-elektrickými lokomotivami.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Doctor

Modlitebna s koberečky v požadavku objednavatele.
To by se u nás neujalo …
Ale pěkné vyvedení skříně, takový pískomil.

Radim

Elektrika je u nich sprosté slovo? A nebo je to prostě tak, že mají levnější naftu, tak proč by jezdily vlaky na elektriku? Těch jejich šest tratí už mohli mít zadrátovaných dávno

MajsterN

Etihad rail taky

For a rail network that is planned to cover large distances with relatively low urban densities and operate in arid conditions, diesel presents a stronger case, say industry experts.

MajsterN

Takže je zatím cena. Primárně chtějí freight, elektřina znamená víc práce a víc peněz výměnou za nic.

Jiří Kocurek

Jak asi tak trolej přežívá při běžných písečných bouřích, které tam znají od dob Babylónie?
Jde mi spíš o obroušení věcí pískem a případné zkraty než že by padaly stromy na drát jako v ČR nebo v Kanadě.

Jiří Kocurek

Co myslíte, svítí elektricky, ledničky mají na elektřinu?

Nejspíš to tam u nich není všecko elektricky nebo nic.

Jiří Kocurek

Přitom je potřeba si uvědomu, jak tu elektřinu vyrábějí…
https://ember-climate.org/countries-and-regions/countries/saudi-arabia/

… takže by se kasali elektrickým vlakem, který má dieselagregát vedle kolejí.

Karboxilas

Saudská Arábie vyrábí většinu eletřiny z ropy, takže je ve finále jedno, jestli se spálí v elektráránách nebo až ve vlaku. Možná že druhý případ je účinnější.

Karboxilas

SA má mimochodem VRT mezi Mekkou, Džidou a Medinou, která je samozřejmě pod elektřinou.

jkjk

Při hustotě provozu (cca. 7 párů vlaků denně) to moc nedává smysl. Nafta je levná, elektřina se vyrábí z 67 % z plynů a z 33 % z ropy.

Neodrážet Nespouštět

Není to náhodou tak, že se jedná o jednotku, jen nemá distribuovaný pohon jako ICE 3, ale trakční hlavy jako ICE1 nebo přesněji Intercity 125? Nebo se plánuje, že ty lokomotivy budou využívány i pro jiné vlaky, podobně jako se předpokládalo u Intercity 225?

Kubrt

A je to nutně v rozporu? Bude to stále spojená jednotka, jezdící pouze na „svých“ vlacích, ale hnací vozidlo bude zároveň lokomotiva – schopná samostatného pohybu, bez prostor pro cestující. Ostatně i ty hnací vozy zmíněných IC125 mají číslo v řadě motorových lokomotiv (43), nikoliv jednotek. Ale hlavně, jak tomu budeme my šotouši říkat, nebude mít vliv na funkci 🙂

Neodrážet Nespouštět

V rozporu to není. Je zajímavé sledovat jak se v různých místech na světě vyvíjí názor na uspořádání osobní soupravy. Hranice mezi jednotkou a lokomotivou s vozy není ostrá. Jde často je o slova. Šlo mi zejména o to, zdali se plánuje provoz lokomotiv i s jinými vozy, třeba i v nákladní dopravě. Nebo zdali jsou to samostatně funkční lokomotivy, které jiné vagóny nikdy tahat nebudou. Mimochodem lokomotivy IC125 se začali v poslední době používat v nákladní dopravě, i když se s tím asi nikdy nepočítalo.

TPal.

Už jenom ten bílo-zlatý nátěr působí luxusně. Co se týče veřejné dopravy, tak se mi zdá, že Saúdové přehrávají okolní země (vyjma Egyptu).

A mimochodem OT, ale patří to k Saúdské Arábii a veřejné dopravě – letos už vážně by se mělo otevřít najednou všech 6 linek metra v Rijádu. Jestli se to povede, tak neuvěřitelný klobouček. Víc takových projetků!

Robert Pražák

V KSA by taková megastavba metra neměla být problém. Finanční zdroje bezedné, občanské iniciativy, které by do toho házely vidle neexistují, stavební kapacity k dispozici, včetně indických, pakistánských nebo filipínských gastarbeiterů. Kde jinde už by měli dělat takové stavby?